Malama Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #1541 Skrevet 19. januar 2007 Tannlegetimen er overstått, og tennene mine er frikjent. Det var jo lenge siden jeg hadde vært hos tannlege, så jeg fryktet at dette kunne bli ille, med mange besøk og vondt for lommeboka. Vel, de tok røntgenblider, og tannlegen sa at dette så jo bra ut. Han prika og styra, sa at et par av visdomstennen mine lå på skakke og stanger imot. (jeg hadde litt mistanke om det ja...) Så lenge det ikke ga meg problemer (og det gjør det jo ikke. Et par ganger har det gitt litt "tannverk" mens de har presset, men ikke mye vondt og det har jo gitt seg fort) så kunne de bare være sånn. Om de gir meg problemer, hull, betennelse eller lignende i fremtiden, så gir vi dem til tannfeen, sa han. Han fjerna litt tannsten, men mente om dette var alt jeg hadde fått på 6-7 år, så var det jo slett ikke ille. Dette er nok alt jeg har fått på 27 år tror jeg, for jeg kan slett ikke huske at tannlegen har fjerna noe tannsten på meg før. Vips, ferdig, og jeg fikk gå ut igjen, og får ny time i posten om et par år, for tannlegen så ingen grunn til at jeg skulle trenge å gå hvert år, sterke tenner, aldri hatt hull, og alt så bra ut. skulle jeg FÅ problemer er det selvsagt bare å bestille en time før den tid da. Så var det min kjæres tur, så jeg satte meg ned på venterommet og leste avisa mens jeg venta på ham (ja, for det var jo ikke vits i å kjøre hjem for å snu i døra for å komme tilbake og hente ham...) Og tror du ikke det da? Han ble "frikjent" han også. Ingen hull, og ny time om et par år. En ung og vennlig tannlege som ikke skremte meg fra å gå igjen (ikke at jeg har tannegeskrekk da (men lommeboka mi har hatt det)) og ikke gjordet det vondt, og jeg slipper å ha dårlig samvittighet for å ikke ha vært til tannlegen på lenge, og nå går jeg bare tilbake når jeg får brev i posten om at det er på tide
Fakse Skrevet 19. januar 2007 #1542 Skrevet 19. januar 2007 Så bra! Er det ikke deilig å ha det unnagjort?
Malama Skrevet 22. januar 2007 Forfatter #1544 Skrevet 22. januar 2007 Fakse: Veldig godt å ha det overstått. Linn3c: Det har vært en del, men nå er det mer eller mindre slutt på det. Fortsatt mye å gjøre, men ikke noe som medfører overtid. Det kan nok bli en del "plusstid" utover da (ja, for overtid har vi jo bare når det ernoe speiselt, det er overtidsnekt generelt sett, plusstid kan tas ut i avspassering (bare at det har man jo ikke tid til, så OM man gjør det ligger det bare enda mer arbeid og venter når man kommer tilbake, som medfører mer arbeid som igjen genererer plusstid... Sånn ca) Men jeg har store planer om en KORT dag i dag, halvveise "løfter" fra min kjære om at jeg kan planlegge meg ferdig sånn ca klokka tre! Jeg skal avsted en av de nærmeste dagene og shoppe meg regnbukse, av alle kjedelige ting, kanskje tar vi det i dag. Dessuten har jeg lyst innom Panduro en tur igjen, før jeg endelig bestemmer designet på invitasjonene... Regnbukse kommer av at jeg ikke HAR regnbukse. Jeg har ei, som jeg ikke finner igjen, som er størrelse 16 år (følgelig kort i bena med det resultat at buksa mi blir våt nederst) som jeg har hatt siden jeg brukte størrelse 16 år, den er altså litt slitt også... Så jeg har lenge snakka om at jeg skulle hatt en ny, men jeg har jo brunt den, den passer sånn ca (altså litt kort i bena, men strikk i livet, og jeg ER jo som kjent