korallrev Skrevet 30. januar 2018 #7181 Skrevet 30. januar 2018 (endret) 22 minutter siden, SweetMango skrev: Ja, det har jeg respekt for men jeg personlig mener at av alt som foregår her i vårt lille land og verden, mellom mennesker, mellom barna og det sosiale, så er ikke det å hetse sophie elise noen løsning. Selv er jeg TOTALT uenig med henne i 99% av hennes avgjørelser og jeg er ingen fan av henne iverhode. men det gir meg ikke en rett til å skjemme henne ut på nettet. Jeg tenker også at slike tråder som dette, det har ikke akkurat den beste inflytelse på barna det heller. De får med seg mer enn vi tror. Men det er MIN mening 😊 Det er ikke hets å stille seg kritisk til den skumle påvirkningskraften en så tydelig mediefigur som SE har. Hvis noen skjemmer henne ut, er det helt klart noe hun har klart selv. Endret 30. januar 2018 av korallrev 15
Gjest hulillerunde Skrevet 30. januar 2018 #7182 Skrevet 30. januar 2018 Gjennom den "kronikken" så gjør hun seg til offer samtidig som hun klarer å konkurrere om hvem som har og har hatt det verst. I denne prosessen så går hun også totalt glipp av poengene til Ulrikke Falch. SE har bestemt seg for at kronikken hun svarer på har bedt henne om å holde kjeft, at hun ikke er verdt like mye som mennesker som ikke har valgt å gjennomføre plastiske operasjoner etc. I stedet for å stoppe opp, lese hva som faktisk er skrevet og ment, og reflektert rundt det! Reflektert rundt sin egen rolle som blogger, og på hvilken måte hun bruker stemmen sin, så spiller hun offer...igjen. Ta ansvar! Vær voksen! Vær modig!
gjestgitt Skrevet 30. januar 2018 #7183 Skrevet 30. januar 2018 (endret) Feil Endret 30. januar 2018 av gjestgitt
Elevbruker Skrevet 30. januar 2018 #7184 Skrevet 30. januar 2018 42 minutter siden, Bloggleseren skrev: Hva er det - typ 3 måneder siden hun opererte ansiktet forrige gang? https://www.nrk.no/ytring/sophie-elise-svarer-_skam_-skuespiller-ulrikke-falch-1.13892672 Hun oppererte kjeven fordi hun hadde 1,5cm overbitt så det var på grunn av helsen sin skyld viss ikke hadde hun ikke fått den dekket av staten. 4
Hummingbird2 Skrevet 30. januar 2018 #7185 Skrevet 30. januar 2018 (endret) Det tilsvaret til Ulrikkes kronikk må ha vært skrevet i panikk og affekt. Snak om et sammensurium av meningsløshet! Disse elendige forbildene får vel panikk nå. De har livnært seg på usikre småjenter i mange år. De fronter et sykt utseendefokus, elendige verdier og et forbruk ut av en annen verden! De får berettiget kritikk, og det svir garantert! Endret 30. januar 2018 av Hummingbird2 19
gjestgitt Skrevet 30. januar 2018 #7186 Skrevet 30. januar 2018 4 minutter siden, Elevbruker skrev: Hun oppererte kjeven fordi hun hadde 1,5cm overbitt så det var på grunn av helsen sin skyld viss ikke hadde hun ikke fått den dekket av staten. Hun har jo sagt at hun gjør det like mye av kosmetisk grunn... 17
Martheegne Skrevet 30. januar 2018 #7187 Skrevet 30. januar 2018 ^ at hun opererte for helsa si skyld kom meget godt frem på «Sofies verden» at ikke stemmer - i serien fremstid det slik at det medt var for estetikken sin skyld. Men klar, hun får operasjonen dekket av staten, og gir henne en god unnskyldning til å operere enda en ting - så why not 18
Elevbruker Skrevet 30. januar 2018 #7188 Skrevet 30. januar 2018 1 minutt siden, gjestgitt skrev: Hun har jo sagt at hun gjør det like mye av kosmetisk grunn... Forsatt hun hadde 1,5cm overbitt så hun vil jo ikke ha det for det var ubehagelig for henne. 2
jentefranorge Skrevet 30. januar 2018 #7189 Skrevet 30. januar 2018 3 minutter siden, Elevbruker said: Forsatt hun hadde 1,5cm overbitt så hun vil jo ikke ha det for det var ubehagelig for henne. Naiv.no 14
Gjest Eidsbergingen Skrevet 30. januar 2018 #7190 Skrevet 30. januar 2018 (endret) Slettet Endret 30. januar 2018 av Eidsbergingen
Djungelvrål Skrevet 30. januar 2018 #7191 Skrevet 30. januar 2018 Hva er greia med SE og hu skam-skuespilleren? Ulrikke Falck
Nettroll Skrevet 30. januar 2018 #7192 Skrevet 30. januar 2018 Sophie Elise skriver at noe av det hun brenner for er miljø og dyrevern. Hun har vel annonsert for sminke som er testet på dyr, og hun har flere ganger nemt hvor mange flyturer hun har vært på den siste tiden. Om jeg ikke husker helt feil nevnte hun vel rundt 50!!! Flyturer i løpet av ett år. Så vidt jeg vet så er det ikke så veldig miljøvennlig å fly. Jeg klarer ikke å ta noe av det hun sier seriøst. Hun fraskriver seg alt av ansvar mtp det forbildet hun desverre er. Er det forresten noen som kan forklare meg hva poenget med sitatet egentlig er? Sitat Ungdom kan bli påvirket til å ta dumme valg, det er vi enig om. Men hva er det som gjør at vi er så lett påvirkelige da? Hva er det som gjør at vi ikke tenker selvstendig? Og, er dette egentlig tilfellet? Vokser ikke mange av oss opp til å bli kule og selvstendige, sterke mennesker, til tross for et hardt utgangspunkt – som nettopp meg og deg – og kampene man har kjempet? ....det gir ikke mening. Når man i en kronikk stiller spørsmål, skal de enten være så retoriske at de ikke trenger svar, eller så skal svarene komme senere i teksten. Var det noen av dere som forsto hva det er som «gjør oss så lett påvirkelige da?» Og forresten: skrev hun ikke tidligere at hun hadde vært hos psykiatrisk akuttvakt eller hva i all verden hun kalte det, men sånn hun la det frem da, var at hun dro hjem etter å ha vært på «akuttvakten». I denne kronikken skriver hun at hun var innlagt. Om det stemmer, så er det flott at hun kan være åpen om det. Men i dette tilfellet ser det kun ut som at hun prøver å overgå ulrikke i hvem som har hatt det værst. Det blir i så tilfelle bare ... ikke ok. 23
Gjest hulillerunde Skrevet 30. januar 2018 #7193 Skrevet 30. januar 2018 2 minutter siden, Nettroll skrev: Sophie Elise skriver at noe av det hun brenner for er miljø og dyrevern. Hun har vel annonsert for sminke som er testet på dyr, og hun har flere ganger nemt hvor mange flyturer hun har vært på den siste tiden. Om jeg ikke husker helt feil nevnte hun vel rundt 50!!! Flyturer i løpet av ett år. Så vidt jeg vet så er det ikke så veldig miljøvennlig å fly. Jeg klarer ikke å ta noe av det hun sier seriøst. Hun fraskriver seg alt av ansvar mtp det forbildet hun desverre er. Er det forresten noen som kan forklare meg hva poenget med sitatet egentlig er? ....det gir ikke mening. Når man i en kronikk stiller spørsmål, skal de enten være så retoriske at de ikke trenger svar, eller så skal svarene komme senere i teksten. Var det noen av dere som forsto hva det er som «gjør oss så lett påvirkelige da?» Og forresten: skrev hun ikke tidligere at hun hadde vært hos psykiatrisk akuttvakt eller hva i all verden hun kalte det, men sånn hun la det frem da, var at hun dro hjem etter å ha vært på «akuttvakten». I denne kronikken skriver hun at hun var innlagt. Om det stemmer, så er det flott at hun kan være åpen om det. Men i dette tilfellet ser det kun ut som at hun prøver å overgå ulrikke i hvem som har hatt det værst. Det blir i så tilfelle bare ... ikke ok. Om det finnes en forklaring på det sitatet så vil jeg gjerne lese den...
Monky Skrevet 30. januar 2018 #7194 Skrevet 30. januar 2018 29 minutter siden, gjestgitt skrev: Hun har jo sagt at hun gjør det like mye av kosmetisk grunn... I tillegg hsr hun lagt inn haleimplantst 2
Gjest hulillerunde Skrevet 30. januar 2018 #7195 Skrevet 30. januar 2018 11 minutter siden, Peonjenta skrev: Hva er greia med SE og hu skam-skuespilleren? Ulrikke Falck Ulrikke Falch: https://www.nrk.no/ytring/bloggpris_-nei-takk_-1.13891836 SE: https://www.nrk.no/ytring/sophie-elise-svarer-_skam_-skuespiller-ulrikke-falch-1.13892672
Djungelvrål Skrevet 30. januar 2018 #7196 Skrevet 30. januar 2018 11 minutter siden, hulillerunde skrev: Ulrikke Falch: https://www.nrk.no/ytring/bloggpris_-nei-takk_-1.13891836 SE: https://www.nrk.no/ytring/sophie-elise-svarer-_skam_-skuespiller-ulrikke-falch-1.13892672 Og hvorfor tok SE dette personlig? Er hun den eneste reklamebloggeren i Norge som retter alt hun gjør mot barn? Snakk om å være høy på seg selv 12
ReinaSiete Skrevet 30. januar 2018 #7197 Skrevet 30. januar 2018 Ulrikke nevnte da aldri SE ved navn. Hun skrev om bloggere som skriver om plastiske operasjoner og dette gjelder da de fleste på topplisten? MammaTilMichelle, Martine Lunde og Isabel Raad har vært åpne om brystoperasjoner, Caroline Berg Eriksen, Komikerfrue og Pilotfrue har vært åpne om sitt bruk av lipfillers og botox. Men neida, alt skal handle on Sophie Elise. 35
Aricia Skrevet 30. januar 2018 #7198 Skrevet 30. januar 2018 6 minutter siden, ReinaSiete skrev: Ulrikke nevnte da aldri SE ved navn. Hun skrev om bloggere som skriver om plastiske operasjoner og dette gjelder da de fleste på topplisten? MammaTilMichelle, Martine Lunde og Isabel Raad har vært åpne om brystoperasjoner, Caroline Berg Eriksen, Komikerfrue og Pilotfrue har vært åpne om sitt bruk av lipfillers og botox. Men neida, alt skal handle on Sophie Elise. Enig. Mens Berg Eriksen derimot nevnes flere ganger i Falchs kronikk. 21
minimymlen Skrevet 30. januar 2018 #7199 Skrevet 30. januar 2018 43 minutter siden, Monky skrev: I tillegg hsr hun lagt inn haleimplantst Jeg ler meg skakk, jeg fikk et bilde i hodet av å operere på en hale. Og det tror jeg jaggu noen av rosabloggerne hadde gjort om de hadde fått godt nok betalt for det og det kunne unnskyldes som en motegreie! 14
Gjest orfeus Skrevet 30. januar 2018 #7200 Skrevet 30. januar 2018 At det går an å være så selvsentrert som denne bloggeren! Nå har jeg finlest Ulrikkes kronikk og kan ikke se at det er Sofie hun spesifikt snakker om, for problemstillingene hun tar opp gjelder svært mange av rosabloggerne, for eksempel Annjor, Sraad og de andre Paradise-bloggerne, MtM, Krissy, m.fl., men Sofie mener altså at det er bare henne det dreier seg om. Jeg blir helt matt av hennes evige jakt på oppmerksomhet. Kan noen gi den damen en vanlig jobb og ta fra henne alle speil? Hun burde ta innover seg at hun er voksen nå, virkelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå