Gå til innhold

Malama sine skrablerier


Malama

Anbefalte innlegg

NI stykker sendte jeg den mailen til. Tviler på at det blir så mange flere faddere av den grunn, men jeg sendte dem, så nå har jeg litt bedre samvittighet.

Min samboer skulle jobbe til mellom sju og åtte i dag (også skal han jobbe i morgen også :( ) så nå kommer han vel snart hjem. Siden vi skal spise ostesmørbrød trenger je gkke vaske stekepanna, og vaskemaskina har jeg satt på, så det begynner nærme seg med dagens liste...

På tide å stille alarmen på mobilen på 5 minutter (vel, ikke nedtelling på 5 minutter, men alarm om 5 minutter. Nedtellinga fungerer nemlig ikke, nedtelluing på 5 minutter kan gi alarm om alt fra 3 til 10 minutter, mest sannsynlig i den øvde delen av skalaen...) og gå i gang med å få vekk kofferten fra gulvet,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TO av mailen fikk jeg nå i retur om at de ikke kunne leveres. EN av dem hadde jeg jo fått ny adresse på, bare glemt å oppdatere adresselista, den andre... ja da ble ikke den sendt, for den har jeg ikke. Så da... åtte da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med de fem minuttene?

De fem minuttene gjennomførte jeg (glemt å bytte farge p ådem?) men kofferten kom ikke bort, det rakk jeg ikke på 5 minutter. Tenkte å ta fem til for å få den helt bort, men så kom min samboer hjem, ville ha mat, vi så film, og gikk til sengs...

Skal ordne fargen på de 5 minuttene jeg.

I dag skal jeg være ganske mye alene hjemme, fordi han skal jobbe i dag også, usikekrt hvor lenge, det er så lenge som han må for å få unna det som må gjøres, visstnok. Så jeg har planer om at det skal SYNES en innsats når han kommer hjem fra jobb. Men akkurat nå skal jeg lage frokost til ham. Jobbe på lørdag er greit nok, men han ville sove ut først, vi har jo stått opp halv seks denne uka, og var slitne begge to... Så nå er det kjapp frokost, så drar han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdagens liste:

*Få bort den kofferten

*Vaske 1 eller 2 maskiner med klær

*Tømme kjøleskapet for mat som ikke er spiselig.

*Gå ut med søpla

*Lage meny og handleliste

*Handle for helga og neste uke

*15 mintter med å legge sammen klær, minst en gang.

*Vaske stekepanna (den hadde jeg nesten glemt)

*Minst 2*15 minutter med scrapping, som belønning underveis (Jeg eier ikke ro på meg til å sitte stille lenge, selv med koselige ting, så 15 minutter av gangen er sikkert nok)

Også blir det selvbelønning med KG, annen surfing og SIMS2 uansett...

Jeg vet at FlyLady mener at i helga skal vi slappe av, men nå skal nå min samboer jobbe, jeg være hjemme, vi har ikke barn, men mine foreldre dukker opp her om 3 uker. Så da rydder jeg hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mangler en ting på den lista di, nemlig belønning. Du må være snill med deg selv også vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lista oppdatert.

Jeg har satt på oppvaskmaskina og vaskemaskina, jeg har handla og putta i kjøleskapet (hvor det var blitt gjort plass før jeg gikk ut) og tatt ut søpla.

So far, so good :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Rukket mye idag du ser jeg! Har bare fått surfet litt og bestilt meg shampo jeg... Klarer jo å bruke penger selv om jeg ikke gidder å kjøre til butikkene...

Ryddet bittelitt før sambo sto opp, og både stuebordet og kjøkkenbordet var ryddet. Men nå har han spist frokost, og det ligger noen blad framme, mobil, palm, frokosttallerken, juice, glass, en mappe med cd'er etc. Tror det er flere enn meg som trenger å strukturere seg litt...

Har faktiskt bittelitt sol i Trondheim idag, men ikke noe temperatur å skryte av. Så jeg tror vi skal pakke oss inn i masse klær og dra på sjøen en tur. Med ullundertøy og goretex går vel det bra? + votter og lue på meg sikkert. og vi er liksom i midten av juni!!!

Ha en fin lørdag, og pass på å slappe av og kose deg litt mellom alle gjøremålene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noe mer etter den siste oppdateringen da, bare kost meg og spilt sims, og klart å få en grønn unge :) (wee, det var målet mitt, nå skal jeg se om det er mulig å få faren og denne grønne ungen til å flytte til et annet nabolag, slik at denne kan gifte seg med en annen grønn unge jeg har (tenåringsjente) og lage enda flee grønne unger. Den tenåringsjenta er barn av to grønne, voksne aliens som jeg spiller, og en evnetuell alien-partner til henne må altså komme fra et annet nabolag, for ellers ville det bare bli tanteungne hennes (for alle alienbarn i et nabolag som kommer fra ufo-reiser har samme alien-far)

Nå er det på tide med ei vaskemaskin til. Jeg måtte bare vente, for da den først var ferdig hanva den i trommelen, og oppvaskmaskina sto fortsatt på. Da kunne jeg ikke starte vaskemaskina igjen, for alle disse tre går idiotisk nok på samme sikring, og den tåler ikke alle tre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Jeg er sikker på at jeg hadde blitt hekta på sims hvis jeg hadde fått muligheten - høres gøy ut med grønne unger! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o hvor finner du aliens?

vil også ha grønne barn :ler:

Vel, det virker neppe i virkeligheten, og det er like greit, jeg tror jeg foretrekker at JEG bærer frem våre barn, som er genetisk VÅRE, og ikke grønne. Men simmene mine kan gjerne få grønne barn.

