Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Supah skrev (1 time siden):

Tenker på deg Neutral. Er innom her hver dag for å se etter oppdatering♥️ Hvordan går det med deg?

Så god du er ❤ takk som spør!

så langt jeg vet, er alt bra! Grugleder meg til ultralyd, tirsdag neste uke 😰 jeg har lenge hatt billetter for å besøke familie, og reiser samme dag som ultralyden. I begynnelsen var jeg så optimistisk at dette kommer til å gå bra at jeg beholdt billettene,  men nå angrer jeg meg. Det blir en skikkelig pyton uke hvis vi får dårlig nytt 😕

er ikke i så god form. Spyr ikke, men er temmelig redusert. I tillegg er jeg sliten, så det blir mye tom surfing uten at jeg orker å legge igjen så mange spor 😅 

Har et tørk eller to med brunt ca hver fjerde-femte dag. Tror det er hormonelt 🤞 Kjenner en angst ovenfor dette, og er egentlig litt sint fordi vi ikke bare kan få et helt normalt svangerskap...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ugh 1.trimester suger. Man er kvalm og trøtt, går rundt å bekymrer seg og har hjerte i halsen hver gang man går på do. Men, du er faktisk halvveis igjennom det første og verste trimesteret 🥰 om litt over en uke får du forhåpentligvis bekreftet at alt er bra, for hver dag som går så er du et skritt nærmere. Hvordan har symptomene dine vært i tidligere svangerskap? Jeg skal jo ikke sitte å gi falske håp men jeg synes jo det virker som du har et greit nivå av hcg i kroppen hvis du allerede er så kvalm og sliten, det bruker jo gjerne å toppe seg rundt uke 9-10. Håper på det beste, er også innom hver dag for å se om det er noe nytt (ikke for å gi prestasjonsangst altså 😂) men jeg har en god følelse ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg teller ned sammen med deg @Neutral90 og håper på gode nyheter på ul neste veke! 🤞🏻
Første trimester er ekstremt langdrygt sjølv om det egentlig er det kortaste. Det er så mykje lettare når magen viser og ein begynner å kjenne liv. Eller, det er i alle fall mi erfaring 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilmimo skrev (3 timer siden):

Eg teller ned sammen med deg @Neutral90 og håper på gode nyheter på ul neste veke! 🤞🏻
Første trimester er ekstremt langdrygt sjølv om det egentlig er det kortaste. Det er så mykje lettare når magen viser og ein begynner å kjenne liv. Eller, det er i alle fall mi erfaring 😊

Enig! Håper veldig at jeg en dag når dit at det er ytre tegn og bekreftelser på at det går veien ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (15 timer siden):

Ugh 1.trimester suger. Man er kvalm og trøtt, går rundt å bekymrer seg og har hjerte i halsen hver gang man går på do. Men, du er faktisk halvveis igjennom det første og verste trimesteret 🥰 om litt over en uke får du forhåpentligvis bekreftet at alt er bra, for hver dag som går så er du et skritt nærmere. Hvordan har symptomene dine vært i tidligere svangerskap? Jeg skal jo ikke sitte å gi falske håp men jeg synes jo det virker som du har et greit nivå av hcg i kroppen hvis du allerede er så kvalm og sliten, det bruker jo gjerne å toppe seg rundt uke 9-10. Håper på det beste, er også innom hver dag for å se om det er noe nytt (ikke for å gi prestasjonsangst altså 😂) men jeg har en god følelse ❤

Ja, det er skikkelig tungt, ass! Må bare innrømme det. Selv med innstillingen om at man må leve i uvisshet, så er det tøft. Jeg har aldri hatt så mye/så sterke kroppslige symptomer før, så håper det er et godt tegn! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3

Å fy faen altså, dette er tidenes blåmandag og jeg har det så utrolig kjipt :( Jeg blødde rødt i morges. Ikke mye, og det er "blodflekker" i slimet, altså ikke en rød blødning med flyt. Jeg tolker det litt som at det er fra livmorhalsen og ikke en del av livmorslimhinnen som støtes ut. Det varte veldig kort og nå er det borte. Det er såvidt noe brunt spor nå. Det har vært så lite at det ikke kommer noe i trusa, bare når jeg tørker meg og med vilje leter litt, liksom... Uff faen altså. Jævla dritt. Jeg fikk helt angst. Jeg hadde litt mensmurringer i går kveld, ikke vonde, men mer som et trykk. Typisk sånn jeg får noen timer før mensen. Så skjer dette i dag. Herregud ☹️

Oppdaget det 15 min før jeg skulle ha klassens time der tema var å gjøre hverandre trygg. Så står jeg der, nesten på gråten og alle følelser rir en orkan inni meg, jeg føler hele tiden at når renner det gjennom meg og jeg kommer til å få en stor flekk på den fine, lyse buksa mi. Jeg greier ikke helt å forklare hvor opprivende det føles. Jeg har jo min historie og vet at jeg ikke bør glede meg for mye, men reaksjonen i dag viser jo egentlig hvor investert jeg er i dette. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal komme meg gjennom ennå en abort. 

Sendte mld til legen og fikk komme for å ta hcg prøve så snart det var mulig. Skal ta ny onsdag. 

Jeg ønsker dette så inderlig. Jeg vet ikke hvordan jeg skal orke flere tap. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå det er hjerteskjærende at denne tiden skal være så vanskelig 💔 Du fortjener så uendelig et bekymringsløst svangerskap. Dessverre er det umulig for enkelte som har opplevd så mye :troest: Vi kan ikke annet enn å håpe at dette går veien 🤞

Kan det være en idè å snakke med legen om sykemelding? Da jeg opplevde min tredje abort på et knapt år klarte jeg ikke mer og ble 100% sykemeldt. Ble gravid måneden etterpå igjen, men klarte absolutt ikke komme tilbake av jobb av den grunn. Tvert i mot. Byttet bare følelse fra sorg til redsel. Var sykemeldt 100% til etter 1.trimester var ferdig mener jeg, før jeg kom sakte tilbake i 40% eller noe. Joda, man bør gjøre noe for å få tiden til å gå, men for alle er ikke jobb det beste. Veldig tungt å føle at man skal prestere når man har så mye vanskelige følelser i seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det høres ikke noe godt ut nei ☹ uannsett hvor mange ganger man hører at det er normalt med blødninger i svangerskap så er bare blod noe man absolutt. ikke. vil. se. Så fint du fikk komme til legen for hcg måling. Jeg håper at målingen er gode og at det kan hjelpe deg å slappe litt av. Ikke noe godt å gå rundt med angsten i magen 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trasig med blødning. Vil bare ikke se blod når man er gravid!! Håper hcg-målingene viser fin økning 💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt å lese, forstår du opplever et hav av følelser nå.😞 Krysser fingrene for at hcg har fin stigning🤞🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe kjekt å lese at du bekymrer deg så mye, og at kroppen hele tiden lager bekymringer. Så klart man får sterke følelser, man ønsker det så innmari sterk og håper så sterkt

Har bare lyst å sende deg en varm klem❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+4

Har prøvd å flytte ultralyd, men sykehuset sier de ikke har kapasitet. når jeg ble henvist til tul er det som en "hastetime"  men skal jeg flytte den må det gå fra kapasiteten til poliklinikken og den er helt fullbooket. Eneste måten å endre dato på er å få ny henvisning fra fastlege, men da må jeg få han med på at det er hast å få ultralyd nå og ikke om en uke, og helt ærlig så er det jo ikke det. Det er ingen fare for ruptur så tidlig hvis det er ektopisk og mister jeg så er det ikke noe de kan gjøre... 

Ingen private har kapasitet heller på så kort varsel. Jeg hadde helt sikkert fått komme til min faste gyn dersom jeg sendte han en mld og forklarte. Men , helt ærlig, synes jeg det passer fint å ga ultralyd om en uke. Hvis jeg går i dag er det sikkert hjerteslag, men det er det kanskje ikke neste uke. Vil ikke få falsk forhåpninger, slik som sist gang. 

7+0 virker å være vår magiske grense. Å se hjerte 6+4 har vist å ikke gi ekte forhåpninger 😕

Måtte ringe inn syk i dag. Er helt utslitt etter i går. Vært mye kvalm I dag også, så like greit. Trengte en dag for å hente meg inn. Har ikke blødd noe mer, men hadde nokså heftige mensmurringer i går. Ble jo livredd, men siden jeg ikke har blødd så er det kanskje et godt tegn? Et ekte tegn på at det kanskje går bra? At livmoren faktisk må vide seg ut fordi det er noe som vokser og trenger mer og mer plass? Jeg håper det.

Hcg er på akkurat 42.000. Fint tall. Så hcg hadde neppe begynt å gå ned i går i alle fall. Tallet er helt i øvre sjiktet for uke 6, håper det er et godt tegn  ❤ får svar på neste prøve på torsdag. Den vil jo ikke doble seg, men må se en økning i alle fall. 

 

Edit: Takk for fine meldinger her inne altså, dere ❤ jeg er bare helt tom, så det blir ikke så mye svar fra meg. 

Endret av Neutral90
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin hcg 💕 Skjønner det blir like greit å vente denne uken som må til for å få TUL. Kjenner til det med falske forhåpninger, og det er ikke noe gøy... Krysser bare fingrene for at uken går raskt og at du kan få gode nyheter da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Kjempefin hcg 💕 Skjønner det blir like greit å vente denne uken som må til for å få TUL. Kjenner til det med falske forhåpninger, og det er ikke noe gøy... Krysser bare fingrene for at uken går raskt og at du kan få gode nyheter da.

Takk ❤ ja, håper jeg også. Så lenge det ikke blir mer rødt, så er jeg optimist 🌱🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har ingenting på jobb å gjere i denne situasjonen. Verkar som at du har strekt strikken langt allerede.

Støtter deg i å ikkje stresse med å få framskunde UL. Det som skjer det skjer. No handlar det mest om å berre roe ned og få tida til å gå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilmimo skrev (10 minutter siden):

Du har ingenting på jobb å gjere i denne situasjonen. Verkar som at du har strekt strikken langt allerede.

Støtter deg i å ikkje stresse med å få framskunde UL. Det som skjer det skjer. No handlar det mest om å berre roe ned og få tida til å gå❤️

Takk for så fin melding ❤ når det er så langvarig behandling og mange aborter som krever oppfølging, så blir det mye fravær i perioder. Prøver så godt jeg kan mellom slagene, men det er så godt å lese fra andre at en bør ta det litt rolig 🌷

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet litt på det.

Med hcg på 42.000 i går, hadde jeg hcg på 3000 når jeg var 5+0 og fikk 2-3 uker på clearblue. Det var faktisk veldig fint å finne ut av 😛

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt godt for deg og at alt ser fint ut på ultralyd på tirsdag ❤ Du må ha det veldig vanskelig med disse blødningene og forhåpningene om at dette skal bli en baby. 

Så bra du tok deg litt fri og tenker på deg selv det er nok lurt. Og hcg var veldig fin, krysser fingrene og sender gode tanker!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...