ganske tynn også, så der passer den) Men nå finner jeg den ikke igjen, og vi har et vagt lite mål om å begynne å gå til togstasjonen igjen. Vi gikk i dag, men da trengte jeg jo ikke regnbukse. Det var 7 minusgrader hjemme hos oss, og IS. (I byen derimot bare et par minusgrader og tørre, bare veier og fortau) Vi går, fordi det er mosjon selvsagt. Sunne greier. Min kjære fikk beskjed av legen sin i forrige uke om at han har litt høyt blodtrykk. Ikke sånn farlig høyt, men "lett forhøyet" (uten at han fikk vite verdiene) og rådet da er: bruk bilen mindre, bruk bena mere. DErfor går vi. (ja, også mindre salt (seltin innkjøpt, det har jeg tenkt lenge uansett, og n åvar saltet tomt, så det passa fint) og fett, sunn mat, droppe røyk og alkohol (han røyker ikke og drikker minimalt, så det er ikke noe å "hente" der) og evt litt slanking da.) så altså, her går vi igang på det nye året (om enn litt forsinket, men "you are never behind, jump in where you are" som FlyLady sier) med en sunnere livsstil. Sunnere mat, REGELMESSIG mat (min kjære dropper gjerne både frokost og lunsj, og det er ikke helt bra for fordøyelsen det da. Han spiste pastasalat til frokost og lunsj i dag. Pasta er kanskje ikke det sunneste på jord, men salat er da bra, og han SPISTE i alle fall frokost og lunsj, noe som medfører at han forhåpentligvis IKKE spiser sjokolade på jobb, og ikke er ihelsulten og spiser 3 posjoner til middag...) og altså mosjon. Og med det været vi har (ikke akkurat i dag, men sånn ellers) så vil jeg altså ha regnbukse, til disse gåturene våre...
Malama Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #1545 Skrevet 23. januar 2007 I lys av dem sms'en fra deg i går, Linn3c, så må jeg nok justere svaret her. Den meldinga leste jeg nemlig først ETTER at jeg hadde skrevet her. Da kom jeg på at jeg hørte telefonen tikke inn en sms mens jeg satt og jobba med en kollega... Joda, det er slutt på overtiden, og minst en av oss skal klare kort nok dag til å være hjemme i ettermiddag, så dere er hjertlig velkomne. Men vi HAR jobba mye overtid, og det synes inni huset. Så dere er velkomne, men der er rotete...
Malama Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #1547 Skrevet 29. januar 2007 Mm, ganske så fin helg. Vi kjøpte ny pc før helga, laptop. Min kjære oppdaga da han kom hjem at han kunne fått den rimligere på nettet, og gikk tilbake for å levere den inn (eller dvs, be dem slå av prisen) Vi trodde ikke prisgarantien gjaldt mot egen nettbutikk, men joda, han fikk igjen differansen. I godt humør (han var nemlig innstilt på å godta en mindre kompensjon enn hele differansen, grunnet ventetid, bestillingsjobb, samt at han allerede hadde "satt opp" den pc'n han opprinnelig kjøpte (dvs gjennomført x antall restarter og ventinger og "ok" og "godta", det er jo windows som fulgte med...)) Ja, så da fikk vi oss like godt hvert sitt dataspill (og likevel en god del penger tilbake) og jeg fikk Sims2 Dyreliv, og har kost meg med hunder og katter i helga. (selv om jeg ikke får dem til å bli glade i hverandre slik at de kan lage kattunger og valper da...) Han innførte en regel om at spilletid "kjøpes" for husarbeide... og pr. nå skylder jeg nok sikkert 7-8 timer husarbeide da, men han skylder noen timer han også da (han fikk fifa 2007) så om vi begge "innbetaler" denne gjelda får vi et innmari ryddig og rent hus, det er i alle fall sikkert....
Malama Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1548 Skrevet 31. januar 2007 Men meget, meget, meget dårlig start på onsdagen. For gjett hva jeg klarte? Rygge inn i en pakrert bil! ER det mulig å gjøre noe mer idiotisk? Skulle bare rygge ut av garasjen og kjøre til togstasjonen (jada, det ville med andre ord ikke skjedd om vi hadde gått, men siden min kjære skal trene i dag skulle han ha med seg så mye saker på jobb at vi valgte å kjøre) Også har måkebilen lagt masse snø rett der jeg rygger ut av garasen, så jeg må rygge i sving. Og der sto det en bil, som jeg jo så, for ll del, men den stakk litt lenger nedover i bakken enn den pleier/enn jeg så, og vips så traff jeg hjørnet av støtfangeren. Idiotisk, idiotisk, idiotisk. Lakkskade på den bilen da. (og muligens på vår også, jeg må undersøke det litt bedre i dagslys, det var liksom "under" støtfangeren bake på vår mørke bil, i mørket i morges, men jeg er redd er sikkert er skade) Jeg vet jo ikke hvem det er sin bil, en av naboene selvsagt. Fikk lagt en lapp under vindusviskerern, med navn og telefonnummer, og hvor vi bor, ba vedkommende ta kontakt. Enn så lenge har jeg ikke hørt noe, og er litt nervebunt.... tenk om vedkommende er sint? HAr jo all rett til det, jeg har stripa opp bilen deres! Regner med å høre fra vedkommende i løpet av dagen. Ettersom vi er ansvarlige for å betale for å korrigere skaden (eller, forsikringa vår, om jeg forsto pappa rett?) så hører vi nok fra dem. IKKE helt rett måte å bli kjent med naboene akkurat. Også så idiotisk ting å gjøre. Jeg mener, rygge på en parkert bil. Dummere blir det vel bare ikke. Jeg får vel prøve å JOBBE litt allikevel...
Chica Skrevet 31. januar 2007 #1549 Skrevet 31. januar 2007 Sånn som skjer det der, du er ikke den første! Men - sjelden det lønner seg å bruke forsikringen på slike ting! Dumt å miste bonus på en skade som sikkert ikke koster mange tusenlappene!
Malama Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1550 Skrevet 31. januar 2007 Begrenset med bonus å miste uansett da, siden vi uansett bare har "spart" i et år? Vi har pr i dag 30% bonus, og havner altså tilbake på 20% dersom vi bruker forsikringa. Jeg tok regnetsykket av hva forsikringa koster oss i dag (hele forsikringa på bilen, ansvar og kasko med våre kilometer og sånn) og delte på 70% og ganga med 80% og fant ut at et blir 1200 kroner dyrere. (også ulemepen av at vi settes et år tilbake i "sparetid" da.) Jeg kan for lite om dette her jeg. Bare ringte til pappa jeg (han har jobbet med forsikring i mange, mange år, bilskade i msnge av dem, ikke det nå lenger da) så det var naturlig for meg å ringe ham. Og han bare sa at det var en forsikringssak? At vi må fylle skademeldingsskjema og sånn. Den andre bilen på verksted for å få takst. Noe sier meg at det fort passerer 1200 kroner å få ordnet dette, og sånnsett er altså det å bruke forsikringa "rimligere"? (sikkert annerledes for dem som har hatt bil lenge og spart på bonus lenge, men vi har altså ikke det vi da) Dette kan jeg litt lite om. Men det ordner seg vel. Men hvorfor ringer ikke vedkommende? Bilen dra hjemmefra før oss (mens jeg var inne og snakka med pappa, så vi så ikke hvem som kjørte den) og jeg kan skjønne om vedkommende hadde det travelt for å komme seg avgårde til jobb,men jeg trodde folk ellers var ivrige etter å ringe "den dumme, dumme personenen som hadde ødelagt bilen deres"? Jaja, på en annen side, hadde det vært meg hadde jeg nok måttet konferere både med min kjære og med pappa før jeg tilslutt sikkert hadde tatt med meg min kjære og ringt på døra etter jobb (for jeg er elendig på å takle slike ting, pluss at jeg har et snev av telefonskrekk...) så sånnsett kanskje ikke så rart at ingen ringer meg...
