Gå til innhold

Malama sine skrablerier


Malama

Anbefalte innlegg

Og vips, hvor ble dagen av?

Klokka er allerede halv ti, jeg tar opp "med hjartet på rette staden" (håper jeg) og aner ikke hvor det ble av denne dagen. Sist jeg prøvde å ta opp Aidensfeild gjorde jeg feil og tok opp en time med svart skjerm. Denne gangen skulle jeg dobbeltsjekke, men neida, jeg satte alarm på mobilem 5 minutter før, men den klokka var visst litt sein, det begynte når jeg slo på, og da fant jeg ikke fjernkontrollen til videoen :( Vel, jeg gikk ikke glipp av mer enn 5 sekunder etter introen, dersom dette ikke er svart skjerm da,. Jeg tror det er rett...

Vi sto egentlig opp ganske tidelig i dag. Sambo skulle i utdrikningslag og det begynte tidelig. Jeg skulle være alene hjemme. Og det er jeg. Jeg skulle bare kose meg, ikke lovet noe husarbeide eller noe. Men den gang ei. Jeg er ukonsentrert, jeg kjeder meg, jeg får ikke gjort noe, hverken praktsik eller koselig, og jeg bare roter bort dagen :(

Om et par tre timer kommer han kanskje hjem (ja, han regna ikke med det ville vare stort lenger enn til 12-1 sa han) og så kan vi sove og håpe morgendagen blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Min sambo er også i utdrikkingslag i kveld - i sitt eget, så han hadde ikke peil på når han kom til å være hjemme...så lenge han kommer hjem, får jeg være fornøyd!

Så nå sitter jeg her alene da, og Kg holder meg med selskap!

Og i motsetning til deg tror jeg IKKE at morgendagen blir bedre (mtp selskap fra sambo, mener jeg... :wink: ) - men på mandag, så! :ler:

God kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden min samboer er i "utdrikningslag" til en avholdsfyr, og regner med være hjemme om 2-3 timr, så forventer jeg faktsik at han er i brukbart slag i morgen.

Mandag forventer jeg slett ikke blir bra, fordi da er det jobb igjen, slitsomme greier, mye å gjøre, og sambo jobber enda mer, stress og styr.

Men i morge er det fotballrunde, for alle bortsett fra Brann (og de de skal spille mot da :) ) så da skal jeg heie på Aafk, og på madnag er det Brann som skal spille, og de bør spille bra. I dag spilte Brann cup da, og vant overlegent (ja, man skal jo tross alt forsvare cupseieren, og bør vel lett vinne først runde...) Så fotballmessig er det bra nå. Og opptaket BLE noe av denne gangen. Jeg rakk ikke stille inn antenna da, så forholdene er litt så som så (Vi har ikke de beste tv-forholdene her) men jeg fikk da tatt opp. :Nikke:

Men å sitte og glo på skjermen og spille kabal er egentlig ikke en fornuftig måte å tilbringe en lørdag på da.... Jeg har spist sims også, ganske mye. Har ei som ønsker seg ti unger. Hun har 9 nå, så det nærmer seg... Ene datra hennes er alenemor til to nå, etter at huin til slutt kasta ut den drittsekken som var utro som bare det (ja, hun vet ikke om mer enn to av forholdene hans heller, han hadde 4 i tillegg til henne) Hele nabolaget er befolka med medlemmer av den familen. Ja, for, ettersom hun altså har fått 9 barn, og bortsett fra to er de alle flyttet ut, og hun har 4 barnebarn, så er det blitt en del av dem. Så, når de har med seg "en venn hjem fra jobb/skole" så er det svært ofte enten søster/bror eller fetter/kusine eller nevø/niese eller tante/onkel de har med seg.... Kan bli vanskelig å finne partnere til disse etterhvert, kan jo ikke ha inngifte heller....

