Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Ja, kanskje den vesle go'gutten til Linn3c kan være en "faktor" mer enn min faste jobb (det kom jo ikke som en overraskelse, og vi har "visst" det ei stund, men først nå det ble formelt)

vi får se.

En ting om gangen, først bli gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehey! Håpar den vesle turen vår i dag hadde litt positiv innvirkning då. :Hehe:

Eg lurte berre på om de kunne ha sendt oss bilda de tok i dag eg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at det ikke var noe særlig til bilder... tok bare noen få der utenfor butikken, med skarpt lys og harde skygger, men han skal nå få titte litt mer på dem og se om der er noe brukbart, i så fall kan vi nok dele på dem ja.

Forresten så spekulerte vi litt på noe her en dag...

Jeg holdt den deilige småtten deres og sa "om du oppholder dem nå, så kan jeg bare løpe med ham", og din kjære var raskt på plass og sa at han skulle nok ta meg igjen... Så overlot jeg småtten til min kjære, hvorpå du sier "kom, da går vi, nå har vi barnevakt i noen timer".

Stoler dere sååååååå mye mer på ham enn på meg?

I så fall er det nok kanskje ikke bare han som må bli "klar", men jeg som må bli mer "til å stole på" også... :ler:

Om bare småtten enten 1) kan garanteres å ikke bli sulten fra du går til du kommer tilbake eller 2) kan mates med flaske eller grøt (eller begge deler? De får da vel drikke i tillegg til grøten, ellers må de bli veldig tørste?) så kan vi "låne" småtten deres vi altså, når den dag kommer at din bedre halvdel stoler like mye på meg som du gjør på min kjære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten lurer jeg på om jeg må "kryssoppdatere" dagbøkene mine, for Linn3c hadde visst "lest i feil dagbok" hun, sa hun da vi gikk tur på lørdag. Og derved ikke fått med seg at jeg har fått fast jobb.

Men, jeg klarer da ikke kryssoppdatere, jeg husker da vitterlig ikke helt hvor jeg har skervet alt...

Prøver å holde bryllupsgreiene i den andre, og "resten" her, men seriøst, brylupsgreine er en ganske stor del av livet mitt akkurat nå... og "det andre" spiller inn på bryllupsgreiene, så det roter seg litt sammen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei, no tar du berre sååå feil! Eg måtte berre tenke litt over det heile før kommentaren min kom. Det kunne like gjerne vore du som haldt han då eg sa det. Eg meinte at de som par var supre barnevaktar! :) De er så absolutt til å stole på begge to, det er vel heller eg som må bli klar for å berre levera han frå meg og gå derifrå. Er ikkje heilt fortruleg med den tanken enno for å vera ærleg.

Eg driv og øver meg litt med barneparken på treningssenteret, der er har medan eg trener. Og då er eg vekke frå han i ein times tid om gongen. På den korte tida rekk han ikkje å verken bli svolten eller trenge ny bleie.

Eg trur nok ikkje du skal vera redd for å ikkje få lov til å sitje barnevakt viss du har lyst til det altså. :) Det var vel berre tøys frå både mi og R si side alt saman førebels, både barnevakt og ikkje barnevakt. Me er litt tilbakeholdne med å la andre ha han enno. :sjenert: Men de er nok ganske så høgt opp på lista over dei me stoler på at hadde klart å passa han, ja.

Men det er vel noko i det at om du berre tek han og spring, så vil me nok ha han tilbake ganske fort. Men om me frivillig låner han vekk eit par timar, så er det ei heilt anna sak. ;)

Me er såvidt begynt å tilvenne han litt til graut, så etterkvart kan det nok vera han blir lettare å passa for dei utan mjølk i puppene også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tok et jo ikke sånn kjempealvorlig da... :)

Men min kjære mente "selvsagt" at det var naturlig at dere måtte tenke sånn, og han hadde jo kjent dere myyye lenger også, så... :ler:

Men, jeg MÅ jo ta ham og løpe om jeg skal få låne, siden du ikke låner bort frivillig enda, skjønner du da vel :ler:

Neida, jeg skal selvsagt aldri stjele den vesle go'ingen din, men en gang, når han blir litt eldre, og dere er klar for det, så kan vi nok "låne litt" om dere vil.

skjønner forsåvidt godt den som stoler mer på ham enn meg jeg... han HAR i det minste babyerfaring han...

Joda, jeg har båret på mine søskenbarn, jeg har trillet tur. Jeg har bytta en og annen bleie også, men der stopper det. Han har absolutt erfaring med småsøsken (som han kan huske, jeg var for lita til å huske at min bror var baby jeg, og jeg hjalp nok ikke så mye til med ham, naturlig nok)

Min kjære... han har erfaring nok med babyer til å vite at barnevogn og hund tiltrekker jentene som en magnet... (ja, du vet, han var 12/14 år når han fikk søsken, og jenter i tilsvarende alder liker gjerne babyer, så en som gikk tur med baby fikk nok gjerne selskap tenker jeg :ler: ) Han har nok byttet langt flere bleier, matet mer og trillet mer og trøstet mer.

Jo, vi får håpe jeg får den der "mammakunnskapen" het plutselig, for enn så leng har han nok et stort forsprang i alle fall...

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er så god du Malama! Du skal ikkje bekymre deg så masse for dei tinga der. Som sagt kjem mammakunnskapen flygande med ein gong du får nurket ditt i armane dine. Alt fell seg heilt naturleg for deg og din familie når den tid kjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem i går kveld, tilbake på jobb i dag.

