Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Testene har aldri vært negative, altså! Det har irritert meg skikkelig at det tar så lang tid. Så det er utelukkende stigningen som gjør at jeg kanskje øyner et lite håp, mest trolig er det ikke noe, men 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (6 minutter siden):

Testene har aldri vært negative, altså! Det har irritert meg skikkelig at det tar så lang tid. Så det er utelukkende stigningen som gjør at jeg kanskje øyner et lite håp, mest trolig er det ikke noe, men 🤞

Men kan det være hcg i urinen når det ikke er igjen mer fra aborten da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 minutter siden):

Men kan det være hcg i urinen når det ikke er igjen mer fra aborten da? 

Ja. Selv om embryo som er abortert ikke produserer ny hcg lengre, så tar det tid for hcg i blodet å gå ned til "ikke gravid". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

Ja. Selv om embryo som er abortert ikke produserer ny hcg lengre, så tar det tid for hcg i blodet å gå ned til "ikke gravid". 

Men så lang tid? 🤔 Nei håper virkelig du får tatt et par blodprøver. Tenker klare tall blir best å forholde seg til nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Men så lang tid? 🤔 Nei håper virkelig du får tatt et par blodprøver. Tenker klare tall blir best å forholde seg til nå.

Helt enig der 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, nå håper jeg de dere er i utredning hos er på tilbudssiden og får undersøkt dette med blodprøver og hele pakka 🤞🏻 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes uansett det er noe muffens med testene, går sakte ned. 

20 mai/cd 12

IMG_20210531_220049.thumb.jpg.4ab595f5d1b4e505def8a4e41207962e.jpg

23 mai/ cd 14 (fin nedgang) 

IMG_20210531_220122.thumb.jpg.733b6a5fa5c39459a58f2352b29c69a5.jpg

Øverst 29 mai/ cd 20

Nederst i dag 31 mai / cd 22

IMG_20210531_161327.thumb.jpg.6777afc2ecd067704999497b73675355.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra legen nå, han vil ikke henvise til hcg prøve :sur:han sier å ta det opp med gynekologene, men hva tror han da? At jeg har en hotline til fertilitetsseksjonen? De svarer kanskje ila morgendagen, kanskje ikke før på onsdag. Håpløst! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Fikk svar fra legen nå, han vil ikke henvise til hcg prøve :sur:han sier å ta det opp med gynekologene, men hva tror han da? At jeg har en hotline til fertilitetsseksjonen? De svarer kanskje ila morgendagen, kanskje ikke før på onsdag. Håpløst! 

Så irriterende og unødvendig svar! Kan du ringe i morgen tidlig å be om akutttime å forklare han dette? 

Håper du endelig har medgang og en god porsjon flaks 🙏🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes så absolutt de to nederste er for lite nedgang, (den nederste imot den ovenfor) 🤔 nesten så jeg tenker at du har en liten hcg stigning igjen nå ja🤞🏻🤞🏻skal jo synke mye mer på to dager enn dette... 

hvorfor skal legen være så vanskelig? Ft vel bare å få tatt blodprøve for å få målt hcg, er vel ikke så vanskelig det da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan strimmeltestene vise litt forskjellig styrke på testene kanskje? Selv om det ikke er  mer produksjon av hcg? Men rart du ikke får positiv eggløsningstest i så fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Men kan strimmeltestene vise litt forskjellig styrke på testene kanskje? Selv om det ikke er  mer produksjon av hcg? Men rart du ikke får positiv eggløsningstest i så fall. 

Jo, absolutt det kan være 👍 og det er jo så liten forskjell i styrke også, så det hadde vært greit å få målt i blodet. Mest trolig er det jo bare forskjellig styrke på testene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (27 minutter siden):

Synes så absolutt de to nederste er for lite nedgang, (den nederste imot den ovenfor) 🤔 nesten så jeg tenker at du har en liten hcg stigning igjen nå ja🤞🏻🤞🏻skal jo synke mye mer på to dager enn dette... 

hvorfor skal legen være så vanskelig? Ft vel bare å få tatt blodprøve for å få målt hcg, er vel ikke så vanskelig det da... 

Ja, synes det var litt unødvendig å være vanskelig om dette akkurat nå liksom, men men :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gåsemor skrev (44 minutter siden):

Så irriterende og unødvendig svar! Kan du ringe i morgen tidlig å be om akutttime å forklare han dette? 

Håper du endelig har medgang og en god porsjon flaks 🙏🙏 

Tror ikke jeg gidder å bry meg med han. Han vet jo godt hvilken situasjon vi er i og jeg forklarte greit om hysteroskopi onsdag 😏 irriterende dog! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo? Cd 23

Synes tidligtestene har økt, men ikke den vanlige testen. Har alltid testet sterkere på ettermiddagen, så skal prøve å få fin urin til da. Og komme i kontakt med st Olav, selvsagt. 

IMG_20210601_071603.thumb.jpg.57cca62cdeea37bbcafd5920ede8dbf8.jpgIMG_20210601_070939_edit_171201695100437.thumb.jpg.e502c50377db7e05ca05c73af3c3ff0d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der mååå jo være økning? 🙉 

Så utrolig teit lege du har. Som om det er veldig mye "ork" å sku henvise til blodprøver 🙄 Håper St. Olav har litt mer vettuge svar å komme med 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
SUPERMIRI skrev (12 minutter siden):

Det der mååå jo være økning? 🙉 

Så utrolig teit lege du har. Som om det er veldig mye "ork" å sku henvise til blodprøver 🙄 Håper St. Olav har litt mer vettuge svar å komme med 🥰

Ja! Skikkelig teit, det må jeg bare si 🤭 unødvendig å gjøre seg vanskelig. 

Nå er jeg sikker. Det er litt stigning på tidligtest og ikke stigning, men tror ikke den vanlige er spesielt svakere heller 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (46 minutter siden):

IMG_20210601_070939_edit_171201695100437.thumb.jpg.e502c50377db7e05ca05c73af3c3ff0d.jpg

Sterkere test på morgenen etter er nesten umulig om hcg er på vei bort altså! Helt klart økning her. Og strekene er jo perfekt i forhold til antall dpo også. Faktisk littegrann sterkere enn jeg ofte har sett. Håper du får hjelp via St.Olavs nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (16 minutter siden):

Sterkere test på morgenen etter er nesten umulig om hcg er på vei bort altså! Helt klart økning her. Og strekene er jo perfekt i forhold til antall dpo også. Faktisk littegrann sterkere enn jeg ofte har sett. Håper du får hjelp via St.Olavs nå!

Å så skummelt! Er så redd for å få forhåpninger 😭🥺 det er garantert noe whacky med rester som har begynt å produsere hcg eller no 😂 Håper de ringer tilbake i dag, men i det siste har ting tatt litt tid 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi😳 Dette var ikke forventet når jeg klikket meg inn her nå! Skjønner godt dette er forvirrende, for det er jo tydelig stigning på testene fra i går til i dag. Og den legen da? Hva i alle dager er greia med å ikke henvise deg til blodprøver når du er booket for hysteroskopi i morgen? Enig med @SUPERMIRI, her håper jeg st.Olavs har bedre svar å komme med. Krysser alt jeg har for deg🤞🏼 Jeg tror absolutt at det er meningen at du skal bli mamma snart, selvom jeg skjønner utrolig godt at de siste ukene må ha vært megatøffe for psyken❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...