Ja, sånne ting er det altså dagen min går med til... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Og i motsetning til deg tror jeg IKKE at morgendagen blir bedre (mtp selskap fra sambo, mener jeg... :wink: ) - men på mandag, så!  :ler:  

Ser at det jeg skrev kunne misforstås - mente for min/vår del altså! :wink:

Skulle absolutt ha prøvd sims - høres jo veldig underholdende ut da! :ler:

God søndag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte at du mente din søndag ikke bele bedre, og bare nevnte at min tror jeg likevel kan bli det. Og ja, sims 2 er meget underholdende. sims 1 var også gøy, men dette er langt mer spennende, da folk kan gite seg, og skilles, de kan være utro, de LAGER babyer (ikke bare kysser til det kommer en dalende ned fra himmelen) og barna voker opp, og det er jo kjempegøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Heisann hoppsann. Ja, jeg avsluttet arbeidsdagen på fredag kl 15, men så jobbet jeg noen timer i går også da. Må psyke meg opp til å jobbe noen timer ekstra, helst hver dag uka her, men det er ikke lett. Savner av og til jobben jeg hadde i klesbutikk da det bare var å dra hjem etter stengetid og ikke tenke på jobb før neste gang jeg var der. Må våkner jeg stadig om natten og tenker "oi, husket jeg ditt og datt" etc...

Håper du får en super søndag. Skal kose meg litt med en innleveringsoppgave jeg(tar et nettkurs), men frister mest å finne senga, klokka er jo ikke halv ni ennå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndags morgen :)

Jeg sov til jeg våkna helt av mseg selv, og min samboer var mer eller mindre våken også. Vi tok det helt rolig og jeg har laga kaffe, og lenger har vi ikke kommet enda. Han lovet at han ikke skulle sovne, men stå opp. Mulig han har gjort det, men da har han havna på badet og ikke kommet lenger. Han er jo i helt fin form, så jeg ser ingen grunn til at han skulle være der i lengden, annet enn at han sikkert er trøtt, så det er mulig han glemte kaffen og tok en dusj?

Nei, se her kom han. Da er det tid for å lage til mer frokost da, tenker jeg. Ute skinner sola, og livet er ganske flott. Men i dag må vi får unna noe :husarbeid: ingn tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er her igjen, også til og med med ny dagbok da :)

Artig at du "flyr" enda, det gjør jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bestandig like flink til å fly da... Jeg har etterhvert utviklet greie rutiner, og laga en perm, sånn der controlljournal også, men jeg er fortsatt sik jeg har vært hele mitt lkiv: flink til å legge planerog lage lister. Elendig til å gjennomføre.

Når jeg går til jobb i morgen kan jeg med 99,9% sikkerhet garantere at jeg kommer til å tnke "Jeg skal være flink når jeg kommer hjem i dag, vaske opp når jeg lager middag og rydde av det bordet som har blitt så rotete og selvsagt vaske klær" Om jeg er heldig så setter jeg på vaskemaskina når jeg kommer hjem, men antakelig ikke resten...

Jeg tnkte litt på dette da jeg kom over den der "å kjede seg" tråden her inne på forumet. Andre sier altså at de går en tur, leser ei bok, baker, ser noe på tv eller hører musikk når de kjeder seg. Jeg klarer ikke det.

I går hadde jeg en sånn dag. Jeg kjeda meg mer eller mindre hele dagen. Men gå tur? Jeg hadde ikke energi til å tusle i dusjen engang. Lese? eg var inne på tanken, hadde ferks vis også, men jeg leste ikke engang tegneseriene, orket ikke (i dag har jeg lest en god del av den da, magasinet var jo faktsik interesant) bake? Jeg som ikke engang hadde ork til å spise, om det ikke var for at min samboer kom hjemom så jeg laga mat til ham, og spiste litt selv? (lage mat= varme opp pizza fra dagen før) Jeg forsøkte å glo tv men hadde ikke konsentrasjonen, fant ikke noe såpennende, orka ikke sette på en film, krever konsentrasjon å følge med. Jeg hadde på musikk, men slo den av da den rett og slett irriterte meg, på en måte.