Oppdatering senere, må jobbe (bare surfer gjennom Kg sånn fort i full fart forå se hva som skjer innimellom mailer og telefoner som har samlet seg opp i løpet av ferien (enda jeg bare hadde to dager fri som ikke var røde/helg uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er nok ikke registrert der jeg nei.

Har ikke satt meg godt nok ikke i hva det innebærer, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med deg for tida da? Fortsatt mye å gjøre hjemme og på jobb, eller har det roa seg litt ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig mye å gjøre.

På jobb er det litt spesielt nå. Det er snart mai. I mai er det stening av april-regnskapet. Da skal det være terstial-rapportering, noe som betyr at vi må ha stengt ekstra tidelig, fordi fristen for rapporteringen er tidelig. I tillegg betyr det krv om korrekte tall. Sånn for mitt vedkommende; normalt avstemmer jeg en måned når den er stengt, og ting som avviker fører jeg opp på avstemmingen, og korrigerer neste måned, så det blir rett. Ved slik rapportering må jeg avstemme før det er helt stengt (men etter at det er slutt på ordinære føringer) slik at eventuelle avvik kan oppdages og korrigeres FØR stenging. Det vil si at MER arbeid må gjøres FØR stenging, og stening er tidligere enn vanlig, følgelig mer arbeid på kortere tid.

Også er det nettopp MAI vi begynner på, og første dagen da... det er 1. mai. Og da skal man jo ikke på jobb (og den dagen er jeg oppdradd til å respektere) så da er det jo en dag mindre, i tillegg. Ikke minst, kollegaen jeg jobber mest med går ut i permisjon fra andre uka av mai, og jeg overtar en god del av hans oppgaver. Så dermed er det ENDA mer jeg skal gjøre i forbindelse med stenging enn vanlig. Vikaren hans begynner på onsdag, så han har ikke mange dagene til å lære henne opp, og det er vel delvis også mine oppgaver hun skal gjøre, siden jeg skal gjøre en del av hans, men jeg vet ikke hvor mye jeg rekker lære henne opp i som hun kan gjøres nytte av ved denne stengingen, men for all del, hun skal være der i 4 måneder eller noe sånn (jeg skal ha ferie en av dem) så hun skal nok bli nyttig etterhvert. Hun har jobbet hos oss litt før, så jeg kjenner litt til henne.

På jobb er det med andre ord.... hektisk.

Hjemme er det jo et bryllup som burde vært planlagt, det er under 2 måneder igjen, pluss at det synes at huset lider under at jeg har minimalt med energi etter jobb... (og jeg har nok falt av lasset med flylady igenn, men prøver på nytt...)

Men, det går vel rundt på et vis. Og når neste uke er over, så kan jeg nesten puste ut på jobb, og ta fatt på den siste måneden på jobb før ferien, og vips, så er det vel sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå...

For jeg innledet med "snart er det mai".

Vel, nå er det juni.

Snart er det ferie!

Ja, jg har tidelig ferie i år pga bryllupet, og med en fridag i forbindelse med min kommende svigerinnes konfirmasjon, så har jeg 9 arbeidsdager igjen før ferien. To av dem skal vi være på seminar (de to siste... så dt blir litt stress med henting av brudekjole, pakking etc) ogi morgen skal jeg avspassere etter lunsj. Og visp, dagen i dag flyr jo også fort avsted. Vips, snart er det sommerferie!

Fire deilige uker i strekk! så lang ferie har jeg ikke hatt siden jeg var student.

I helga var det endelig tid forå å olje altanen. Koste, skure og spyle, la tørke, og deretter olje. Det var ikke så ille, og med det deilige været ble vi solbrente på ryggen begge to, men følelsen av å ha gjort noe skikkelig var deilig selv om jeg var sliten etterpå (og litt ør i hodet av oljedunst tenker jeg) Vi valgte å sove på gjesterommet, på loftet, i natt pga at vi etter oppdaga at soveromsvinduet hadde stått åpent, så det lunktet olje der også... Vi får se om vi kan få luftet det ut i dag, eller om det blir ei natt til på loftet. Fikk nesten "feriefeeling" av å ligge der oppe jeg. Det var varmt (det ville det forsåvidt vært i kjelleren også) og lyst (takvindu) og uvante lyder (jeg hørte sauer! Det gir feriefeeling det, er ikke vant til å høre det hjemme. )

Ja, de sauene hørte jeg på lørdag også, da jeg åpna døra. Det er visst en gård i "hørselsavstand" fra huset vårt, som jeg ikke visste om. Så da kan vi høre sauer. Fra soverommet hører vi dem ikke, det er på andre siden av huste, og egentig litt "beskyttet fra verden" med hagen med hekk etc. Men gjesterommet har takvindu på den sida som altså vender i denne retning. Så da.. lå vi i senga og hørte sauer... Helt absurd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse
  • 1 måned senere...

Her var det lenge siden jeg har skrevet...

Bare kom i et litt sånn "julehumør" og laget meg likegodt en nedtellingsboks...

så får vi se hvor lenge det går før jeg får reaksjoner på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet som nygift er deilig det.

Jeg merker ikke den heeeelt store forskjellen, annet enn at jeg taster feil pinkode på bankkortet annenhver gang. (Fikk nytt kort pga nytt navn...)

Men jo, livet som gift er deilig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...