Gå til innhold

Malama sine skrablerier


Malama

Anbefalte innlegg

Ja, da var jeg tilbake da.

Etter lang tids pause fra KG er jeg her igjen.

Jeg brukte litt tid på å vurdere om det var dette jeg ville, om jeg ville tilbake, så avhengig som jeg vet at jeg bir, og om jeg skulle bruke samme nick. Det siste var ganske lett å finne ut av når jeg tenkte meg om. Ja, selvsagt. For jeg føler at jeg "kjenner" en del folk her jeg, selv om det er lenge siden sist jeg var her, og da er det ikke naturlig å "begynne på nytt". Så her er jeg.

Helt hvor detaljert jeg vil bli i denne dagboka vet jeg ikke enda, det vil vel tiden vise. Jeg skriver nå relativt åpent, av erfaring, og noen ganger angrer jeg litt på det da... Når tanken om at noen jeg kjenner kan kjenne meg igjen dukker opp. Men det får vi ta som det kommer...

Nå er det slik da, at egentlig driver jeg med :husarbeid: nå (åhh, den smilyen har jeg savnet) så jeg bør vel gjerne fortsette med det. Klær skal legges sammen, oppvasken skal tas, og snart er nok vaskemaskina ferdig igjen.

Men jeg titter nok inn her igjen i løpet av kvelden, tenker jeg.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Velkommen skal du være og gratulerer med dagbok :blomst_opp:

(wwuuhuuu, 1. mann :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så er jeg her igjen.

Takk for alle hilsner, slikt er alltid kjekt.

Det er godt at det er fri i morgen, jeg er så innmari trøtt for tida, og trenger en dag å sove litt ut. Jeg vekkes, sovner gjen, vekkes igjen, sliter meg ut av senga, går på jobb (Ja, GÅR, ca 30 minutter) og jobber i en del timer, før jeg går hjem, lager og spiser middag, sløver og sovner. Og det gjentar seg neste dag.

Klokka er enda ikke ti, men jeg er kjempetrøtt og kunne lett ha krabba til sengs og sovet til i morgen. Så, kanskje jeg gjør det snart. Soving er behagelig, og jeg er trøtt. Men, vaskemaskina er ikke ferdig enda, så jeg må nok vente litt. Det er tredje maskina for dagn da, jeg gikk tidelig fra jobb, allerede klokka tre, og fikk vaska to maskiner før min samboer kom hjem. Da starta jeg ikke den tredje, for jeg visste han snart kom, og han har trening på onsdager, så han hadde med treningstøy hjem, og det vaskes samme dag. Det er vel ikke ferdig på en halvtimes tid enda tenker jeg, han kom ikke hjem før klokka var halv ni, så jeg får holde meg våken. For all del kan han passe klesvaske altså, men det er jo kjedelig å legge seg alene da. Det gjør jeg egentlig ganske ofte, fordi han jobber med en del (utenom jobben sin da, frivillige greier) på kvelden, og til etter min leggetid (som er sånn ca klokka ti når jeg skal på jobb neste dag) Jeg trenger ganske mye søvn. Hadde håpa vår, lys og sol skulle hjelpe, men jeg er og blir trøtt. Det har jeg vel vært hele mitt liv, så det er vel bare sånn jeg er.

Ellers går nå livet sin vante gang. Jeg har en fantastsik samboer som jeg snart har vært sammen med i 4 år, jeg jobber fortsatt som vikar, fikk nylig forlenget kontrakta med et år, men vikairat er vikariat, ikke så lett å satse på boligkjøp og familie når vi begge er vikarer. Huset leiligheta vi nå bor i ligger i, skal rives en eller annen gang i 2007 eller sånn, så om et par år må vi nok flytte, men ikke noe hastverk enda. Vi har det egentlig ganske bra, vi bare ønsker oss fast jobb så vi kan kjøpe noe eget, det er jo drømmen.

Jeg kommer nok til å fort bli avhengig av Kg igjen ja, det oppdaga jeg ganske fort. Men, det er jo trivelig her, og folka er så koselige, så det er jo ikke så rart det vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er skrablerier egentlig?

Jeg mente nok skriblerier, men en blanding av å skravle og å skrible ble å skrable?

Uansett torsdag er det blitt, fridag denne uka. Det var deilig det. Sove lenge, ligge enda lenger, lat frokost, lang dusj. Klokka er jo snart så mye at jeg ville begynt å tenke på å gå hjem fra jobb (vel, om et par timer i alle fall) og jeg har egentlig ikke utretta spesielt mye i dag. Men jeg har hvilt. Jeg trengte den hvilen.

