Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Hurra for hjerterytme ❤️ Vi er jo i akkurat samme situasjon - håper sånn for oss begge ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har pause på kg, fra andre dagbøker inkludert min egen etter jeg mistet. Men har måtte følge med deg! For håper så inderlig for deg❤️❤️ 

ser du skriver at det heldigvis var hjerterytme! Men at den er målt til å være 5 dager bak. Jeg vil ikke gi deg noe falske forhåpninger eller skremme deg heller. Men det var desverre sånn det begynte hos meg også😢 fikk en bitte liten brun blødning 8+4 så var jeg på ultralyd 8+5 og da var det hjerteaktivitet men ble målt til å være 5 dager mindre, også var jeg på ultralyd privat 10+3 og da hadde hjerte stoppet og ble målt til 9+2. så min erfaring når den er målt så mange dager bak så tidlig er dårlig 😞 de sier nå i ettertid at det sannsynligvis begynte å gå galt på den første blødningen og at den var målt noen dager bak da allerede. Vil ikke skremme deg, men bare så du er forbredt hvis dette er ditt tilfelle også istede for å gi falske forhåpninger. Men selvfølgelig så finnes det erfaringer om man søker opp på google der det har gått bra også selv om noen har blitt målt kortere så tidlig. Håper det er ditt tilfelle her❤️ Er veldig riktig at man ofte blir målt frem og tilbake i termin hele tiden gjennom svangerskapet men har inntrykk av at de vokser mer i rykk å napp lengre ut i svangerskapet. Så tidlig som nå så skal de bli målt veldig korrekt etter min erfaring. Sist svangerskap så ble jeg alltid målt helt riktig på ultralydene tidlig i svangerskapet fra uke 7–12 var på 3 stk mellom der. Etter uke 12 var jeg på ultralyder hver 4.uke og da begynte babyen å vokse litt i rykk og napp og da er det også mer vanlig også. 
hadde det vært snakk om 1 dag frem eller tilbake nå så tidlig så hadde jeg ikke bekymret meg, men 5 dager bak nå så tidlig haddd jeg sett på som veldig varsel😔 unner ingen å gjennom dette å spesielt ikke deg som jeg unner mest av alle nå å få din etterlengtet baby! Jeg krysser alt jeg har for deg nå❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (41 minutter siden):

Har pause på kg, fra andre dagbøker inkludert min egen etter jeg mistet. Men har måtte følge med deg! For håper så inderlig for deg❤️❤️ 

ser du skriver at det heldigvis var hjerterytme! Men at den er målt til å være 5 dager bak. Jeg vil ikke gi deg noe falske forhåpninger eller skremme deg heller. Men det var desverre sånn det begynte hos meg også😢 fikk en bitte liten brun blødning 8+4 så var jeg på ultralyd 8+5 og da var det hjerteaktivitet men ble målt til å være 5 dager mindre, også var jeg på ultralyd privat 10+3 og da hadde hjerte stoppet og ble målt til 9+2. så min erfaring når den er målt så mange dager bak så tidlig er dårlig 😞 de sier nå i ettertid at det sannsynligvis begynte å gå galt på den første blødningen og at den var målt noen dager bak da allerede. Vil ikke skremme deg, men bare så du er forbredt hvis dette er ditt tilfelle også istede for å gi falske forhåpninger. Men selvfølgelig så finnes det erfaringer om man søker opp på google der det har gått bra også selv om noen har blitt målt kortere så tidlig. Håper det er ditt tilfelle her❤️ Er veldig riktig at man ofte blir målt frem og tilbake i termin hele tiden gjennom svangerskapet men har inntrykk av at de vokser mer i rykk å napp lengre ut i svangerskapet. Så tidlig som nå så skal de bli målt veldig korrekt etter min erfaring. Sist svangerskap så ble jeg alltid målt helt riktig på ultralydene tidlig i svangerskapet fra uke 7–12 var på 3 stk mellom der. Etter uke 12 var jeg på ultralyder hver 4.uke og da begynte babyen å vokse litt i rykk og napp og da er det også mer vanlig også. 
hadde det vært snakk om 1 dag frem eller tilbake nå så tidlig så hadde jeg ikke bekymret meg, men 5 dager bak nå så tidlig haddd jeg sett på som veldig varsel😔 unner ingen å gjennom dette å spesielt ikke deg som jeg unner mest av alle nå å få din etterlengtet baby! Jeg krysser alt jeg har for deg nå❤️❤️ 

Denne kommentaren er ikke til meg, men jeg reagerer på den. Jeg kan ikke snakke for neutral - men hadde du skrevet tilsvarende kommentar til meg i min dagbok (som er i akkurat samme situasjon med et hjerte som slår, men litt lite embryo), så hadde jeg blitt rasende forbanna. La det lille håpet som er får stå til det motsatte er bevisst…. Neutral har heller ikke spurt om andres erfaringer i samme situasjon 

 

Endret av Patriotpaula
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også ivf og TUL rundt samme svangerskapsuke som deg, de fant hjerteslag og var fornøyde med det, men målingene tilsvarte litt kortere på vei enn det jeg egentlig var. De sa ikke noe særlig om det, bare noterte det i papirene, men jeg ble selvfølgelig bekymret.

