Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vifte skrev (49 minutter siden):

Ser ikke ut som at selvbruningen hennes er såååååå bra som hun selv påstår. Den flasser sånn som alle andre selvbruninger

IMG_2311.jpeg

Tydeligvis ikke maskaraen heller, siden hun har vippeextensions.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Wald86 skrev (43 minutter siden):

Klarer ikke se forbi leppeløft og nese. Det gjør vondt å se  disse "ski-slope"Tyrkia-nesene. Der de har ødelagt hele nesens struktur. Og dens funksjon...ikke minst.

Ser i tillegg ut som de alle har vært hos den samme kirurgen…

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og persondebatt.

Sol, admin. 

Skrevet
Era Vulgaris skrev (14 timer siden):

Jeg kunne faktisk ikke brydd meg mindre om hva barnet skal hete. Dette barnet er en brikke i SEs univers, og benyttes kynisk for å holde henne selv relevant, og skifte fokus vekk fra all dritt hun har holdt på med de siste årene. 

Selv er hun nå så opptatt av håret sitt at det fremstår helt merkelig å fokusere så voldsomt på det. Hun skal snart føde, men er gråtkvalt over håret. Som jo er fullt av extentions uansett. 

Håret hennes (det ekte) er jo helt krise uansett. Hun har vel ikke latt det hvile fra extentions så lenge hun har blogget iallefall. Det er helt ødelagt.

Hun er forferdelig slitsom nå. 

Og det er forferdelig trist at vi lever i en verden der graviditet og baby blir brukt på denne måten. 

• Liker 13
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet.
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Wald86 skrev (1 time siden):

Det er ikke til å tro. Men det skjer. Og voksne mennesker hiver seg på. Dette med navnevalg for eksempel. Så enkelt er det å avspore, skape masse engasjement og "uskyldig moro".
Og dette viser avhengigheten i det hele. Hvorfor så mange går med nesene ned i en skjerm timesvis hver dag, og scroller gjennom "stories" som er ren reklame alt sammen. TV-shop på steroider.
Det rapporteres at voksne folk benytter opptil ca 3 timer daglig på sosiale medier. Kun sosiale medier der altså. 70-80 % voksne over 25 år følger influencere. Det er de med lav sosioøkonomisk status som bruker mest tid på nett, og det er også de som lar seg påvirke mest, og som også ser ut til å påvirkes mest negativt. Det er gjort mest undersøkelser mot unge og barn, men det ser ut til at voksne, og spesielt kvinner, påvirkes negativt av denne type influencere, på samme måte. Det nytter derfor ikke å peke på at følgerne er "over 25", som en unnskyldning for å fortsette med så skadelig content. Det at de lar henne få ha en podcast rettet mot gravide er helt utenfor min fatteevne. 

" This is going nowhere, FAST",  Slik ser jeg det. 

Fenomenet Sophie Elise er en konstruert avatar/"dukke" som en trist tenåring uten veldig godt selvbilde satt i Harstad og drømte om da hun var 14-18. Fra hun ble 18 begynte hun på veien mot å bli denne drømmefiguren. 

Men Sofie har nok hele tiden forsøkt å si fra at hun fortsatt ikke har det bra der inne i avataren et sted. Derav utpreget avhengighet, enormt behov for å bli sett og forgudet, og et helt tydelig usikkert selvbilde. Men Sofie drukner i Sophie Elises måter å håndtere følelser på - offerrolle, uangripelig og nye sjokkerende vendinger - som damagecontrol og/eller rebranding. 

Helt psykt at dette er PÅVIRKERE som skal selge produkter, bøker, ideer og dårlig selvtillit til dagens kvinner, og som du sier - nå også rettet mot gravide. 

• Liker 13
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
Isild skrev (7 timer siden):

Håret hennes (det ekte) er jo helt krise uansett. Hun har vel ikke latt det hvile fra extentions så lenge hun har blogget iallefall. Det er helt ødelagt.

Hun er forferdelig slitsom nå. 

