Gå til innhold

Spiser du fortsatt gris?


AnonymBruker

Spiser du gris?  

341 stemmer

  1. 1. ?

    • Ja
      162
    • Ja, men prøver virkelig å holde det til et minimum
      67
    • Nei
      112


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært noen fan av gris, liker ikke smaken. Eneste jeg spiser jevnlig er strandaskinke på pizzaen. 

Ikke glad i bacon, pølser, koteletter, svinefilet eller skinke.

Kommer nok til å fortsette som jeg har gjort, strandaskinke på pizzaen og ellers bare spise gris når det er eneste alternativet som blir servert i selskap.

Anonymkode: 94b05...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke skinkepålegg heller? Eller strandaskinke?

Anonymkode: 69b95...678

Det sier seg vel seg når vedkommende ikke har spist svin på 10 år

Anonymkode: d9229...9f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri vært spesielt begeistret for svinekjøtt (jeg er ikke særlig glad i koteletter, pølser, bacon osv), så det holder jeg uansett til en minimum. Jeg kommer ikke til å slutte å spise medisterkaker fra den lokale slakteren til jul eller leverpostei, kokt skinke og servelat fra Gilde og Stabburet (som er primært de fire svineproduktene jeg faktisk spiser), men kommer ikke til å spise noe noe mer enn jeg gjør i dag.

Og ja, jeg så dokumentaren. Den var fæl, men det får meg ikke til å bli veganer/vegetarianer.

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Absurdah skrev:

Nei, jeg har aldri vært glad i svinekjøtt :) Spiste pølser en sjelden gang, men byttet det ut med kylling  :)

Men kyllingene har jo også ræva 😭

Anonymkode: f57cd...cb0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kyllingene har jo også ræva 😭

Anonymkode: f57cd...cb0

Industrikylling har det verre enn svin, ja, det er jo det første man bør kutte hvis man er opptatt av dyrevelferd. 

Anonymkode: 6b263...671

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser svært lite av både svin og kylling. Mindre og mindre kjøtt generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Industrikylling har det verre enn svin, ja, det er jo det første man bør kutte hvis man er opptatt av dyrevelferd. 

Anonymkode: 6b263...671

Jeg er ikke opptatt av dyrevelferd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg. Det er godt. Jeg har mistet mye av tilliten til journalistene og føler meg langt fra overbevist om at det står så ille til i bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, hind said:

Det gjør jeg. Det er godt. Jeg har mistet mye av tilliten til journalistene og føler meg langt fra overbevist om at det står så ille til i bransjen.

Hva med mattilsynet, har du tillit til dem? De fant i 2018 at:

"Slaktegrisen i Rogaland har ikke god nok dyrevelferd."
https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/produksjonsdyr/svin/mattilsynets_tilsynsprosjekt_paa_slaktegris_i_rogaland_201718.30960

Anonymkode: 676a0...ffd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva med mattilsynet, har du tillit til dem? De fant i 2018 at:

"Slaktegrisen i Rogaland har ikke god nok dyrevelferd."
https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/produksjonsdyr/svin/mattilsynets_tilsynsprosjekt_paa_slaktegris_i_rogaland_201718.30960

Anonymkode: 676a0...ffd

Noe mer til dem, men jeg bor ikke i Rogaland. Dessuten kjøper vi kjøttet vårt fra en sikker gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med mattilsynet, har du tillit til dem? De fant i 2018 at:

"Slaktegrisen i Rogaland har ikke god nok dyrevelferd."
https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/produksjonsdyr/svin/mattilsynets_tilsynsprosjekt_paa_slaktegris_i_rogaland_201718.30960

Anonymkode: 676a0...ffd

All grunn til å være skeptiske til Mattilsynet: https://www.aftenposten.no/norge/i/K3GxjE/Feilaktig-rapport-mot-pelsdyrbonde-Derfor-gikk-Mattilsynets-direktor-av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, hind skrev:

Det gjør jeg. Det er godt. Jeg har mistet mye av tilliten til journalistene og føler meg langt fra overbevist om at det står så ille til i bransjen.

Ignorens is bliss 

Anonymkode: d9229...9f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mat som smaker godt. Svin smaker godt. Jeg spiser svin. Jeg lever bare en gang, og kunne knapt brydd meg om grisene blir behandlet med vold eller ikke så lenge svinesteiken smaker godt. 

Anonymkode: 48dfd...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kyllingene har jo også ræva 😭

Anonymkode: f57cd...cb0

På hvilken måte? Eneste dyreplageriet angående dem er vel at de blir holdt innestengt i alt for liten plass og burhøns får vondt i føttene av stålet de står på..? Eller blor de også slått og dratt i halen?

Anonymkode: 69b95...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker said:

På hvilken måte? Eneste dyreplageriet angående dem er vel at de blir holdt innestengt i alt for liten plass og burhøns får vondt i føttene av stålet de står på..? Eller blor de også slått og dratt i halen?

Anonymkode: 69b95...678

https://www.dyrevern.no/landbruk/kylling_kalkun/mattilsynet_paviser_systematisk_dyremishandling_i_kyllingneringa

Anonymkode: 676a0...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange år siden jeg sluttet å kjøpe kjøtt fra Gilde og lignende. Kjøper av og til fra Grøstad. Kylling har jeg f.eks ikke spist på mange år. Det går gjerne i vilt og skalldyr her hos oss. Vi blir nok aldri veganere men bruker en del plantebaserte produkter, Alpro har mye bra. Folk bør faen meg tenke seg om hva de egentlig støtter når de kjøper billig kjøtt. 

Anonymkode: 4755c...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser mat som smaker godt. Svin smaker godt. Jeg spiser svin. Jeg lever bare en gang, og kunne knapt brydd meg om grisene blir behandlet med vold eller ikke så lenge svinesteiken smaker godt. 

Anonymkode: 48dfd...2fc

:spy:

Anonymkode: 4755c...e24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo i hvertfall ikke bedre!!!!!

Anonymkode: 2283b...96e

Det fins ikke... Jøder og muslimer spiser ikke svin. Get with the program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...