Gå til innhold

Malama sine skrablerier


Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm, helsemessig burde jeg kanskje begynne med suketter først som siste da, i stedet for masse sukker..

eller aller helst finne en smak jeg liker, ja...

(men jeg liker søte saker jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror nok preferanse for suketter eller sukker er en vanesak. Men det finnes også te som er naturlig søt, så om du liker det søte er kanskje det noe å se etter. Anbefaler som sagt vanilje da :). Jeg varierer faktisk, bruker sukker i noen typer te og ikke sukker i andre. For meg blir det veldig dumt å "overdøve" god te-smak med for mye sukker, så jeg holder meg til et par sukkerbiter om jeg i det hele tatt bruker sukker. Men det er altså utrolig forskjellig hva man liker, så du må nesten bare prøve selv. Det er jo forresten lurt å prøve på møter eller kanskje om dere har et utvalg av te på jobb, for da trenger du ikke kjøpe en hel pakke for å se om du liker. Det finnes jo også pakker med mange forskjellige typer te i, så kanskje det er noe for deg om du vil prøve mer enn det du får tilsendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På møter er det stort sett bare en te, og det er en ferdigtrukket te av uviss smak...

Vanlije-te hørtes spennende ut da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Alene hjemme...

Rent bortsett fra at jeg er på jobb da, og således ikke burde merke noe av at min forlovede ikke er hjemme. Det ville han jo uansett ikke vært, han ville vært på sin jobb.

Men jeg sto opp GRYTIDELIG i dag, og kjørte ham til flyplassen før jeg dro på jobb. Så jeg merker det litti form av at jeg er kjempetrøtt, og sulten, for jeg orka ikke frokost før klokka seks i morges...

Så egentlig skulle jeg spise når jeg kom på jobb, men så ble jeg opptatt av et par mailer og et problem i stedet... Nå tok jeg lita pause fra problemet (i påvente av tilbakemeldinger...) og burde vel spise frokost snart...

I alle fall vil jeg være alene hjemme når jeg kommer meg hjem. Sove alene i 2 netter. Min elskede kommer hjem på fredagskvelden.

På jobb påstår de at det er deilig å være alene hjemme noen dager? Jeg er mer frista til å jobbe LEEEEEEEEEEEEENGE slik at jeg slipper å være alene i det tomme huset jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er kjempedeilig å være hjemme alene innimellom jeg, men i siste har sambo vært mye bort, og da blir det ikke helt det samme.

Fordelen med å være alene er bedre plass på badet om morgenen, kan spise det jeg vil ha til middag, kan okkupere tv'n uten å ta hensyn til noen andre, invitere venninner uten å få dårlig samvittighet for at sambo blir forvist til pc-rommet så vi skal få skravle i fred etc.

Men - du må ta deg tid til å spise, da våkner du sikkert litt mer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har stort bad.. så jeg føler det mer som at da MÅ jeg jo stå opp først, siden jeg er den eneste. (normalt kan han gjerne gå på do først, så legger han seg mens jeg går på do. Eller, om jeg står opp først så får jeg i det minste legge meg igjen ei liiiita stund)

Jeg må lage middag til bare en, da blir det sånne "singelmiddager" (typisk fiskepinner, karbonader etc, sånne ting som man lett lager til bare en, i stedet for kjøttsaus, taco etc som ER til mer enn en...) (mens han bor på hotell, spiser tre-retters middag og skikkelig hotellfrokost/lunsj...)

På tv'n får jeg stort sett se det jeg vil, og om vi absolutt vil se hvert vårt, så har vi vel minst 3 tv'er, så...

Venninne-invitering har jeg ikke tenkt på da, i all hovedsak fordi det har jeg ALDRI, så han forvises ikke til noe rom for at vi skal ha jenteskravling. Også er det såpass rotete at jeg kan nok ikke ha besøk om jeg ville heller...