Og det er forferdelig trist at vi lever i en verden der graviditet og baby blir brukt på denne måten. 

Hun er helt ulidelig, og det sier ikke lite! «Jeg er jo så needy nå…haha». Når har hun ikke vært det? Og jeg får fullstendig fnatt over at hun ikke kan kle på seg. Å framstille seg som et sexobjekt mens man har en baby i magen, er bare ekstremt forstyrret og frastøtende. 

Folk får si hva de vil, men jeg er bekymret for dette barnet. Jeg gir blaffen i om det er spekulasjon, men hun inngir ingen som helst tillit som omsorgsperson. Jeg har jobbet med barn i over 30 år, og veiledet hundrevis av foreldre. Jeg ser ikke for meg at hun er mottakelig for veiledning overhodet. 

• Liker 6
  • Nyttig 23
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Jeg ser ikke for meg at hun er mottakelig for veiledning overhodet. 

Hun unngår offentlig jordmor og fastlege fordi de spør henne om rusbakgrunn. Hun sier at hun opplever at psykiatere ikke er like smarte som henne og derfor får hun lite hjelp av terapi. Hun forteller at hun ikke liker å lese bøker om babyer/barn med råd til nye foreldre, fordi hun vet best selv og ikke vil bli forvirret av andre råd enn det hun selv føler er riktig. Og hun skal ikke gå på fødekurs som er anbefalt for førstegangsfødende. 

Så med mindre hun sier alt dette bare for å provosere, så virker det som at hun er veldig lite mottagelig for veiledning og råd ja. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
Sinccis skrev (33 minutter siden):

Hun unngår offentlig jordmor og fastlege fordi de spør henne om rusbakgrunn. Hun sier at hun opplever at psykiatere ikke er like smarte som henne og derfor får hun lite hjelp av terapi. Hun forteller at hun ikke liker å lese bøker om babyer/barn med råd til nye foreldre, fordi hun vet best selv og ikke vil bli forvirret av andre råd enn det hun selv føler er riktig. Og hun skal ikke gå på fødekurs som er anbefalt for førstegangsfødende. 

Så med mindre hun sier alt dette bare for å provosere, så virker det som at hun er veldig lite mottagelig for veiledning og råd ja. 

Det som er mest provoserende med alt dette er at hun sitter nå og ‘influenser’ andre førstegangsgravide, og det er en svært sårbar målgruppe. 

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Hun er helt ulidelig, og det sier ikke lite! «Jeg er jo så needy nå…haha». Når har hun ikke vært det? Og jeg får fullstendig fnatt over at hun ikke kan kle på seg. Å framstille seg som et sexobjekt mens man har en baby i magen, er bare ekstremt forstyrret og frastøtende. 

Folk får si hva de vil, men jeg er bekymret for dette barnet. Jeg gir blaffen i om det er spekulasjon, men hun inngir ingen som helst tillit som omsorgsperson. Jeg har jobbet med barn i over 30 år, og veiledet hundrevis av foreldre. Jeg ser ikke for meg at hun er mottakelig for veiledning overhodet. 

Tror vi er flere som er enige med deg, og jeg syns det er helt greit at man sier det høyt. For en halvtime siden var hun på rusrehabilitering for så å ha tidenes mest offentlige helsprekk tre kvarter etterpå. "Plutselig" så ble hun gravid med en eller annen Vegard (de fleste hadde vel ikke rukket å få med seg at det var slutt med Dreyer, Blunck og Kompani Lauritzen-fyren en gang) 

Graviditeten var damagecontrol, og content, content og content - på det jeg også opplever som en høyst forstyrret måte. Seksualiseringen er tacky (hva hun gjør hjemme sammen med kjæresten bryr ingen seg om) - og hun surrer helt i sin egen boble og babler om hår og lepper, mens hun "gjemmer" seg for det offentliges svært viktige og relevante spørsmål. 