Malama Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #1551 Skrevet 31. januar 2007 Vel, ingen sint bileier har ringt meg enda i alle fall, og nå er jo snart arbeidsdagen over, så da regner jeg med at vedkommende sikkert kontakter oss hjemme i stedet (eller, det skulle vi jo uansett gjøre da altså, bare tenkte det var greit å legge igjen telefonnummer om vedkommende ville avtale noe på telefonen) Siden jeg ikke vet hvem det er sin bil, så må det jo være opp til vedkommende å ta kontakt. Jeg har oppgitt mitt navn, hvilket nummer hus jeg bor i, og mobilnummer, så jeg er ikke vanskelig å oppdrive i alle fall.
Malama Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #1552 Skrevet 1. februar 2007 Men ingen bileier har kontaktet meg i det hele tatt. vi dro hjem fra jobb i går og renga med at noen ville ringe på snart, så vi rydda stua vi. (ja, aldri så galt at det ikke er godt for noe, vi fikk da rydda stua, og støvsuga også) Da vi tilslutt syntes det så "presentabelt" ut, laga vi middag. Og spiste den. Og så tv. Og mer tv. Og jeg snakka lenge i telefonen med mamma. Og så la jeg meg. Og mobilen har ikke ringt, ingen ringte på. (bilen var hjemme da vi kom hjem) Jeg har gnidd litt på vår bil, og mener at der ikke er lakkskade på den, at det kan "vaskes bort" det som er der på et vis, at det er litt av den lakken fra den andre bilen som er på vår bil. Da lurer jeg litt på hvordan det klarte å bli så mye stripe på den andre bilen, uten at det ble noe skade på vår bil, og vi rygga tross alt kjempesakte (jeg rygga i krapp sving bare for å få snuff bilen, sakte bakover for å ikke kjøre i snøen på venstresida, og ikke treffe murkanten til høyre. Men altså bilen....) Det virker som om stripene der er over et større område enn jeg kan fatte at vi traff. Nesten så jeg mistenker at der kanskje var noe fra før. Men det er jo selvsagt 100% umulig å bevise da, og jeg kommer aldri til å hevde det heller. Jeg påtar meg all skyld, selvsagt. Men bileier har altså ikke kontakta meg/oss. Pappa kan undersøke hvem som eier bilen utfra bilens registreringsnummer da, så vi gjør vel det dersom vedkommende ikke tar kontakt snart, for det er jo greit å få det ut av verden også da. Men jeg føler at ved å ha oppgitt navn, telefonnummer og husnummer, beklaget at jeg kom til å komme borti bilen og bedt bileier om å ta kontakt, festet dette godt under vindusviskeren, i en brødpose siden det var vått, på førersiden selvsagt, så har jeg vel gjort hva man kan forvente av meg? Er det å forvente at man kjenner noen med tilgang til slike registre at de kan finne en bils eier fra nummeret? (Er vel ikke 100% lovlig å bruke slike tilganger privat, så egentlig er det jo ikke noe man bør forvente at noen gjør...) Eller som min kjære sa da, ta oss fri fra jobb og sette oss ved bilen og vente.... Vi får nå bare vente litt og se hva som skjer, og så vurdere hvordan vi skal fortsette. Jeg vil jo helst bare ha saken ut av verden. Det er min feil, jeg rygget på en parkert bil. Det er en anelse flaut, og helt idiotisk, men det gjorde jeg altså.
Malama Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #1553 Skrevet 2. februar 2007 Jaja, ingen har tatt kontakt. Fra en nabo har vi fått vite hvor han bor han som eier bilen da. Så får vi se hvorvidt vi forfølger det eller avventer. Bilen har ikke lov til å tå parkert der den sto ifølge borettslagets regler, og dette har han faktsik fått klager på. Men det er jo ikke mer lov å rygge på en bil fordi om den er ulovlig parkert da. Været er vått og kaldt og utrivelig, men det er fredag, snart er det helg Helg er bra, ikke sant?
