Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (5 timer siden):

Å herre min hatt, jeg krympet meg faktisk når jeg leste dette. Så utrolig tankeløst 🤦‍♀️ Det er dessverre en del som ikke helt greier å "lese rommet for publikum" for å si det slik ❤️ 

Nei, dessverre…

Kryssar fingrane for deg vidare. Skulle du prøve ut noko ny medisin no, eller korleis blei det? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så vondt å komme inn i en sånn situasjon helt uforberedt :( Selv om det jo er en hyggelig nyhet og gjort i beste mening, så er og har det de annonserer  vært det største og intense ønsket dere har hatt de siste 2 årene. Det å kunne gitt dere en mental forberedelse ville betydd mye - så kunne dere valgt hvordan dere ville håndtert det, enten ved å være tilstede eller ei. Det er ikke vanskelig å skjønne at dette tok dere på senga ❤️  

Håper helgen din hellers ble fin, og at du får en fin mandag. Klem til deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre om annonseringen av graviditet, kjenner meg veldig igjen🥲. Det har så mye å si at man får en heads up så man kan være forberedt, og det viser dessuten en omtanke fra dem som gir den forberedelsen, som er så varmende midt i det vonde💗. Da blir det også mye lettere å glede seg på deres vegne. Sender deg en stor klem og håper veldig for dere 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig dumt å lese at dere fikk en «god» nyhet i fjeset etter at dere har hatt noen forferdelige 2 år 😔 De mente det nok godt og tror de glemte det litt opp i den gode nyheten men forstår deg 120 % og du har lovt å føle det på den måten og de burde ha gitt dere en heads up om at de kom til å annonsere det 

Sender deg masse klemmer ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilmimo skrev (På 25.6.2021 den 14.35):

Nei, dessverre…

Kryssar fingrane for deg vidare. Skulle du prøve ut noko ny medisin no, eller korleis blei det? ❤️

Det ble avslått, dessverre 😕 så lenge det ikke er aktiv utbrudd av min reumatiske sykdom vil de ikke gis dette... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (På 28.6.2021 den 7.13):

Uff, så vondt å komme inn i en sånn situasjon helt uforberedt :( Selv om det jo er en hyggelig nyhet og gjort i beste mening, så er og har det de annonserer  vært det største og intense ønsket dere har hatt de siste 2 årene. Det å kunne gitt dere en mental forberedelse ville betydd mye - så kunne dere valgt hvordan dere ville håndtert det, enten ved å være tilstede eller ei. Det er ikke vanskelig å skjønne at dette tok dere på senga ❤️  

Håper helgen din hellers ble fin, og at du får en fin mandag. Klem til deg!

Klem tilbake, håper dere har det godt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Waldfee skrev (9 timer siden):

Så leit å høre om annonseringen av graviditet, kjenner meg veldig igjen🥲. Det har så mye å si at man får en heads up så man kan være forberedt, og det viser dessuten en omtanke fra dem som gir den forberedelsen, som er så varmende midt i det vonde💗. Da blir det også mye lettere å glede seg på deres vegne. Sender deg en stor klem og håper veldig for dere 🥰

Det var nok ikke gjort for å såre oss, nei :) prøver å la dette være en trøst! Håper du har det godt og at svangerskapet behandler deg godt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (6 timer siden):

Det var veldig dumt å lese at dere fikk en «god» nyhet i fjeset etter at dere har hatt noen forferdelige 2 år 😔 De mente det nok godt og tror de glemte det litt opp i den gode nyheten men forstår deg 120 % og du har lovt å føle det på den måten og de burde ha gitt dere en heads up om at de kom til å annonsere det 

Sender deg masse klemmer ❤️

Stor klem tilbake ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fin samtale med st Olavs i dag. De har full forståelse for at ting er vanskelig. Fordi det ble ikke innsett nå, og vi fikk i tillegg beskjed om at vi villa ha eggløsning 3 dager for tidlig for innsett i august... Altså ikke innsett før i september. 

Det var skikkelig vanskelig å takle! Sommeren i fjor ble på mange måter ødelagt av graviditeten. Å håpe, være redd, være dårlig form, for så å håpe at det ikke var ma. Til slutt bruke siste ferieuke til å ha abort. Det var veldig vanskelig. Vi var 3 uker i Lofoten og Vesterålen, men det ble ikke optimalt fordi jeg orket ikke fjellturer osv... Så på en måte var det OK at det ikke ble innsett denne uken. Vi reiser på ferie på fredag🍀

Men, når det ikke blir før september. Nei, det er bare så vanskelig. Heldigvis snakket jeg med st Olavs i dag og takket være ideen fra en annen bruker her inne, så har vi kanskje sjanse på innsett i august ❤️ dersom en lege fra samrabeidende sykehus til st Olavs kan se meg siste uka i juli så går det i boks med innsett i august :)

Det har så mye å si å føle at det er en progresjon. At noe skjer liksom. Å vente 8 uker til sept er ikke å føle at noe skjer. Så nå håper jeg at eggløsningen /mensen er sen nok til innsett i august og at legene kan se meg i slutten av juli ❤️

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjipt med slik ikkje produktiv ventetid, men eg håpar du får nytte sjansen til å kose deg med både vin og fjelltur i sommar 🥂❤️😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilmimo skrev (5 timer siden):

Skikkelig kjipt med slik ikkje produktiv ventetid, men eg håpar du får nytte sjansen til å kose deg med både vin og fjelltur i sommar 🥂❤️😘

Likeså, kjære Ilmimo 🥰🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan gikk det med deg, Neutral?🌺 Fikk dere organisert slik at du får innsett i august, eller ble det å vente til september? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (53 minutter siden):

Hvordan gikk det med deg, Neutral?🌺 Fikk dere organisert slik at du får innsett i august, eller ble det å vente til september? 