Når jeg kjeder meg sånn, så eier jeg rett og slett ikke energi til noe som helst, og er ukonsentrert. Jeg ville gjerne jobbe med fotoalbumet mitt, men fikk nesten ikke gjort noe som helst, for jeg klarte ikke sitte stille med det. JEg spiste sims (ja, fikk jo altså en del barn, og hadde en aktiv utro fyr der, som omtalt tidligere) og brukte nok en del timer p ådet. Men innimellom hadde jeg farta på max og bare "kan de ikke bli ferdige da?" Jeg slo av spillet MANGE ganger i løpet av dagen, jeg orka ikke spille. Jeg spilte kabal på pc'n, slo av etter nesten hver gang, men åpna ny like etterpå.

Gårsdagn var ekstrem da, antakelig fordi jeg ikke hadde noen krav noen plass, men dette er noe som ikke er uvanlig for meg i større eller mindre grad. Det er derfor det ser så ille ut med husarbeidet, jeg orker ikke. JEg merker det på jobb også. Jeg gjør det jeg må, og jeg må igrunn masse, så det kan godt bli lange dager, men når ikke noe presser kan jeg sitte og glo inn i lufta og innse at ejg ikke jobber. Selv om jeg har mye som må gjøres, og det at jeg kke gjør det effektivt gjør at jeg mp jobbe lenge, og deretter komme sliten hjem fordi jeg har jobba lenge. Fordi jeg ikke klarte å komme igang etter lunsj. For all del, jeg gjør jobben min, og gjør en god jobb også får jeg tilbakemelding på, men jeg føler at jeg ikke klarer å konsentrere meg.

Jeg mangler energi/overskudd/ork og konsentrasjon. Det er egentlig litt kjedelig hele greia.

Jeg håpet det skulle gå over da vinter ble til vår. Det gjorde det egentlig ikke. Jeg er flink jente og tar vitaminpillene mine så godt som hver dag. Jeg vet at blodprosenten min ikke var helt otptimal, da jeg ga blod fikk jeg beskjed om at dersom den var like lav neste gang, FØR tapping, ville de ikke ta blodet mitt. Men for all del, den var jo ikke langt under, 11,6. og da jeg var der høst var den helt normal, så det er nok ikke noe slikt som plager meg. Jeg bare trenger litt overskudd.

For jeg klarer. Når jeg MÅ. Vi rydda hele leiligheta på 1-2-3 da vi fikk kort varsel om at "svigerfar" kom på besøk. Det gikk det. Jeg klarer stort sett å utføre "ordrer", og fungerer jo greit på jobb, fordi jeg må.

Jeg må vel bare ta meg sammen. Kanskje jeg burde begynne å trene. Man påstår det skal gi energi. Jeg går jo i en time (fordelt på to da, til og fra jobb) hver eneste dag, så jeg får mosjon og "frisk" luft (litt eksos er det jo...)

Nei, det går nok over. Gårsdagen var bare ekstrem fordi det ikke eksisterte et eneste krav om noe som helst jeg skulle gjøre. Hadde tenkt å kose meg, men klarte ikke helt det da. Jaja.

Så tapte Aafk i dag igjen da, og havna helt nederst på tabellen, selv (dumme) Molde gikk forbi. Molde er neste motstander, i 16. mai kampen. Tiden vil vise hvordan det går. Brann spiller ikke før i morgen. Inndirekte er det derfor jeg er våken nå, ellers skulle jeg gjerne ha sovet. Fordi min samboer ikke er hjemme. Han kommer snart tilbake, han er i sentrum for å levere noe til en som skal være med den bussen til Fredrikstad. Så derfor er jeg våken, kan ikke fordra å legge meg sånn før han kommer hjem om jeg kan slippe.

Jaja. Så er denne helga over, og det er igang med ny uke. På en bisarr måte er det godt. For da er det ikke så mye fritid. Så kan jeg bruke hele uka på å gleeeeeeeede meg til langhelga, som jeg så absolutt trenger for å hvile ut. Men denne helga her har tappet meg for langt mer energi enn den har gitt meg. Enda jeg ikke har gjort det spøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en dag.

Jaja, ett lyspunkt, Brann vant kampen sin i dag.

