Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

SUPERMIRI skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke fatte og begripe det dere må igjennom... Det er umenneskelig, rett og slett 😢

Tenker på deg 

Jeg kan ikke si annet enn at det føles så sykt surrealistisk og sykt å tenke på andre som blir gravide og bare kan (med rett) forvente å få en baby ut fra situasjonen. 

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke si annet enn at det føles så sykt surrealistisk og sykt å tenke på andre som blir gravide og bare kan (med rett) forvente å få en baby ut fra situasjonen. 

❤️

Uff.. Hjertet mitt gråter for dere 😭❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så utrolig leit alt sammen 😔😔 hva med surrogati? Det koster sikkert helt hinsides mye også er det jo etikken rundt det hele, men ja... skjønner at dette er voldsomt tungt å sitte med 😭 jeg skulle virkelig ønske at dere fikk et lite mirakel❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering. Du har all grunn til å vere skuffa og lei 😔 Irriterande at nokon vert gravid berre dei lufte bokseren til mannen, mens det for andre skal vere så tøft og vanskelig. Urettferdig.

Forstår godt dine argument mot utenlandsadopsjon. Dei fleste land ordner no adopsjon i større grad innad i landet, og det er som du seier ein positiv utvikling. 
Fosterforeldre trengs det jo absolutt fleire av, og om du skulle ta det steget så heier eg på deg 👏👏 Men som du er inne på: ein veit jo aldri kva ein går til, og ein har ingen garanti for kva relasjon ein får lov å etablere. Men slike kurs som Bufdir har går det jo an å sjekke ut om du føler for det, det er uforpliktende 😊 

Surrogati veit eg lite om, men det jo tillatt i mange europeiske land. Hadde eg vore i din situasjon hadde eg nok tatt ei vurdering på om det var eit alternativ..

❤️Tenker på deg og ønsker deg lykke til vidare❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke engang hørt om dette syndromet, men det er fint at dere endelig har fått et svar på hva som gjør at det går galt gang på gang. Selvfølgelig er det en drittbeskjed å få, men nå er det iallefall ikke uvisshet lengre. Skjønner det er demotiverende og trist at dette syndromet gjør sjansene såpass små ❤️ Leste bare kjapt litt om antifosfolipidsyndrom og det ser ut til at det er flere typer antikoagulasjonsmedisin som kan prøves, både alene og noen i kombinasjon med hverandre. Hvis jeg ikke husker helt feil nå, så var dette første gang (eller har dere prøvd 2 ganger, nå ble jeg usikker) dere fikk lov til å forsøke med blodfortynnende og prednisolon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så du spurte om Plaqunil på prøverør.

Beklager jeg har vært fraværende den siste tiden. Alt ble så tungt etter forrige forsøk. Jeg skal gå på Plaqunil før innsett. Alle eggene mine skal fryses ned, deretter skal jeg gå en mnd på Plaqunil før et fryseforsøk. De vil jeg skal prøve dette med fokus på endometriosen.

Har lest igjennom sidene dine er her nå. Fy for en tid du har gått igjennom. Er så lei meg på deres vegne, ufattelig urettferdig. Det er skikkelig tøft å stå i det hele og Ola Nordmann skulle bare vist!

Sender deg mange gode klemmer ❤️ Vi i Ivfbobla er fader meg noen sterke sjeler🥵

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snurk skrev (På 12.5.2021 den 22.24):

Uff så utrolig leit alt sammen 😔😔 hva med surrogati? Det koster sikkert helt hinsides mye også er det jo etikken rundt det hele, men ja... skjønner at dette er voldsomt tungt å sitte med 😭 jeg skulle virkelig ønske at dere fikk et lite mirakel❤

Surrogati er nok ikke for oss. Genetikk er ikke så viktig for meg, nurture over nature og alt slikt, så da er prisen for surrogati proporsjonal høy ifht eggdonasjon f.eks. Vel, dette var tanken mens vi trodde at eggdonasjon fortsatt var aktuelt. 

