Gå til innhold

Malama sine skrablerier


Malama

Anbefalte innlegg

"Litt" surt å oppdage at det vi brukte 6 timer på i går ikke virka... og at jeg derfor får en stor ekstrajobb. Vel, det blir på mandag, jeg har ikke tid i dag, jeg må nemlig... vel, i teoreien lage enda en like stor ekstrajobb, for det jeg har gjort for janaur må jeg nå gjøre for februar, og med 95% sannsynlighet vil det gå like galt da, men det er det ikke noe jeg får gjort noe med nå. (og dette MÅ gjøres i dag)

Men jeg bør sannelig finne ut av hvordan vi kan løse det før vi skal gjøre det samme for mars, for jeg gidder ikke produsere en halv dags (minst?) ekstraarbeid hver eneste måned i de neste 25 årene (vel, i teorien har jeg bare denne jobben i 2 måneder til da, men en eller annen skal gjøre den videre, og jeg har jo søkt på den...)

Wee... livet er deilig?

Men sånn bortsett fra akkurat det at de 6 timene i går da var en anelse bortkastet (med den lille 5% sjangs for at det virker fra februar av da) så gikk resten av dagens arbeide så langt greit, så det ser (hittil) ut som om jeg kan rekke å ta samme tog som min kjære hjem, men neppe dra noe særlig før ham... Hente ham på flyplassen blir derfor uakuelt, da må jeg være ferdig her to timer før enn det toget han sikter på...

Med mindre det går strålende fort videre da. Vi får se. Kan da vel umulig få de helt store problemene nå.. (annet enn altså å generere alt det ekstraarbeidet, men det vet jeg om, og det må jeg bruke mandagen på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt nysgjerrig på hva dere trøbler med, men sikkert lite jeg kan hjelpe meg likevel, sitter jo med helt andre oppgaver enn deg.

Håper du kommer deg hjem sammen din kjære og at dere får ei fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, trøbbelet er rett og slett, for den som skjønner regnskapsterminologi:

Vi har aktivert alle investeringer fom 2005 som avskrives over økonomisk levetid.

Fom 01.01.07 ble kontoplanen endret etter krav fra departementet, og i den sammenheng ble da de fleste artene for avskrivinger endret.

Alt vi kjøper fom 01.01.07 registrerer vi derved med ny avskrivingsart, men problemet var å få alle de gamle til å avskrives på nye arter. Vi TRODDE vi hadde ordet det, da vi endret "tilknytning" for alle aktiva, og det er kontostrengen "tilknyting" som angir "kostnadskonto", dvs der avksrivingene havner. Men, det funka ikke for januar ialle fall, og alle avskrivinger er derved kostnadsført på gamle arter (som ikke er lov å bruke, så min ekstrajobb er jo da å ompostere disse til de nye artene... Heldigivis kan jeg gjøre mye av jobben i regneark da, litt formler og plukk og lim og sånn, så det er ikke en helt manuell jobb, og det er godt, ettersom det er over 1800 linjer det er snakk om... for januar.

HÅPET (de 5%) er at det kanskje går rett fra februar, ettersom endringen av "tilknytning" ble gjort pr januar.

Om det stemmer eller ei oppdager jeg om en time eller to, når jeg får stengt februar.

Sånn bortsett fra denne lille "ulempen" har dog arbeidet mitt gått på skinner i dag, ikke noen slitsomme telefoner, vanskelige mailer, ting som går i stå, feilmeldinger jeg ikke forstår etc, så jeg ligger egentlig litt forran skjema.

Er jeg RIKTIG heldig kan jeg kanskje overraske min kjære med å hente ham på flyplassen (eller evt dra hjem og rydde litt til han kommer, for det ser ikke ut...)

Men det avhenger jo av hvor greit det går videre da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg skjønner. Eneste problemer vi har med det der er å huske å brukte riktig artskonto når vi konterer. Resten er det "sånne" som deg som må slite med ;) Verre blir det når vi må gå tilbake og aktivere alle investeringene som er gjort tidligere, blir gøy og spore opp serienr og servicetag på alle investeringene som er blitt gjort tidligere. (sikkert tilbake til 2005 regner jeg med?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt tilbake dere skal, det vet jeg ikke... Vi har aktivert alt fra 2005 rett og slett fordi vi BEGYNTE med det i 2005 vi, pilitoprosjekt i staten (og nå skal alle andre følge etter) alt kjøpt før den tid er også aktivert forsåvidt, men da i "åpningsbalansen", så det går ikke gjennom denne modulen. (og derved er ikke det MITT problem...)

Og ja, "sånne" som meg sliter med "resten" som du sier. Pluss å korrigere alt det "sånne" som deg (?) gjør feil når dere velger feil artskonto ved kontering (det gjør "sånne" her hos oss i alle fall....)

Trodde et øyeblikk jeg fikk problemer her, da programmet for opplasting av filer sviktet meg "ingen linjer er lastet, ingen linjer har feil" (neivel? Hva skjedde da med dem???) Men en restart av alt løste heldigvis det problemet....

