Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
Miomino skrev (1 time siden):

Det å rangere en persons utseende, i dette tilfellet SE, etter en poengskala er i mine øyne bare nedrig. Når det i tillegg brukes som argument for at hun er et dårlig forbilde for unge mennesker, da bør man kanskje ta en titt i speilet.

Om målet er å kritisere henne for hennes forretningsmodell skulle det være nok å ta av uten å falle ned på et slikt usaklig nivå.

Man diskuterer ikke utseendet hennes, men resultatet av selvpåførte endringer via plastisk kirurgi. Har ikke i løpet av hele denne snart 2500 sider lange tråden lest ETT innlegg som kritiserer hennes medfødte faktiske utseende.

Hvis noen tatoverer øyeeplene, setter inn horn-implantater i panna, tatoverer hele ansiktet, hendene og halsen og splitter tunga, er det lov å si at man ikke synes det er heldig for utseendet? Hva er forskjellen? 

Sosiale medier sensurer bilder av selskadingsarr på grunn av smitteeffekten, mens denne selvskadingen er det helt lov å vise frem, enda man vet at den også har smitteeffekt. Hva er forskjellen?

• Liker 11
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa ikke hun nylig at hun går til psykolog for blant annet kroppsdysmorfi?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

Man diskuterer ikke utseendet hennes, men resultatet av selvpåførte endringer via plastisk kirurgi.

Dette er jo en selvmotsigelse..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Miomino skrev (3 timer siden):

Det å rangere en persons utseende, i dette tilfellet SE, etter en poengskala er i mine øyne bare nedrig. Når det i tillegg brukes som argument for at hun er et dårlig forbilde for unge mennesker, da bør man kanskje ta en titt i speilet.

Om målet er å kritisere henne for hennes forretningsmodell skulle det være nok å ta av uten å falle ned på et slikt usaklig nivå.

Jeg er enig i at det å rangere noens utseende etter en poengskala ikke hører hjemme noe sted. Vi har et så rikt språk at det er mange andre måter å ev. beskrive noe på.

Slik jeg leste innlegget forstod jeg det som at det med å være dårlig forbilde for unge mennesker (SSI/SE er et dårlig forbilde uansett hvem og hva det gjelder) er pga. alle de kosmetiske operasjonene/injeksjonene som har endret utseendet hennes (men mulig jeg leste for mye i det).

Å kritisere henne for at hun tjener penger på selvskading på denne måten, og bruker sitt ytre, ansikt og kropp, for å selge seg selv og sitt barn og seksualisere seg selv, det synes jeg er helt greit.

Selv om jeg mener man normalt skal være svært forsiktig å kommentere andres utseende, så mener jeg helt andre regler gjelder for influensere som konsekvent, bevisst og kynisk bruker egen kropp, eget utseende, potensielt skadelige endringer av eget utseende. Der må man tillate diskusjon rundt utseendet, fordi dette faktisk er bedriftsinnhold og forretningsstrategi i det som ofte er millionbedrifter. Når dette også gjøres på måter som er skadelig for andre, så kan man bruke også en del krasse ord rundt dette.

Men jeg er som sagt enig i at det med poengskala og utseende er noe som ikke bør brukes.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
J.. skrev (37 minutter siden):

Dette er jo en selvmotsigelse..

Jeg er ikke enig i at det er det 🤷🏿‍♀️

• Liker 9
  • Nyttig 1
Gjest Lurendreieren
Skrevet
Miomino skrev (6 timer siden):

Hvorfor lyver du? Hun er et dårlig forbilde fordi hun fikser på utseende og antagelig har fått masse unge jenter til å gjøre det samme. Hun lever et overfladisk fjolleliv og blitt rik på leserne sine. Så ja, jeg står for at hun er et elendig forbilde.

Det andre gikk på at jeg ikke fatter hvorfor hun er en kjendis i det hele tatt. Hun skriver tilsynelatende ikke noe interessant, er ikke ei interessant person og er ikke spesielt pen - så hva er det folk ser her? Det var det jeg lurte på.

Skrevet
Cami9 skrev (På 14.12.2025 den 18.07):

Unnskyld meg, men det at SE skylder på kjeven når det gjelder den gapinga?!!! Det er det dummeste jeg har hørt i hele 2025, hun tror hun ser digg ut, men ender opp med å se stikk motsatt ut. Nekter å tro at dette er kjevens skyld🤣

Kjeven?😂😂 opererte hun ikke noe med kjeven en gang, underbitt eller noe slikt? Da må hun få pasientskadeerstatning om operasjonen fører til at hun blir sittende å gape😂😂 Kjeven😂😂👏 

• Liker 9
Skrevet
Lurendreieren skrev (1 time siden):

Hvorfor lyver du? Hun er et dårlig forbilde fordi hun fikser på utseende og antagelig har fått masse unge jenter til å gjøre det samme. Hun lever et overfladisk fjolleliv og blitt rik på leserne sine. Så ja, jeg står for at hun er et elendig forbilde.

Det andre gikk på at jeg ikke fatter hvorfor hun er en kjendis i det hele tatt. Hun skriver tilsynelatende ikke noe interessant, er ikke ei interessant person og er ikke spesielt pen - så hva er det folk ser her? Det var det jeg lurte på.

Hvorfor lyver du? Her finner du innlegg på innlegg hvor fokuset ditt ligger på hennes utseende. 👇👇

Lurendreieren skrev (På 14.12.2025 den 18.12):

Jeg har aldri forstått hvorfor hun er kjendis. Ikke har hun noen spesielle kvaliteter og i beste fall er hun 4/10 på utseende. Så hva i alle dager er det folk faller for her egentlig?

Lurendreieren skrev (På 14.12.2025 den 20.45):

Det er jeg faktisk enig i er viktigere. Jeg er ikke så oppdatert ser du. Men jeg vil si hun er et særdeles dårlig forbilde for unge jenter med alle disse skjønnhetsoperasjonene som attpåtil bare får hun til å se dårligere ut spør du meg da.

Lurendreieren skrev (På 15.12.2025 den 16.44):

Poenget er selvsagt at det fremstår som et mysterium at hun i det hele tatt er kjendis, for jeg ser ingenting spesielt eller interessant annet enn at hun har tatt en masse operasjoner..

Hun narrer små jenter til å tro at de bør se ut som ender.

Egentlig burde hun jo være et skrekk-eksempel på plastisk kirurgi, men når hun likevel ikke er det så er hun et dårlig forbilde ja. Tenk på alle de ungjentene som har brukt mange tusen på slikt tøv på grunn av henne. Ødelegger seg selv...

Det er også greit å merke seg at du har redigert dette innlegget, 👆👆  Her var hennes utseende i utgangspunktet rangert til "4/10". Det du kan fjerne av tekst i dine innlegg forblir gjerne i minnet til den som leser det. Men positivt at du fjernet den nedrige poeng skalaen.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Gjest Lurendreieren
Skrevet

Hvorfor lyver du? Her finner du innlegg på innlegg hvor fokuset ditt ligger på hennes utseende. 👇👇

Det er også greit å merke seg at du har redigert dette innlegget, 👆👆  Her var hennes utseende i utgangspunktet rangert til "4/10". Det du kan fjerne av tekst i dine innlegg forblir gjerne i minnet til den som leser det. Men positivt at du fjernet den nedrige poeng skalaen.

Er det noe med dagens ungdom som gjør at dere ikke klarer å lese ting i sammenheng? Selv når det er så enkelt forklart som i mitt innlegg?

Dere må ha en setning om gangen, helst via en kort video med musikk i bakgrunnen som på TikTok?

Gjest Lurendreieren
Skrevet (endret)

Det er også greit å merke seg at du har redigert dette innlegget, 👆👆

Hva i alle dager prater du om? 🤭

"Her var hennes utseende i utgangspunktet rangert til "4/10". "

Nei det var det ikke, du har dårlig mediumtidshukommelse. Du må scrolle litt lenger opp på side 2440 så kommer du til innlegget med den biten.

(Sånn, redigert for mer skyts)

Endret av Lurendreieren
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvordan hun rekker å lese så mye med et så lite barn. Jeg har ikke kjangs om barnet skal få nok oppmerksomhet. Rekker så vidt å ta en titt på telefonen om dagen og jeg jobber ikke enda. Hun leser ikk FOR sønnen sin da, han er ikke så interessert i bøker sier hun. Min er veldig interessert i bøker og er glad i å bli lest for . 🤔

Endret av millak
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
millak skrev (52 minutter siden):

Skjønner ikke hvordan hun rekker å lese så mye med et så lite barn. Jeg har ikke kjangs om barnet skal få nok oppmerksomhet. Rekker så vidt å ta en titt på telefonen om dagen og jeg jobber ikke enda. Hun leser ikk FOR sønnen sin da, han er ikke så interessert i bøker sier hun. Min er veldig interessert i bøker og er glad i å bli lest for . 🤔

Hun har sagt selv at hun ikke leser hele bøker, men skumleser gjennom avsnitt her og der. Og at hun derfor foretrekker korte, lettleste bøker.

