Gå til innhold

Malama sine skrablerier


Malama

Anbefalte innlegg

Synes du har vært kjempeflink jeg!

Er veldig enig i at den Plan-aksjonen er til en god sak. Skulle gjerne ha vært fadder, men vi har bestemt oss for å gi et fast beløp i måneden, men til forskjellige organisasjoner hver gang, så det passer litt dårlig å være fadder. Tro om de tar i mot engangsdonasjoner til den aksjonen?

Du får sove godt, det skal jeg også gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den aksjonen er en vervekampanje av faddere. Men de tar mot engangsdonasjoner generelt, til bestemte land, til bestemte oppgaver eller bare generet (så bruker de det der det trengs)

Men krafttak for jenter, det er en kampanje for å skaffe faddere.

Jeg har vervet en person gjennom denne aksjonen. For det får jeg to kinobilletter, som jeg tilbød henne (siden det ikke er så lett å gå på kino sammen med noen som bor i en annen del av landet, det er jo meninga "la meg verve deg, min venn, også går vi på kino sammen du og jeg) Det er jo ikke for å få gå på kino jeg vil verve noen, det er for de barna som får en sjangse til skolegang og helsetilbud dette er viktig. Så derfor vil jeg gjene verve så mange som bare mulig (og gi dem alle kinobillettene, for all del, jeg skal ikke gå mange ganger på kino....)

Men jeg synes ikke det er så lett. Mine foreldre "vervet" jeg for et halvt år siden, bar sånn ved å snakke om Stella så lenge at de tilslutt ba meg sende dem innmeldingspapirer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

Forøvrig ble stekepanna ren også, det er bare ikke jeg som vasket den. Oppvasken er jo min samboers ansvar, og jeg bare nevnte at "jeg skulle egentig vaske stekepanna nå" mens han vaska opp, men kunne jo ikke blande meg. Det var min leggetid uansett, så jeg vet at jeg var sent ute, men jeg spist jo middag etter åtte, så... Vel, han vaska den også, mens jeg pussa tenner og krabba til sengs.

Vi skulle jo så usannsynelig tidelig opp i dag. Jeg er av prinsipp motstander av å stå opp når det er et 5-tall først på klokka (eller mindre) men 5:30 sto vekkinga på. Det har jeg slett ikke hørt i det hele tatt altså! Ti over halv seks sa han "da står jeg opp da", og påstår at vi har blitt vekket ti minutter før, og at han har snakket med meg også. Jeg aner ingen ting. Jeg våkna av at han ville stå opp jeg. Jeg kom meg opp ti på seks jeg også, så seks var jeg ren og påkledd, halv sju hadde jeg spist frokost og laga matpakke og pussa tenner, jeg var klar til å gå. Vi tok bussen da, han skulle være på jobb klokka sju sa han. Det tar 45 minutter omtrent å gå til hans jobb. Årsaken til den tidelige morgenen er at han har mye å gjøre på jobb, og to møter etter arbeidstid i dag (dvs, ett klokka tre, men kjernetida er over halv tre, så han rekker det akkurat) Når dagen må ende tidelig, men likevel være lang, ja da blir det tidelige morgener... Og jeg liker det ikke.

Men, halv tre er min kjernetid over også, og da har jeg 30 minutter plusstid, siden vi har sommertid nå, 7 timers arbeidsdag. (Det har ikke han, så han har full dag halv tre han) Da skal jeg med god samvittighet gå hjem. Det vil føles "tidelig" så kort etter lunsj. Men akkurat nå føles det ut som om det er kjempelenge til, en evihet til lunsj. I går kom jeg ni da, siden jeg hadde vært hos legen, og i dag er jeg her sju. Det utgjør en del i forhold til hvor lenge det er til lunsj... Jaja, jeg får kanskje gjort noe fornuftig på formiddagen (og morgenen) i dag..?

Også skal jeg lage ny liste, for dagens oppgaver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Morn morn! Du fikk gjort mye mer enn meg igår iallfall. Sovnet når jeg kom fra jobb, sov i 3 timer, var oppe i to timer og sov til i dag... Men - nå var ikke formen på topp i går heller da... (Er den ikke ennå heller, men kom meg på jobb likevel... skal låse meg inn på kontoret idag og få unna litt sullesaker tror jeg...)

Når jeg skriver lister pleier jeg å dele opp oppgaver i smådeler slik at jeg ofte kan stryke noe fra lista. I tillegg legger jeg inn oppgaver som å hekle ei rute til det nye ullteppet jeg holder på med etc, så det blir litt kos innimellom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes lista mi var detaljert nok jeg, og jeg hadde jo "belønninger", som det med dagbokrunda, som det ikke ble så mye tid til, og det me å legge ut de kortene (som ikke sto på fdatalista da, men papirista mi) samt en lang, varm dusj...