Etter mye googling prøvde jeg å slå meg til ro med at det er vanskelig å måle, dessuten er det snakk om millimeter. På neste ul i uke 13 ble jeg igjen målt til litt kortere på vei enn det jeg egentlig var, og det går jo ikke an å ta feil når det er ivf, da er man 100% sikker på når befruktning skjedde. Så hun målte og målte til hun endelig fikk en måling som tilsvarte hvor langt jeg egentlig var på vei. Dette var dessuten med toppmoderne utstyr og i uke 13 når fosteret var mye større.

Alt dette bare bekreftet hvor vanskelig det er å måle nøyaktig. Nå er babyen født og helt frisk, og hun er ikke liten engang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Patriotpaula skrev (2 timer siden):

Denne kommentaren er ikke til meg, men jeg reagerer på den. Jeg kan ikke snakke for neutral - men hadde du skrevet tilsvarende kommentar til meg i min dagbok (som er i akkurat samme situasjon med et hjerte som slår, men litt lite embryo), så hadde jeg blitt rasende forbanna. La det lille håpet som er får stå til det motsatte er bevisst…. Neutral har heller ikke spurt om andres erfaringer i samme situasjon 

 

Var virkelig ikke sånn ment. Beklager om det kom feil ut. Selvfølgelig er det masse håp her, og som jeg skriver så er det flere som opplever om man googler at embryo kan være mindre og at det fortsatt går bra. Men samtidig så er det dumt å svare at det er helt normalt også, for det det ikke, føler bare jeg ble beroligende feil når det gjaldt meg her inne, man vil jo alltid berolige og at alt skal gå bra for hverandre her inne også, men samtidig så er det greit å kan ha i bakhode at når det blir målt flere dager bak så tidlig at det ikke er sikkert at det går bra istede for at det kommer som et skikkelig slag. Var det jeg mente! For ble veldig som et slag for meg da jeg var helt sikker på at målingene ikke var noe å bekymre seg for. Ikke noe godt å bli skikkelig sjokka om det går galt heller. Beklager neutral90 om det ble levert feil eller om jeg skrev noe om egene erfaringer som ikke skulle blitt sammenlignet med her. Kan være to helt forskjellige utgangspunkt videre selv om vi begge har opplevd at hjerte slo men at veksten er sein, selvfølgelig!  Jeg vil virkelig ikke noe vondt for deg og håper og tror det vil gå bra for deg❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere gode som setter av tid til å heie og svare ❤ jeg er (heldigvis) opptatt de neste dagene, så selv om alle fortjener et eget svar skriver jeg et lite fellesinnlegg.

Jeg vet du ikke mente det slik @Love90, jeg er veldig klar over at det ikke er bra å bli målt for kort. Uansett om det bare er 2 mm for kort. Spesielt så tidlig. Jeg har dessverre mye erfaring med å bli målt for kort for så å mangle hjerteaktivitet ved neste ultralyd. 

Det som holder motet mitt oppe nå, er at legen er en dust og utstyret er dårlig. Han målte bare en gang og det var utrolig vanskelig å se på det grøtete bildet. Jeg forstår derfor lett at en feilmåling på et par mm lett skjer. Hadde han målt flere ganger og fortsatt fått samme lengde, hadde jeg vært svært pessimist.

Jeg skal til en annen lege på torsdag ettermiddag. Da får vi mer svar. Da får jeg jo egentlig vite hvilken vei dette går. Vet veldig godt 

I april var jeg 6 mm på uke 6+4, i dag var jeg 7+4 og nesten 9 mm. Så uansett "mye" større enn sist gang, selv om jeg aller helst skulle vært like stort som crl tabellen sier jeg skal være... 

Jeg svinger veldig mellom å ha håp og å føle bunnløs sorg (igjen). Jeg håper på det beste ❤

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

Alle dere gode som setter av tid til å heie og svare ❤ jeg er (heldigvis) opptatt de neste dagene, så selv om alle fortjener et eget svar skriver jeg et lite fellesinnlegg.

Jeg vet du ikke mente det slik @Love90, jeg er veldig klar over at det ikke er bra å bli målt for kort. Uansett om det bare er 2 mm for kort. Spesielt så tidlig. Jeg har dessverre mye erfaring med å bli målt for kort for så å mangle hjerteaktivitet ved neste ultralyd. 