• Liker 9
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
Sinccis skrev (1 time siden):

Til å ha en så usikker personlighet og være så avhengig av bekreftelse, er hun voldsomt til besserwisser. Ingenting av det hun sier og gjør henger i hop. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Gjest winterchild
Skrevet

Bara jag som reagerar på att hon får så få kommentarer på inläggen på instagram? Är väl egentligen så att folk inte bryr sig, och att hon får panik och måste få bekräftelse på något sätt.. därmed fokus på att sexualisera sin graviditet? Och någon stackars simp i mammas källare skriver kanske en uppskattande kommentar. Sorry men lol, vilket liv. 

Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Tror vi er flere som er enige med deg, og jeg syns det er helt greit at man sier det høyt. For en halvtime siden var hun på rusrehabilitering for så å ha tidenes mest offentlige helsprekk tre kvarter etterpå. "Plutselig" så ble hun gravid med en eller annen Vegard (de fleste hadde vel ikke rukket å få med seg at det var slutt med Dreyer, Blunck og Kompani Lauritzen-fyren en gang) 

Graviditeten var damagecontrol, og content, content og content - på det jeg også opplever som en høyst forstyrret måte. Seksualiseringen er tacky (hva hun gjør hjemme sammen med kjæresten bryr ingen seg om) - og hun surrer helt i sin egen boble og babler om hår og lepper, mens hun "gjemmer" seg for det offentliges svært viktige og relevante spørsmål. 

Hun snakker om det «mørke» fjoråret, våknet og var kvalm hver morgen ( pga alt det vonde), tap av inntekt, stolt over å ha kjempet seg gjennom den vonde tiden osv. Men hun tar ikke ansvar for det hun gjorde. Beklager ikke for oppførselen sin. 
Det jeg husker er ikke en som var «nede», nei jeg husker fliringen, fnisingen på podcasten bare ei uke elller noe etter «posegate». Og slik fortsatte det jo. Fuck alle liksom, vi starter vår egen podcast fra senga vi. Hun kjørte samme stil ganske lenge etter «pose-gate» og har ikke vist noen særlig forståelse utad for reaksjoner på det. 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Zenhouse skrev (4 minutter siden):

Hun snakker om det «mørke» fjoråret, våknet og var kvalm hver morgen ( pga alt det vonde), tap av inntekt, stolt over å ha kjempet seg gjennom den vonde tiden osv. Men hun tar ikke ansvar for det hun gjorde. Beklager ikke for oppførselen sin. 
Det jeg husker er ikke en som var «nede», nei jeg husker fliringen, fnisingen på podcasten bare ei uke elller noe etter «posegate». Og slik fortsatte det jo. Fuck alle liksom, vi starter vår egen podcast fra senga vi. Hun kjørte samme stil ganske lenge etter «pose-gate» og har ikke vist noen særlig forståelse utad for reaksjoner på det. 

Samtidig fremstiller hun det som at det løser alle livets problemer om man bare blir gravid 🤦🏼‍♀️ det er kanskje noe hun føler nå, men det vil ikke bli den følelsen hun sitter igjen med etter barnet har kommet. Det er for all del kjempe koselig å få barn, men det er ikke bare fryd og gammen.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

-

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hun snakker om (på snap story) at det er så mye fokus på vekt, hvor mye man har lagt på seg i svangerskapet, hvor fort man skal ned etterpå osv. 

Jeg regner med det er fra omgangskrets hun mener og ikke helsevesenet. Jeg opplevde ikke stort fokus på vekt under oppfølgningen min iallfall og jeg tror ikke det er noe stort fokus med mindre det kan gå utover mor og/eller barnets liv og helse. Dvs at man enten går for mye ned i vekt, ikke går nok opp i vekt eller om man går altfor mye opp i vekt/ fra før av er overvektig. SE går ikke innunder noen av de. 
Det får meg til å tenke på hvor overfladiske mennesker hun må omgå seg med, siden hun tydeligvis opplever at det er omgangskretsen sitt fokus når noen er gravid. Tragisk

• Liker 8
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...