Gode ellepelle 🌻 det ble innsett! Og vi testet til og med positiv, før vi igjen testet  negativt :) sånn er livet.

Leser at du snart skal ha uttak. Masse lykke til, husk det er innafor å be om mer lokalbedøvelse ❤ det virker utrolig effektivt, iaf ifht morfin, synes jeg :) er du forespeilet mange ut? Forbereder meg selv på nytt uttak, det blir mest trolig i oktober for min del, da hos privatklinikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Gode ellepelle 🌻 det ble innsett! Og vi testet til og med positiv, før vi igjen testet  negativt :) sånn er livet.

Leser at du snart skal ha uttak. Masse lykke til, husk det er innafor å be om mer lokalbedøvelse ❤ det virker utrolig effektivt, iaf ifht morfin, synes jeg :) er du forespeilet mange ut? Forbereder meg selv på nytt uttak, det blir mest trolig i oktober for min del, da hos privatklinikk. 

Åh, på en måte godt du rakk innsett, selv om utfallet ikke ble som håpet❤️ Krysser fingrene for gullegg på neste uttak. Har dere planen klar? Har ikke vært så mye her inne i sommer, men har tenkt på deg og kikket innom for å se etter oppdatering, så tenkte jeg fikk spørre nå som vi er godt ute i august😊

Ja, regner med det blir uttak fredag eller i helgen. De vil time det så godt som mulig, og det er jeg glad for! Var ikke klar over at Riksen gjorde uttak på helg faktisk. De ser mange eggposer på begge sider, så krysser fingrene for god fangst🤞 Skal huske på det med lokalbedøvelse! Det gikk greit sist helt til de skulle få tak i de som satt litt vanskelig til, da var det litt kjett en stund😅

Endret av Ellepelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (8 timer siden):

Åh, på en måte godt du rakk innsett, selv om utfallet ikke ble som håpet❤️ Krysser fingrene for gullegg på neste uttak. Har dere planen klar? Har ikke vært så mye her inne i sommer, men har tenkt på deg og kikket innom for å se etter oppdatering, så tenkte jeg fikk spørre nå som vi er godt ute i august😊

Ja, regner med det blir uttak fredag eller i helgen. De vil time det så godt som mulig, og det er jeg glad for! Var ikke klar over at Riksen gjorde uttak på helg faktisk. De ser mange eggposer på begge sider, så krysser fingrene for god fangst🤞 Skal huske på det med lokalbedøvelse! Det gikk greit sist helt til de skulle få tak i de som satt litt vanskelig til, da var det litt kjett en stund😅

Vi har en i fryseren igjen, men rent statistisk har vi fått vår andel positive tester på de embryo vi har satt inn så kjenner på det at jeg ikke helt har troa og prøver å mentalt forberede meg på uttak :) hadde aldri trodd at vi skulle trenge mer enn 3 uttak, men sånn er det nå. 

Slik det ser ut som nå går vi for spiren. De har vist seg fleksible og det er jo akkurat det jeg har savnet på st Olavs- selv om vi faglig er fornøyd.  

Du er bare god, takk ❤ er ikke så aktiv jeg heller lengte, føler ikke det er så mange i min kategori akkurat  😛

Visste heller ikke at de hadde drift på helg! Så bra 😄 det gjør jo at de har uttak når det er helt riktig å ha uttak, ikke prøver å tyne til mandag eller ta det en fredag. Er det slik at riksen har bbegynt dyrke til 5 dagers hvis det er nok egg uf? Jeg krysser alt jeg har for dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (14 timer siden):

Vi har en i fryseren igjen, men rent statistisk har vi fått vår andel positive tester på de embryo vi har satt inn så kjenner på det at jeg ikke helt har troa og prøver å mentalt forberede meg på uttak :) hadde aldri trodd at vi skulle trenge mer enn 3 uttak, men sånn er det nå. 

Slik det ser ut som nå går vi for spiren. De har vist seg fleksible og det er jo akkurat det jeg har savnet på st Olavs- selv om vi faglig er fornøyd.  