Det skjer dersom en mann (Ja, MANN) blir kidnappet av aliens og blir gravid. Kvinner får ikke gønne babyer på den måten (men som jeg skal forklare kan de også gå grønne unger) For at en mann skal bli kidnappet av aliens må du være heldig/uheldig rett og slett. Det er ca 1/20 sjangse for at det skal skje. Han må stå og titte på stjernene gjennom det dyreste teleskopet om natta. Det kan gå natt etter natt etter natt uten at det skjer, eller det kan skje den føste natta. Det er rett og slett ca 5% sjagns for at det skjer. I "strangeville/Snålfoss"-nabolaget finnes det en familie som allerede har en gravid mann. I mitt spill fikk han en grønn liten aliengutt (alle barn som fødes som reslutat av en slik kidnapping er aliens, så vidt jeg vet) I snålfoss finnes der også et par tvillingsøstre som er aliens. (i familiebeholderen, de bor der ikke opprinnelig) Jeg lot den grønne babygutten vokse opp og gifte seg med ei av disse tvillingjentene. Den ene var der en feil ved, hver gang hun skulle føde klikket spillet, så derfor gifta han seg med den andre. De har fått 4 unger, to tvillingpar.

Fordi begge disse er grønne mennesker kan hun få grønne barn. alienbabyene fra kidnappinger er 50% menneske og 50% alien, og når jeg hadde to sånne 50/50 mennesker, ja så kunne de gå begge deler, sant? De fikk først tvillinggutter, en alien og en vanig. Så fikk d tvillingjenter, en aien og en vanlig. Det er denne alien jenta jeg har tenkt skal få unger med denne vesle aliengutten jeg nå fikk. Rett og slett fordi det er morro med grønne unger :)

Forøvrig, i mitt mer reelle liv, så er vaskemaskin nummer to startet, og jeg skal til å legge sammen klær i 15 minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn, da er kofferten borte fra stuegulvet, og to maskiner med klær er vasket. Jeg har lagt sammen ganske mye tøy, og fått det bort.

Men hørt fra min kjære, det har jeg ikke, dessverre. Så jeg aner ikke ... jo, der ringte han. Han sier han har sendt meg to mailer, men jeg har ikke fått noen... Vel, han jobber i en time eller to til, så jeg får vel unna enda litt mer før han kommer.

tilsammen 5 mennekser (utenom meg da, som trykket på den en gang for å se hvordan det så ut) har trykket på krafttak for jenter linken min. Ett menneske har jeg vervet, det er nå ei uke siden det da, ingen av dem jeg sendte mail til altså.

Det er jo ikke mye, det er snakk om 220 kroner måneden, og ja, man får føre det opp på selvangivelsen, så staten betaler en del av det for oss. Så alt i alt, det er jo ikke en stor sum, men det betyr såp uendelig mye for disse barna. Også får man jo disse brevene og tegningene fra fadderbarnet i tillegg (vel, vi får i alle fall det, ikke alle sender like mye) og det er kjempekoselig synes jeg.

Her kan dere få se et bilde av Stella. Dette bildet er ett av dem vi fikk da vi fikk tilsendt brev om hvem vårt fadderbarn er. Da dette brevet kom i postkassa ropte jeg ut "Åhh, Ungen vår er kommet posten!!!" og de som hørte meg må sikkert ha syntes jeg var passe snål... Men sambo skjønte meg :)

7739Stella.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

*hente opp fra side to*

Kan ikke vente nesten ett døgn med oppdatering inne på K-O hvis du skal holde deg på side 1 :wink:

Håper du har en super søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm--- sorry da... må vel oppdatere mer...

Det ble ikke vasket stekepanne i går kveld :( Det ble ikke scrappet så mye som et halvt sekund, jeg vurderte ikk engang å forsøke. (for mye rot på den pulten... :oops: )

I dag har jeg kke gjort noe fornuftig, dusja, spist frokost skulle gå tur inn til byen og hente filmen min samber kjøpte, men glemte igjen på jobb i går, men det rgna, så vi snudde. (værmeldinga liovde oss fint vær jo!!!)

Det er visst meninga vi skal gjøre husarbeide i fellesskap i dag, men jeg har ikke gjort noe enda. Ble bedd om å sette på ei vaskemaskin, så kanskje jeg burde lette på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...