Gå til innhold

Sophie Elise


Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Wald86 skrev (8 timer siden):

Er dette noe hun sponses for? Husk at alt hun legger ut er del av hennes salgskanal.

Hun sier ofte hun ikke er sponset, men hun vil bare vise hvilke produkter hun liker å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

winterchild skrev (4 timer siden):

Henrik

Halvard, Halvor, Haldor, Heine, Hans, Henning, Heming eller Hårek 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at fødselsleger ønsker keisersnitt er vel at de omtrent utelukkende er der når det er komplikasjoner og problemer. De ser aldri fine, komplikasjonsfrie, naturlige fødsler. Og de aller fleste fødsler går helt normalt for seg.
Da er det ikke rart at man ønsker keisersnitt! De har kunnskapen, men det hjelper ikke når de sitter med så mange bilder i hodet av alt som kan gå galt. 

Når det gjelder Sophie Elise handler vel ønsket om keisersnitt om to faktorer
1. hun er redd for at underlivet skal bli ødelagt og gi problemer med sex eller utseendet på kjønnsorgan. 
2. hun er inspirert av feige "to Posh to push" - kjendiser. 

Det er ren BS å si at keisersnitt er like bra og burde kunne velges. Keisersnitt er en dyr operasjon med risiko for komplikasjoner for mor og barn. Vaginal fødsel er det optimale og beste. Keisersnitt er en nødløsning og bør ikke gjøres unødig. Unødige keisersnitt er missbruk av helsevesenets ressurser. 

  • Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wald86 said:

Det er nok riktig, at mange fødselsleger og gynekologer selv velger planlagt KS fordi de har sett mange skader.

Det hjelper heller ikke med statistikk og artikler som denne: https://www.vg.no/nyheter/i/veaj74/de-ukjente-foedselsplagene-jeg-husker-hun-sa-hun-hadde-sydd-83-sting

Det er økende ønske om planlagt KS, og de ressurssterke med kontakter får det innvilget. Sånn kan det ikke være synes jeg. 
Legene som skal ivareta kvinnene kan ikke nekte noen, og innvilge sine bekjente, eller de som har privat jordmor og sier de rette ting.

Kanskje løsningen kunne vært at kvinner kunne fått velge dette selv da. Bare et vilt forslag fra meg..

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djungelvrål skrev (1 time siden):

Hadde hun hatt en god grunn hadde hun sutret om det på snap for lenge siden.   Hun deler jo alt, hvorfor da ikke det?  Jeg shamer ikke KS.  Jeg shamer kvinner som tar det som letteste utvei.    Hun har jo hatt 15+ operasjoner, for henne blir nok dette en breeze.  

Om du mener ks er en lett utvei tar du feil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (1 time siden):

 

Men du vet heller ikke grunnen til ett evt keisersnitt! 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoftKitty skrev (57 minutter siden):

Kanskje løsningen kunne vært at kvinner kunne fått velge dette selv da. Bare et vilt forslag fra meg..

Ja visst de betaler operasjonen selv så kan de vel det?   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (59 minutter siden):

Om du mener ks er en lett utvei tar du feil. 

Jeg hadde akutt KS selv. 

Endret av Djungelvrål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Djungelvrål said:

Ja visst de betaler operasjonen selv så kan de vel det?   

Jeg har ikke noe kilde men mener jeg nylig leste at langvarig oppfølging av fødselsskader (og det ville jo vært mer om det var flere som faktisk ble fulgt opp på det) koster mer enn KS? Når det snakkes om prisforskjellen er det bare akkurat KS vs fødsel de tar med?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde akutt KS selv. 

Og det var en lett utvei? Og i tillegg om det er akutt så var det vel også eneste utvei. Kjenner flere som har tatt ks og ingen synes det var noe lett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunfl0wer skrev (5 minutter siden):

Og det var en lett utvei? Og i tillegg om det er akutt så var det vel også eneste utvei. Kjenner flere som har tatt ks og ingen synes det var noe lett. 

For henne er det jo lett!   Som skrevet før så er hun vant til 2 operasjoner i narkose årlig.  En fra eller til for henne spiller da ingen rolle.  For noen som ligger 30 timer i fødsel og har mye smerter, komplikasjoner og redsler tro jeg også KS ville vært lettere selv om man har vondt i flere dager etterpå.   For noen som har en normal fødsel så er det definitivt lettere for kroppen enn en operasjon.   Noen kvinner er jo i full vigør etter få timer etter fødsel, det kan man ikke etter KS. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salamandria skrev (5 timer siden):

Kanskje Heinz. Vet ikke om hun er glad i ketchup?

Eller Horny?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (33 minutter siden):

For henne er det jo lett!   Som skrevet før så er hun vant til 2 operasjoner i narkose årlig.  En fra eller til for henne spiller da ingen rolle.  For noen som ligger 30 timer i fødsel og har mye smerter, komplikasjoner og redsler tro jeg også KS ville vært lettere selv om man har vondt i flere dager etterpå.   For noen som har en normal fødsel så er det definitivt lettere for kroppen enn en operasjon.   Noen kvinner er jo i full vigør etter få timer etter fødsel, det kan man ikke etter KS. 

Nettopp. Etter ks kan man ikke være i full vigør,noe som ikke gjør det til en lett sak. Og latterlig å bruke operasjoner som en grunn til at ks er lett for dem som har hatt operasjoner. Ks er ingen lett utvei og det er ikke så lett å få ks at det holder å bare surke seg til det. Og ingen her vet grunnen hennes til om hun skal ha ks så dey er latterlig å kritisere henne for det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sunfl0wer skrev (19 minutter siden):

Nettopp. Etter ks kan man ikke være i full vigør,noe som ikke gjør det til en lett sak. Og latterlig å bruke operasjoner som en grunn til at ks er lett for dem som har hatt operasjoner. Ks er ingen lett utvei og det er ikke så lett å få ks at det holder å bare surke seg til det. Og ingen her vet grunnen hennes til om hun skal ha ks så dey er latterlig å kritisere henne for det. 

Kjenner to stk som fikk keisersnitt grunnet skikkelig fødselsangst. Så ja grunnene er mange og forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn med øse:

Hun har hatt 15-20 operasjoner på 11 år og er mer enn herdet.  For HENNE blir det en lett utvei.  

 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (8 minutter siden):

Inn med øse:

Hun har hatt 15-20 operasjoner på 11 år og er mer enn herdet.  For HENNE blir det en lett utvei.  

 

Igjen,latterlig at tidligere operasjoner er din grunn til at ks er en enkel utvei. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (5 timer siden):

Men du vet heller ikke grunnen til ett evt keisersnitt! 

Sorry men är du Sophie eller? 😅 Du försvarar henne gällande verkligen allt lol. Det är lov att ifrågesätta denna damen, hon är känd för att ljuga och manipulera. Det finns en anledning till varför hon är så ogillad. Tyvärr. 

  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...