Uansett, en mill ca for surrogati, jeg mener det ikke vil være riktig å bruke så mye penger. Da kan vi bruke like mye penger på 15 ivf forsøk som gjør at vi statistisk sett vil lykkes selv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilmimo skrev (På 12.5.2021 den 23.50):

Takk for oppdatering. Du har all grunn til å vere skuffa og lei 😔 Irriterande at nokon vert gravid berre dei lufte bokseren til mannen, mens det for andre skal vere så tøft og vanskelig. Urettferdig.

Forstår godt dine argument mot utenlandsadopsjon. Dei fleste land ordner no adopsjon i større grad innad i landet, og det er som du seier ein positiv utvikling. 
Fosterforeldre trengs det jo absolutt fleire av, og om du skulle ta det steget så heier eg på deg 👏👏 Men som du er inne på: ein veit jo aldri kva ein går til, og ein har ingen garanti for kva relasjon ein får lov å etablere. Men slike kurs som Bufdir har går det jo an å sjekke ut om du føler for det, det er uforpliktende 😊 

Surrogati veit eg lite om, men det jo tillatt i mange europeiske land. Hadde eg vore i din situasjon hadde eg nok tatt ei vurdering på om det var eit alternativ..

❤️Tenker på deg og ønsker deg lykke til vidare❤️ 

Det er akkurat det som gjør dette ekstra vondt - ikke bare mister vi, men vi må ha hjelp til å bli gravid også. Hadde vi i det minste kunne hoppe i høyet hjemme og få det til, men nei :( det er så mye ventetid i ovf sirkuset. Siden forrige uttak i januar 2020 har jeg hatt 4 innsett. Kunne vi fått det til hjemme hadde vi hatt 16 forsøk siden da 😕

Dersom vi får for å bli fosterforeldre må hodet være 100% innstilt på det, for barnets skyld. Der er vi ikke helt ennå :)

Takk for gode ord, uansett ❤️ du er en god støtte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dovendyr1 skrev (På 13.5.2021 den 12.35):

Jeg har ikke engang hørt om dette syndromet, men det er fint at dere endelig har fått et svar på hva som gjør at det går galt gang på gang. Selvfølgelig er det en drittbeskjed å få, men nå er det iallefall ikke uvisshet lengre. Skjønner det er demotiverende og trist at dette syndromet gjør sjansene såpass små ❤️ Leste bare kjapt litt om antifosfolipidsyndrom og det ser ut til at det er flere typer antikoagulasjonsmedisin som kan prøves, både alene og noen i kombinasjon med hverandre. Hvis jeg ikke husker helt feil nå, så var dette første gang (eller har dere prøvd 2 ganger, nå ble jeg usikker) dere fikk lov til å forsøke med blodfortynnende og prednisolon? 

Vi har vel egentlig ikke fått et svar sånn sett, siden det ikke finnes en prøve for dette ennå. Det er mer en utelukkelsesdiagnose, spesielt med tanke på at jeg har en autoimmun sykdom. Men ja, selvsagt glad for å kunne kalle det noe :)

Vi har prøvd prednisolon to ganger nå, men bare en gang med blodfortynnende. Skal selvsagt ikke gi opp. Prøver å tenke at alle innsett før det siste nå ikke teller på en måte, fordi kroppen hadde jo ikke en sjanse engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TiiBii skrev (19 timer siden):

Jeg så du spurte om Plaqunil på prøverør.

Beklager jeg har vært fraværende den siste tiden. Alt ble så tungt etter forrige forsøk. Jeg skal gå på Plaqunil før innsett. Alle eggene mine skal fryses ned, deretter skal jeg gå en mnd på Plaqunil før et fryseforsøk. De vil jeg skal prøve dette med fokus på endometriosen.