Ellers begynte det med at jeg våknet av vekkerklokka, og et lite sekund tenkte "det gjør igen ting, det er søndag" før jeg kom på at det var amdnag, og at jeg derfor måtte våkne. Jeg oppdaga at jeg var tett i nesen og prøvde å "blåse den åpen" noe som bare resulterte i en liten eksplosjon, så jeg måttes stå opp fort. Krabba under dyna igjen, og ble der i 50 minutter.

Kjente på vei til jobb at det var noe som plaga halsen min, som om det klødde litt nedi der. I løpet av timene før lunsj kunne jeg definitvt fastslå at det var noe galt med luftveiene mine. Og siden jeg er dokumentert fri for allergier måtte det være en forkjølelse. Jeg hamstra inn det jeg fant av "nesten halslindrende greier" på nærmeste rema i lunsjen, og sygde kontinuerlig på ett elelr annet resten av dagen. En gang etter lusnj fant nesen min ut at neida, ikke tett, renne. Helt plutselig og uten forvarsel. Deretter kom det nysing til dette. Hodet var lettere pakket i bomull, så alt gikk passe sakte, før en svak hodepine kom snikende. (Den er vel det som plager meg minst uansett, og er vel et resultat av at jeg til stor grad ER tett nesen, når den ikke renner) Min kjære elskede samboer gikk innom et apotek og skaffet papirlometørkler av sorten med balsam i så jeg ikke skal bli sår, to pakker halspastiller fra apoteket, som lindrer LITT lenger enn de er i munnen, i motsetning til dem fra rema, samt en pakke paracet som jeg enda ikke har trengt da. Så har jeg lagt under pleddet, fått servert middag som var god, men smakte litt lite. For det første smaker mat litt lite når man er forkjøla, grunnet manglende luktesans, i tillegg var og er smaksløkene mine bedøvet av stadige halspastiller med lakris/anis smak, som ja, bedøver. Men jeg vet at maten var god, egentlig...

Nå skal jeg ta en tidelig kveld, sove lenge og håpe jeg føler meg litt bedre i morgen. For i morgen tidelig har jeg en "avtale" som inkluderer fjernarkivet på jobb. Og en 7,75 timer lang arbeidsdag der jeg helst skal utføre en god del oppgaver effektivt og korrekt...

Wee... livet er herlig.

Og, en kort "fly"-kommentar: Nei, ikke engang vaskemaskina ble satt på (for jeg fylte den ikke i går, og i dag har jeg slett ikke ork til å bla i skittentøy det er helt sikkert) Vil allerhelst bare sove. Sove, sove sove og våkne igjen når jeg er frisk. Liker ikke forkjølelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke egentlig noe særlig festlig.

Men jeg kom meg da på jobb i dag også. Jeg har aldri vært borte fra jobb pga sykdom, og føler meg ikke syk nok til å være hjemme i dag heller. Hadde sikkert hatt godt av det, sove, hvile, pleddet på sofa'n, hvile meg frisk og ikke smitte resten av kontoret... Men jeg er ikke å syk at jeg føler jeg kan være hjemme. Så jeg er her, og skal prøve å få unna noe. Vel utstyrt med halstabletter, nesespray, papirlommetørker og paracet. Men jeg savner pleddet, jeg fryser. Jeg har ikke feber, det har jeg sjekka, jeg bare fryser. (Stemmer vel bra med en LAV kroppstemperatur det)

Håper det går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag besluttet jeg å være hjemme fra jobb. Jeg sto opp med godt mot, jeg kledde mg og spiste frokost, men kom rett og sett til at jeg trenger å HVILE i dag, ellers blir jeg gående og hangle hele uka, og det har jeg ikke noe lyst til. Så nå skal jeg tilbrunge dagen under et pledd på sofa'n, muliges krabber jeg til sengs igjen.

Jeg merker at jeg er på bedringens vei, men det var så veeeeeldig slitsomt å være på jobb i går, jeg var helt ødelagt når jeg kom hjem. Så jeg er så SLITEN og rett og slett trenger hvile. Hansken er sår, jeg pusser nesen konstant, jeg har sovet meget urolig og lite i natt og hodet har sine klare tendenser til hodepine. Jeg er uvel og småvondt i magen. Jeg trenger rett og slett bare å hvile meg og bi frisk igjen.

