Fossegrimen Skrevet 5. juni #49721 Skrevet 5. juni Era Vulgaris skrev (45 minutter siden): Jau, nynorsk er det første jeg tenker på når jeg hører navnet Sophie Elise 🤭 Det var det ho tala om på Dagsrevyen for ei tid tilbake! 1
Lyslys Skrevet 5. juni #49722 Skrevet 5. juni Dullum skrev (2 timer siden): Ho får yngre lesarar til å stille sef meir positive til nynorsken. Det er kjempebra. Tror du det? hvilke yngre lesere er dette? Den samme aldersgruppen som kjøper glød og følger henne på snap? 4 1
Fossegrimen Skrevet 5. juni #49723 Skrevet 5. juni Lyslys skrev (13 minutter siden): Tror du det? hvilke yngre lesere er dette? Den samme aldersgruppen som kjøper glød og følger henne på snap? Ja, korfor ikkje? Mange av følgjarane hennar er vel dessutan nærmare 30 år no. Det er ikkje uvanleg at kvinner i den alderen les. Dei les i alle fall mykje meir enn menn i same gruppe. 2
Gjest Era Vulgaris Skrevet 5. juni #49724 Skrevet 5. juni Dullum skrev (1 time siden): Det var det ho tala om på Dagsrevyen for ei tid tilbake! Selvfølgelig gjorde hun det, og det var selvsagt bare enda et PR-stunt fra hennes side. Hun selger sjela si for 50 øre hvis det kan gi henne oppmerksomhet.
Fossegrimen Skrevet 5. juni #49725 Skrevet 5. juni Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig gjorde hun det, og det var selvsagt bare enda et PR-stunt fra hennes side. Hun selger sjela si for 50 øre hvis det kan gi henne oppmerksomhet. Absolutt, ho er ei profesjonell forretningskvinne. Det har ho vorte nettopp gjennom å få folk til å kjøpe ting, noko sponsorane hennar er fullt klar over. Om ho får folk til å kjøpe nynorsk litteratur, er det heilt supert. Ingenting å syte over. 3 2
kittykaat Skrevet 5. juni #49726 Skrevet 5. juni Dullum skrev (1 minutt siden): Absolutt, ho er ei profesjonell forretningskvinne. Det har ho vorte nettopp gjennom å få folk til å kjøpe ting, noko sponsorane hennar er fullt klar over. Om ho får folk til å kjøpe nynorsk litteratur, er det heilt supert. Ingenting å syte over. Jeg trodde ikke det var lov å skrive på dialekt på kvinneguiden 🙈 3
Kålrota Skrevet 5. juni #49727 Skrevet 5. juni kittykaat skrev (3 minutter siden): Jeg trodde ikke det var lov å skrive på dialekt på kvinneguiden 🙈 Si at du tuller nå? 11 5
Stjertmeis Skrevet 5. juni #49728 Skrevet 5. juni kittykaat skrev (7 minutter siden): Jeg trodde ikke det var lov å skrive på dialekt på kvinneguiden 🙈 Siden når slutta nynorsk å være offisielt skriftspråk i Norge? 15
J.. Skrevet 5. juni #49729 Skrevet 5. juni kittykaat skrev (10 minutter siden): Jeg trodde ikke det var lov å skrive på dialekt på kvinneguiden 🙈 Nynorsk er ikke dialekt,lol. 11 3 1
Littlekolibri Skrevet 5. juni #49730 Skrevet 5. juni SumiKG skrev (21 timer siden): Herregud så mye misunnelse å lese i denne tråden. Dere er sjalu på Sofie fordi hun er en av Norges vakreste kvinner. Belest er hun også, og driver og intervjuer ulike forfattere. Hun var også nylig på besøk i Auschwitz (vet ikke om det staves slik) sammen med sin far, så hun er historieinteressert. Dere føler dere truet fordi hun både er smart, belest og ser vakker ut. Kan kanskje si meg enig i mye av det du skriver , se bort fra at dama ikke er spesielt vakker😅
Fossegrimen Skrevet 5. juni #49731 Skrevet 5. juni kittykaat skrev (44 minutter siden): Jeg trodde ikke det var lov å skrive på dialekt på kvinneguiden 🙈 Prøver du å vera artig? 8
Gjest Era Vulgaris Skrevet 5. juni #49732 Skrevet 5. juni Fossegrimen skrev (1 time siden): Absolutt, ho er ei profesjonell forretningskvinne. Det har ho vorte nettopp gjennom å få folk til å kjøpe ting, noko sponsorane hennar er fullt klar over. Om ho får folk til å kjøpe nynorsk litteratur, er det heilt supert. Ingenting å syte over. Hvem syter?
Fossegrimen Skrevet 5. juni #49734 Skrevet 5. juni Era Vulgaris skrev (41 minutter siden): Hvem syter? Tråden her er jo ein einaste lang klagesong over kor grusam Sophie Elise er. 1 2
kittykaat Skrevet 5. juni #49735 Skrevet 5. juni Kålrota skrev (2 timer siden): Si at du tuller nå? Er ikke norsk så visste ikke at det ikke var dialekt 😭😅 oh well 1
Kålrota Skrevet 5. juni #49736 Skrevet 5. juni kittykaat skrev (22 minutter siden): Er ikke norsk så visste ikke at det ikke var dialekt 😭😅 oh well Aha, da er du delvis unnskyldt. Vi har altså to siidestilte skriftspråk i Norge (og en haug med dialekter). 3 1
Gjest Era Vulgaris Skrevet 5. juni #49737 Skrevet 5. juni Fossegrimen skrev (1 time siden): Tråden her er jo ein einaste lang klagesong over kor grusam Sophie Elise er. Tråden diskuterer Sofie Steen Isaksen sine sosiale medier og innholdet hun selv publiserer der. At hun plutselig promoterer nynorsk endrer ikke det faktum at hun er kåret til Norges gullbarbie, altså Norges verste forbilde.
Fossegrimen Skrevet 5. juni #49738 Skrevet 5. juni Era Vulgaris skrev (6 minutter siden): Tråden diskuterer Sofie Steen Isaksen sine sosiale medier og innholdet hun selv publiserer der. At hun plutselig promoterer nynorsk endrer ikke det faktum at hun er kåret til Norges gullbarbie, altså Norges verste forbilde. Nei, det er det heller ingen som har sagt, sjølv om eg tar høgde for at eg ikkje har lese heile tråden. 1
J.. Skrevet 5. juni #49739 Skrevet 5. juni Fossegrimen skrev (2 timer siden): Nei, det er det heller ingen som har sagt, sjølv om eg tar høgde for at eg ikkje har lese heile tråden. Kan fylle inn at det er 5 år siden hun "vant",og at Press etterpå har lagt til at man må oppgi fødselsår for å stemme,da dette er rettet mot ungdom,og da SE var nominert var det nærmest vervekampanje på KG og Jodel om å stemme på henne,som jo gir et unaturlig høyt trykk.. 2
Gjest Era Vulgaris Skrevet 6. juni #49740 Skrevet 6. juni J.. skrev (6 timer siden): Kan fylle inn at det er 5 år siden hun "vant",og at Press etterpå har lagt til at man må oppgi fødselsår for å stemme,da dette er rettet mot ungdom,og da SE var nominert var det nærmest vervekampanje på KG og Jodel om å stemme på henne,som jo gir et unaturlig høyt trykk.. Det betyr likevel ikke at prisen ikke var høyst fortjent, og at hun i ettertid har blitt enda verre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå