Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Gjest Eidsbergingen
Skrevet
8 minutter siden, hulillerunde skrev:

Jeg tror SE hadde hatt godt av en lang pause fra alt. Pause fra å dele av seg selv hele tiden, og i stedet bare fokusert på seg selv og hvem hun er bak all staffasjen. For DEN utgaven av Sofie tror jeg ikke hun har noe begrep om hvem er. 

Signerer! Hun vil få mer igjen for det. Hun som snakker om ha det tøft og etc. Om hun ikke får annen innputt og annet nettverk, tenker jeg det verste.

Jeg unner henne ikke den dagen som mange andre har møtt og opplevd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, cici84 skrev:

Er sophie Elise bare 22 år? :fnise: hun ser jo ut som de gamle Hollywood fruene på 50. 

Tør ikke tenke på hvordan hun ser ut når hun er 42! 

23.

Men ja..

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Tarese skrev:

Jeg blir lei meg når jeg leser motsvaret til SE. Jeg håpte faktisk at når en slik kronikk kom fra en så kul kvinne som Ulrikke; at det kanskje nådde litt inn til enkelte toppbloggere. At de faktisk for engangsskyld kunne ta seg en pause og reflektere. I mitt hode så tenkte jeg at bloggerne ikke selv vet hvor dårlige forbilder de er, og at om noen forklarte det til dem på en bra måte så; så de det selv. Er vel unødvendig å si at SE sitt motsvar er det totalt motsatte av det jeg håpte på. Rett i forsvarsposisjon og tar ingen ansvar. Trist

Jeg er usikker på om en del av disse toppbloggerne er i stand til å reflektere. Det ser i alle fall ut som om de kun er i stand til å se seg selv ut i fra hva de skriver og forteller på bloggene sine og i andre medier, og så lenge ting er bra for dem så tenker de ikke på hvordan det påvirker andre eller hvordan andre har det. Det er jo tross alt bedre med dobbelmoral enn ingen moral, har jeg skjønt... 

Og det er jo heller ikke rart at mange av toppbloggerne er så ekstremt selvsentrert. De lever i en egen boble, der alt faktisk dreier seg om dem. Og de er kjent for utseendet, og å utlevere private ting og drøye bilder om seg selv og tidvis komme med ekstremt dumme utsagn. Og klarer de ikke å opprettholde det mister media og allmennheten interessen for dem. Og sånn har de levd i mange år. Klart det blir vanskelig å se utover sin egen nesetipp da. Og samfunnet gir jo signaler om at dette er helt greit, jenter bør være sånn for å kunne bli noe. SE ble jo for eksempel utnevnt som Norges mektigste mediakvinne. For hva? For sin påvirkningskraft på unge mennesker som ser opp til henne, og ønsker å se ut som henne, på grunn av fillers, løshår, løsvipper og skjønnhetsoperasjoner? Aldri i verden om noen ville kåret en mannlig, utseendefiksert, selvsentret og halvnaken blogger som Norges mektigste mediamann.  Det er jo tross alt mange smarte og mektige kvinner i Norge som heller burde blitt fremhevet om det først skal være en sånn kåring, så sånne kåringer gir dagens unge et usunt bilde av at man som kvinne må spille på utseendet og nakehet/sex for å bli mektig. 

• Liker 19
Skrevet
13 minutter siden, Kinder said:

Jeg er usikker på om en del av disse toppbloggerne er i stand til å reflektere. Det ser i alle fall ut som om de kun er i stand til å se seg selv ut i fra hva de skriver og forteller på bloggene sine og i andre medier, og så lenge ting er bra for dem så tenker de ikke på hvordan det påvirker andre eller hvordan andre har det. Det er jo tross alt bedre med dobbelmoral enn ingen moral, har jeg skjønt... 

Og det er jo heller ikke rart at mange av toppbloggerne er så ekstremt selvsentrert. De lever i en egen boble, der alt faktisk dreier seg om dem. Og de er kjent for utseendet, og å utlevere private ting og drøye bilder om seg selv og tidvis komme med ekstremt dumme utsagn. Og klarer de ikke å opprettholde det mister media og allmennheten interessen for dem. Og sånn har de levd i mange år. Klart det blir vanskelig å se utover sin egen nesetipp da. Og samfunnet gir jo signaler om at dette er helt greit, jenter bør være sånn for å kunne bli noe. SE ble jo for eksempel utnevnt som Norges mektigste mediakvinne. For hva? For sin påvirkningskraft på unge mennesker som ser opp til henne, og ønsker å se ut som henne, på grunn av fillers, løshår, løsvipper og skjønnhetsoperasjoner? Aldri i verden om noen ville kåret en mannlig, utseendefiksert, selvsentret og halvnaken blogger som Norges mektigste mediamann.  Det er jo tross alt mange smarte og mektige kvinner i Norge som heller burde blitt fremhevet om det først skal være en sånn kåring, så sånne kåringer gir dagens unge et usunt bilde av at man som kvinne må spille på utseendet og nakehet/sex for å bli mektig. 

:kyss:

• Liker 1
Skrevet

Nå får SE det travelt, enda en person som angriper HENNE(for alt må jo som kjent handle om SE)

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/RxyVwO/Lepper-sa-store-at-de-knapt-klarer-smile-Botox-i-ikke-eksisterende-rynker-Puppejobber-og-neseoperasjoner-Hva-far-unge-jenter-til-a-gjore-sant--Kristin-Gjelsvik

Men igjen, det er jo med GOD grunn SE burde føle seg truffet av både Kristin Og Ulrikke... 

• Liker 13
Skrevet

Er så mye om SE... fått avsmak fra helle henne :dany:

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Nå får SE det travelt, enda en person som angriper HENNE(for alt må jo som kjent handle om SE)

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/RxyVwO/Lepper-sa-store-at-de-knapt-klarer-smile-Botox-i-ikke-eksisterende-rynker-Puppejobber-og-neseoperasjoner-Hva-far-unge-jenter-til-a-gjore-sant--Kristin-Gjelsvik

Men igjen, det er jo med GOD grunn SE burde føle seg truffet av både Kristin Og Ulrikke... 

Jeg vet ikke om det er så bra forbilde og våre drita på typen sin snap (Poppe) gjentatte ganger? Jeg tviler for vi snakker sånn at dama nesten ikke kan gå drita.....Gjeldsvik altså. De har mange unge følgere 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Korsihalsen skrev:

Hva kunne ha skjedd dersom hun ikke hadde operert kjeven?

Vondt å spise og snakke sjenrerelt . har ei veninnne som skal opperere hennes kjeve hun klarer ikke tygge sikkelig på grunn av hun har  overbitt.

Skrevet (endret)
3 timer siden, cici84 skrev:

Er sophie Elise bare 22 år? :fnise: hun ser jo ut som de gamle Hollywood fruene på 50. 

Tør ikke tenke på hvordan hun ser ut når hun er 42! 

Noe ala dette antar jeg. https://imgur.com/a/fB11X

SE er jammen et flott forbilde for unge jenter! Leste kronikken hun hadde sendt inn til NRK. Full av selvmotsigelser og 0 selvinnsikt. "Jeg prøver hver dag å være det forbildet jeg skulle ønske jeg hadde som ung."  Er'e mulig??

Endret av Stupine
Lagt til siste avsnitt
  • Liker 15
Skrevet
21 minutter siden, Stupine skrev:

Noe ala dette antar jeg. https://imgur.com/a/fB11X

SE er jammen et flott forbilde for unge jenter! Leste kronikken hun hadde sendt inn til NRK. Full av selvmotsigelser og 0 selvinnsikt. "Jeg prøver hver dag å være det forbildet jeg skulle ønske jeg hadde som ung."  Er'e mulig??

Herregud. De så skumle ut 😱

• Liker 6
Skrevet
16 timer siden, SweetMango skrev:

Ha i tankene at det er snakk om en knapt 20-år gammel jente dere voksne mennesker sitter å snakker dritt om nå. Alle skal ha noe å si, makan. Lyser sjalusi på lang vei! Heia SE! 

Hadde vell vert en annen lyd i tåta om det var ditt barn i hennes ståsted. 

Nei, det er ikkje ei 20-år gammel jente som blir kritisert her, det er ei millionbedrift. Ei bedrift som retter seg mot unge, usikre jenter og fortell dei at dei ikkje er bra nok. Uansett!

• Liker 22
Skrevet
2 timer siden, Elevbruker skrev:

Vondt å spise og snakke sjenrerelt . har ei veninnne som skal opperere hennes kjeve hun klarer ikke tygge sikkelig på grunn av hun har  overbitt.

Men har hun sagt at hun hadde problemer med å tygge? Eller andre plager?

• Liker 1
Gjest hulillerunde
Skrevet
44 minutter siden, Rødtoppen skrev:

Nei, det er ikkje ei 20-år gammel jente som blir kritisert her, det er ei millionbedrift. Ei bedrift som retter seg mot unge, usikre jenter og fortell dei at dei ikkje er bra nok. Uansett!

👏🏼👏🏼

Altså; samfunnet har sterke meninger om reklame rettet mot barn på eks Disney Channel, men bloggere DE får holde på å reklamere til småjenter/unge jenter som ikke er i stand til å være kritiske og DET skal være greit!?

Skrevet

Sophie Elise tror at så lenge hun bare sier de rette tingene, så er hun er kriger for dyr, miljø, feminisme, you name it. Men måten hun oppfører seg forteller en helt annen historie - dyretestet sminke, flere flyturer i måneden, operasjoner, jeg-er-vegetarianer-men-spiser-fisk, shopping, skinn, etc. SE vil gjerne gi et bilde av at hun står for ting, men sannheten er at hun ikke står for noe som helst. Hun vil bygge opp et falskt bilde av seg selv som en bevisst og omtenksom person, men skjønner ikke at det er handling foran ord som gjelder. Og så blir hun lei seg og sutrete når hun blir called out på dobbeltmoralen, men om hun hadde sluttet å prøve å gi et bilde av seg selv som Norges mest samfunnsbevisste person så hadde ikke folk trengt å peke ut dobbeltmoralen heller. Du kan ikke få det begge veier. Inntil du klarer å stå for det du sier med handlingene dine, så blir du ikke tatt seriøst.

• Liker 28
Skrevet
3 hours ago, Snuppah00 said:

Men har hun sagt at hun hadde problemer med å tygge? Eller andre plager?

Ja, tygge og vondt i munnen, bl.a. 

Skrevet
3 minutter siden, Anna ~ skrev:

Ja, tygge og vondt i munnen, bl.a. 

Litt flisespikking:

Den avstøpningen hun viser fram er ikke korrekt plassert. På det bildet ser det ut som om hun har et mega-gap mellom fortenner i over- og undermunn, noe som ikke stemmer helt. Hun sier 1,5 cm i teksten i det andre innlegget, på det omtalte bildet er avstøpningen av underkjeven forskjøvet alt for mye bakover. Sikkert gjort i uvitenhet (eller for dramatikkens skyld?). 

Gjest hulillerunde
Skrevet

Er det bare meg eller blir hun dårligere og dårligere til å forklare hva hun mener? Det siste innlegget hennes, "Bloggkrig og Vixen" gir like mye mening som den "kronikken" fra i går! Skjønner ikke hva hun forsøker å si

Skrevet
12 timer siden, Korsihalsen skrev:

Hva kunne ha skjedd dersom hun ikke hadde operert kjeven?

ingenting, men hun fikk det dekket

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, orfeus said:

Litt flisespikking:

Den avstøpningen hun viser fram er ikke korrekt plassert. På det bildet ser det ut som om hun har et mega-gap mellom fortenner i over- og undermunn, noe som ikke stemmer helt. Hun sier 1,5 cm i teksten i det andre innlegget, på det omtalte bildet er avstøpningen av underkjeven forskjøvet alt for mye bakover. Sikkert gjort i uvitenhet (eller for dramatikkens skyld?). 

Glad noen andre enn meg også la merke til det, irriterte meg overraskende mye over det bildet. 

• Liker 1
Skrevet

Hun ser bare skummelt ut nå. 23 år! Helt vanvittig. Jeg har sett reklamen for serien og hun ser så skummel ut når hun snakker til kamera. Hun som var så pen og søt før :(

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...