Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
J.. skrev (2 minutter siden):

Ser jo du,som han,har misforstått hva boken handler om.

Den handler ikke om å skjerme barn fra eksponering,men skjerme barn fra mobilbruk..

Det går virkelig ikke an å ikke se de to tingene i sammenheng. 
Jev opplever det også som skikkelig dobbeltmoralsk å gå ut og liksom har sett lyset om barn og skjerm, samtidig som man lever veldig godt av folks helt ukritiske skjermbruk. 

• Liker 18
  • Nyttig 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (2 timer siden):

Den handler ikke om å skjerme barn fra eksponering,men skjerme barn fra mobilbruk..

Hvis du hadde lest hva jeg skrev, så hadde du sett at jeg skrev det også ☺️

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvis hun faktisk hadde skjermet ungen sin ville jo heller ingen visst om hun lot ungen se på lion king (?) til frokosten hver dag eller om ungen i det hele tatt var i samme by når hun filmer seg selv. Synes det er skikkelig merkelig at det finnes så mange som støtter henne på Troy sin konto.

• Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet
J.. skrev (4 timer siden):

Vi kan iallefall alle være enige om at Sofie faktisk en gang mente at hun skulle skjerme sønnen fra å oppleve det samme som henne. 

Oh well... 

https://www.kk.no/underholdning/skal-skjermes-mest-mulig/80536303

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Kalkulert og kynisk, akkurat som Troy sier. Hun vet akkurat når hun skal gråte og dra "stakkars meg kortet". Hun sier hun får ANGST av å poste i soMe....? (Ref. Se og hør). Angst hver dag hun da? Lenge leve dobbeltmoral, og å være forbanna høy på seg selv!

• Liker 13
  • Nyttig 20
Skrevet
Melvina123 skrev (1 time siden):

Kalkulert og kynisk, akkurat som Troy sier. Hun vet akkurat når hun skal gråte og dra "stakkars meg kortet". Hun sier hun får ANGST av å poste i soMe....? (Ref. Se og hør). Angst hver dag hun da? Lenge leve dobbeltmoral, og å være forbanna høy på seg selv!

Amen! Og for øvrig tror jeg det er mindre skadelig for et barn å se på Løvenes konge innimellom, enn å bli brukt som trekkplaster på moras Snapchat og Instagram-kanal, der hun blant annet legger ut «Rutinene vi har på *navn*, time for time!».

• Liker 10
  • Nyttig 15
Skrevet
Lorieen skrev (18 minutter siden):

Amen! Og for øvrig tror jeg det er mindre skadelig for et barn å se på Løvenes konge innimellom, enn å bli brukt som trekkplaster på moras Snapchat og Instagram-kanal, der hun blant annet legger ut «Rutinene vi har på *navn*, time for time!».

Jeg tror ikke hun forstår hvor mye hun faktisk deler. Jeg følger henne ikke, men allikevel vet jeg når han er født, jeg vet at moren hadde problemer med tilknytningen, jeg vet om natt-nanny, dagmamma, venner som passer på silikonferie, hvor mye han reiser hit og dit, jeg vet hva han syns er gøy, og jeg vet "rutiner time for time" som du sier. 

For ikke å snakke om graviditeten, den var så påtrengende delt av mor,  at den ligger tungt på nettet - for alltid. 

Sofie tror hun bare deler "litt". Nei, Jenny Skavlan deler LITT (ikkeno) 

Se fikk barn fordi gravid var hennes "go to" når karrieren gikk til helvete. Det er desverre ikke tvil hos meg om det. Hun elsker så klart barnet sitt, men hun virker ikke å ha et naturlig og avslappet forhold til noe rundt det å være mor -  desverre. Jeg håper hun finner roen og lykken i den rollen etterhvert. 

• Liker 10
  • Nyttig 20
Skrevet
Melvina123 skrev (1 time siden):

Sikkert uten sminke, og uten seksuell posering osv antar jeg? 