Det som holder motet mitt oppe nå, er at legen er en dust og utstyret er dårlig. Han målte bare en gang og det var utrolig vanskelig å se på det grøtete bildet. Jeg forstår derfor lett at en feilmåling på et par mm lett skjer. Hadde han målt flere ganger og fortsatt fått samme lengde, hadde jeg vært svært pessimist.

Jeg skal til en annen lege på torsdag ettermiddag. Da får vi mer svar. Da får jeg jo egentlig vite hvilken vei dette går. Vet veldig godt 

I april var jeg 6 mm på uke 6+4, i dag var jeg 7+4 og nesten 9 mm. Så uansett "mye" større enn sist gang, selv om jeg aller helst skulle vært like stort som crl tabellen sier jeg skal være... 

Jeg svinger veldig mellom å ha håp og å føle bunnløs sorg (igjen). Jeg håper på det beste ❤

Bra du skjønner hva jeg mente med det jeg skrev! Er ikke sikkert jeg skulle ha svart noen i den situasjonen du er i nå som jeg nettopp har vært i, er fortsatt veldig lei meg for det som skjedde og kan være jeg ikke svarer så klokt hos deg nå når du sitter i den båten selv nå, for føler jeg enda står i sorgen og da er kanskje ikke svarene helt som jeg ville ha skrevet om jeg ikke hadde gjort. Litt for å forberede deg om du må oppleve det samme. Så skulle kanskje latt være å svare akkurat nå, litt derfor jeg tok pause ifra kg også for følelser tar fort overhånd når man er lei seg og skriver litt for mye kanskje. 

kan være at legen målte feil pga dårlig utstyr til dette og dårlig tid! Hos meg målte de flere ganger og brukte god tid og det ble litt forskjellige målinger alle gangene så hvis han målte bare en gang og uklare bilder så vil jeg definitivt ha tenkt det samme som deg, at det er en sjanse for slurvete jobb. Samtidig som du har i bakhode at det er en sjanse for at han målte rett også, for da kommer det ikke som et sjokk, er uansett tøft og tungt om det går galt men når man blir sånn sjokkert oppå det hele så tar det kaka synes jeg. Men så skal man holde seg fast på ting som er positivt og håpe om at det kan gå den riktige veien også, det er veldig viktig❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troa. Vår tutte ble også målt for liten på sykehuset her, men legen var opptatt av at målinger er et gjennomsnitt og ikke presist. Og at 2 leger kan få 2 ulike mål på samme dag fikk vi bevist når vi først var på ul privat, og så på sykehuset dagen etter (Hadde bestilt privat tidlig for visste ikke om vi fikk time på sykehuset. Og når den var booket og alt tenkte vi at det var greit å gå) Det var gode og anerkjente leger begge steder, men fikk noen mm forskjell på målene, og flere dager forskjell da de regnet ut termin 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste nå er det bankende hjertet til spiren - hurra x 1000!❤️ Håper så at dere kan få en hyggelig og flink lege med bedre UL-utstyr i morgen, og at det blir en time som kan etterlate dere med mer trygghet🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bankende hjerte 😁🙏

2 mm er ikke mye men samtidig så kan det være så mye, jeg personlig tror dette kommer til å gå veien, det er som du sier, ultralydbildet var dårlig og målingen ble feil 😉 Nyt tiden framover og gled deg til neste uke når du får se en perfekt baby med et bankende hjerte ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på bankende hjerte❤️ Håper du får gode nyheter igjen i dag, og at målingene bare var feil sist❤️ Også håper jeg du får en snillere lege denne gangen! Masse lykke til, jeg krysser alt jeg har for deg og sender igjen alt jeg har av babystøv din vei❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for fine, gode og støttende meldinger. 

Dessverre ser det ikke så lyst ut. Hu  slet veldig med å måle, fikk flere målinger på 8 mm og en på 1.1 cm. Uansett for lite. Fikk heller ikke til å lytte til hjertet, som hun for så vidt mente slo litt sakte. Sum summarum,  var det vanskelig å måle, men hun mente at hun burde sett mer hvis jeg skulle vært 7+6. 

Så da ender det slik for oss. Igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (Akkurat nå):

Takk for fine, gode og støttende meldinger. 

Dessverre ser det ikke så lyst ut. Hu  slet veldig med å måle, fikk flere målinger på 8 mm og en på 1.1 cm. Uansett for lite. Fikk heller ikke til å lytte til hjertet, som hun for så vidt mente slo litt sakte. Sum summarum,  var det vanskelig å måle, men hun mente at hun burde sett mer hvis jeg skulle vært 7+6. 

Så da ender det slik for oss. Igjen. 

Nei nei nei, jeg har ikke ord. Det er ikke sånn dette skulle bli. ♥️♥️ Jeg sender alle gode tanker og håp deres vei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...