Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

winterchild skrev (5 timer siden):

Sorry men är du Sophie eller? 😅 Du försvarar henne gällande verkligen allt lol. Det är lov att ifrågesätta denna damen, hon är känd för att ljuga och manipulera. Det finns en anledning till varför hon är så ogillad. Tyvärr. 

Er ikke Sophie og forsvarer henne ikke i alt. Men det med kvinnehelse og keisersnitt er noe jeg vil forsvare for det er ikke noe å kritisere andre kvinner for! 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (1 time siden):

Tidligere forskning har blandet haste KS, planlagt KS grunnet høyrisiko og planlagt KS med normal risiko, og det kan ikke sidestilles egentlig. Nyere undersøkelser har separert disse, og da får man at planlagt KS der det ikke foreligger alvorlig fysisk  problematikk gir lav kostnad, og nær ingen risiko. De er også raskt ute av sykehus, og trenger lite oppfølging.
Men det kan gå utover amming, og det er tall på økt risiko for asthma hos barn.
Nyere undersøkelser viser også, som du påpeker, at senskader ved vaginal fødsel virker å være mye mer kostbart enn før antatt.

Her er en link, men lite å finne i det vanlige nettrommet:

"The data shocked the study’s head author, Darine El-Chaâr, a perinatal researcher at the Ottawa hospital. In the planned vaginal birth group, there was a higher percentage of negative outcomes compared with the MRC(maternal request caesarean) group, driven by serious vaginal tears and babies admitted to intensive care. “I myself am challenged by the data,” she says, underlining that she believes vaginal birth is natural. “I wanted it to be the other way around.”

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2022/feb/13/caesareans-or-vaginal-births-should-mothers-or-medics-have-the-final-say

https://www.vg.no/nyheter/i/veaj74/de-ukjente-foedselsplagene-jeg-husker-hun-sa-hun-hadde-sydd-83-sting

"Nå viser forskning at flere kvinner enn man før har antatt plages, og fagfolk etterlyser mer fokus på kvinnens bekkenbunnsplager etter fødsel.
Det er bra at færre får alvorlige skader, men tallene sier lite om hvor mange kvinner som faktisk plages, sier Melbye, som i dag er leder i Landsforeningen for kvinner med plager etter fødsel.
Hun tror mørketallene er store."

https://forskningsprosjekter.ihelse.net/prosjekt/HNI0015-19?utm_source=sdrn%3Avg%3Aarticle%3Aveaj74

Alt dette er fornuftig å ta med i beregningen når man snakker om ks vs vaginal fødsel på generell basis. Det jeg ikke klarer å tro er at det har noe betydning hva gjelder caser SE. Her tror jeg overfladiske ting som å beholde tranghet og utseende på kjønnsorganet er de største årsakene. Jeg tror ikke hun hverken evner eller bryr seg om å tenke senskader eller kvinnehelse generelt.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun offentliggjort at hun har planlagt ks?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wald86 skrev (1 time siden):

Ikke offentliggjort. Men termindato var først i slutten av april, men tirsdag denne uken(via salgskanalen Snap)  var det plutselig bare 4 uker igjen, og da tyder det på at termindato er planlagt ca 1-2 uker før, noe som er vanlig ved planlagt KS. 

Pluss at hun sa at hun vet hvilken dag hun skal føde, men at hun ikke vil fortelle eksakt dato da hun vil unngå at media skal møte opp på sykehuset. Hvis det ikke hadde vært planlagt ks hadde hun jo ikke hatt noe eksakt dato å dele uansett om hun ville det eller ikke.

Men for all del kan jo også dette bare være en måte hun ordlegger seg på for å få i gang spekulasjoner.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (16 minutter siden):

Hun har i det minste ikke benyttet seg av surrogat, det er jo den hotteste trenden nå, "over there". 

https://www.forbes.com/sites/maryroeloffs/2023/07/14/its-not-just-celebritiescommercial-surrogacy-industry-expected-to-grow-tenfold-by-2032/

Med surrogat kunne hun jo ikke tatt alle de sexy gravidbildene og fortalt om hvordan kjønnsleppene er mer hovne og følsomme som gravid, så det var nok ikke aktuelt selv om det er trendy 😩

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinccis skrev (47 minutter siden):