• Liker 5
Skrevet

Kanskje det er på tide at hun slutter å være en influencer hvis hun ikke tåler kritikk. Hun vet ingenting om hvordan det er å være alenemor og jobbe fulltid, ikke ha penger og ikke ha hjelp. Manipulerende liten jente.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
kittykaat skrev (4 minutter siden):

Kanskje det er på tide at hun slutter å være en influencer hvis hun ikke tåler kritikk. Hun vet ingenting om hvordan det er å være alenemor og jobbe fulltid, ikke ha penger og ikke ha hjelp. Manipulerende liten jente.

Bevisst, kynisk manipulerende forretningskvinne, det er det hun er. 

Og hun beviser det med å selge eget barn på nett og ellers ha innhold som er skadelig for andre.

Ingen "liten jente", denne iskaldt kalkulerende, voksne forretningskvinnen!

• Liker 11
  • Nyttig 9
Skrevet
Sinccis skrev (9 timer siden):

Henrik Troy har på Instagram opplyst om dobbeltmoralen til SE, der hun snakker om å skjerme barna, samtidig som hun eksponerer sitt eget barn utrolig mye. 
Nå svarer Sofie i sin snapstory, der hun gråter og sier hun blir gjort narr av, det er utrolig tungt og ensomt å være alenemor, og hun ble gjort narr av bare fordi hun akkurat i dag la ut noen bilder av sønnen.

Og ja, den «Skjerm barna» hun snakker om handler egentlig å skjerme barn fra skjermbruk. Men, hun har da selv vist hvordan hun har latt H se på TV daglig fra han var under 1 år gammel, så vet ikke hvordan det henger sammen. 
Og igjen ja, hun mener hun eksponerer sønnen lite fordi hun ikke legger han ut på so-me mer enn ca 1 gang i uken. Jeg mener at når man har en halv million seere så ville det vært enormt mye eksponering uansett om hun la ut stories bare 1 gang i året. Særlig når det i tillegg er så smakløs eksponering («sønnen min ser ut som en playboy allerede»). Blir kvalm av å skrive det, men som alle burde vite nå for tiden så finnes det mennesker som sikkert tenner på at hun skriver slik om et lite barn, og bildene av han er nok allerede i arkivene til disse folka 😟

IMG_8079.jpeg

Han ser jo ut som en player. Tenk å si sånt om en gutt på 1,5 år ! 

Blir ikke sjokkert over noe når det gjelder SE, men dette tok kaka 

• Liker 13
  • Nyttig 10
Skrevet

Hun snakker forferdelig mye om det mørke håret sitt for tiden. (Snapstories). Fremstår egentlig ekstremt selvopptatt. Og det ser forferdelig dumt ut at hun kanskje en gang annenhver måned "sladder" bildet av sønnen innimellom hundrevis av bilder av ansiktet hans. Det hjelper jo ikke å "sladde" ansiktet 1 av 289 ganger. Enten skjermer man barns ansikt eller så gjør man det ikke. (i praksis altså)

• Liker 8
  • Nyttig 13
Skrevet

Er det ikke så lett å huske på alt en har sagt opp igjennom- eller driter hun bare i det? Er det med vilje? Eller hva er det for noe egentlig?

( Ja,jeg synes det er moro å «ta» henne på slike ting om noen lurte) 

Bilde 1 fra Snap i dag ang dårlig økonomi hjemme under oppveksten: «….men det har de skjermet meg og søsteren min helt for.»

Bilde 2 fra 2021 på NRK: «…..vi mistet strømmen hjemme fordi vi ikke kunne betale regningen. Det skjedde mens jeg og søsteren min var alene hjemme.» 