Har lest igjennom sidene dine er her nå. Fy for en tid du har gått igjennom. Er så lei meg på deres vegne, ufattelig urettferdig. Det er skikkelig tøft å stå i det hele og Ola Nordmann skulle bare vist!

Sender deg mange gode klemmer ❤️ Vi i Ivfbobla er fader meg noen sterke sjeler🥵

Du trenger ikke beklage til meg, jeg forstår bedre enn de fleste :) 😕

Forstår jeg det rett at du ikke tok plaquenil når du stimulere, bare før innsett? Håper virkelig det gjør susen for deg 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd7

Fikk plutselig vondt i livmoren på cd 5,sånn type øm smerte der alt føles hovent. Da kom plutselig en stor klump ut og smertene var plutselig over. Sorry om tmi, men det var så ubehagelig. Hadde mareritt i natt der jeg våknet med et brak og følte at en klump kom ut. Mannen våknet og jeg ropte han måtte hente papir, men det var ingenting der, det var bare et mareritt. 

Var på kontroll cd 6 og ingen rester. 

Det hele er veldig surrealistisk på en måte, med tanke på oppfølging. Legen på lokalsykehuset spør "Tar du kontakt med Trondheim?" og da mener de at de gjør oppfølging. St Olavs er jo bare en ivf klinikk, de behandler ikke mennesket. At ingen fatter at å ha vært gravid 5 ganger uten å få barn er sykt belastende. 

Sånn litt på siden av prøvingen, men, mannens familie er bare så sykt dritt. Jeg har prøvd å tolerere en viss mengde kontakt for mannens skyld, men de (svigermor) evner ikke å behandle meg på en real måte. Ved forrige abort var vi ærlige med de om hvordan vi hadde det. Når jeg fortalte at vi var gravide, at embryos hjerte hadde for sakte hjerterytme og vi kom til å miste svarte hun at "alle kan ikke være like heldige som hun som fikk det til tre ganger på første forsøk." jeg spyr inni meg bare jeg tenker på at hun sa det. Der ligger lista. Relasjonen der er bare en så unødvendig belastning i tillegg til alt annet vi må gjennom. 

Uansett, vi prøver jo hjemme denne syklusen. Så håper vi bare at jeg får time til hysteroskopi før sommerferien. 

Stor klem til alle som orker å lese ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg ♥️ For en teit svigermor du har. Alt hun sier gjør jo at dere får mye mindre lyst til å dele, uansett om det er positive eller negative nyheter. Tenk at du har fått en så fin mann når svigerfamilien er så teite 💖 jeg er så glad for at forholdet dere to i mellom er så sterkt, selv om jeg godt forstår at prøvingen og alle de negative nyhetene tærer på. Har du vurdert å ta kontakt med en psykolog for å ventilere litt? Ønsker deg en fin lørdagskveld 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (2 minutter siden):

Stor klem til deg ♥️ For en teit svigermor du har. Alt hun sier gjør jo at dere får mye mindre lyst til å dele, uansett om det er positive eller negative nyheter. Tenk at du har fått en så fin mann når svigerfamilien er så teite 💖 jeg er så glad for at forholdet dere to i mellom er så sterkt, selv om jeg godt forstår at prøvingen og alle de negative nyhetene tærer på. Har du vurdert å ta kontakt med en psykolog for å ventilere litt? Ønsker deg en fin lørdagskveld 🥰

Ja, vet du hva, jeg har virkelig en fantastisk mann ❤️ får tårer i øynene ved å tenke på han når jeg skriver dette. 

Dette er problemet med småbyNorge. Det er to privatpraktiserende psykologer her jeg bor. Den ene har spesialiteter langt fra mitt "problem", uten at jeg helt husker hva. Partneren hans er skolepsykolog der jeg jobber. Helt uaktuelt å være pasient med en person jeg må samarbeide profesjonelt med. 

Derfor har jeg gått til psykisk helseteam i kommunen. "damen min" som jeg trivdes godt med, sluttet i april. Erstatter er konen til en nær kollega. Selv om hun ville hatt taushetsplikt blir det for nært. Kan ikke sitte med X ved lønsj der han snakker om kone og barn, så skal jeg tømme meg til konen en time senere. Skal til fastlegen for å høre om det er flere muligheter. 

Langt svar på et lite spørsmål 😅 men, ikke så lett selv om jeg virkelig har behov for hjelp til å sortere. 

Har vurdert noen av disse samtaleterapeutene som har fokus på fertilitet, men synes helt ærlig 1500 kr for litt over en halvtime er heftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (22 minutter siden):

Du trenger ikke beklage til meg, jeg forstår bedre enn de fleste :) 😕

Forstår jeg det rett at du ikke tok plaquenil når du stimulere, bare før innsett? Håper virkelig det gjør susen for deg 🤞❤️

Yes, det stemmer. Gonal-f og menopur under stimulering og for å forberede til innsett(som den gang da ikke ble noe av men jeg startet på) gikk jeg på Plaqunil og Synarela (som jeg måtte avbryte fordi det viste seg at ingen av eggene klarte seg)

Dersom eggene mine klarer seg nå til frys, skal jeg gå på Plaqunil i én mnd og så ha fryseforsøk i sommer🥚🤞🏼 Hausken skal heldigvis ha åpent i fellesferien så da er det en bekymring mindre oppi det hele🥵Som om det ikke er nok fra før.

 

Så dårlig ordvalg av svigermor. Forstår du blir irritert. Ble det bare av å lese historien din jeg🙄 Er det mulig,hva med litt ydmykhet og forståelse for det vonde man går igjennom og sorgen man må bære på. 
 

Du er sterk, @Neutral90! Vi må ha i bakhue at vi blir ikke mamma ved å legge oss ned så vi får fortsette å stå i driten. Det er snart vår tur! 

Ønsker deg en fin lørdagskveld❤️ Her blir det rødvin nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TiiBii skrev (1 minutt siden):

Yes, det stemmer. Gonal-f og menopur under stimulering og for å forberede til innsett(som den gang da ikke ble noe av men jeg startet på) gikk jeg på Plaqunil og Synarela (som jeg måtte avbryte fordi det viste seg at ingen av eggene klarte seg)

Dersom eggene mine klarer seg nå til frys, skal jeg gå på Plaqunil i én mnd og så ha fryseforsøk i sommer🥚🤞🏼 Hausken skal heldigvis ha åpent i fellesferien så da er det en bekymring mindre oppi det hele🥵Som om det ikke er nok fra før.

 

Så dårlig ordvalg av svigermor. Forstår du blir irritert. Ble det bare av å lese historien din jeg🙄 Er det mulig,hva med litt ydmykhet og forståelse for det vonde man går igjennom og sorgen man må bære på. 
 

Du er sterk, @Neutral90! Vi må ha i bakhue at vi blir ikke mamma ved å legge oss ned så vi får fortsette å stå i driten. Det er snart vår tur! 

Ønsker deg en fin lørdagskveld❤️ Her blir det rødvin nå!

Jeg har time med hausken i august, skal bli godt å bli pasient der. Har virkelig troa på det de gjør. Du har mange fine egg med i løpet, jeg har absolutt troa på at det blir blasto på frys nå ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (53 minutter siden):

Ja, vet du hva, jeg har virkelig en fantastisk mann ❤️ får tårer i øynene ved å tenke på han når jeg skriver dette. 

Dette er problemet med småbyNorge. Det er to privatpraktiserende psykologer her jeg bor. Den ene har spesialiteter langt fra mitt "problem", uten at jeg helt husker hva. Partneren hans er skolepsykolog der jeg jobber. Helt uaktuelt å være pasient med en person jeg må samarbeide profesjonelt med. 