Nå skal jeg være litt flink da, leke litt husmor. Sambo har starta på oppvasken, den er hans jobb, og så vidt jeg vet skal han bake brød i løpet av dagen også. Jeg skal gå og hjente opp klær jeg, vaskemasina er ferdig. Ta ned litt og henge opp nytt. :husarbeid:

Jeg er nok ikke spesielt flink husmor, men jeg jobber med saken, prøver. Jeg r en "FlyBaby" for dem som kjenner til FlyLady-systemet.

Så, 15 minutter her, og 15 minutter der. Jeg skal nok etterhvert få orden på hjemmet vårt og livet mitt. Begynner med 15 minutter NÅ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hvis det er noe som helst trøst i det, så kan jeg fortelle at jeg heller ikke er noen flink husmor...Joda, til tider har jeg orden og nystrigla hus, men ikke til enhver tid. Det blir ikke til at jeg prioriterer sånt...Det er så mye annet som er så mye mer gøy enn husarbeid.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manic

Du har jammen en veldressert sambo, bake brød? Jeg gir meg ende over :)

Gratulerer med dagbok! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Hei og velkommen tilbake! Koselig at du valgte å komme tilbake til KG, har tenkt på deg innimellom og lurt på hvordan det gikk med jobb etc. Jobber du på samme plassen der du jobbet sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

manic: ja, han er veldig grei sånn. Han bakte brød. Det er han som baker brød. Og tar oppvasken. Sånn i hovedsak i alle fall. Velg grei sånn :)

Chica: Ja, jeg jobber fortsatt der jeg jobba for et år siden ja. Jeg har fått forlenga kontrakta med et år til nå, så her blir jeg ei stund fremover.

Det er fredag i dag, og mange folk har fri fra jobb.

Jeg tenkte at jeg kunne ta en rolig fredag på jobb. Ikke helt i form, og trøtt som bare det. Men nei, da jeg kom på jobb innså jeg at jeg hadde MYYE å gjøre. Så slo jeg på pc'n og fant en mail med enda ei oppgave som skal løses i dag. Så ble jeg overlevert, muntlig, ENDA ei problemstilling som haster. Også ringte de fra banken om manglende dekning, som måtte løses flr halv ett (det var heldigvis bare å overføre fra en annen konto da) Så her sitter jeg, og har en halv million ting å gjøre (neida, det er ikke sant, det er bare 6 oppgaver som må løese i dag, pluss at jeg har brukerstøtten i dag da (siden alle andre har fri... Men det er ikke så mange som ringer, for de har OGSÅ fri)

Jeg er ferdig med 2 av de 6, og godt igang med en 3. Men alt i alt blir ikke dette en kort fredag nei... Sambo sa han måtte jobbe til sikkert minst sju i dag, og jeg sa at jeg kom til å gå før, men, kanskje ikke?

Ellers er det meste som før med meg.

Jeg jobber, jeg er sliten, siden det er midlertidig jobb for oss begge er ikke tanken på "hus, bil, hund, unger og katt", altså en reel etablering, bare noe som svever i fremtiden fortsatt. Jeg får stadig disse "syke besteforeldre"-rapportene hjemmefra, men jeg har fortsatt alle fire i live. Så jeg er jo heldig sånn da. I vinter var vi i begravelse til min samboers bestefar. Jeg mistet også et søskenbarn i vinter. Rundt meg får mine og min samboers kusiner (og ei tante visstnok) babyer, så noen kommer og noen går.

Og i går var det fotball, og det gikk jo ikke helt bra. Jeg er jo Brann-supporter... Og Ålesundsjente... Og ja, både Brann og Aafk tapte i går :(

Men på den lyse side: På vei til jobb i dag tenkte jeg at det var mandag (var jo fri i går, og fotball, pelier gjerne være søndager det) og vips kom jeg på at det ER jo fredag. Og fredag er fint. Får når jeg bare får feridg alt dette her nå, så er det helg. Helg liker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Helg er bra.

Har sånn ca en million arbeidsoppgaver som venter jeg også, men vet vel bare om halvparten av dem. Har ikke fått opplæring /informasjon om alt jeg skal gjøre, og oppdager stadig nye oppgaver ved at jeg får telefoner og mail fra folk som sitter og venter på ting som jeg visstnok skulle ha oversendt for leeenge siden. Jaja, frustrerende, men sånn er det når jeg takker ja til "skumle" vikariat for å prøve noe nytt...

Synd det ikke har ordnet seg med fast jobb på dere! Søker du på andre jobber, eller er det mulighet for å få fast jobb der du er?

Her og spretter det ut unger stadig vekk.. Merker at vi har blitt litt eldre ja. For 3 år siden var det ingen i vennegjengen som hadde fast jobb, leilighet eller barn, nå har omtrent alle fast jobb, alle har leilighet og stadig flere får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Telefoner med oppgaver man ikke visste om, DET slipper i alle fall jeg.

Og vennegjengen min er fremdeles totalt barnløs. En er enda student, et par er single, men flere har vel i alle fall fast jobb, i motsetning til meg. Min samboer søker andre jobber i håp om noe fast, jeg har håp om å få bli her en god stund fremover i alle fall. Jeg søker nok om jeg kommer over drømmejobben, men søker ikke vikariater nå, bare faste ting, siden jeg har et helt år her (jeg hadde vel 6 kontrakter på 1,5 år før dette, så så langt vikariat har jeg aldri hatt)

Tiden vil vise hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Spennende tid vi er inne i, både med jobb og familie etc.

Skjønner godt at du ikke søker på andre vikariat! Virker jo som de er interessert i å beholde deg siden du fikk ny kontrakt. Får krysse fingrene for at noen skal slutte så du får deg fast jobb;-)

2 timer og 20 minutt til helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer og 20 minutter til helg? Nja, lengre til min, tenker jeg.

Av mine restrende oppgaver (som jeg kjenner til)

Den første trenger jeg antakelig vis 5 minutter på det opprinnelige, og deretter kanskje et kvarter på det som oppsto som et lite problem. 20 minutter

Den andre, der tenker jeg vi kan anse en time som et greit anslag i alle fall, minst.

Den tredje tar ikke mer enn en halvtimes tid.

Den fjerde tar nok også kanskje en halvtime.

I tillegg avbrytes jeg innimellom av brukerstøtten, frem til klokken er halv tre.

Nja, nei, det ble jo ikke mer enn ca 2 timer og 20 minutter det også. Dersom alt får greit da. Og det ikke går bort masse tid i avbrytelser og uventede oppgaver. Stoler ikke på det, og forventer ikke å gå før fire i alle fall, så blir jeg ikke så skuffet...

Så jeg tenker vi sier tre timer til helg, minst. Eller altså: fullføre lista mi. Og den vokser dessverre fortere enn den krymper for tida.

Jeg hadde 2 down, 4 to go for et par timer siden. Nå har jeg fortsatt 2 down, 5 to go. Men, SNART er jeg ferdig med en til, håper jeg. (og av disse 5 er en av dem brukerstøtten, som jeg bare må svare på fortløpende, frem til halv tre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da regner du det som helg fra NÅ da du, Chica, mens jeg nok blir på jobb i en time til, eller noe sånn.

Men jeg begynner å tro på at jeg kommer meg hjem før midtnatt, og det er jo positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips, hvor ble dagen av?

Klokka er allerede halv ti, jeg tar opp "med hjartet på rette staden" (håper jeg) og aner ikke hvor det ble av denne dagen. Sist jeg prøvde å ta opp Aidensfeild gjorde jeg feil og tok opp en time med svart skjerm. Denne gangen skulle jeg dobbeltsjekke, men neida, jeg satte alarm på mobilem 5 minutter før, men den klokka var visst litt sein, det begynte når jeg slo på, og da fant jeg ikke fjernkontrollen til videoen :( Vel, jeg gikk ikke glipp av mer enn 5 sekunder etter introen, dersom dette ikke er svart skjerm da,. Jeg tror det er rett...

Vi sto egentlig opp ganske tidelig i dag. Sambo skulle i utdrikningslag og det begynte tidelig. Jeg skulle være alene hjemme. Og det er jeg. Jeg skulle bare kose meg, ikke lovet noe husarbeide eller noe. Men den gang ei. Jeg er ukonsentrert, jeg kjeder meg, jeg får ikke gjort noe, hverken praktsik eller koselig, og jeg bare roter bort dagen :(

Om et par tre timer kommer han kanskje hjem (ja, han regna ikke med det ville vare stort lenger enn til 12-1 sa han) og så kan vi sove og håpe morgendagen blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...