IMG_8154.png

IMG_8155.png

• Liker 5
  • Nyttig 12
Skrevet

Sitter og griner på snap fordi hun blir kritisert for å eksponere og bruke barnet sitt som inntektskilde, mens hun selv sitter og kritiserer vanlige småbarnsforeldre for at barna deres bruker skjerm. 
Selv har hun barnet i barnehage, nanny, kokk, vaskehjelp og fleksibel jobb. Dette betaler hun for med penger hun får for å selge livet sitt på internett. Hun er ikke den rette til å snakke om barn og skjermtid, da må hun først begynne å skjerme barnet sitt fra å få alle detaljene om livet sitt delt på internett. 
Hun styrer ikke hans skjermtid for alltid, en dag vil han kunne se og lese alt. 

dronningen av dobbeltmoral. Hun skulle bare visst hvordan det er å være alenemor i vanlig jobb. 

• Liker 21
  • Nyttig 16
Skrevet
Melvina123 skrev (6 timer siden):

Er så enig med deg, og det er litt skremmende å lese kommentarfeltet under Henrik Troy sitt innlegg hvor man ser hvor mange hun klarer å lure… Dette «stakkars lille meg, jeg forteller bare om livet mitt» narrative. Men hun er jo utrolig god på det, farlig god mtp at hun jobber med å påvirke andre. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Hun gråter og har angst fordi folk på internett er så slemme mot henne igjen, hun får aldri være i fred fordi noen alltid er ute etter henne.

Og dette samme internettet med de slemme menneskene eksponerer hun da sønnen sin for? 

• Liker 13
  • Nyttig 18
Skrevet

Jeg hørte podcasten, og Maja Lunde er jo en utrolig dyktig dame. Skulle ønsle de kom mer inn på tema rundt å skjerme barna fra nett, men boken handler jo om mindre skjermbruk. Så følte kanskje det var litt avtalt at det skulle være tema? 
Hadde håpet SE skulle bruke stemmen sin på å snu i eksponering. At alt hun leser faktisk skulle gi henne nytt syn på ting. Men tror desverre pengene rår mer enn fornuften.

• Liker 5
Skrevet

Har det slått henne at hun bare kan la være å brette ut hele livet sitt og dermed slippe kritikk? 

Pengene er viktigere, tydeligvis. Cry me a river.

• Liker 14
  • Nyttig 14
Skrevet
Inga-pinga skrev (21 minutter siden):

Jeg hørte podcasten, og Maja Lunde er jo en utrolig dyktig dame. Skulle ønsle de kom mer inn på tema rundt å skjerme barna fra nett, men boken handler jo om mindre skjermbruk. Så følte kanskje det var litt avtalt at det skulle være tema? 

Åpenbart skal boken og bokens tema var samtaleemne i podden,det er jo hele poenget.

Og nettopp fordi boken handler om barnets skjermbruk,ikke eksponering av barn,er hele posten om SE av Troy en hit and miss.

Av og til er man for rask til å "ta" henne på ting,og derfor mister poenget man selv prøver å fremme..

• Liker 1
Skrevet (endret)
J.. skrev (19 minutter siden):

Åpenbart skal boken og bokens tema var samtaleemne i podden,det er jo hele poenget.

Og nettopp fordi boken handler om barnets skjermbruk,ikke eksponering av barn,er hele posten om SE av Troy en hit and miss.

Av og til er man for rask til å "ta" henne på ting,og derfor mister poenget man selv prøver å fremme..

Det er overhodet ingen "hit and miss". Som flere har nevnt over, så ER det påfallende, paradoksalt og dobbeltmoralsk av SE å fronte skjerming av barn mht. barns eget skjermbruk, all den tid ho selv tjener til livets opphold ved å aktivt oppfordre andre til økt skjermbruk - og som ledd i dette eksponere sin egen sønn grovt og fratar ham retten til privatliv. Det går hånd i hanske. 

Å invitere SE til å snakke og moralisere over dette, blir som (uten sammenligning for øvrig) å be en som er skyldig i trygdesvindel moralisere over skatteunndragelse.

Endret av Stjertmeis
  • Liker 5
  • Nyttig 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...