Bettie Skrevet 2. februar 2007 #1554 Skrevet 2. februar 2007 Kjedelig med like skader. Har bileieren tatt kontakt enda? Rart hvis han ikke gjør det. Ønsker deg en god helg
Malama Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #1555 Skrevet 2. februar 2007 Nei, han har ikke tatt kontakt, og ja, jeg synes det er rart. (selv om noe v forklaringen kanskje kan ligge i at han altså har fått flere klager fra borettlagt på at bilen står ulovlig parket der, samt råkjøring i tunet) teoretisk mulig at det meste av skaden kanskje allerede var der også (for jeg synes ikke det er logisk at vi kan ha laget strek så langt bortover nemlig) Men uansett er det jo rart at han ikke tar kontakt, for jeg har jo oppgitt hvem jeg er, og han har jo da all mulighet til å få dekket av vårt forsikringsselskap omlakkering av den støtfangeren, noe jeg ville tro han skulle ønske. Så jeg regner jo med at han tar kontakt, Ellers får vi vurere om vi skal gjør det, vi har jo fått vite hvor han bor. Kjedelig er det, med sånne dumme ting. Men skjedd er skjedd, så det får vi ikke gjort noe med.
Bettie Skrevet 4. februar 2007 #1556 Skrevet 4. februar 2007 Du har lagt igjen navn og nummer, og da mener jeg du har gjort ditt. Tar han ikke kontakt, er det nok fordi han ikke har rent mel i posen
Malama Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #1557 Skrevet 6. februar 2007 Ja, nå har altså bilens eier fortsatt ikke tatt kontakt, og jeg begynner å tro at han ikke har tenkt til å gjøre det heller. Føler ikke helt at det er "nødvendig" å ringe på døra og si at "hei, du, hvorfor tar du ikke kontakt?" Evt kan vi legge en lapp i postkassa (under teoreien om at KAN ha kjørt uten å se den store plastposen under vindusviskeren, og brukt vindusviserkeen (siden det regna) og den falt av? (tviler på det da, for å si det mildt, og posen lå heller ikke ved siden av der bilen hadde stått)) men lenger enn det vil jeg ikke gå tror jeg. På et helt annet tema: Lenge etter alle andre har også jeg fått meg skritteller nå. Min kjære hadde kjøpt til oss begge i går, så nå telles mine skritt. Jeg er litt tvilende til om den har talt rett da. Jeg er helt enig i antallet skritt TIL togstasjonen, men synes det er talt veldig mange derfra og TIL JOBB (enda jeg sjekka på toget, og den hadde så vidt jeg leste av da (opp ned med tilsidetrukket jakke, kan jeg ha lest feil?) ikke registret noe mens vi satt på toget (jeg har ikke lest grundig nok til å huske hvilken knapp som stopper tellinga...) I alle fall står den nå på 4839 skritt, hvorav så godt som alle var før jeg kom til jobb. Det er det at den sier jeg tok ca 1000 fra togstasjonen og til jobb jeg synes er rart. Vel og merke var det glatt og jeg tok små skritt, men det er jo bare knappe ti minutter å gå. (men på den annen side, det ER ca 3000 fra hjemme til togstasjonen, og det er jo ca 25 minutter å gå..) Vi får nå se om vi klarer målet om 10.000 hver dag...
Susannah Skrevet 14. februar 2007 #1558 Skrevet 14. februar 2007 Hei Malama Har liksom sett deg her på KG siden jeg begynte å vanke her i fjor sommer, du har et svar på det meste i mange ulike tråder. Har ikke sett på så mange av dagbøkene rundt her, men i dag tok jeg en tur og smugkikket litt i din Tenkte jeg kunne skrive til deg her og si at jeg har laget en tråd på Hus og hjem (heter det det?) hvor jeg spør om du kan fortelle litt om FlyLady? Blir veldig takknemlig hvis du kan dele litt av dine erfaringer! Ha en fin dag!
Malama Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #1560 Skrevet 16. februar 2007 Ehh... nei, jeg er nok ikke det. Når jeg går til og fra togstasjonen, da er jeg flink, men de dagene vi kjører, da er jeg ikke flink (og ender stort sett på ptatetsike ca 5000 skritt om jeg ikke går til og fra togstasjonen! (det er 3000 hver vei, og hjelper selvsagt veldig!) Men vi har ikke vært flinke til å gå på lenge. Har dessverre bare gått til togstasjonen et par ganger siden jeg fikk den skritt-telleren, så de fleste dager havner jeg på et lavt nivå. Får prøve å skjerpe oss...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå