Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så mange fine meldinger, jeg blir helt rørt 🥺

Dessverre ingen mirakel! Men det går greit. Visste egentlig at det var for godt til å være sant :) faktisk så har jeg ikke engang hatt eggløsning, det her viser bare hvor mye urinkonsentrasjon har å si for prøveresultat når det er så tidlig det kan være snakk om.

Eggløsning lørdag-mandag en gang. 

Hysteroskopi var dessverre ikke en god opplevelse 😭 det var så utrolig vondt og det ble funnet masse rester fra svangerskapet. Legen fikk det ikke til, måtte sette bedøvelse, enda en lege ble tilkalt og sum summarum er at jeg lå i stolen en hel time før de fikk gjort det de skulle gjøre. Tror det vanligvis tar 10 min ish. Så, om du skal ha hysteroskopi på st Olavs i dag og opplever ventetid, sorry 😬

La inn ønske om en ny medisin før neste forsøk, de skal rådføre seg med reumatolog og gi beskjed. Håper og tror de vil godkjenne det. Som jeg sa, dette tærer på og vi har bare to egg igjen, vi ønsker å prøve dette nå. 

Dette betyr dessverre også ingen innsett før tidligst august. Mannen er litt letta. I fjor sommer var vi i Lofoten og ferien handlet nesten alt om å ha ultralyd, bekrefte MA, ta medisin osv. Fikk gått en fjelltur liksom 😕 i det minste slipper vi samme scenario... 

Stor klem fra meg ❤️

Endret av Neutral90
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trasig opplevelse!! Ligger restene igjen enda eller har de tatt det ut nå? 😕 

Da må dere to nyte sommeren og lade opp batteriene sammen❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå kjære deg :troest: Så fælt at hele opplevelsen ble vond og langdryg! Også kjedelig at du må vente på innsett.

Men kan ikke annet enn å være glad for at hysteroskopien er overstått, ingen rester nå og legge alt dette bak seg. Prøv å nyte sommeren med fine kjæresteturer med mannen ❤️  Så blir det nytt håp etter ferien :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (17 timer siden):

Uff, så trasig opplevelse!! Ligger restene igjen enda eller har de tatt det ut nå? 😕 

Da må dere to nyte sommeren og lade opp batteriene sammen❤️ 

Neida, de fikk det heldigvis ut til slutt 😬

Hvordan gikk det for deg? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (9 minutter siden):

Neida, de fikk det heldigvis ut til slutt 😬

Hvordan gikk det for deg? ❤️

Ååh, det var bra 🤭

Det gikk ganske fint, legen slet med å komme gjennom livmorhalsen, så de holdt på en halvtime totalt. Var ikke akkurat direkte behagelig 😬 Men de fikk gjort det de skulle 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg eggløsning, antar ila natta eller i morgen. Kjekt å få eggløsning før egget er 27 mm stort 😂 

Øyner et ørlite håp om innsett før de blir sommerstengt. Må få eggløsning cd 12 senest, så sjansen er liten. Men så lenge håpet lever, sant? 😏

Endret av Neutral90
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere rekker innsett før sommeren ❤️ Hvis ikke må dere nyte denne sommeren uten stress og styr, og tenke at det blir den siste sommeren dere to skal ha alene ❤️ Jeg har fortsatt trua på at det skal gå til slutt! Lett for meg å si, som sitter her med babyen min tenker du, så det føles kanskje feil for deg at jeg sier det.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dovendyr1 skrev (56 minutter siden):

Håper dere rekker innsett før sommeren ❤️ Hvis ikke må dere nyte denne sommeren uten stress og styr, og tenke at det blir den siste sommeren dere to skal ha alene ❤️ Jeg har fortsatt trua på at det skal gå til slutt! Lett for meg å si, som sitter her med babyen min tenker du, så det føles kanskje feil for deg at jeg sier det.. 