Med surrogat kunne hun jo ikke tatt alle de sexy gravidbildene og fortalt om hvordan kjønnsleppene er mer hovne og følsomme som gravid, så det var nok ikke aktuelt selv om det er trendy 😩

Det är väl olovligt med surrogat i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I podcasten snakker hun om at de har avtale ar kjæresten ikke skal se ned når babyen er på vei ut for ikke å få «traumer» ifht til at det er uvant å se fi**a til dama i vrengt posisjon med hode ute.. høres litt ut som hun lader opp til vanlig fødsel. Hadde vært utrolig kult om hun faktisk fødte vanlig, siden alle forventer enkel utvei med ks. Men er usikker på om d er enkel utvei med operasjon sår osv. hadde aldri valgt ks frivillig over fødsel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SinfulBby skrev (39 minutter siden):

I podcasten snakker hun om at de har avtale ar kjæresten ikke skal se ned når babyen er på vei ut for ikke å få «traumer» ifht til at det er uvant å se fi**a til dama i vrengt posisjon med hode ute.. høres litt ut som hun lader opp til vanlig fødsel. Hadde vært utrolig kult om hun faktisk fødte vanlig, siden alle forventer enkel utvei med ks. Men er usikker på om d er enkel utvei med operasjon sår osv. hadde aldri valgt ks frivillig over fødsel.

Ja enig i det. Hun legger hvertfall ut flere hint til at det blir en vanlig fødsel enn en KS. Hun vil ikke han skal se ned dit, er for smertestillende, pakket ned store bestemor-truser osv. Så får vi se da hva det blir til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (2 minutter siden):

Ja enig i det. Hun legger hvertfall ut flere hint til at det blir en vanlig fødsel enn en KS. Hun vil ikke han skal se ned dit, er for smertestillende, pakket ned store bestemor-truser osv. Så får vi se da hva det blir til 😊

Pakket ned store bestemor-truser? Hva har det med saken å gjøre? En blør etter et KS også..

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spanky skrev (2 minutter siden):

Pakket ned store bestemor-truser? Hva har det med saken å gjøre? En blør etter et KS også..

Visste noen måtte kommentere den 😅 ja jeg er klar over det. Hun viste bind og trusene. Men det var likevel noe over settingen der og det hun sa  som får meg til å tro at det bærer mot vanlig fødsel. Men for all del, jeg blir jo ikke overrasket om det blir KS. Jeg velger bare å ikke tro det- enda. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Zenhouse skrev (14 minutter siden):

Visste noen måtte kommentere den 😅 ja jeg er klar over det. Hun viste bind og trusene. Men det var likevel noe over settingen der og det hun sa  som får meg til å tro at det bærer mot vanlig fødsel. Men for all del, jeg blir jo ikke overrasket om det blir KS. Jeg velger bare å ikke tro det- enda. 

Hehe, det KUNNE vitne om at du ikke visste det, og det bidrar til at andre ikke skjønner det heller. 
Jeg tror hverken det ene eller andre om hvilken fødsel det blir. Men jeg håper at det blir vaginal fødsel, både for baby og hennes del.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SinfulBby skrev (5 timer siden):

I podcasten snakker hun om at de har avtale ar kjæresten ikke skal se ned når babyen er på vei ut for ikke å få «traumer» ifht til at det er uvant å se fi**a til dama i vrengt posisjon med hode ute.. høres litt ut som hun lader opp til vanlig fødsel. Hadde vært utrolig kult om hun faktisk fødte vanlig, siden alle forventer enkel utvei med ks. Men er usikker på om d er enkel utvei med operasjon sår osv. hadde aldri valgt ks frivillig over fødsel.

Da er vel den saken avgjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor hun MÅ legge leppestift langt utenfor leppekanten 🤷🏼‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (1 time siden):

Da er vel den saken avgjort?

Hvorfor tror du det? SE AS har lagt ut at hun vet dato for fødsel, hun har delt masse som også tyder på at hun skal ha ks.

Det er åpenbart at bedriftseier Sofie Steen Isachsen kynisk utnytter eget ufødte barn for å skape engasjement og oppmerksomhet rundt sin bedrift, Sophie Elise AS, ved å skape debatt om hun skal føde vaginalt eller ta ks.

Dette er ikke annet enn forretningsstrategi fra bedriftseier, en del av narrativet for å snu hennes ødelagte rykte. Men hun viser at hun fortsetter som før, like kynisk strategisk som før.

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...