Dessuten har hun dagmamma også når hun selv er hjemme, så blir vel god tid til alt mulig annet enn sønnen da 🥲

Endret av Sinccis
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Unnskyld meg men jeg synes hun ser skummel ut. Så henne på god morgen Norge nå og ble paff. Hva folk gjør med sitt utseende, hun var pen før… Men jeg vil ikke snakke om utseende til folk, det er en uting men er det henne unge jenter ser på til? Skummelt spør du meg. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Sen ve ben skrev (26 minutter siden):

Unnskyld meg men jeg synes hun ser skummel ut. Så henne på god morgen Norge nå og ble paff. Hva folk gjør med sitt utseende, hun var pen før… Men jeg vil ikke snakke om utseende til folk, det er en uting men er det henne unge jenter ser på til? Skummelt spør du meg. 

Det er nok henne, ja.. Hun er et farlig forbilde. Ikke uten grunn at hun mottok prisen som Årets gullbarbie i 2021.. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
millak skrev (4 timer siden):

Barnet går i barnehage, mens SE er hjemme og har all til i verden til å lese, sminke seg og ta selfier. Barbet har i tillegg nanny. Hadde vært rarere om hun ikke hadde tid å lese.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
MzMe skrev (1 time siden):

Det er nok henne, ja.. Hun er et farlig forbilde. Ikke uten grunn at hun mottok prisen som Årets gullbarbie i 2021.. 

Skjønte for alvor at hun var et farlig forbilde og en svært kynisk influencer da hun deltok i debatten. Kritikken handlet om at hun IGJEN "solgte" inn dårlig selvbilde til sine følgere, og gjorde de bevisst på noe ikke særlig mange var klar over - hårtatovering der man syns det er glissent. 

Da hun møtte opp, hadde hun tatt av seg all "fjøra"

Og det var planlagt: 

https://tv.vg.no/video/236172/sophie-elise-det-mest-kyniske-jeg-har-gjort

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
J.. skrev (På 15.12.2025 den 17.13):

Statistikken hennes på SC viser at følgerne hennes stort sett er mellom 25 og 35 år,altså ikke småjenter..

Kan du vise oss den statistikken? 

• Nyttig 6
Skrevet
Lurendreieren skrev (23 timer siden):

Det andre gikk på at jeg ikke fatter hvorfor hun er en kjendis i det hele tatt. Hun skriver tilsynelatende ikke noe interessant, er ikke ei interessant person og er ikke spesielt pen - så hva er det folk ser her? Det var det jeg lurte på.

Hehe. Enig, og innholdet hennes er omtrent nesten bare fra leiligheten hvor hun snakker intetsigende tull, og vrir kroppen i forskjellige vinklinger. Hvis noen finner det interessant eller underholdende, så er det noe galt en plass. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest Hakkespett1
Skrevet
Allo skrev (6 minutter siden):

Hehe. Enig, og innholdet hennes er omtrent nesten bare fra leiligheten hvor hun snakker intetsigende tull, og vrir kroppen i forskjellige vinklinger. Hvis noen finner det interessant eller underholdende, så er det noe galt en plass. 

hvorfor velger så mange her på  Kvinneguiden egentlig å følge med på dette da? 

du vet tydeligvis en god del om hva som foregår i Sophie Elise sin verden, til tross for at du misliker alt hun holder på med. Så hvordan kan dette egentlig ha seg? 😁

Skrevet
Hakkespett1 skrev (17 timer siden):

hvorfor velger så mange her på  Kvinneguiden egentlig å følge med på dette da? 

du vet tydeligvis en god del om hva som foregår i Sophie Elise sin verden, til tross for at du misliker alt hun holder på med. Så hvordan kan dette egentlig ha seg? 😁

Jeg kan bare svare for meg selv, og jeg skal være ærlig. Det å følge med på rampelys-trådene er litt guiltypleasure, men samtidig så syns jeg det faktisk er veldig viktig å være konstruktivt kritisk til hva påvirkere påvirker til. Hvis ingen holder fokus på eksponering av barn, kontoer med opererte kropper og redigerte bilder som gir massivt med "reklame" for uoppnåelige ideal - så er vi på vei mot et ganske feil sted er min mening. 

Vi drukner i påvirkere, de er absolutt overalt, de er på ingen måte ubetydelige. Men guiltypleasuriet slår jo inn med mindre konstruktive debatter også. Det er fort gjort med latterliggjøring. 

Hele greia med influencere er veldig tabloid og litt harry - dermed får det mye oppmerksomhet. 

• Liker 11
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...