Du er bare god, takk ❤ er ikke så aktiv jeg heller lengte, føler ikke det er så mange i min kategori akkurat  😛

Visste heller ikke at de hadde drift på helg! Så bra 😄 det gjør jo at de har uttak når det er helt riktig å ha uttak, ikke prøver å tyne til mandag eller ta det en fredag. Er det slik at riksen har bbegynt dyrke til 5 dagers hvis det er nok egg uf? Jeg krysser alt jeg har for dere :hug:

Uff, dette gamet her er ikke noe enkelt! Krysser fingrene for at du lykkes på fryseforsøk eller etter nytt uttak, og at det går hele veien. Du har så absolutt lov til å kjenne på at du ikke helt har håpet oppe. Fy søren for en nådeløs prosess❤️ Har du hatt forsøk privat før, eller blir det første gang?😊

Ja, jeg er også glad for at de timer! Vet ikke helt ang 5-dagers, men de sa i alle fall i dag at de setter inn på enten 2, 3 eller 5 dag, så høres jo ut som de ikke konsekvent setter inn eller fryser på dag 2😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. 

Hadde positiv eggløsningstest torsdag 29 juli. Hadde innsett av fryst 5 dagers embryo tirsdag 3 august. St Olavs setter konsekvent inn embryo 5 dager etter positiv test på morgenurin, selv om reell eggløsning kanskje ikke er før 12-36 t senere. 

Testet positiv 10 og 11 dpo, svakere igjen 12 dpo. Samtidig testet jeg negativ på digital test 12 dpo. Regnet derfor med at jeg hadde en kjemisk.

Begynte å spotte 14 dpo/ikm,  samme 15 dpo. I dag er jeg 16 dpo etter st olav sin utregning og ennå ikke mensen, så da tok jeg en test på utvannet urin. Og den er da for søren positiv 😬 jeg har nesten levd på kaffe etter negativ digital på tirsdag!

Så.... jeg vet jeg kan bare vente til en eventuelt ultralyd å se. Det kan være utenfor livmoren, det hadde forklart en litt treg stigning av hcg. Det kan være at vi er gravid med egg fra egen eggløsning, jeg er i så fall bare 14 eller 15 dpo. Men da testet jeg veldig tidlig positiv også, så det er kanskje ikke så aktuelt. 

Mest trolig ender ikke dette godt. Jeg håper bare dette ikke drar ut, er VELDIG klar for å bruke siste embryo og gå videre med uttak. 

20210809_084030.thumb.jpg.60ed752faead36777d1a67a7277ae6d2.jpg

begge fra I dag 20210814_172526.thumb.jpg.05921a60cd5e70e664e4185b9a9c8424.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

Nei nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. 

Hadde positiv eggløsningstest torsdag 29 juli. Hadde innsett av fryst 5 dagers embryo tirsdag 3 august. St Olavs setter konsekvent inn embryo 5 dager etter positiv test på morgenurin, selv om reell eggløsning kanskje ikke er før 12-36 t senere. 

Testet positiv 10 og 11 dpo, svakere igjen 12 dpo. Samtidig testet jeg negativ på digital test 12 dpo. Regnet derfor med at jeg hadde en kjemisk.

Begynte å spotte 14 dpo/ikm,  samme 15 dpo. I dag er jeg 16 dpo etter st olav sin utregning og ennå ikke mensen, så da tok jeg en test på utvannet urin. Og den er da for søren positiv 😬 jeg har nesten levd på kaffe etter negativ digital på tirsdag!

Så.... jeg vet jeg kan bare vente til en eventuelt ultralyd å se. Det kan være utenfor livmoren, det hadde forklart en litt treg stigning av hcg. Det kan være at vi er gravid med egg fra egen eggløsning, jeg er i så fall bare 14 eller 15 dpo. Men da testet jeg veldig tidlig positiv også, så det er kanskje ikke så aktuelt. 

Mest trolig ender ikke dette godt. Jeg håper bare dette ikke drar ut, er VELDIG klar for å bruke siste embryo og gå videre med uttak. 

20210809_084030.thumb.jpg.60ed752faead36777d1a67a7277ae6d2.jpg

begge fra I dag 20210814_172526.thumb.jpg.05921a60cd5e70e664e4185b9a9c8424.jpg

Gratulerer!! Er det noen plan på hva du skal gjøre for å beholde denne gangen? Medisiner? Eller må man bare vente og se? 
Ser nå svaaake streker på de «negative» over der også jeg. 

Endret av Safirblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (4 minutter siden):

Gratulerer!! Er det noen plan på hva du skal gjøre for å beholde denne gangen? Medisiner? Eller må man bare vente og se? 
Ser nå svaaake streker på de «negative» over der også jeg. 

Ja jeg er enig i at 10 og 11 dpo er positiv:) men 12 dpo gav negativ digital. 

Jeg går på prednisolon, klexane, albyl e og cyclogest. Har absolutt ikke troen da, tenker testene er alt for svake 😏 og siden jeg spotter  i tillegg da. Tiden får vise! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Ja jeg er enig i at 10 og 11 dpo er positiv:) men 12 dpo gav negativ digital. 

Jeg går på prednisolon, klexane, albyl e og cyclogest. Har absolutt ikke troen da, tenker testene er alt for svake 😏 og siden jeg spotter  i tillegg da. Tiden får vise! 

Men den nederste er jo sterk? 😊 Digital og se hva den sier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...