Derfor har jeg gått til psykisk helseteam i kommunen. "damen min" som jeg trivdes godt med, sluttet i april. Erstatter er konen til en nær kollega. Selv om hun ville hatt taushetsplikt blir det for nært. Kan ikke sitte med X ved lønsj der han snakker om kone og barn, så skal jeg tømme meg til konen en time senere. Skal til fastlegen for å høre om det er flere muligheter. 

Langt svar på et lite spørsmål 😅 men, ikke så lett selv om jeg virkelig har behov for hjelp til å sortere. 

Har vurdert noen av disse samtaleterapeutene som har fokus på fertilitet, men synes helt ærlig 1500 kr for litt over en halvtime er heftig. 

Jeg skjønner. Jeg regnet med at du hadde vært inne på tanken selv. Veldig kjedelig at det ikke er noen som passer.. forstår veldig godt at du ikke vil gå til konen til kollega. Lurt å høre med fastlegen, kanskje det finnes flere muligheter 🥰

Ellers så vet jeg at mange psykologer tar video- og telefonsamtaler nå for tiden. Kan det være aktuelt? Finne en som er litt lengre borte, men som du kan snakke med over Internett? Venninnen min begynte hos psykolog i februar i fjor, men fikk bare møtt henne to ganger før korona. Resten av timene har de tatt over telefon. Men, man skal jo være bekvem med det også. 💖 tenkte bare å nevne det dersom det kunne være aktuelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (1 time siden):

 

Vi har prøvd prednisolon to ganger nå, men bare en gang med blodfortynnende. Skal selvsagt ikke gi opp. Prøver å tenke at alle innsett før det siste nå ikke teller på en måte, fordi kroppen hadde jo ikke en sjanse engang :)

Akkurat dette synes jeg er en veldig fin tanke, jeg håper så fryktelig at det lykkes for dere ❤ men har dere ikke blitt gravid en gang uten hjelp også? Eller husker jeg feil? Fortsetter du på samme medisinene som sist nå selv om du ikke skal ha innsett denne syklusen? 

Beklager om jeg klusser med begrepene, jeg kan ikke så mye om ifv 🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være tungt, at i tillegg til denne belastningen som dere allerede går igjennom - så skal dere jammen meg ha belastninger også utenfor hjemmebane, i nærmeste slekt. Unnskyld språkbruket, men herregud for ei megge svigermoren din er! Kjenner det bobler inne i meg, for sånn går det vitterlig ikke an å si. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; For en fantastisk mann du har fått deg. Han må være det klin motsatte av sin mor, som står så støtt ved din side ❤️  Også må jeg bare gi all ære til deg. Fy søren for en fighter du er, som gir familien hans en sjans til tross for måten de behandler deg på.

Men, husk å tenk på deres ve og vel oppe i det hele. Det er ikke alltid en skal ta i mot dritt, bare fordi det er i nær familie. Noen ganger må man skåne seg selv, også fra de nærmeste. Du har prøvd, og det er det ingen som kan ta ifra deg. 

Klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (På 15.5.2021 den 21.29):

Akkurat dette synes jeg er en veldig fin tanke, jeg håper så fryktelig at det lykkes for dere ❤ men har dere ikke blitt gravid en gang uten hjelp også? Eller husker jeg feil? Fortsetter du på samme medisinene som sist nå selv om du ikke skal ha innsett denne syklusen? 

Beklager om jeg klusser med begrepene, jeg kan ikke så mye om ifv 🤭 

Joda, to ganger uten hjelp faktisk :) ene gangen utenfor livmoren og da ble egglederen tatt ut og vi fikk beskjed at den andre var skadet og ivf måtte bli veien å gå. Så skjedde det igjen i fjor sommer, men da fikk vi beskjed om at vi ikke skulle forvente å få det til naturlig selv igjen. Vi gir ikke opp å prøve da ;)

Skal fortsette på samme medisinene, ja :) håper det gir uttelling ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...