Gå til innhold

Malama sine skrablerier


Malama

Anbefalte innlegg

Onsdag. Hvordan kan det være onsdag allerede? Og hvordan kan det være "bare onsdag" og jeg likevel er så sent ute med alt?

Vi skal reise bort i helga. Vi har leid en bil og skal kjøre vsted fordi sambos søster skal konformeres. Siden vi drar på fredag og jeg presterte å få legetime på fredag, så blir fredagen slik: Gå på jobb, jobbe, lunsj, gå fra jobb, hente bilen, kjøre til legen (eller, kjøre hjem og gå til legen, siden jeg ikke vet hvordan jeg kommer eg til legen enklest med bil, men det er lett å gå dit) og etter legetimen er arbeidsdagen omme uansett, pakke inn i bilen og kjøre avsted. Sambo skal jo ikke til legen, så om han skal komme hjem (og se til at jeg ikke glemmer igjen noe viktig) eller bli plukket opp i byen har vi ikke helt bestemt...

Det er konfirmasjon, så jeg skal ha bunad. Så i går måtte jeg vaske bunadskjorta, som lå der jeg la den fra meg 17. mai... Selvsagt vaska jeg den så SENT i går at den var FOR våt til å legges i kjøleskapet da vi la oss, så i dag må jeg fukte den IGJEN og legge den i kjøleskapeti en pose når den er passe fuktig. For i morges var den selvsagt helt tørr... Også stryke den i morgen da, tenker jeg, og la den henge peeeent i bilen og håpe på det beste? Ellers må den strykes når vi kommer frem, noe som forsåvidt er teknisk mulig, men jeg kan ikke FORDRA å stryke bunadskjorte, og vil helst slippe å gjøre det med tilskuere. Og vi skal ikke bo hos min "svigermor" heller, så jeg vet ikke hvordan det blir.

Så må vi sørge for å få med alt bunadsølv og sko og skaut og... (skautet kan jeg fint stryke når vi kommer frem om det behøves, det er tross alt MEGET enkelt å stryke...) dress og sokker og sko, ja sko til oss begge. Og klær til lørdagen og klær til å kjøre hjem i på mandag. Håper det er rent det vi trenger, jeg prøvde å vaske praktiske ting (skjorter f.eks) i går.

Også har mamma bursdag på fredag, og mine foreldre skal feire sin 30 års bryllupsdag i helga. Min bror har det ærefulle oppdrag å skaffe gave, jeg bare betaler, men jeg skal sende kort da i alle fall. Må få gjort i dag. Bunadssølvet skulle sikkert vært pussa også, på ett eller annet vis.

Også må jeg styre ivei med disse dumme jernpillene som de ga meg på blodgivinga. Sist fikk jeg noen jeg skulle ta hver kveld i 20 dager, null problem. Disse er bare i ti dager, og er snillere mot magen, sa hun der oppe, så jeg skulle heller få dem (enda jeg slett ikke klaga over de forrige) men de skal tas minst to timer ETTER og minst to timer FØR mat! For meg som har en mage som synes mat hver 3. time er ideelt er jo det lett ja... Neste gang vil jeg ha de andre, som jeg kunne ta sammen med mat om jeg ville, men hun anbefalte jeg tok dem når jeg la meg, og de ga meg ikke dårlig mage i det hele tatt! Det var da ikke noe problem at det varte i 20 dager, og magen min var BEDRE de 20 dagene enn ellers. Så hvorfor måtte jeg få noen andre da, som er så vanskelige, og roter opp kveldsmaten min i ti dager, inkludert altså et par dager vi skal kjøre tvers over landet, og en konfirmasjonsdag (kjøre hele dagen betyr somregel at vi spiser litt underveis, og får mat når vi kommer frem, som er sent på kvelden, deretter er det natta) ??

Jaja, jeg får fortsette med jobbinga inntil det erpå tide å gå hjem og gjøre en innsats i hjemmet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica

Uka her har gått fort ja! Frykter at sommeren går kjempefort jeg, og at det plutselig er høst! Men - får først og fremst håpe det blir litt sommer, har vært dårlig med det hittil iallfall, kaldt ute...

