Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
tøydokka skrev (13 timer siden):

Ja, gravidklær er jo noe hun kunne laget content ut av, reklamert for og posert i. Rart at hun ikke har benyttet seg av den muligheten.

Man kunne jo håpe at slike potensielle klesaktører er litt mer bevisste og tenker at en ihjeloperert, selvskadende blivende mor med kronisk avhengighetsproblematikk og nylige rusproblemer kanskje ikke er en smart samarbeidspartner når de ønsker å reklamere for sine produkter...

Man kan jo håpe at griser kan fly også... men mer realistisk er det vel at kapitalismens kynisme får noen til å bite på, spesielt hvis SE AS nå annonserer planer om et barn nr to også.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Wald86 skrev (4 timer siden):

Det er viktig å peke på hennes mange løgner og særdeles manipulative markedsføring. Du må huske at hun driver salgskanaler, mot sårbare målgrupper, nå gravide! 

Legger ved et blogginnlegg som er ca 10 år gammelt, der hun forteller om markedsføringsstrategien, som hun har fulgt hele veien:

https://sophieelise.blogg.no/1413127332_12102014.html

"Jeg har klart å bli kjent ut av soverommet i harstad, kun ved å skrive om livet mitt som egentlig ikke skilte seg fra noen andre 16åringer på den tiden.

"vet hva som provoserer, hva som gjør folk sure, og hva som gjør at man “vinner folk” tilbake igjen. Alt med blogg handler om image – mitt image er at jeg er provoserende, man vet aldri hva man får, jeg kjører den barbie-looken og en gang i blandt må jeg “vinne folk” tilbake igjen med innlegg om dyrevern, at jeg har vært deprimert, blitt mobba osv. Det er slik denne bloggverden fungerer om man har lyst til å holde det gående. Jeg forstår at jeg er en underholdningskilde, og da må man noen ganger strekke seg litt langt, og pushe litt grensene til folk – eller sin egen. "

Ang. det du har uthevet i rødt...

Det er allerede påpekt tidligere i tråden, at denne gangen var summen av alle Sofie Steen Isachsens og Sophie Elise AS' fadeser blitt så høy at ingen av hennes tidligere taktikker om å plutselig late som om hun er for dyrevern, er blitt deprimert, mobba eller lignende, ville ha fungert for å "vinne folk tilbake".

Det var ingenting hun kunne gjøre som ville redde det selvtorpederte imaget. Så hun gikk til det eneste som kanskje kunne redde henne, hun ble gravid, og i starten sørget hun for en psykedelisk veksling mellom image som ren madonna og vel... det motsatte. Så gikk hun helt over til å bruke sitt ufødte barn og egen gravid for å få oppmerksomhetsbehovet sitt dekket ved å spille på sexy-gravid-mama- narrativet.

Hun gleder seg sikkert til å bli mor, for all del.

Men det er lite som tyder på annet enn at denne graviditeten er annet enn nøye planlagt bedriftsstrategi for å redde det torpederte imaget hun selv hadde ødelagt. Det at hun påstår graviditeten ble planlagt nesten før disse to hadde blitt sammen også, det bare forsterker dette inntrykket som SE AS gir av denne graviditeten.

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
Wald86 skrev (8 minutter siden):

Mange vil styre unna.  Ingen god reklame hvis det skulle bli konflikter og negativt fokus. Spesielt i rollen som omsorgsperson.

Jeg håper du har rett, men var det ikke til og med Nøstebarn som sendte klær til henne?

Jeg håper ingen flere inngår annonsesamarbeid med henne om noe, for hun trenger å rydde opp i seg selv og eget liv, da hun nå er en svært skadelig påvirker for andre også.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Wald86 skrev (38 minutter siden):

Nøstebarn gikk konkurs, og er nå en del av Kin Group. Det kan se ut til at etisk forretningsdrift er hevet på bålet. 

Såpass, ja, da var det gjerne ikke så rart at de syntes et reklamestunt med SE AS var smart...