Jeg må avveie litt mellom å ha det i for små deloppgaver også, for da kan lista bli for lang rett og slett. Har hatt oppgavelister som sier "sette på vaskemaskina, henge opp klærna, ta ned de tørre klarna fra i går" men det blir så mange punkter. Jeg MÅ ta ned de tørre klærna for å kunne henge opp de våte, og renger ikke "vaske klær" punktet som overstått før klærna er hengt opp. Det fordi jeg lett glemmer dem igjen i vaskemaskina da...

For i dag har jeg tenkt:

*Vaske treningstøyet, siden det ikke ble tid til det i går

*vaske stekepanna etter jeg har laga middag (Dersom det blir "stekepannemiddag". Jeg skal sikkert spise alene, og har ikke egentlig lyst på middag alene for 3. dag på rad...)

*Vaske ei maskin med "ett eller annet annet"

*Minst 5 minutter med stoppeklokka, som skal brukes på å tømme kofferten etter helgas tur (Den ble nesten tom, men ligger påstuegulvet, og nå r den full av det som var på klesstativet i går, upraktsike, dumme meg)

*Plan-mailene, setter opp den igjen jeg

*Vanne plantene. Det tror jeg kan være lurt.

Jeg blir tvingende nødt til å få litt sving på husarbeidet, jeg risikerer faktsik at mine foreldre kommer til byen første helga i juli. til min trøst hr jeg ferie allerede fra siste helga i juni, så jeg har ei uke der jeg kan rydde...

Men jeg skal jo gjøre en liten innsats hver dag og sakte men sikkert, babysteps, få orden på hjemmet vårt. Både fordi vi fortjener det, men også for å vise at jeg er i stand til å holde et hjem ryddig og rent, i "forsvarlig stand", sånn i forhold til drømmen om en familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Vi skal selge leiligheten vår vi, så vi skal ha visning om ikke så lenge regner jeg med. Så vi MÅ rydde og vaske, ikke bare litt, men MASSE... Problemet når alt må tas er at jeg ikke helt vet hvor jeg skal starte, og så blir ingenting tatt...

Kveldens mål er å skrive liste over hva som skal gjøres før vi kan ha visning :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin liste, men du får ikke lov til å i si at du er upraktisk og dum. Ros heller deg selv for hva du oppnådde i går! Klærne blir jo uansett tatt i dag, så de er da ingen grunn til å frustrere over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg skrevet at jeg er upraktsik og dum? (jeg tenker sikkert det uten å tenke over det, så jeg kan godtha skrevet det ubevisst)

Jeg tenker ikke så mye på at de klærne ikke ble tatt i går, det var fordi han ikke kom hjem før etter klokka åtte, det ble for sent å vaske treningstøy da (som trenger et "skikkelig program" og tar et par timer) Siden vi skulle opp halv seks i dag ville jeg være i seng før ti jeg, siden ejg sliter sånn med å stå opp. Men det svikta jo totalt, den var vel kvart på 11, en time for sent. Derfor hadde vi sånnsett rukket å vaske det treningstøyet, sikkert, men det er ingen big deal. Det tar jeg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på de klærne du skrev at du la i kofferten jeg. De du tok ned av snora. Synes du skal begynne å tenke positive ting om deg selv veldig bevisst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, De klærna ja. De ligger der, og ligger sikkert godt. Har planer om å ta dem bort i dag var sant ja. Det hadde jeg allerede helt glemt av. Der ser du min hukommelse...

Ja, jeg skal prøve åta dem bort i dag (som oversatt sikkert betyr å flytte dem til "ekstrasofaen" (sovesofa i en krok av stua som ikke brukes til noe til daglig) der det ligger masse andre klær som også skulle vært lagt sammen. I det minste få dem ut av kofferten slik at kofferten kan komme seg bort fra stuegulvet, for der er den faktsik litt i veien.

Også tror jeg at jeg mer eller mindre har fått bekreftet at mine foreldre kommer 2. juli. Heldigvis begynner min ferie 25. juni (jeg regner alltid ferier fra lørdagen av, jeg har da ferie godt nok da ja) så jeg skal rydde og leke husmor den uka (planen var i alle fall å leke husmor, og rydde MÅ jeg jo da når det kommer besøk. Skjer altså ikke mange ganger i året at vi får besøk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For i dag har jeg tenkt:

*Vaske treningstøyet, siden det ikke ble tid til det i går

*vaske stekepanna etter jeg har laga middag (Dersom det blir "stekepannemiddag". Jeg skal sikkert spise alene, og har ikke egentlig lyst på middag alene for 3. dag på rad...) Ble middag, ble vaska.