Lengter etter å sitte på verandaen på kvelden og lese bøker og kose meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Hvordan gikk det til legen? Gikk det bra å snakke med ham? Kom dere fram til noe? (Vet at man må vente på blodprøver om man skal sjekke stoffskifte - men ser for meg at han snakket om andre muligheter også?)

Håper dere koser dere på tur i helga. Er alene hjemme og kjeder meg jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til legn, som er en hun, ikke han, op freg, og var der ti minutter før timen begytne, men ventet og kom inn litt etter jeg skull være der, som var ti på halv to.

Hun spurte hva jeg ville, og jeg sa som sant var at jeg hade bedd om en sjekk av stoffskriftet, fordi jeg har ført meg så trøtt og uopplagt, at jeg ikke får gjort noen ting, og siden de er mye av det i familien, så ville dt være grei å få sjekket. Hun spurte litt om andre symptomer (men ikke mye) og om jeg trener (nei, men går til og fra jobb, 30 minuter hver vei, hver dag) og hvordan jeg spiser, om jeg får i meg vriabelt, og tenkte å sjekke blodprosetn, men den sa jeg blodbanken hadde målt til 13,4 på mandag, så da var jo ikke det nødvendig sa hun. Hun fastslo at vi kunne jo sjekke stoffskiftet, det re jo bare en blodprøve detm Men hun hørtes ikke sånn kjempeoverbevist ut da. Vel, altså, ta blodprøve, og ring tilbake på onsdag for resultatet. Klokka er ti på to når jeg kommer til hun som skal ta blodprøven. Nei, det kan jeg IKKE få tatt, for det må gjøres før klokka er halv to det, fordi det skal rekke budet til Hauekland.

HALLO! Jeg ba om en time for stoffskiftetest. De VET at det betyr blodprøve. Også ser de "plutselig" at klokka er for mye, så det er ikke mulig å få gjort?

Vel, jeg skal komme tilbake en dag denne uka, da kan ejg få lov til å komme "litt over åtte" for de åpner åtte, og ta blodprøven. I morgen skal min kjære til legen (og hans lege åpner tidelig, så han har time klokka 7), og vi skal levere tilbake den leiebilen vi har hatt i helga, så det kan bli vanskelig å få til, så jeg får tusle opp der på onsdag før jobb tenker jeg. Så får jeg vel resultatet enten fredag eller mandag. Andre alternativer vurderte hun ikke. Hun spurte om jeg så mørtk på fremtiden og var deprimert, og jeg sa at nei, jeg er lei av at jeg aldri får gjort noe, på jobb eller hjemme, alt rotet og alt arbeidet, men jeg ser ikke mørkt på fremtiden. Jeg har tross alt verdens beste samboer. Jeg ser lyst på fremtiden jeg. HAr håp og drømmer.

Så, siden blodprosenten er grei, jeg ikke er deprimert, jeg spiser relativt greit (og tar vitamintilskudd siden de er lite grønnsker og sol om vinterern) og går ute i friks luft i en time hver eneste dag.. nei så så hun ingen grunn til at jeg skule være trøtt og sliten. (men energien går jo i bølgedaler da.... (JAAAA, jeg vet det, men dette er en langvarig nederoverdal da, som er lenger ned enn jeg noen gang har vært..) så...) Men, jeg skal få tatt blodprøve, det er greit. Så da får jeg bare vente på resultatet, tenker jeg...

Helga var flott, konfirmanten var fin i bunaden sin og hadde en flott dag. skal skrive mer om det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det legebesøket hørtes lettere frustrerende ut. Man ønsker seg jo ikke en diagnose med stoffskifteproblemer, men det er ikke lett å få beskjed om at "du er nok frisk, vi finner ingenting som feiler" når man ikke føler seg sånn heller. Håper legen er litt mer positiv til å etterforske dersom det ikke slår ut på blodprøven. Opplevde selv å gå i flere måneder med noe som ingen fant ut hva var, var bare slapp og hadde litt feber. Det gikk over til slutt, men jeg aner ikke hva det var. For meg hjalp det med flylady og stoppeklokke. Kanskje ikke 15 minutter, 5 kan holde og man føler seg mye bedre når man får gjort noe i stede for ingenting. Håper det for deg som for meg går over, og at du får energien tilbake!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg i alle fall tatt blodprøven, og de sier jeg kan få resultatet på mandag. Så får vi bare vente og se da.