De re ikke egentlig noe gøy, jeg skulle jo vært på jobb, så mye å gjøre, oppgaver andre da må gjøre for meg (hun sa jo selvsagt at det var helt greit) og den dårlige samvittigheta for å bare ligge på sofan og lese bok i stedet for å jobbe, men, jeg vet, dersom jeg går på jobb og kommer hjem så sliten flere dager, så tar det en evighet å bli frisk, mens en dag med hvile antakeligvis er alt jeg trenger for å bli frisk.

Så derfor er jeg hjemme i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Formen idag da? Håper du føler deg bedre! Heldig du som har noen som kan ta arbeidsoppgavene dine når du er borte. Når jeg er syk eller drar på ferie blir alt liggende til jeg er tilbake... Nesten så jeg gruer meg til sommerferien, for det blir jo å komme tilbake til et herlig kaos...

*teller dager og timer til helg* Langhelg faktisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen av arbeidsoppgavene mine er det andre som kan overta. Det MÅ det være, ellers blir det ikke gjort, og noen ting er litt kritisk. Sånn som utbetaling av en 5-6 millioner, flere ganger i uka. Betaling av alle regningene våre altså, det skal gjøres mandag, onsdag og fredag, og må da gjøres selv om jeg er syk. Den andre delen av jobben min, som nok er 60-70% av stillingen, er det ingen som gjør. Så det ligger her og venter på meg.

formen i dag er bedre. Ikke frisk, men bedre. Jeg er på jobb, og det går ganske så bra enda. Jeg planlegger en kort dag, gå tidelig (men være her kjernetida altså, ikke avspassere, bare bruke flexitidløsninga.) og jobber i et relativt rolig tempo. Så det går nok bra.

Men jeg gleder meg også til helga. Langhelg er bra det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chica

Litt rolig tempo hos meg og idag tror jeg... Jobbet ekstra på lørdag, + har jobbet 2-3 timer ekstra hver dag uka her + skal ha med arbeid hjem i helga, så da tror jeg det blir maks 1 - 2 timer ekstra idag...

Skal dere reise å besøke familie i helga, eller blir dere hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert. Du er nesten litt for pliktoppfyllende du! Husk å ta var på deg selv og ikke bare jobben når du faktisk er syk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chica: Vi blir hjemme i helga. Langhelg og 17. mai, perfekt for å reise bort, men ikke når man absolutt MÅ være på stadion 16. mai...

Fakse: Ja, jeg er kanskje litt sånn pliktoppfyllende, men jeg føler nesten at jeg må... Jeg vil gjerne vise at jeg.. vel, jeg e vikar, jeg har lyst å ha jobb lenge, så, jeg står på. "Har du midlertidig ansatte, ta godt vare på dem, det er de som jobber" leste jeg en gang, og det er vel noe i det... Vet ikke jeg.

Vel, jeg er på jobb, og gleder meg veeedlig til å komme hjem. Egentlig er jeg spesielt plaga.Takket være nesespray puster jeg lett. Jeg har nesten ikke hodepine, og halsen er ikke så innmari vond lenger heller. Det som irriterer meg mest akkurat nå er den ekle smaken i munnen, som hverken tannpuss, vademecum, tyggegymmi eller halspastiller tar knekken på. Smaken, som sikkert har med seg dårlig ånde kommer nok av basseluskene i halsen min, jeg kan kjenne st smaken kommer fra halsen. Det er en ekkel følelse.

Ja, også er jeg slimete i halsen, kjenner jeg når jeg hoster. Prøvde å hoste opp noe av dette i morges, men med samme konsekvens som i går, så jeg ga meg fort. HAdde jeg spist frokost først hadde den kommet i retur. Jeg hadde ikke spost, så det ble bare en ekkel følelse da. Tenker vi stopper beskrivelsen der.

Jeg er ikke på topp, men jeg er ganske frisk i dag, så jeg jobber. Men regner med å gå om 4-5 timer, antakelig rundt klokka tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

God langhelg!!!

Skal bli uendelig godt med helg nå! Håper bare været blir litt bedre enn 5 grader og regn som vi har nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...