*Vaske ei maskin med "ett eller annet annet"

*Minst 5 minutter med stoppeklokka, som skal brukes på å tømme kofferten etter helgas tur (Den ble nesten tom, men ligger påstuegulvet, og nå r den full av det som var på klesstativet i går, upraktsike, dumme meg)

*Plan-mailene, setter opp den igjen jeg

*Vanne plantene. Det tror jeg kan være lurt.

(der ser jeg det med upraksik og dum ja... Sorry...)

Klærne ligger der enda, og jeg har ikke verva noen flere faddere heller...

Vi får se i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREDAG!

Jeg synes jeg begynner å få taket på det der med en liten (den er liiiiiiiiiiiiiten, men den eksisterer) innsats hver dag. Jeg skal ikke prøve å få til noe MER enda, men å fortsette med LITT hver dag. Så jeg ikke "faller av" igjen. Mer kan komme etterhvert. Etter i dag er det 10 arbeidsdager igjen til ferien, og det er egentlig bare 9,5, for jeg skal gå etter lunsj på mandag. Da skal vi avsted til Viking-Brann nemlig! :)

Fastslått at mine foreldre kommer 2. juli, og drar videre, med oss, mandag 4. juli. Søndag skal de være her, rett og slett fordi det er Brann-kamp den dagen. Da kunne vi jo ikke reise på ferie :)

Vi skal altså være med mine foreldre noen dager på ferie før vi reiser videre til hans familie hvor vi skal være noen dager. Han skal på en skolegjenforeningsfest midt i ferien. Hva vi skal gjøre videre vet jeg ikke. Har en stående invitasjon "for hele sommeren" på hytta til ei venninne. For at jeg skulle klare å få dette til (i fjor gikk det ikke) fikk jeg invitasjonen i juleferien... Jeg har hele tida tenkt at det er jo så lenge til sommeren, også... nå ER det snart ferie...

I dag skal vel lista se omtrent slik ut:

*Vaske stekepanna (blir en gjenganger denne, min "shine the sink" på en måte)

*Underskrive ny husleiekontrakt (Ikke noe stort problem altså, det er bare det at den vi har ikke er korrekt (da den både er tidsbegrenset til 3 år, OG løper i det uendelige. Huseier gjorde en liten feil. Nå som huset er overtatt av andre kunne ikke banken godta en slik dobbelt-kontrakt)

*Minst 5 minutter med stoppeklokka, tømme den kofferten!

*Krafttak for jenter må se om jeg klarer å få gjort noe med dette i dag, de barna fortjener faddere! (Eller, altså, skolegang og vaksiner og rent vann og sånn)

*Vaske ei maskin med klær

Nå er jeg snsrt ferdig med frokosten, som inntas på jobb fordi min kjære måtte så tidelig på jobb i dag også, kombinert med at jeg forsov meg en halvtime mer enn planlagt, og våkna 15 minutter før vi gikk hjemmefra. Eller, hoppa på bussen da faktisk, for å spare tid.

Så nå får jeg komme igang med dagen. I dag SKAL vi gå tidelig, for å underskrive den kontrakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Jippi, jeg og har ferie fra 25. juni, og trodde det var så lenge til. Ser nå at det er bare 10 arbeidsdager igjen, og det er jo ikke mye. Skal dessuten ha en lesedag og to dager fri til eksamen, så jeg har bare 7 dager igjen og jobbe jeg!

Gleder meg utrolig mye til helg nå, selv om jeg ikke har en eneste plan. Har ikke vært helt i form uka her, og har ikke hatt noe energi igjen når jeg har kommet fra jobb. Har sovet bort ettermiddagene, og lagt meg tidlig. Håper jeg kommer til kreftene igjen i helga!

var du interessert i fotball før du møtte samboeren din? Har aldri vært spesielt interessert i fotball jeg, og sambo er mindre interessert enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg... ehh... hadde aldri satt mine ben på en fotballstadion... Jeg så landskamper på betingelse av en pose potetgull og et ukeblad eller ei bok tilgjengelig da jeg bodde hjemme. Jeg "så" landskamper og cupfinale av "plikt" da jeg flyttet hjemmefra, fortsatt emd krav om potetgull, også satt jeg ved pc'n med ryggen til tv'n, snudde meg bare når kommentatorene hevet stemmen.

Jeg ser fortsatt landskamper på samme nivå. Cupfinale også. Jeg er grunnleggende slett IKKE interessert i fotball.

Men jeg holdt med Brann fra en gang da jeg gikk på barneskolen og Brann spilte cupfinale mot Rosenborg (og ikke vant da...) Ikke at det betydde videre mye for meg da, hvordan det gikk etterhvert som jeg vokste opp.

Så traff jeg denne fyren, som gikk på alle hjemmekamper og en del bortekamper, og begynte av den grunn å følge med på resultatene, bare sånn for å vite hvilket humør han kom hjem i... På denne tida sendte lokalradione andre omgang av hjemmekampene og hele bortekampene på radio, så jeg hørte på det. Vi flytta sammen og det kom et digert flagg i rødt og hvitt på stueveggen vår (det var jo ikke noe annet der uansett da) og et brann-flagg over inngangsdøra, og diverse sånn. Vi flytta videre (vi flytta sammen på studenthjem nemlig) og bor nå 5 minutter fra Brann stadion. Han besluttet å ta meg med på en hjemmekamp, så jeg skulle få oppleve dette, skikkelig. Det var kampen mot RBK i august 2002 (om jeg har regnet rett på årsrallene nå) og opplevelsen var bare rett og slett... Jeg ble solgt.

Siden den gang er det ikke mer enn et par obligatoriske hjemmekamper jeg har gått glipp av, og jeg har vært på noen bortekamper også, ikke så mange da, men noen. Cupfinalen var en opplevelse i seg selv (vet ikke om cupfinale på tv blir helt det samme lenger) Men Semifinalen, mot Stabæk, det var en opplevelse jeg slett ikke glemmer, dt var smertefullt og fælt fra det øyeblikk Brann laget det første målet. (ja, det er sant! Så lenge det sto 0-0 var de "bare ikke kommet i gang enda" noen av lagene. Når Brann fikk 0-1 ble det "Herregud, det er ALTFOR lenge igjen, dette klarer de aldri holde så lenge!!!", noe som jo ble bekreftet da det ble 1-1. Det endte og heldigvis bra, i ekstraomgangene, og vi rakk faktsik toget hjem også, siden vi løp direkte til en oppsatt buss som kjørte oss rett til togstasjonen.) En grunnleggende fæl opplevelse som jeg aldri ville vært foruten :)

Men det er altså ikke fotball som generell sport jeg bryr meg om. Det er lag. Det er BRANN. Også Aafk da, jeg følger jo litt med på dem også. Ser, interessert, fotballkamper de spiller, selv om Brann ikke er med. Men andre lag enn disse to.... det krever potetgull og ekstraunderholdning ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vel lista se omtrent slik ut:

*Vaske stekepanna (blir en gjenganger denne, min "shine the sink" på en måte) Lager ikke mat med steikepanna i dag, så den ER ren!

*Underskrive ny husleiekontrakt (Ikke noe stort problem altså, det er bare det at den vi har ikke er korrekt (da den både er tidsbegrenset til 3 år, OG løper i det uendelige. Huseier gjorde en liten feil. Nå som huset er overtatt av andre kunne ikke banken godta en slik dobbelt-kontrakt)

*Minst 5 minutter med stoppeklokka, tømme den kofferten! (5 minutter tok jeg, men kofferten kom ikke helt bort.)

*Krafttak for jenter må se om jeg klarer å få gjort noe med dette i dag, de barna fortjener faddere! (Eller, altså, skolegang og vaksiner og rent vann og sånn)

*Vaske ei maskin med klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom for å ønske deg en god helg.

Vet ikke om jeg har sagt det, men det er hyggelig å ha deg tilbake :)

Lykke til med alle de små prosjektene, prøver å innføre litt flyladytankegang her igjen, har sklidd litt ut. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyggelig å være tilbake også :)

forøvrig har min flyladytankegang glidd helt ut, det er derfor jeg nå lager disse småååå listene mine her, og følger opp hva jeg får unna. På den måten er det lettere å få gjort tingene, fordi "noen følger med" på en måte. Det SYNES hva som blir stående igjen svart når dagen er over...

Nå kommer jeg på at jeg har glemt å starte vaskemaskina, så jeg får gå og sette den på.

Jeg er fortsatt veldig ukonsentrert og trøtt og sliten og uten tiltakslyst, men jeg får unna LITT. På mandag får jeg svar på blodprøvene mine også, og er veldig usikker på hva jeg håper de sier. På den ene side: JEg vil selvsagt være frisk! På den annen side: Tenk så deilig det ville vært om det fantes en forkalring på hvorfor jeg føler meg slik, annet enn at jeg bare må ta meg sammen? Ville "fritatt" meg for ansvaret på en måte. Men nettopp fordi det ville vært "deilig", så tror jeg neppe at jeg får en diagnose. Og fordi jeg vil være frisk er jeg redd for at jeg får det. Mest av alt tror jeg nå at jeg IKKE får det, og at legen bare kommer til å si at "da er det sikkert ikke noe"... Og derfor har jeg allerede satt igang med det jeg må nødt til å gjøre da: Ta meg sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...