Selvsagt ønsker jeg meg ikke en diagnose lavt stoffskifte, og måtte ta piller resten av livet. Samtidig ville det være greit å få en forklaring utover "du må bare ta deg sammen" på hvorofr jeg føler meg slik.

Flylady har jeg prøvde meg på i et år eller så, men det blir liksom ikke helt... Jeg klarer det av og til, men somregel blir det ikke noe av, selv de få minuttene. Jeg klarer det i perioder da, men det lengste jeg har holdt er nesten to uker, somregel er det snakk om et par dager.

Jeg bestemmer hver eneste dag at I DAG skal jeg ta de få minuttene, rydde litt, eller sette på vaskemaskina, legge blort litt klær, ta oppvasken eller vaske komfyren eller hva som helst. Kommer hjem, må vaske stekepanna for å lage middag, om jeg ikke får min elskede til å gjøre det, lage middag, igjen om han ikke gjør det, rydde av bordet, dekke på (dette gjør ofte han da) også spiser vi. Så sitter jeg. Legger meg på sofaen, eller glor forran pc'n. aner ikke hvordan det skjer, at vips, så er det på tide å legge meg. Også er jeg sulten da, enda jeg vet så ingerlig vel at disse få dagene (det er tre igjen (glemte den en gang eller to når vi var bortreist, ellers hadde det ikke vært så lenge igjen)) skal jeg ikke spise på to timer før jeg legger meg, fordi jeg skal ta denne jernkapeslen som skal tas minst to timer før og etter måltid. Sover, somregel bare våken en gang eller to, er slett ikke i nærheten av å være våken når vi skal stå opp, og forsover meg 30-60 minutter hver eneste dag (dvs, jeg skal stå opp like etter min samboer, men jeg sovner til igjen, og står ikke opp før han har vært på do, barbert seg, dusjet og oppdager at jeg ikke har stått opp mens han dusja slik planen var) Sløver meg gjennom arbeidsdagen, og får aldri gjort alt det jeg har planlagt, som er mindre enn hva jeg burde, altså ikke mer enn kanskje 50% av hva jeg burde, og får jo dårlig samvittight for det. Så er det hjem, mat og vips, leggetid uten at jeg vet hvor de timene ble av.

Jeg kan planlegge å KOSE meg, med fotoalbumet f.eks (jeg forsøke meg på scrapping) så snart jeg har satt på vaskemaskina. Jeg setter ikke på vaskemaskina, jeg scrapper ikke. Jeg kan tenke at jeg skal unne meg å bare slappe av og spille sims, men får ikke starta sims, sitter der og spiller kabal som er kjeeedeig bare sånn i påvente av at jeg skal gidde å starte opp spillet.

Jeg skal prøve i dag igjen å ta meg sammen, og har bedd min samboer om å være STRENG og bare KREVE at jeg gjør en innsats, dersom denne prøven kommer tilbake negativ. Han vil ikke være for streng enda, siden han tror det kanskje kan finne en "unnskyldning", men jeg bare føler på meg at... jeg sikkert bare er lat. Vil ikke la meg selv "håpe" på en fysisk forklaring, fordi da blir jeg bare "skuffa" om de ikke finner noen. For selv om jeg gjerne vil være frisk ville det være veeeeeldig greit å få en forklaring, som man kunne løse også da, på et vis. Selv om jeg vil være frisk. Aller helst vil jeg ha tilbake energien, konsentrasjonen, tiltakslysta og hukommelsen min! Uansett hvordan.

Kanskje jeg må begynne å rapportere her i dagbok aom jeg har utført mine små FlyLady rutiner hver dag, så kan dere "passe på meg"?

Jeg lovet forøvrig å skrive mer om helga. Det har jeg visst ikke gjort. Nå har jeg det litt travelt på jobb, så... senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg må begynne å rapportere her i dagbok aom jeg har utført mine små FlyLady rutiner hver dag, så kan dere "passe på meg"?