Så jeg raser videre, og håper i det lengste at ting går så glatt som det ser ut som, så kan jeg hjem til min kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flaut da. Så innmari flaut...

Det har nemlig IKKE gått feil likevel, det bsare så sånn ut fordi rapporten var snud på hodet og noen artskonti var brukt omigjen, og jeg ikke leste ALLE linjene (før etterpå...)

Derved slipper jeg 1800 omposteringer... wee!

Og on the bright side, da har ALT gått glatt i dag da, og jeg er allerede ferdig. Med det jeg frykta å sitte her med til klokka nærma seg åtte.

Derfor rekker jeg hente min forlovede på flyplassen likevel.

Jeg tar toget hjem 17:05 og drar hjem. Jeg er hjemme ca ca 17.30, og rekker å putte inn i oppvaskmaskina, rydde litt sånn overfladisk i alle fall, så det ikke ser VERRE ut når han kommer hjem enn det gjorde når han dro. Putter i meg noe spiselig. Så kjører jeg hjemmefra ca kvart over seks, og plukker opp min kjære på flyplassen.

Livet er deilig! Veldig deilig!

(og, jeg har vært så flink og jobba effektivt i dag, at jeg har vist meg selv at det er mulig, og til og med blitt ferdig fortere enn jeg hadde regna med. Det er jo kjempepositivt, for meg som har slitt med veldig dårlig konsentrasjon på jobb i det siste, men de to siste dagene har jeg hatt god motivasjon til å bli ferdig (i går fordi jeg ville bli ferdig ås jeg kunne besøke Linn3c før småtten la seg (måtte jo hilse på ham også, han er nydelig!) og i dag for å bli ferdig så tidelig at jeg kunne hente min kjære) Og det har funka! )

Jepp, i dag er jeg glad og fornøyd med livet.

Og det er fredag. Det er helg. Og om et par timer er min kjære sammen med meg igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fikk en så fin slutt på arbeidsdagen fredag, det er godt å starte helga me då være glad :)

Håper resten av helga di ble like fin, og at du har slappet godt av og kost deg med forloveden din hjemme igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var rett og slett deilig med en sånn slutt på arbeidsuka.

Også fikk jeg hjem min elskede, og det var jo koselig.

Vi skulle egentlig rydde gjesterommet (som har vært brukt som "lager" for alt vi ikke har hatt bruk for/hatt en plass til/kasser/rot i det siste) men stoppa sånn ca halvveis i den prosessen (dvs, min kjære ryddet der, og han rydder på sin helt egne måte, ikke helt flylady-kontrollert, og det blir veldig rotete RUNDT rommet i en periode, men det ordner seg tilslutt da.) Da ringte nemlig min kommende svigerfar og sa at han dessverre var blitt syk, så Bergens-turen hans er blitt utsatt. Derfor, så stoppa ryddinga. Følgelig er hele loftet kaos, og på et merkelig vis har han klart å oversvømme badet også, da han i en pause fra loftet fant ut at han skulle fikse soverommet, og kasta til vask alt han ikke var sikkert på om var rent eller ei...

Men, det ordner seg nok. I det minste så fant han frem igjen senga mi før jeg skulle legge meg (da jeg titta innom var senga full av klær, men jeg tror det var mye av det som nå er på badet...) Og med jevnlig klesvask gjennom hele uka, OG putte det i skapet når det er tørt (og han har jo rett i det, nå når vi tak i kleskapet, så det er lettere å legge bort klær uten å være akrobat (vi har hatt mye klær liggende på "tørke/strykerommet i det siste...)) så blir det nok bra.

På fredag kommer jo uansett hans forlover på besøk.

Så får vi se hva vi får gjort av bryllupsgreier i løpet av uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... i dag er det 15. mars.

I dag ville farfar hatt bursdag. Tidligere i månedene var det bryllupsdagen til farmor og farfar. Farmor har litt tunge dager nå, og det er jo ikke så rart.

Det skal så lite til for å sette meg ut. De snakka om hjerneslag på frokost-tv i morges. Farfar døde jo som en følge av en hjerneblødning (dog var den en følge av et fall kombinert med blodfortynnende medisiner, og han ville vel ikke falt selv om han snubla, om det ikke var for at han er avstivet i begge anklene... og hadde sykehuset oppdaget hjerneblødningen før de fant ham i koma neste morgen kunne kanskje utfallet vært annerledes, hvem vet? En serie uheldige omstendigheter, kan man vel si)

Vel... det skal så lite til, selv om tiden går, og tiden leger alle sår...

Men... ja, tiden går, og vi må gå videre.

Og tross alt, bryllup er en festlig anledning.

Selv om jeg gjerne skulle ha danset med farfar i bryllupet. Gjerne skulle hatt både ham og mormor og morfar tilstede.

Men slik er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Men så en gledesen dag.

Jeg har fått fast jobb!

Og om jeg får sommerferie når jeg vil, så er det faktisk bare 50 arbeidsdager igjen til ferien (og enda har jeg tenkt å be om en fridag før denne, i tillegg til det jeg har av påskeferie...) Så, kanskje 49 arbeidsdager? Og halvannen av disse skal vi være på seminar.