Planene mine for disse dagene er

*Bryllupsinvitasjoner

*Rydde (vi får besøk av hans far på mandag, og gjesterommet er... nedsnødd. Og resten av huset som sagt for rotete til venninnebesøk, så absolutt for ille for kommende svigerfar. (og min kjæres forlover, som kommer neste helg)

Jeg kan skravle et par timer i telefonen med mamma uten dårlig samvittighet da... Men det gjør jeg egentlig stort sett et par ganger i uka uansett... Kan sitte i sofaen med pc på fanget, tv som surrer og et glass brus (eller isvann om jeg vil være sunn) og la timene gå.... men det er vel omtrent det jeg har gjort hver dag i flere uker. (og han tok med seg den nye pc'n, så jeg må bruke den gamle da)

Det er bare snakk om 2-3 dager, så jeg skal klare dette.

Jeg kan jo late som om jeg faktsik skal være flink og gjøre noe fornuftig også. Men i hovedsak blir det nok sløving. Og snart er han tilbake. Heldigvis.

For jeg trives ikke alene hjemme jeg. Lurer på hvordan jeg klarte meg når jeg bodde alene i 3 år jeg. Det lurte nok mange på da jeg flytta hjemmefra. (da jeg bodde hjemme spiste jeg ikke alene. Jeg spurte alltid pappa eller min bror om "noen ville ha kveldsmat", og om ingen ville ha endte det ofte med at jeg også droppa det...) Men det gikk fint det.

Men nå er jeg vant til å bo sammen med min kjære. Jeg er vant til å ha en armkrok å sitte i mens jeg glor tv, en jeg kan si "kom og gi meg et kyss" til bare sånn fordi jeg har lyst. En armkrok å sovne i. Å sovne alene ser jeg slett ikke frem til.

Men... I know. Det er bare til fredagskvelden. Jeg skal klare dette.

Jeg bare trives bedre når han er hjemme. Huset føles så tomt når han ikke er der. Det går helt greit å være alene et par timer mens haner på et møte eller noe etter jobb. Jeg får ikke GJORT noe, men det gjør jeg jo ikke ellers heller. Men det går helt greit. Det er det å komme hjem og vite at han ikke kommer hjem på flere dager. Det er bare rett og slett ikke noe jeg trvies med...

Men det går nok bra.

Og nå... nå skal jeg spise frokost, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel litt sent i dag, måtten din vil sove og sånn...

Jeg somla MASSE med å komme meg hjem jeg... tusla halve byen rundt for å se om jeg fant noe jeg ikke fant, og ikke vet om jeg vil ha heller. (undertøyjakt til den store dagen...)

Men om du ikke har stooore planer, så er jeg jo alene hele i morgen, og til utpå kvelden en gang på fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han er en snill gutt og sover pent?

(ehh, ja, det gjør han helt sikkert, han er nydelig, så han er nok pen når han sover også)

Ettersom jeg var ELENDIG på å jobbe i fag, veldig, veldig, VELDIG elendig på å jobbe, er jeg litt småredd jeg må jobbe LENGE i morgen, men dersom jeg skjemper meg og jobber effektivt (as if...) så burde jeg jo klare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er kvalm nå, og det er absolutt min egen feil.

Sto opp TIIIIIIDELIG for å kjøre min kjære på jobb. Halvov på baderomsgulvet mens han dusja, orka ikke frokost så tidlelig. Kjørte hjemmefra kvart over seks, hadde med brødmat til å spise frokost på jobb, men det ble ikke noe av. Også, så ringte dama og sa at kjolen min var kommet, og jeg ble sittende med helt andre tanker enn å spise lunsj...

Så begynte folk rundt meg å gå hjem...

Da spiste jeg ei brødskive, mens jeg surfa undertøy (som ikke finnes i butikkene, forøvrig!) og tilslutt dro meg ut fra kontoret. Tusla i fire butikker, som alle selger triumph, men ingen hadde det jeg hadde sett på nettsiden. Kjøpte bursdagagave til forloveren min, som ble 20 i går. Jepp, hun burde jo selvsagt fått den gaven i går da, men, ehh... meg i et nøtteskall for tiden, hun får den nok et par dager for sent...

Vel hjemme knaksa jeg litt potetgull fra en åpna pose mens jeg så Gilmore Girls.

