Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon.

Papirfly, mod.

Videoannonse
Annonse
Gjest jentekvinne
Skrevet
På 26.1.2018 den 12.21, elisaday skrev:

Bare så det er sagt så ser jeg ikke serien. Jeg må skifte kanal hver gang hun dukker opp i gmn eller andre programmer. Jeg takler henne ikke i det hele tatt. Baserer uttalelsene mine på det jeg leser i media og her inne og det jeg  noen få ganger i året leser på bloggen. Lykke til med bilkræsjet, det er fascinerende å se hva folk skriver om programmet her inne. 

Edit: glemte å nevne bloggomtoppbloggere. Fantastisk blogg.

Så du baserer meningene dine på det andre mener om SE? 

Skrevet
11 minutter siden, jentekvinne skrev:

Så du baserer meningene dine på det andre mener om SE? 

Det er helt vanlig å basere meningene sine på det man leser i avisen, ser på TV eller leser på diverse nettsteder. Man farges av hva andre mener, det betyr ikke at man automatisk mener det samme som dem. Kanskje tvert om, i alle fall dersom argumentene ikke holder mål. 

Gjest jentekvinne
Skrevet
12 minutter siden, orfeus skrev:

Det er helt vanlig å basere meningene sine på det man leser i avisen, ser på TV eller leser på diverse nettsteder. Man farges av hva andre mener, det betyr ikke at man automatisk mener det samme som dem. Kanskje tvert om, i alle fall dersom argumentene ikke holder mål. 

Jeg mener at man bør se programmet eller lese bloggen før man gjør seg opp sin egen mening. Å basere det på en overskrift på vg.no eller det andre skriver på KG er et tynt grunnlag. 

Skrevet (endret)
1 time siden, jentekvinne skrev:

Jeg mener at man bør se programmet eller lese bloggen før man gjør seg opp sin egen mening. Å basere det på en overskrift på vg.no eller det andre skriver på KG er et tynt grunnlag. 

Hvem snakker om overskrifter? Dersom man leser i et seriøst diskusjonsforum kommer det fram mange aspekter man kanskje ikke hadde tenkt på selv - som gjør det mulig å se en sak fra flere sider. Det er ikke nødvendig for meg å se serien til Sofie for å forstå at den ikke er noe for meg, nettopp fordi jeg har lest hva fansen skriver og hva kritikerne skriver, altså både de som elsker og de som ikke syns det er bra å lage underholdning av menneskelige tragedier. For tragisk er det, at TV2 lager underholdning av at jenta er deprimert og søker oppmerksomhet (noe hun sier selv).

Jeg syns det er litt frekt å påstå at andre baserer sin mening på overskrifter i VG og å underkjenne refleksjonsevnen hos deltakerne i et seriøst diskusjonsforum.

Endret av orfeus
Skrevet
På 26.1.2018 den 14.23, *Stjerne*støv* skrev:

En ting jeg stusset over med sist episode (en av flere ting vel å merke..) var at hun drakk kvelden før kjeveoperasjonen ?! Man for skriv før planlagte operasjoner om å ikke drikke alkohol, ta pause fra noen medisiner (med samråd av lege) kosttilskudd osv.. 

Det var nok ikke legen som gjorde henne ekstra hoven, pga legen  «ikke likte henne». hun ble ekstra hoven for hun ikke fulgte retningslinjer! 

Hun ble lagt inn dagen før operasjon... hun sier det i serien og..

Skrevet
4 timer siden, Tarese skrev:

Eneste grunnen til at SE kaller henne for det er vel for å fremstille/sammenligne seg selv med Kylie.. 

Eh ja, det var jo det som var poenget mitt. :)

• Liker 2
Gjest jentekvinne
Skrevet
39 minutter siden, orfeus skrev:

Hvem snakker om overskrifter? Dersom man leser i et seriøst diskusjonsforum kommer det fram mange aspekter man kanskje ikke hadde tenkt på selv - som gjør det mulig å se en sak fra flere sider. Det er ikke nødvendig for meg å se serien til Sofie for å forstå at den ikke er noe for meg, nettopp fordi jeg har lest hva fansen skriver og hva kritikerne skriver, altså både de som elsker og de som ikke syns det er bra å lage underholdning av menneskelige tragedier. For tragisk er det, at TV2 lager underholdning av at jenta er deprimert og søker oppmerksomhet (noe hun sier selv).

Jeg syns det er litt frekt å påstå at andre baserer sin mening på overskrifter i VG og å underkjenne refleksjonsevnen hos deltakerne i et seriøst diskusjonsforum.

Nå var det ikke deg jeg siterte i utgangspunktet så det er ingen grunn til å bli fornærmet. 

Skrevet

Har hun begynt å trikse med bildene? Siste på IG viser lår som ikke henger i hop med resten av kroppen. 

Skrevet
1 minutt siden, jentekvinne skrev:

Nå var det ikke deg jeg siterte i utgangspunktet så det er ingen grunn til å bli fornærmet. 

Dette er ikke en personlig diskusjon mellom to enkeltpersoner, for eksempel deg og meg, men en diskusjon der man kommenterer innlegg uavhengig av hvem det er som har skrevet det. 

Og, man er ikke «fornærmet» dersom man legger inn et utdypende og forklarende innlegg som motsvar til noe du har skrevet. Jeg mistenker at du enten er svært ung eller mangler erfaring i å delta i et seriøst forum. 

Skrevet
1 hour ago, Mnjah said:

Hun ble lagt inn dagen før operasjon... hun sier det i serien og..

Men en skal helst ikke drikke alkohol 1-2 uker før planlagte operasjoner ;) 

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle kommentarene i denne tråden, så forgive me om dette allerede har vært tatt opp 😇

Jeg så på episoden av serien til SE som gikk i reprise nå. Hun skulle opereres. Jeg reagerte på at hun på vei ti sykehuset var oversminket, men tenkte at hun fjerner det vel før operasjon. Men så kommer bildene etter operasjon, der ligger hun med maskara nedover hele ansiktet, samt leppestift klint utover. Man skal da fjerne sminke før man operes. Iallefall ved operasjon i ansiktet! 😱 Har operert i ansiktet en gang selv (absolutt ikke kosmetisk), og da skulle man møte nydusjet uten noe som helst sminke e.l. Usikker på om jeg en gang tok på ansiktskrem 

• Liker 16
Skrevet (endret)
16 minutter siden, *Stjerne*støv* skrev:

Men en skal helst ikke drikke alkohol 1-2 uker før planlagte operasjoner ;) 

Hvor har du det fra? Kilde til uttalelsen din? Aldri hørt at man ikke skal drikke alkohol 1-2 uker før planlagte operasjoner. Jeg har gjennomgått flere ortopediske inngrep og aldri fått beskjed om det. Sigaretter derimot er man frarådet å røyke 1-2 uker før operasjon, i det minste trappe ned hvis man er storrøyker 

Endret av gjestgitt
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Ostepooopp skrev:

Nå har jeg ikke lest alle kommentarene i denne tråden, så forgive me om dette allerede har vært tatt opp 😇

Jeg så på episoden av serien til SE som gikk i reprise nå. Hun skulle opereres. Jeg reagerte på at hun på vei ti sykehuset var oversminket, men tenkte at hun fjerner det vel før operasjon. Men så kommer bildene etter operasjon, der ligger hun med maskara nedover hele ansiktet, samt leppestift klint utover. Man skal da fjerne sminke før man operes. Iallefall ved operasjon i ansiktet! 😱 Har operert i ansiktet en gang selv (absolutt ikke kosmetisk), og da skulle man møte nydusjet uten noe som helst sminke e.l. Usikker på om jeg en gang tok på ansiktskrem 

Absolutt skal man møte uten sminke, smykker, ringer og evt. piercingene når man skal opereres. Man skal jo også dusje med Hibiscrub kvelden før og samme morgen. Her vi bor hadde vi blitt bedt om å fjerna sminken. De liker ikke at pasienter har på kunstige negler heller. Det har med narkosen og sikkerheten til pasientene å gjøre, de sjekker hudfarge/neglefarge underveis i operasjonen og ikke minst skal alt være sterilt ! 

Endret av Viking-girl
faktaopplysninger
  • Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, gjestgitt said:

Hvor har du det fra? Kilde til uttalelsen din? Aldri hørt at man ikke skal drikke alkohol 1-2 uker før planlagte operasjoner. Jeg har gjennomgått flere ortopediske inngrep og aldri fått beskjed om det. Sigaretter derimot er man frarådet å røyke 1-2 uker før operasjon, i det minste trappe ned hvis man er storrøyker 

Av leger? I skriv jeg har fått selv, både inn og utland. Uansett så dehydrerer en ikke kroppen rett før omfattende inngrep.

• Liker 6
Gjest Eidsbergingen
Skrevet (endret)

Da stusser jeg på hvorfor ingen reagerte og ba henne å ta av sminke når hun kom før operasjon? 

Edit: Urovekkende at helsepersonell lot henne være sminket på operasjonsbordet om det øker risiko for infeksjon og betennelse

Endret av Eidsbergingen
Skrevet

Sier ikke hun at hun liker sminke kun fordi det er en hobby? Hvorfor har hun da den trangen til at hun må både møte opp - og våkne fullt sminket ifb. kjeveoperasjonen?

Nei, hun skal gjerne si at hun driver på med sminke fordi det er en hobby, men de som klarer å lese gjennom linjene skjønner ganske fort at hun prøver å få seg selv til og ikke virke like overfladisk, utseendefiksert og sminkesvhengig som det hun er. 

• Liker 3
Gjest Avocado
Skrevet (endret)
1 time siden, Ostepooopp skrev:

Da var det jo kjempeflaks at det ikke ble infeksjon i såret! Når hverken hun eller sykepleierne vasket ansiktet hennes før de opererte henne. Wow. Hvor var det hun ble operert?

Jeg ble operert på kinnet og halsen en gang og når jeg våknet så var halvparten av punkt-øyevippene mine borte, fordi de hadde desinfisert ansiktet mitt grundig (de hadde "skuret" vekk mascaraen så det ikke kunne komme urene partikler derfra og oppi sårene).

Men kanskje Sophie Elise har prøvd å sminke seg i "halvfylla" når hun våkna fra narkosen? For å se bra ut på filmen? Jeg har ikke sett filmen altså...

Endret av Avocado
Skrevet

Fryktelig uprofesjonelt å operere folk i ansiktet med sminke på!! 😱 Hvor opererte hun seg? Kunne skjønt det hvis det var på en liten shhabby klinikk i Syden, men på et norskt sykehus?

Eller så har hun sminket seg før de skulle filme. Etter hun våknet 

• Liker 4
Skrevet

Videoen ligger i artikkelen her (er ett bilde og en video litt lenger ned) http://m.side2.no/aktuelt/sophie-elise-deler-sykehusvideo-etter-kjeveoperasjonen/3423381809.html

Så ut som om det var på Ullevål, de filmet iallefall utenfor Ullevål. 

Det står klart og tydelig i alle brev man får før operasjon at man skal møte uten sminke, så et voksent menneske har faktisk et lite ansvar selv også her. Men med det sagt, burde de ansatte krevd at hun gikk og fjernet sminken før de opererte!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...