Det er forøvrig 87 dager til jeg gifter meg.

(jepp, jeg har nedtelling på kalenderen på jobb :) )

Så gjenstår et å få avklart om jeg FÅR den sommerferien da.

Sjefen sa vi kunne snakke om det i dag... men han har ikke nevnt det enda. Jeg vil ikke mase for mye heller, men min kjære er mer eller mindre lovet avklaring på et avdelingsmøte i morgen, så det ville vært greit å få avklart sånn i forhold til å få bestille bryllupsreise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ser det ut til at jeg skal få møte min navnesøster etterhvert. Like før jeg bytter navn da...

De ringte fra menigheta i dag, der vi skal gifte oss, for de hadde to påmeldte på vigselskurset med samme navn... Hun lurte på om hun hadde gjort en feil, men fikk i alle fall verifisert at jeg skal gifte meg 23.06.07 med min forlovede, og vi kommer (men bare første gangen, jeg kan ikke drive og reise til Ålesund annenhver tirsdag for tre kurskvelder... men siden vi er der første gangen, så kommer vi da.)

Jeg kunne bekrefte at vi er to med samme navn, og hun andre bor i Ålesudn. Hun er et år eldre enn meg, og jeg hr aldri møtt henne, bare fått tilsendt bildene hennes fra en fotobutikk, kjøre opp med "hennes papirer" (sensor hadde altså sine papirer med hennes navn (vel, det er jo det samme) og fødselsdato på) og klassen hadde mye moro av å lese russeportrettet hennes, "om meg" året før vi var russ og sånn.

Hver gang hun får et barn (hun har minst to som jeg vet om) blir min bestemor gratulert som oldemor, og da jeg kjøpte min Ladycomp ble jeg latterligjort (internt, som de feilaktig sendte til meg...) av leverandøren, for hun har visst kjøpt en et par år før, og de registrerte det som om vi var den samme, som kjøpte en, og deretter kjøpte en ny to år senere...

Men, nå skal hun visst gifte seg i samme krike som meg i år? DET hadde jeg ikke fått med meg (rart, jeg har jo lest gjennom alle navna som fikk den mailen om kurset tilsendt for å se etter kjente, men reagerte sikkert ikke på det da, om "jeg" sto der to ganger... (eller, det kan jo være hennes tilkommende som står der, og at jeg derfor ikke så det. De har sendt mailen til EN i hvert par, men flest bruder. Det er til den som har ringt/møtt opp og booka vigsel, for da oppga vi telefonnummer og mailadresse, og det er nok flest bruder som gjør dette, men det var noen brudgommer på den mail-lista også.

Så da... da får jeg kanskje møte henne da. Og et par måneder senere (eller, et par UKER kanskje) senere, eller kanskje til og med før det, så bytter jeg formelt sett navn, men "privat" tar jeg det ikke i bruk før vi gifter oss, kun der jeg offisielt MÅ (får ikke drive dokumentfalsk...)

Rett og slett ettersom det bare må bli sånn, pga idioti med det der med pass og sånn.

Jaja.

Etter navnebyttet er jeg ganske så sikker på at jeg får et unikt navn i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Si det...

Det får tiden vise. Fast jobb har i alle fall ingen direkte innvirkning på den avgjøreslen, men det skader vel ikke. Time will tell...

(Grunnet mangel på anonymitet er ikke dette noe jeg tror jeg vil "innrømme" på KG før jeg "innrømmer" det irl, når den tid kommer.... tror jeg... må tenke litt på det... hmm... en ny problemstilling.... alt en må tenke på... du stiller ikke lette sprørsmål du....)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, vi er jo TO som skal ta den avgjørselen, sant?

Mitt lille babysyke hode har vært "klar" for det, sånn "hypotetsik sett" i ganske mange år, måtte bare finne en passende far, og det har jeg jo gjort, men min kjære er ikke like enkel... Merkelig nok hadde han ikke gått omkring som liten gutt og tenkt at han skulle bli pappa når han ble stor.... han hadde heller ikke hatt så mange tanker om bryllupet sitt, kan du forstå det???

Så, han trenger vel litt mer tid på å innstille seg på sånne ting som jeg har plnlagt siden jeg var... i barneskolealder...

Enn så lenge har vi det helt flott som to. Men vi er jo enige om at livet som barnløse ikke er aktuelt på sikt da. Det er vel "på sikt" som må avgjøres hva det betyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten motsatt hos oss, sambo har tenkt mer på bryllup og hvordan han vil ha det enn jeg hadde før han fridde. Han har alltid sagt at han vil ha barn, mens jeg har helt fram til nå omtrent sagt at barn ikke er så viktig. Problemet er å bestemme seg for når det passer, men vi har funnet ut at vi utsetter "problemet" til vi er gift, og fant jo ut at da passet det kanskje å begynne etterhvert. Spørs om vi utsetter litt til når vi faktisk kommer dit da! Men over halvparten av omgangskretsen vår har unger, og flere er i gang med unge nr 2, så det er vel bare å følge etter :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...