Kanskje ikke så dumt. Jeg kan være kjempestreng om du vil det altså :wink:

I morra vil jeg ha rapport om at du tok minimum fem minutter med stoppeklokka, pluss at jeg vil høre at stekepanna ble vaska rett etter middag sånn at den er ren og klar til i morra :fy:

Prøver så godt jeg kan i alle fall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Problemet mitt er at hvis jeg setter meg i sofaen etter middag kommer jeg meg aldri opp igjen...

Derfor må jeg prøve å være supereffektiv etter middag for å få unna litt før jeg tillater meg selv å sette meg ned. Setter på vaskemaskina straks jeg kommer fra jobb, før jeg rekker å tenke at jeg ikke gidder å henge den opp senere. Når klærne er nyvasket så MÅ jeg jo henge de opp. Vasker gjerne kopper mens sambo lager middag. Når middagen er ferdig prøver jeg å rydde litt før jeg setter med ned. (Nå skal det sies at det er sjelden det er mulighet til å sette seg ned, syns vi er opptatt hver kveld jeg... Men - poenget er å ta noen minutter før man setter seg ned, da kan jeg nyte sofa-avslappingen med god samvittighet, og man rydder mye fortere når man har noe å glede seg til!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvasken er egentlig min samboers ansvar da. Vi har sagt det sånn. Klesvasken er mitt asvar, oppvasken er hans, og matlaginga deler vi på. Så vasker jeg opp når det passer seg, han henger opp klær når et passer seg (og har totalovertatt ansvaret for å legge sammen sokker, siden jeg visstnok aldri fant par som var i helt rettfarge når jeg la sammen hans) og vi hjelper jo hverandre som det måtte passe seg.

Så det med å vaske stekepanna, det ER faktisk ikke min jobb. Når jeg vasker den FØR jeg lager mat kan da vel han vaske den ETTER? Eller... nj... ok, jeg skal prøve å etterkomme dine krav....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er at hvis jeg setter meg i sofaen etter middag kommer jeg meg aldri opp igjen...  

Derfor må jeg prøve å være supereffektiv etter middag for å få unna litt før jeg tillater meg selv å sette meg ned. Setter på vaskemaskina straks jeg kommer fra jobb, før jeg rekker å tenke at jeg ikke gidder å henge den opp senere. Når klærne er nyvasket så MÅ jeg jo henge de opp. Vasker gjerne kopper mens sambo lager middag. Når middagen er ferdig prøver jeg å rydde litt før jeg setter med ned. (Nå skal det sies at det er sjelden det er mulighet til å sette seg ned, syns vi er opptatt hver kveld jeg... Men - poenget er å ta noen minutter før man setter seg ned, da kan jeg nyte sofa-avslappingen med god samvittighet, og man rydder mye fortere når man har noe å glede seg til!)

Problemet mitt er egentlig at jeg ikke er bevisst på at jeg har satt meg ned... Vi spiser somregel midag i sofaen da, det er et problem, for da blir vi bare sittende. Når vi spiser en annen plass klarer vi å ta av bordet etter oss i alle fall, men jeg er fortsatt ikke klar over at jeg har havna isofaen likevel før det er leggetid. Setter gjerne på vaskemaskina når jeg kommer hjem dersom jeg husker det. Det er ikke det at jeg ikke gidder å henge dem opp, jeg bare HUSKER dem ikke, og finner dem ved leggetid, og blir sur fordi jeg har glemt dem. Vi er ikke opptatt hver kveld, og jeg setter meg ikke ned for å lappe av. Jeg ser litt tv, blar i et bald eller halvsover, glor forrran pc'n veldig ofte. Skal bare lese mailen fra mamma og besvare om det er noe viktig, og vips, før jeg vet ordet av det har det gått to timer. Min samboer er en del opptatt på kveldene, enten jobber han overtid, er på møter eller jobber hjemme, noe som gjør det lett for meg å "forsvinne" inn i denne døsen uten å være klar over det.

Jeg reiser meg gjerne ikke før ambo sier "nå er det på tie å legge deg", noe som stemmer uten at jeg er det minste klar over at klokka har blitt så mye.

Jeg bestemmer, hver dag, så også i dag, at jeg skal være effektiv når jeg kommer hjem.

Jeg lager liste.

Lista for i dag er ganske omfattende, men egentlig ikke såååå mye:

*Vaske ei maskin med undertøy (sambo sier han tok siste rene i dag)

*Vaske treningstøy (Sambo trener i dag)

*Vaske stekepanna (Fakse krever)

*"5 mintter med stoppeklokka" (Fakse krever)

*Dusje (behøves)

*Ta ei dagbokrunde (Her på KG, det er så lenge siden sist)

*Vurder PLAN-mailer (den vervekampanjen jeg skrev om tideligere i dagboka mi. Jeg vil, jeg vil så gjerne at noen flere barn i denne verden skal få det bedre, derfor vil jeg så gjerne verve faddere, men jeg vet ikke egentlig om noen som det passer å verve...)

*Rapportere her i dagboka på KG hva jeg har klart av alt dette

Makerer i denne lista etterhvert som jeg fullfører jeg. Om jeg kanskje klarer halvparten, har jeg vært flink da, Fakse?

Normalt klarer jeg nemlig å lage disse listene, men ikke gjennomføre noe som helst av det... KANSKJE sette på vaskemaskina (som det egentlig er meninga jeg skal fylle om kvelden så det bare er å trykke på knappen når jeg kommer hjem) men glemmer helt av den etterpå.

Jeg er rett og slett sløv, ukonsentrert og glemsk. Det blir ikke gjort noe, og jg r ikke klar over det helt, før det er leggetid, og jg tenker på lt jeg ville ha gjort. Og får dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte det den dagen heller....

Jeg skal prøve i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Er svært lite flink jeg altså, prøver bare å komme med tips.

(På meg hjelper det å ha det travelt, har jeg god tid blir alt utsatt. Men vet jeg har jeg har et kvarter etter middag før jeg skal besøke ei venninne eller noe sånt, så klarer jeg å være effektiv det kvarteret. Har jeg hele kvelden kan jeg sløve bort kvelden uten å få gjort en ting... Så cluet er å ha mest mulig planer for meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper det ikke egentlig å ha det travelt.

Det hjelper å få besøk. Det skjer et par ganger i året. Da står jeg på hodet i et par dager og rydder og vasker og sliter (det gjør min samboer også altså) til jeg er så sliten at jeg griner bare han ser på meg. Etter litt trøst fortsetter jeg, til jeg kollapser i senga. Gjentar neste dag, og har et presentabelt hjem når vi får besøk. Holder det sånn i ei uke, max to, også ser det ille ut igjen.

Men å ha det travelt sånn "skal snart ut herfra", da bare går jeg fra de ugjorte tinga da. Hjemme som på jobb. Det kan alltids ligge til i morgen, jeg klarer ikke mer nå. for jeg vet somregel ikke at det er et kvarter til jeg må gå, jeg oppdager de at jeg må gå nå, finne noe klær og gå! Enda jeg "rett før" (slik jeg oppfatter det) hadde minst en time på meg, men hvor ble det av den timen? AAAAANER ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liste, men kanskje litt lang? Ta bort halvparten før du begynner, det er ingen vits i å overvelde seg selv vet du :)

Og får du gjort halvparten så er du flink ja!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Yepp, ingenting funker bedre enn en telefon fra noen som ringer og sier de stikker innom om 10 minutt. UTROLIG hva man får gjort på 10 minutt da ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, ingenting funker bedre enn en telefon fra noen som ringer og sier de stikker innom om 10 minutt. UTROLIG hva man får gjort på 10 minutt da ja!

INGEN sier de stikker innom om ti minutter hos oss. Vi har somregel noen måneders vasrsel, men da min "svigerfar" kom for en måneds tid siden fikk vi bare to dagers varsel, og det var lite. Vi trengte tida også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin liste, men kanskje litt lang? Ta bort halvparten før du begynner, det er ingen vits i å overvelde seg selv vet du :)  

Og får du gjort halvparten så er du flink ja!  

:klem:

Ser kke helt hva jeg kan ta bort, annet enn dagbokrunda her på KG da (som egentig er belønningen min, dersom jeg får unna det andre) og PLAN-mailene, som bare vil ta meg noen få minutter, og lette samvittigheta veldig.