Jeg fylles bare med glede når jeg ser at du har lagt igjen spor, Dovendyr 🥰 

Det er noe med det. Det er som en indre justis der jeg føler at jeg unner noen en baby mer enn jeg unner det for andre, selvsagt helt uforbeholden urettferdig tankegang. Alle bør jo selvsagt få oppleve lykken og det er ikke slik at jeg tenker at noen ikke fortjener å få barn, meeeeen jeg kan heller ikke nekte at jeg blir irritert på de som har kranglet om de skal ha abort eller ikke, når vi har vært gjennom så mye 😏 jeg ble veldig glad når du ble gravid! 

Hbordan går det med dere? 🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 3? Kanskje? 

Hadde eggløsning på lørdag. Kjente det godt. Var fascinerende egentlig. Pos eggløsningstest kl 10. i 13 tiden kjente jeg eggløsningen, tok en test kl 14.30: negativ. Moro! 

Men så. Allerede mandag 2 dpo begynte jeg å blø. Det økte på tirsdag og i dag snakket jeg med st Olavs som mener det er mensen. 

Spl var lite intr i å synse om hvorfor, men det er nok hormonkrøll etter MA og det at de tok ut rester for en uke siden. 

I dag startet jeg derfor på letrozol, prednisolon og albyl e. Har ikke helt troen på å få innsett før de tar ferie, jeg tror rett og slett det ikke er en god syklus siden det har vært slik tull. Men vi får se, ultralyd om en uke :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt å lese at spl ikke tok blødningene dine så seriøst… Men kan ha noe med MAen å gjøre men syns de kunne vist mer medlidenhet eller iallfall svare på spørsmålene dine 🤷‍♀️
 

Jeg velger å holde motet oppe når det kommer til UL neste uke, det kan vær kroppen din overrasker deg 😉❤️Jeg skal iallfall krysse fingrene for deg 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (På 5.6.2021 den 16.50):

Jeg fylles bare med glede når jeg ser at du har lagt igjen spor, Dovendyr 🥰 

Det er noe med det. Det er som en indre justis der jeg føler at jeg unner noen en baby mer enn jeg unner det for andre, selvsagt helt uforbeholden urettferdig tankegang. Alle bør jo selvsagt få oppleve lykken og det er ikke slik at jeg tenker at noen ikke fortjener å få barn, meeeeen jeg kan heller ikke nekte at jeg blir irritert på de som har kranglet om de skal ha abort eller ikke, når vi har vært gjennom så mye 😏 jeg ble veldig glad når du ble gravid! 

Hbordan går det med dere? 🥰

Takk, koselig å høre 🥰 Det er noe med det, skjønner godt hva du mener! Husker en god venninne av meg ble gravid med nr 2 før jeg ble gravid, og en annen ble gravid på første PP kunne hun fortelle meg så de hadde begynt prøving etter oss.. Ble glad for de begge to, men kjente jo på en sjalusi. 

Tja, hvis jeg skal være ærlig med deg, så har det ikke gått så bra. Det er vel det siste man bør si til noen som ønsker barn så sterkt og har slitt så lenge 🥺 Det har bare vært mye greier, fikk meg en psykisk smell og på toppen der så har jeg fått en fysisk skade som ikke akkurat hjalp på psyken. Får hjelp for psyken, mens den fysiske skaden må bare gå seg til selv. Men babyen min vokser og trives, nye ting som skjer hele tiden ❤️ Blir mer og mer glad i lille jenta mi for hver dag som går. Imorgen blir hun 5 mnd ❤️ Tiden har gått veldig fort når jeg kan se tilbake, bare ikke mens vi har stått midt oppi alt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var fort med blødning allerede 2 dpo, ja 😅  Fascinerende hvor godt du kjente eggløsningen også, hehe, er utrolig hvor godt man kjenner kroppen sin etterhvert.

Krysser fingre og tær og alt som krysses kan for at det kaaan være et lite håp for innsett før sommerferie ❤️  Klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dovendyr1 skrev (2 timer siden):

Takk, koselig å høre 🥰 Det er noe med det, skjønner godt hva du mener! Husker en god venninne av meg ble gravid med nr 2 før jeg ble gravid, og en annen ble gravid på første PP kunne hun fortelle meg så de hadde begynt prøving etter oss.. Ble glad for de begge to, men kjente jo på en sjalusi. 

Tja, hvis jeg skal være ærlig med deg, så har det ikke gått så bra. Det er vel det siste man bør si til noen som ønsker barn så sterkt og har slitt så lenge 🥺 Det har bare vært mye greier, fikk meg en psykisk smell og på toppen der så har jeg fått en fysisk skade som ikke akkurat hjalp på psyken. Får hjelp for psyken, mens den fysiske skaden må bare gå seg til selv. Men babyen min vokser og trives, nye ting som skjer hele tiden ❤️ Blir mer og mer glad i lille jenta mi for hver dag som går. Imorgen blir hun 5 mnd ❤️ Tiden har gått veldig fort når jeg kan se tilbake, bare ikke mens vi har stått midt oppi alt 😅

Så leit å høre ❤️ Det er noe med det å hele tiden få litt og litt dritt hevet etter seg slik at man aldri helt får nytt livet fullt ut. Det er skikkelig tungt. Det er helt innafor å skrive dette altså, det er fint du er ærlig. Det er ikke slik at jeg har en illusjon om at bare man får baby så blir livet rosenrødt. Kan heller se for meg at det er en stor omveltning på mange måter som skaper ekstra belastning, uten at det selvsagt betyr at man ikke er utrolig glad for og i baby ❤️ Jeg er glad for at du får hjelp, da har du tatt det viktige steget :) Jeg håper det bare blir bedre fra her og videre, klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Saschi skrev (15 timer siden):

Det var dumt å lese at spl ikke tok blødningene dine så seriøst… Men kan ha noe med MAen å gjøre men syns de kunne vist mer medlidenhet eller iallfall svare på spørsmålene dine 🤷‍♀️
 

Jeg velger å holde motet oppe når det kommer til UL neste uke, det kan vær kroppen din overrasker deg 😉❤️Jeg skal iallfall krysse fingrene for deg 🤞

Nei, vet ikke helt hva jeg forventet heller. Jeg var jo litt urolig for at det betød infeksjon og at det måtte sjekkes, men men 🙃

Du er god du! Jeg håper også, så får vi se :) prøver å ikke ha forventninger, siden alt har vært så rart i det siste med syklus, så får jeg heller bli positivt overrasket dersom det kan bli innsett. 

Og du: jeg har ikke vært noe god til å legge igjen spor hos andre i det siste, men jeg håper veldig at det blir godt utfall av insettet ditt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (2 timer siden):

Oi, det var fort med blødning allerede 2 dpo, ja 😅  Fascinerende hvor godt du kjente eggløsningen også, hehe, er utrolig hvor godt man kjenner kroppen sin etterhvert.

Krysser fingre og tær og alt som krysses kan for at det kaaan være et lite håp for innsett før sommerferie ❤️  Klem til deg 

Uff ja, ikke helt som forventet 😬jeg takker for kryssede fingrer så håper jeg også at det kan bli innsett ❤️ Håper du har det godt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mye på deg Neutral90 og håper alt jeg kan på at du får gjort et innsett før ferieavviklingen 🤞 :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Nei, vet ikke helt hva jeg forventet heller. Jeg var jo litt urolig for at det betød infeksjon og at det måtte sjekkes, men men 🙃

Du er god du! Jeg håper også, så får vi se :) prøver å ikke ha forventninger, siden alt har vært så rart i det siste med syklus, så får jeg heller bli positivt overrasket dersom det kan bli innsett. 

Og du: jeg har ikke vært noe god til å legge igjen spor hos andre i det siste, men jeg håper veldig at det blir godt utfall av insettet ditt ❤️

Tydeligvis ikke, men jeg hadde krevd at de sjekket, du vet aldri men så overtenker jeg ALT 🙈

Kjenner igjen den følelsen, hadde og en veldig rar og lang syklus før jeg fikk innsett, hadde gitt opp på å få innsett på den syklusen når de plutselig sa at det blir innsett 😅

Ikke tenk på det, er like dårlig som deg, kanskje verre, er i min egen lille rugeboble akkurat nå 🙈Snik leser i alle dagbøkene jeg følger men følte at du trengte en liten oppmuntring med optimisme ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...