Og nå... begynner jeg å merke at det eneste jeg egentlig har spist i dag er ei brøødskvie for 3-4 timer siden... Og at jeg har vært våken siden klokka var fem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullejente! Må jo eta, veit du!

Men då kjem du her i morgon, om eg skal tyde innlegget ditt rett? Når? Før eller etter Henrik-legging? Vil du ha middag? :)

Gler oss til å sjå deg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver på å komme meg herfra så jeg kan komme innom ja :)

Jeg har fastslått at jeg fungerer ikke så godt når jeg er alene hjemme. Det visste jeg fra før, men jeg har funnet ut at det er ekstra merkbart på jobb.

Jeg har en tendens til å gli ut av dette med mat. Det ble med den ene brødskiva og en halv pose potetgull i går, og slikt er ikke bra. Uten mat og drikke, duger helten ikke. Og mitt allerede lave nivå av konsentrasjon og effektivtet synker enda mer.

Passer dårlig i en tid da jeg har litt stramme tidsfrister på jobb (periodesteninging i morgen)

Vel, jeg har begynt dagen langt bedre. Vel og merke solmajeg enormt på morgenen, fordi jeg slo på pc'n, og deretter glodde på tv, men jeg spiste ei skive til frokost, og kom meg på jobb. Sto opp allerede 10 minutter etter vekkerklokka (noe som er uvanlig i vårt hus, vi har vekking på seks, og ut av senga halv sju vi) og tok en dusj. Så langt alt vel, deretter gikk det altså nedover, da jeg slo på pc'n og glemte tida.

Men jeg fikk meg frokost, og kom meg på jobb med 8.20-toget, hvilket er tidsnok til å være på plass i god tid før "kjernetidgrensa" klokka ni.

Konsentrert laga jeg liste over hva jeg må få unna i dag, og anso tid for de ulike punktene (slike lister bruker jeg ofte, så jeg har ferdig mal på pc'n) Inkludert lunsj har jeg antatt arbeid på ca 6 timer igjen, noe som vil si at jeg teoretisk sett bør kunne komme meg ut herfra før fire.

Teoretisk sett. I praksis pleier ting ta ca dobbelt så lang tid som jeg har anslått. Delvis fordi jeg ikke tar hensyn til tid for telefoner og mailer som må besvares, og delvis fordi jeg somler/ikke er effektiv. Og tidvis støter på problemer jeg ikke har tatt hensyn til da.

Men enn så lenge har i alle fall de første punktene på planen gått fortere enn planlagt (jeg har blitt bedre på å beregne god nok tid på "standardoppgaver" ettersom jeg gjør dem mer, og raskere på å gjøre dem, ettersom jeg gjør dem mer) så jeg håper å klare dette.

Da kan jeg jo komme på besøk før leggetid (Henrik sin, ikke min...) Og trenger ikke være sånn kjempelenge da, jeg har et par småting jeg burde gjort hjemme før jeg legger meg også, og må prøve å ikke komme meg så sent i seng, det har blitt litt lite søvn de siste par nettene. (men jeg sov i det minste godt, selv om jeg måtte sove alene)

Så, i dag skal jeg være flink jente, jobbe konsentrert, ikke surfe nettsider etter undertøy og denslags.

Og kanskje, kanskje klarer jeg å komme meg ut herfra, via et postkontor, og likevel komme meg på besøk i relativt rimelig tid, om jeg er EFFEKTIV. (og ikke får problemer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes lovende ut...

Gjett om jeg møtte på et problem på jobb da....

Et som det tok meg to timer å finne ut av hvordan vi kan løse, og deretter sikkert en times tid (aner ikke, ikke begynt enda) på å faktsik løse (lettere å løse enn å finne ut hvordan man løser da, heldigvis, vi fant ei grei løsning, TROR jeg (nå fikk jeg akkurat en telefon fra hun som fant den med "jeg har et problem her oppe, du må komme opp", så jeg holder pusten....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet viste seg å ikke være direkte relatert til dette, så vi kan forhjåpentligvis løse dette store problemet mitt greit, og så kan jeg fortsette med dagens oppgaver deretter.

Men grunnet at dette stjal 2-3 timer av dagen min, så blir det travelt å bli ferdig, og komme meg hjem og på besøk i fornuftig tid.

Men jeg skal definitivt prøve.

(og muligens argumentere med at "noe kommer i morgen, pga store tekniske problemer, som vi heldigvis klarte å løse, men det tok lang tid")

Men nå skal jeg være flink jente, og spise lunsj!

Jeg har av alle usunne ting sjokade som pålegg da, og det er noe jeg ikke vet om jeg tørr spise i "åpenhet", rett og slett fordi jeg "mobbes" av mine kolleger om jeg gjør det. Men, det er det eneste jeg har stående på kontoret, og jeg eier ikke matlyst (derav at jeg ikke spiste i går...) så usunn mat er da bedre enn ikke mat, så jeg får heve meg over det, og gå til lunsj.

Mat er viktig. Så da så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg var flink på jobb i går, gitt det tross alt store problemet som kom, og tok 6 timer å løse... Jeg fikk selvsagt ikke gjort alt jeg skulle, men var effektiv og kom godt igang.

Jeg har fortsatt i dag, løst resten av detaljene ved "problemet", og kommet godt igang med det jeg SKULLE gjort i går.

Dette blir nok en lang dag, men om jeg jobber effektivt og ikke får uventet store problemer, så kan jeg forhåpentligvis reise hjem senest på samme tog som min kjære (sånn ca klokka 8 i kveld)

På et mindre festlig plan, jeg er kvalm.

Ja, jeg var uvel i morges, men tekte det sikkert kom av mine mildt sagt uregelmessige spisevaner siden min kjære dro. fikk en liten "nestenbrekning" på slutten av frokosten, men det gikk over. Følte meg ikke helt i skuddet, men visste jo at jeg hadde mye å gjøre, så det var bareå dra seg på jobb.

Følte meg ikke sånn helt i toppskuddet, men jobber jo greit, og har fått unna en del allerede. Men, jeg har kontor meget nært toalettet, og det er jo normalt ikke noe problem. Men ettersom det har gått omgangssyke på kontoret de siste ukene, så hender det man hører lyder fra de som bured gått hjem.

Og så også i dag.

Å sitte småkvalm og vite at man har fortsatt antakelig 8 timers arbeide forran seg, minst (og det er om vi ikke får problemer. Jeg forventer problemer...) og høre noen som brekker seg på toalettet... blir ikke akkurat mindre kvalm av det da!

Jeg har så definitivt ikke tid til noe sykdom nå, for tenk, jeg skal rydde gjesterom i helga. Eller, kanskje min kjære skal rydde gjesterom, og jeg skal lage bryllupsinvitasjoner. (antakeig skal vi vel begge gjøre begge deler, tenker jeg) Jeg skal ha to overnatningsbesøk neste uke.

Jeg har rett og slett ikke det minste lyst til å bli syk, nemlig!

Så her satser jeg på at det gir seg. Og drikker kaldt vann, for det pleier hjelpe meg når jeg er uvel. Roer magen min.

Det er FREDAG! Jeg liker fredag.

Særlig siden min elskede kommer hjem i dag. (og derfor vil jeg absolutt ikke være syk)

Det er kjekt å få ham hjem, jeg har savnet ham.

Onsdag var jeg "vrak" på jobb, og jobba dårlig, og bare somla før jeg dri hjem, og lå på sofan til jeg la meg.

Torsdag var jeg effektiv på jobb, men det var fordi jeg absolutt MÅTTE, og dro på besøk til Linn3c og familien etterpå, og var der til jeg dro hjem og la meg (somla nok med å dra derfra...)

Det gikk greit å sovne på onsdag, jeg var så TRØTT (etter å ha vært oppe siden klokka fem)

I går var det mindre kjekt å legge seg. Jeg savnet ham, hodet kvernet om stresset på jobb, jeg kunne trengt en armkrok. Vel, jeg fikk en telefon i stedet, og sovna nå greit etter det.

Men i kveld kommer ham hjem! WEE! :kline:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...