xemiliex Skrevet 1. februar 2018 #7281 Skrevet 1. februar 2018 Sofie Elise bemøter kritikken med en poledance i undertøyet, før hun drar på sponset LPG-behandling (figurforming/cellulitter). Hun er som en parodi på parodien. 40
Viljaa Skrevet 1. februar 2018 #7282 Skrevet 1. februar 2018 Jeg blir helt gal av at alle vennene til Sophie alltid skal avbryte eller prøve å legge ord i munnen på henne når hun prøver å forklare hvordan hun har det. Jeg veit de mener vel og hun er vel på en måte heldig som har venner som engasjerer seg i problemene hennes, men la nå jenta få fullføre en setning før dere analyserer henne. Fikk helt fnatt av å se på scenen med hun venninnen i Harstad fra dagens episode. 8
Gjest hulillerunde Skrevet 1. februar 2018 #7283 Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, Senil skrev: Nå er jeg en av de som fikk økt livskvalitet grunnet fjerning av hud på statens regning. Som syltynn uten særlig fleksibel hud måtte jeg fjerne mye etter jeg hadde fått de barna jeg skulle ha. Alfa omega for min selvfølelse og gjentatte soppinfeksjoner. Det betyr faktisk ikke at jeg synes man skal operere alt man som ung finner som feil på seg selv. Er nemlig stor forskjell på en litt for stor nese ( som jeg har, og som ikke SE hadde) og noe som fremmer bedre helse.Både fysisk og psykisk. Og det å ha null pupp på ene siden og stor pupp på andre siden er nok en psykisk belastning som kun de som har hatt det forstår, og kan ikke sammenlignes med å forstørre pupper kun for utseende. Har ingenting med dobbelmoral å gjøre i mine øyne. Tok meg faktisk 25 år å selv se at den nesa jeg fikk faktisk er den som passer mitt ansikt. Årene fra 13 til 25, turde jeg ikke se på øynene til folk, da jeg var sikker på de glodde på nesen min. Er mange som sliter med selvfølelse som unge, heldigvis har ikke de fleste penger til kirurgi, for SE er vel det beste eksemplet på at forandre utseende faktisk ikke hjelper på selvfølelsen, er det ikke nesen er det rompen osv.. Å fjerne overflødig hud er ikke kosmetisk slik jeg ser det. Dersom man har for mye hud på magen feks kan det, som du selv sier, føre til soppinfeksjoner. I tillegg kan det føre til sår, og slike sår har ofte vanskelig for å gro, og kan dermed føre til infeksjoner. Dermed vil en operasjon for å fjerne overflødig hud være en nødvendighet for å ivareta livskvaliteten til den det gjelder. Jeg velger å tro at når det kommer til kjeveoperasjonen til SE så var den en nødvendighet. Det kan godt hende jeg er naiv som stoler på at det offentlige helsevesenet ikke ville ha godkjent/tillatt/dekket hennes operasjon om det ikke var nødvendig. Det er selvfølgelig mange som er mer overbitt enn det SE var, men det kan tenkes at det er en del i rundt denne operasjonen som vi ikke vet (eller har rett til å vite). Gjerne korriger meg om jeg tar feil, men har ikke SE skrevet at det ikke var overbittet alene som gjorde at hun fikk operasjonen dekt? At det var på grunn av kryssbittet (eller hva det nå heter) at hun fikk dekket operasjon? Det som skremmer meg er at man faktisk har muligheten til å gjennomføre plastiske operasjoner før fylte 25 år, når vi VET at frontallappen ikke er ferdig utviklet før dette! Hvorfor skal man få permanent lov til å endre på eget utseende når man ikke er i stand til å, kognitivt, forstå omfanget av hva man gjør?!
Husfrua Skrevet 1. februar 2018 #7284 Skrevet 1. februar 2018 jeg har alltid hatt et negativt inntrykk av SE, tross at jeg aldri har lest bloggen. Er også enig i det som blir sagt om operasjonene og jeg får det ikke helt til å stemme når hun snakker om hvor usikker og dårlig selvtillit hun har, samtidig som hun i neste øyeblikk filmer halvnakne bilder av seg selv. allikevel har jeg endret litt syn, syns egentlig bare synd på ho. Ho blir aldri fornøyd med seg selv og virker deprimert. Jeg greier virkelig ikke si noe negativt om en person som tydeligvis har det ille med seg selv 50% av tida. Det skulle vært en mye høyere øvre grense i alder for plastisk operasjoner. De som opererer seg så mye som hun har gjort, mister helt gangsyn og ser ikke hvor ille det blir til slutt. Dette blir en besettelse. hun har i allefall en super barndomsvenninne! 2
Oktnxbye Skrevet 1. februar 2018 #7285 Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, Viljaa skrev: Fikk helt fnatt av å se på scenen med hun venninnen i Harstad fra dagens episode. Fikk generelt fnatt av hele episoden. 3
Gjest Vitting Skrevet 1. februar 2018 #7286 Skrevet 1. februar 2018 Er det lov å legge ut en link med hvordan samfunnet ender opp når man aldri blir fornøyd og alt skal nip/tuck'es?
Gjest orfeus Skrevet 1. februar 2018 #7287 Skrevet 1. februar 2018 Kikket litt på dagens episode. Er hun alltid så sur og bare snakker om seg selv?
Oktnxbye Skrevet 1. februar 2018 #7288 Skrevet 1. februar 2018 (endret) 17 minutter siden, orfeus skrev: Kikket litt på dagens episode. Er hun alltid så sur og bare snakker om seg selv? Ja. Alltid. Bortsett fra de gangene hun snakker om sponsede produkter og sminke og sånn. Endret 1. februar 2018 av Oktnxbye 20
Djungelvrål Skrevet 1. februar 2018 #7289 Skrevet 1. februar 2018 Jeg nedlot meg til å se ti minutter av en episode nå ikveld. Hun er ute med foreldrene, omringet av verdens vakreste natur og det hun er mest opptatt av er å ta selfies. Og hvem sitter med telefonen i hånda og glor på den konstant når du besøker en venninne du ser en gang hvert skuddår? Hun var jo 100 ganger mer opptatt av Instakontoen sin og sletting av bilder som hun hadde for få likes på. Jeg hadde blitt kjempeskuffet hadde jeg vært venninna. Hun kunne like gjerne sittet hjemme, hun var jo ikke opptatt av venninnen. 39
Gjest orfeus Skrevet 1. februar 2018 #7290 Skrevet 1. februar 2018 Helt utrolig. Jeg så litt av Bloggerne, og da var hun sur tenåring, men at hun fremdeles er så fjortis hadde jeg ikke trodd. Visste at hun var selvsentrert, men hvis det er den ekte Sofie som kommer fram i serien ...
Anonym2467 Skrevet 1. februar 2018 #7291 Skrevet 1. februar 2018 (endret) 11 minutter siden, orfeus skrev: Helt utrolig. Jeg så litt av Bloggerne, og da var hun sur tenåring, men at hun fremdeles er så fjortis hadde jeg ikke trodd. Visste at hun var selvsentrert, men hvis det er den ekte Sofie som kommer fram i serien ... Tror hun tror hun er noe annet en hun faktisk er og derfor roper hun til verden at NÅ skal dere få se den ekte SE... "Uvitende" om at den ekte SE faktisk er helt lik den hun presenterer på SoMe... Overfladisk, overfladisk og enda mer overfladisk. Hadde det ikke vært for den drastiske endringen av utseendet hadde nok folk trodd at sesong 1 av bloggerne og den nye serien var spilt inn på samme tidspunkt. Endret 1. februar 2018 av Anonym2467 23
Oktnxbye Skrevet 1. februar 2018 #7292 Skrevet 1. februar 2018 2 minutter siden, Anonym2467 skrev: Tror hun tror hun er noe annet en hun faktisk er og derfor roper hun til verden at NÅ skal dere få se den ekte SE... "Uvitende" om at den ekte SE faktisk er helt lik den hun presenterer på SoMe... Overfladisk, overfladisk og enda mer overfladisk. Hadde det ikke vært for den drastiske endringen av utseendet hadde nok folk trodd at sesong 1 av bloggerne og den nye serien var spilt inn på samme tidspunkt. Vil tørre å påstå at vi så en mer ekte Sofie i bloggerne sesong 1 enn det vi gjør nå, på mange måter. Hun hadde til og med ansiktsuttrykk på den tiden! 12
Gjest orfeus Skrevet 1. februar 2018 #7293 Skrevet 1. februar 2018 4 minutter siden, Anonym2467 skrev: Tror hun tror hun er noe annet en hun faktisk er og derfor roper hun til verden at NÅ skal dere få se den ekte SE... "Uvitende" om at den ekte SE faktisk er helt lik den hun presenterer på SoMe... Overfladisk, overfladisk og enda mer overfladisk. Hadde det ikke vært for den drastiske endringen av utseendet hadde nok folk trodd at sesong 1 av bloggerne og den nye serien var spilt inn på samme tidspunkt. Det var pinlig å se hvordan hun behandlet menneskene rundt seg. Skamme seg, tenkte jeg.
Marte4321 Skrevet 1. februar 2018 #7294 Skrevet 1. februar 2018 Virker utrolig slitsomt å være venn med SE. Alt dreier seg om henne, enten om hvor utrolig tøft hun har hatt det, om utseende hennes, hva slags forbilde hun er, hennes stemme... Selvsentrert til de grader. Og virker som folk rundt henne må tråkke på tærne i frykt for at de sier noe feil og hun skal få et sammenbrudd... 23
stikkontakt Skrevet 1. februar 2018 #7295 Skrevet 1. februar 2018 Jeg så episoden der hun er hos foreldrene sine. Så det er der hundene hennes havnet? 4
Oktnxbye Skrevet 1. februar 2018 #7296 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, stikkontakt skrev: Jeg så episoden der hun er hos foreldrene sine. Så det er der hundene hennes havnet? Kattene også! 3
stikkontakt Skrevet 1. februar 2018 #7297 Skrevet 1. februar 2018 3 minutter siden, Oktnxbye skrev: Kattene også! Se det ja... Får håpe hun ikke anskaffer seg flere dyr da. 4
fitnessjenta Skrevet 1. februar 2018 #7298 Skrevet 1. februar 2018 37 minutter siden, Marte4321 skrev: Virker utrolig slitsomt å være venn med SE. Alt dreier seg om henne, enten om hvor utrolig tøft hun har hatt det, om utseende hennes, hva slags forbilde hun er, hennes stemme... Selvsentrert til de grader. Og virker som folk rundt henne må tråkke på tærne i frykt for at de sier noe feil og hun skal få et sammenbrudd... I tillegg skal alt handle om hvor synd det er på henne. Virker som om hele serien er en forsvarstale hvor målet er at alle skal se på henne som et offer, og at alle andre har skyld i hennes problemer. 11
Christy89 Skrevet 2. februar 2018 #7299 Skrevet 2. februar 2018 10 timer siden, orfeus skrev: Kikket litt på dagens episode. Er hun alltid så sur og bare snakker om seg selv? Slik var hun i Bloggerene og. Sutring og meg meg meg. 5
Christy89 Skrevet 2. februar 2018 #7300 Skrevet 2. februar 2018 9 timer siden, stikkontakt skrev: Jeg så episoden der hun er hos foreldrene sine. Så det er der hundene hennes havnet? Hun skaffet seg dyr og fant ut det var for mye arbeid. Hun har ikke tid, så da sender hun de til Harstad Zoo. 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå