Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm, jeg har faktisk ikke stappa inn minnekortet enda. Mulig det er noe der, på selve telefonen var det ingenting.

Men kanjeg putte inn cd-er, elelr må jeg gjøre dem om til mp3 først tro? (Jada, jeg vet jeg ikke kan putte inn selve cd'n, men "filene" på en måte) Må nok forske litt på det der, finnes sikkert noe på den vesle cd'n som gjør musikken min lesbar for telefonen, tror jeg.

Satte meg ikke inn i det i går, tenkte å bruke helga på det, men som du sier så er det jo greit å ha musikk til arbeidet om jeg må skifte dekk alene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror cd'ene automatisk blir til mp3format om du legger de inn på pc'en og spiller de av i mediaplayeren? Men er ikke helt sikker :sjenert:

Jeg fikk opp forrige telefonen min som ekstern harddisc, så da var det bare å lage playlist i mediaplayeren og velge sykroniser, og da kom windowsutforskeren opp og jeg kunne velge telefonen. Har ikke prøvd med den telefonen jeg har nå ennå - ting tar tid... Kunne vært kjekt med musikk på den også, bruker den litt på buss og når jeg er ute og går om jeg har glemt iPoden hjemme...

Skrevet

Må absolutt undersøke dette, men det er noe som det virker som kan være litt å sette seg inn i. Mulig det blir dekkskifte uten musikk. Det går sikkert greit likevel. Eller, kanskje det ikke blir dekksifte i dag, men i morgen? I dag skal det jo plaskregne noe så innmari, at det kan umulig være koselig å skifte dekk, og dessuten meldt mange plussgrader... så kan jeg finne ut av telefonen i dag...

Skrevet

Dette musikk-greiene var ikke så lett.

Jeg fant absolutt ingen bruksanvising på det, og den vesle cd'n inneholdt ett eller annet som jeg innstallerte, men ikke får åpna.

Men jeg stappa en misikk-cd i pc'n, og lot mediaplayer "rippe" den til bibliotek, og overførte det til mobilen, bare for å oppdage at det ikke spilles av. For, den takler ikke WMA-formatet eller hva det nå enn het, jeg måtte rippe på nytt, som et format den kan lese (WAV eller MP3) så det driver jeg med nå, så får vi se om jeg får lyd i mobilen i løpet av kvelden...

Dekkskifte tas tidligst i morgen

Skrevet

Forsøk to gikk heller ikke, filene kom likevel over i feil format, prøver igjen. Denne gangen prøver jeg bare en sang, så slipper jeg styre med så MANGE som kan gå feil...

Skrevet

Og da gikk det endelig. Litt kluss med at jeg ikke finner filene helt der jeg ser etter dem, og sånn, men jeg fant den, og fikk lagt den til spilleliste, så da "ripper" jeg resten av plata, og noen til, tenker jeg...

Skrevet

Hvordan går det, blir det dekkskifte idag? Her hadde det iallfall ikke fristet med dekkskifte idag, vindusviskerne gikk for fullt når jeg var ute og kjørte i stad... Men har blitt litt varmere også, var 6 grader tror jeg, tidligere om dagene har det vært 0-2 grader!

God helg :)

Skrevet

Det er drittvær. Pissregn og tåke.

Det er dessuten 8 plussgrader, og meldinger om finere vær i kveld, fint vær i morgen (men også kjøligere, ikke mer enn 3-5 grader, og det kan bety at det er kladt på natta...)

Så dekkskiftet er midlertidig utsatt. I alle fall siden min kjære ektemann antakelig kan hentes hjem så tidelig som 7 i dag, i stedet for 10 som jeg hadde trodd, så muligens gjør vi det da, så får vi gjøre det sammen likevel. Eller så får jeg ta det i morgen. Men dersom det da er glatt i morgen tidelig, får han ta toget... (Hvilket er litt ugunstig, det er en halvtime å gå herfra til toget, og 10 minutter med tog, og en halvtime å gå fra toget til stadion. Vel og merke går det busser altså, men det er måte på hvor ofte de går, ettersom han skal være på plass 8.30 søndags morgen, regner jeg med...)

Men det frister i alle fall ikke å skifte dekk når det er så dårlig vær. Og akkurat nå trengs det i alle fall ikke. Så jeg er inne.

Hvilket er meget mye mer behagelig. Jeg er trøtt.

Har liksom ikke våkna helt.

Det er noe litt ubehagelig av å våkne av vekkerklokka, vite at klokka er seks, det er lødrag, men du kan IKKE sove videre. Eller, jo, min kjære mann registrerte at det regna skikkelig, og derved neppe var så veldig kaldt, så han fastslo at jeg sikkert kunne kjøre ham, derved fikk vi sove en halvtime til. Men halv sju er fortsatt tidelig, på en lørdags morgen.

Visste du at de har barnetime-radio på P4 klokken 7 om morgenen på lørdager? Tror så sannelig det er på søndager også... Det funker ikke helt til å få meg i våkent og festlig humør, å høre på to voksne mennesker som snakker om spøkelser, og påstår at NÅ er det Halloween, enda det vitterlig var på onsdag! (Jeg hadde snop på onsdag, til de som ringte på. Jeg har forsåvidt fortsatt snop, siden det ikke kom så mange, men jeg er ikke tilhenger av at ungene skal kle seg ut og gå rundt hver dag... Det er halloween på EN dag. Og det er mørkt så tidelig nå for tiden, at det er null problem å gå en tur på knaks eller knep lenge før leggetid, selv på en onsdag, det mener jeg. Så da liker jeg ikke radiotullinger som forteller ungene at det er Halloween i dag. For de er det ikke!

Jaja, i alle fall, de spilte en sang som vi definitivt huska. De leste en historie, som vi ikke var så sikker på om vi huska, men pianospillet i bakgrunn av historia, det huska vi. Jeg fastslo etterhvert at historien har jeg ikke hørt før. For en dum historie. Spøkelser... ja, greit nok, det handlet om spøkelser. Om en mor og en far og et barn, som var spøkelser. Og så snakka de om når dette barnespøkelset skulle bli voksen! Ehh... slik mitt vesle hode trodde det var, så var spøkelser ikke vesener som vokser og blir eldre, og får barn som vokser opp?

Menmen, altså, jeg kom frem til at vi står opp for tidelig for ofte, når vi kjenner igjen barnetimen på radio. Den er ferdig klokka åtte da. Da begynner et utakknemmlig program da. Tenk å ha den "verdsatte" jobben å være programleder i et seriøst program, for voksne folk, på P4 klokken 8 om morgenen på en lørdag! Ikke sånn spesielt mange våkne mennesker som hører på? For all del, jeg kjenner mange voksne mennesker som er våken klokka 8 på en lørdag og hører radio, men 90% av dem hører NRK P1, og bryr seg knapt om at det påstås at det finnes andre kanaler på radioen...

Jaja, halv ni var han levert. Dette har blitt litt senere hver helg. Første helga var 8. Neste helg sa han med nøkkelen at 8.1 var tids nok. Denne helga sier han 8.30. Det er greit det, for denne helga er det bare et par kamper om gangen, første helga var det 14 kamper, dvs 28 lag som hadde sin første kamp klokken ti, og nye 28 lag som hadde sin første kamp klokken 10.20 Derved trengte vi å være der litt tidelig, for å ha klart nok laglister, registrere lagene etterhvert som de kom, og organisere dommerene (litt lettere med to dommere som har hver sin bane, enn 17 dommere som skal dømme på 14 baner med rullerende pauser... hvorav selvsagt ikke alle dukket opp i tide, så man måtte rett og slett se de skulle være der til klokka ni, for å reke å ringe rundt og vekke de som ikke var der (Dette med dommerene var heldigvis aldri vårt ansvar i år)

Huff, nå har jeg rotet meg så langt bort at jeg ikke husker hva jeg skulle fortelle om.

Men altså, tidelig opp, mann levert 8.30, jeg handla på butikken nesten hjemme klokka ni, og har sooooomla med frokosten, og nå er den over 11, og jeg føler meg igrunnen fortsatt like trøtt.

Skrevet

Nå er Branncup ferdig!!!

Min mann er på vei hjem.

Bilen har fortsatt sommerdekk, men det blir nok snart endret på. Min kjære mann måtte gå og ta toget i morges, og kommer også nå hjem med toget, for det var glatt og kaldt ute... Men jeg tok ikke sjangsen på å bytte alle dekkene alene jeg. Vet at jeg sikkert hadde klart det, men...

Så da får jeg heller vurdere å ta på refleksvest og rusle ned til togstasjonen, og ta mot min kjære, eller evt være hjemme og lage middag til ham. (og meg selv. Sen middag, men jeg venta med den til han kom hjem, håpet han kom litt før da, men det tar alltid tid, med avslutning og sånn, siste kvelden, alt må ryddes opp i og sånn)

Men det er i alle fall ferdig! WEE, neste helg skal vi ikke ha vekkerklokke på! I alle fall ikke på 6!

Skrevet

Jepp, kjempedeilig.

Jeg har jo stort sett sløva denne helga også da, men min kjære er sliiiiiten nå.

Jeg spurte ham, som vanlig, hvor lang han tror denne dagen blir. Det spør jeg om hver morgen på vei til jobb, sånn for å få et inntrykk av om det er mye møter, stramme tidsfrister, om vi skal hjem til middag sammen eller om han skal jobbe til seeeent, og fikk til svar at han har lyst hjem tidelig og hvile, for han er sliten.

Det skjønner jeg godt at han er, han har jobba hver dag i 3 uker, og helgevaktene har vært lenger enn normale arbeidsdager (gjerne 13 timers "vakter") og han har jobba/stressa på jobb også.

Det var det dekkskiftet da, men bortsett fra det...

Ehhh.... ikke det nei. Da ringte han og sier at det er stor fare for at han ikke blir med meg hjem i kveld, for det dukket opp noe hastearbeide som kan medføre lange kvelder hele uka, han vet vel litt mer etter et møte klokka tolv, men "hvilekveld" og "besøkskveld" gled visst stille ut sideveien.... :tristbla:

Skrevet

Du får berre legge alt til rette for at han får slappa masse av når han faktisk KAN det då :)

Skrevet

Det er herved bekreftet at min mann kommer "sent" hvejm i dag. Hvor sent det er, er uvisst, men jeg må "bare dra hjem når jeg vil, og før det fryser på".

Jaja. Gjøre meg ferdig her, og dra hjem og se om jeg kan gjøre det litt koselig så han kan få slappe av ikveld da.

Og kanskje FAKTISK legge om på bilen, ikke bare snakke om det? Så slipper han DET i alle fall? Jeg kan jo... i teorien. I praksis kan jeg jo legge om, og la bilen stå stille, så kan han etterstramme skruene? Gitt at jeg får av alle da, men det pleier gå greit, når jeg bare tar i veldig godt...

Malama er ikke sterk. Men sterk nok.

Skrevet

Sliten.

Men fornøyd, jeg klarte det!

Det vanskeligste var ikke å få opp skruene, men å plassere det nye hjulet. Ja, å treffe inn på skruene i mørket. Det var skumring da jeg begynte klokka fem, og ganske mørkt da jeg var ferdig klokka seks. Det begynte å regne da jeg akkurat hadde fått på det tredje dekket.

Men nå er bilen skodd for vinteren. Må avsted og sjekke lufttrykket og sånn etterhvert, men nå spiser jeg middag. En meget enkel alene-hjemme-middag. Miniwok. Dvs, jeg brukte ikke wok'en engang, men stekepanna, lat som jeg er gadd jeg ikke finne den frem. Jeg bare stekte gulrot i skiver og litt kokt skinke i småbiter (pålegg rett og slett, som jeg skar opp) litt krydder på, og nudler til. Enkelt og godt. For min kjære mann ringte akkurat når siste dekket var festet, og ga beskjed om at jeg måtte spise middag før han kom hjem, for han blir sen.

Han er sliten, det vet jeg, og jeg liker ikke at han jobber så mye, men det er ikke noe jeg får gjort så mye med. Så jeg får heller legge opp til å stelle godt med ham når han kommer hjem. Ha skiftet til vinterdekk, så han slipper det, ha mat til ham om han vil ha, og ellers gjøre det som må gjøres så han kan slappe av eller gå rett til sengs om det blir så sent.

Skrevet

Så flott at du fikk skiftet dekk. Vet hvordan det er å grue seg til en sånn jobb som man vanligvis gjør sammen, men det er i det minste veldig deilig når man har gjort det og kjenner seg skikkelig flink etterpå :) Tipper mannen din blir glad for at det er gjort, sånn at han slipper å tenke på at det er enda en ting han må gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...