• Liker 6
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Nyttig 4
Skrevet
Wald86 skrev (2 minutter siden):

Takk for link!

Mitt inntrykk er at slike småprodusenters tidligere gode rykte varer særlig lenge når de er blitt en del av et stort konsern. Litt etter litt forsvinner den gode kvaliteten fordi større eiere krever større overskudd. Sjelden kvaliteten opprettholdes særlig lenge fordi bl.a. billigere (og dårligere) råvarer velges, eller produkter som før var rene produkter nå blir blandet med plastprodukter.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (6 timer siden):

Jeg håper du har rett, men var det ikke til og med Nøstebarn som sendte klær til henne?

Jeg håper ingen flere inngår annonsesamarbeid med henne om noe, for hun trenger å rydde opp i seg selv og eget liv, da hun nå er en svært skadelig påvirker for andre også.

Sendte de en melding når ho la ut at ho hadde fått klær derfra. SE hadde selv spurt om å få gave av de. Helt klart bevisst bedriftsstrategi, virke mer populær blant merkevarer enn man egentlig er. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har selv termin i mai. Det jeg reagerte på med hennes fødebag var vel egentlig alt dill dallet som gua sha, hårmaske, ansiktsmaske, øyemaske, etc.

Har man en normal fødsel og alt er greit etterpå, er man på sykehuset i maks 2 dager etter fødsel.  Disse dagene brukes som oftest opp på å ha baby hud mot hud, amme, hvile og komme seg etter fødsel. Det ENESTE baby kjenner til er mor og far sin stemme, mor sin lukt, være inni mor sin varme mage 24/7, og fokuset til SE i denne tiden er å ha egenspa med masker til hver kroppsdel. 

jeg har søkt mye opp hva folk anbefaler å ha med seg, og ikke sett en ENESTE person som har tatt med seg ting som dette eller angret i etterkant på å ikke ha med seg dette. 

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
shorty skrev (2 minutter siden):

Jeg har selv termin i mai. Det jeg reagerte på med hennes fødebag var vel egentlig alt dill dallet som gua sha, hårmaske, ansiktsmaske, øyemaske, etc.

Har man en normal fødsel og alt er greit etterpå, er man på sykehuset i maks 2 dager etter fødsel.  Disse dagene brukes som oftest opp på å ha baby hud mot hud, amme, hvile og komme seg etter fødsel. Det ENESTE baby kjenner til er mor og far sin stemme, mor sin lukt, være inni mor sin varme mage 24/7, og fokuset til SE i denne tiden er å ha egenspa med masker til hver kroppsdel. 

jeg har søkt mye opp hva folk anbefaler å ha med seg, og ikke sett en ENESTE person som har tatt med seg ting som dette eller angret i etterkant på å ikke ha med seg dette. 

Hun innbiller jeg at hun skal på spa....hun ANER virkelig ikke hva hun går til. 😆 Hun kan bare drømme om å legge masker, jeg syns jeg var heldig hvis jeg fikk meg en dusj og et strøk maskara.    Hun blir sikkert den største divaen di har hatt på føden og barsel noensinne.  

"Dokkeeeer.   Kan dokker ta beibien litt nu,  altså Æ ska  legge øyemaske og bruke gua shaaa. " :roll:

• Liker 30
  • Nyttig 1
Skrevet
shorty skrev (1 time siden):

Sendte de en melding når ho la ut at ho hadde fått klær derfra. SE hadde selv spurt om å få gave av de. Helt klart bevisst bedriftsstrategi, virke mer populær blant merkevarer enn man egentlig er. 

Det er jo et rimelig ansvarsfraskrivende svar fra dem!

Det er ikke akkurat slik at når Sofie Steen Isachsen spurte om hun kunne få gave fra dem, så måtte de gi henne gave. De valgte å gi henne dette - og de har tydeligvis fått reklame for det. Dette er et bevisst valg fra firmaets side.

De stod helt fritt til å ikke svare SE AS, eller svare at de ønsker samarbeidspartnere med en annen profil.

De valgte imidlertid å samarbeide med en influencer som seksualiserer graviditeten, og som kort tid før var på avrusing, en influencer som siste året hadde ødelagt for flere av sine samarbeidspartnere og gitt disse dårlig rykte. Dette har vært så mye i media at de må ha fått det med seg. Likevel valgte de altså å sponse SE med produkter...

Totalt useriøst og omdømmefall de luxe for tidligere Nøstebarn!

På hjemmesiden til Nøstebarn står det at Nøstebarns verdier er Omtanke. Og så skriver de hva de mener om det, bl.a.:

O - Omtanke

M - Miljø

T - Trygg

A - Aktuell

N - Naturlig

K - Kunnskapsrik

E - Etisk

De presiserer så hva de legger i hvert punkt: https://nostebarn.no/kundeservice/om-nostebarn/om-nostebarn

Når de velger en samarbeidspartner som Sophie Elise AS, da viser Nøstebarn at disse verdiene de hevder å jobbe etter bare er sminke, omtrent like naturlig og etisk som alle Sofies unødvendige kosmetiske inngrep har vært...

• Liker 6
  • Nyttig 13
Skrevet
shorty skrev (1 time siden):

Og ja, helt bevisst bedriftsstrategi fra Sophie Elise AS også.

Nøstebarn har på denne måten vært med på å hvitvaske bedriftseier Sofie Steen Isachsen fra hennes rusbruk, ødeleggelse av andres merkevarer, hvordan hun påvirker andre farlig. Nøstebarn valgte å bli med på hvitvaskingen av bedriftseier av Sophie Elise AS, som var i dyp krise med null troverdighet da Nøstebarn valgte å støtte henne.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva tror dere navnet på den lille blir?

Hun sier det er et alminnelig navn på H, og da kan det ikke være så mange alternativer.

Skrevet (endret)
Tough cookie skrev (2 minutter siden):

Hva tror dere navnet på den lille blir?

Hun sier det er et alminnelig navn på H, og da kan det ikke være så mange alternativer.

Håvard, Heine, Henrik, Henry, Hans? 

Endret av Klink
Skrevet
10 hours ago, Djungelvrål said:

Hun innbiller jeg at hun skal på spa....hun ANER virkelig ikke hva hun går til. 😆 Hun kan bare drømme om å legge masker, jeg syns jeg var heldig hvis jeg fikk meg en dusj og et strøk maskara.    Hun blir sikkert den største divaen di har hatt på føden og barsel noensinne.  

"Dokkeeeer.   Kan dokker ta beibien litt nu,  altså Æ ska  legge øyemaske og bruke gua shaaa. " :roll:

😂😂

Jeg har aldri født selv, men reagerte mest på at hun skulle ta med seg laptop og lader? Altså, hva? Jobbe litt etter fødsel?

• Liker 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Wald86 skrev (29 minutter siden):

Dette er klassisk SE AS. Hun vil provosere og håper "mammapolitiet" og andre biter på. Da blir det kanskje en mediasak, og mer klikke og hat og hets og engasjement. Samme med navnet på barnet, der hun sier litt, og får til spekulasjoner rundt dette. Jeg kan ikke skjønne at dette er interessant for noen, men tydelig er det jo det. Dessverre. 

Enig. Hun deler nok disse tingene i fødebagen og sier at hun vil ha nytt barn med en gang for å beholde håret fint, i håp om at VG og Dagbladet skal spy opp overskrifter som «Denne luksusen har Sophie Elise med i fødsel!» «Derfor vil Sophie Elise ha nytt barn med en gang!» osv. Dette er hva hun lever av og er avhengig av å holde seg i overskriftene. Spiller ikke noe rolle om det hun sier stemmer med virkeligheten. Sikkert samme med denne nakenfotograferingen hun har sagt at hun må være i fit og sexy form til 2 måneder etter fødsel, fordi «Sånn ser Sophie Elise ut etter graviditet - NAKEN!» 

Får i det minste håpe babyen slipper å være med på disse bildene.

Endret av Sinccis
  • Liker 8
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...