Vaskemaskina med undertøy er allerede satt på, og å sette på treningstøyet når han kommer fra trening gjør min samboer mer eller mindre av seg selv (og da kommer jeg på å henge opp sokkene også, når vi skal pute inn treningstøyet)

Vaske stekepanna og de 5 minuttene er det jo nettopp du som sier jeg skal ta, og det tar tilsammen 6 minutter... Og en dusj, det TRENGER jeg.

Å rapportere her, det er eneste måten jeg får gjort dette. Så jeg tror jeg holder meg til denne lista jeg, så får vi se hvor mye av det jeg kan markere etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rødt tekst betyr fullført

Lista for i dag er ganske omfattende, men egentlig ikke såååå mye:

*Vaske ei maskin med undertøy (sambo sier han tok siste rene i dag)

*Vaske treningstøy (Sambo trener i dag) BLIR IKKE GJORT, sambo jobber leeeeeeeeeeeenge. Vaskes derfor i morgen. Men jeg vaska sengetøy i stedet.

*Vaske stekepanna (Fakse krever)

*"5 mintter med stoppeklokka" (Fakse krever)

*Dusje (behøves)

*Ta ei dagbokrunde (Her på KG, det er så lenge siden sist) Ikke innom mer enn to dagbøker

*Vurder PLAN-mailer (den vervekampanjen jeg skrev om tideligere i dagboka mi. Jeg vil, jeg vil så gjerne at noen flere barn i denne verden skal få det bedre, derfor vil jeg så gjerne verve faddere, men jeg vet ikke egentlig om noen som det passer å verve...)

*Rapportere her i dagboka på KG hva jeg har klart av alt dette. Rapportere har jeg jo gjort fortløpende, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var tidlig også!

Hvordan går det nå da?

*Drar Malma opp av sofaen* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ikke i sofaen, jeg sitter forran pc'n. Har sittet her ganske lenge nå. ventet på beskjed om når sambo kom hjem for å spise middag, men han skal ikke ha middag. Han jobber LENGE, og vil bare ha brødmat når han kommer hjem. Så nå skal jeg lage middag til bare meg, og deretter vaske stekepanna etter meg....

Jeg har gjort noe som ikke sto på denne lista da, mens jeg satt forran pc'n (et sto på papirlista mi) Jeg har lagt ut bilder av noen (enkle) kort jeg har laget. Det er fordi jeg, bare for morro, deltar i en slags "konkurranse" på et nettsted, i amerika, som egentlig går på scrapbooking, men kort teller også, det gjelder rett og slett å lage mest mulig, linke til det, og man får poeng for de ulike tinga man gjør. Mest poeng vinner (usikker på hva man vinner da, jeg gjør det bare for å tvinge meg selv til å komme fremover med scrappinga jeg.... Ikke for å vinne, så fort jobber jeg ikke)

Og noe som ikke sto på NOEN lister: Sydd på nye såler på tøflene mine. Mye enklere enn det høres ut som. Farmor strikker tøfler til meg, og såler av ekstra slitesterk tråd. Vi har fliser som ikke er helt rett lagt på kjøkkenet, som sliter veldig på tøflene, så jeg sliter hull i dem. Farmor strikket derfor nye slitesterke såler som jeg skulle sy utenpå, fikk dem da vi var der i påska. Har somla lenge med å få gjort det, men det var hull helt gjennom alle lagene nå, så det var på tide (burde selvsagt vært gjort før det ble så mye hull da, mne jeg har jo somla...)

Så egentlig synes jeg at jeg har vært flink.

Dagbokrunda har vært meget begrensa, enn så lenge kommentert i EI dagbok... Skal bli flere, er målet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Stekepanna er ikke vaska. Sambo vasker opp nå. Jeg vet kke om stekepanna bir tatt eller ei før han gir seg, men jeg kan jo ikke blande meg inn i oppvasken hans heller da...

Plan-mailer er heller ikke sendt. Jeg vil, jeg vil, jeg vil så gjerne skaffe flere faddere, så flere barn kan få hjelp. Men det er ikke så lett å verve faddere. Det koster lite, og hjelper mye. Men mange er vel allerede fadder, og de som ikke er har vel ikke lyst...

Jeg er kjempeglad får vårt fadderbarn, i alle fall. Og, om noen skulle ha lyst til å bli fadder, så sender jeg mer enn gjerne den mailen.

Men fokus på det utsettes. For nå er det leggetid for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...