Gå til innhold

Spiser du fortsatt gris?

Spiser du gris?  

341 stemmer

1. 1. ?

• Ja
      162
    • Ja, men prøver virkelig å holde det til et minimum
      67
    • Nei
      112

Fremhevede innlegg

Gjest Madame Bovary
Skrevet

Spiser «alt», men i mindre mengder som jeg gjerne betaler mer for, fra ordentlige produsenter.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiser kun halal- og kosjersvin.

Anonymkode: a8157...48e

• Liker 2
Skrevet

Har ikke spist gris eller kylling eller konvensjonelle egg på over 10 år.

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt og jeg kommer til å forsette med det.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og jeg spiser kylling også. Har jo vært en del dokumentarer om hvor jævlig kyllingen og kalkunen har det også. 

Det er uappetittlig å se disse filmene, og jeg har ikke sett den brennpunkt om grisen. Noe må jeg spise. 

Jævlig uappetittlig med disse leksene som er syke og blør også. Esj! 

Men hva skal vi spise da? 

Anonymkode: 0e919...dfe

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg merker at jeg blir glad for at jeg ikke har sett noen dokumentar om griser, siden folk visstnok slutter å spise svin av å ha sett hvordan de behandles.

Velkommen ut av drømmeland. Flere dyr enn griser har det ille i industrialisert landbruk, der dyr er enheter og ikke levende vesner med følelser og etiske behov. Skal dere slutte å spise svin pga en dokumentar er det bare å slutte å spise kjøtt. FYI.

Endret av Tøytigern
  • Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser kun halal- og kosjersvin.

Anonymkode: a8157...48e

Ha... ha... :kaklehone:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Tøytigern said:

Jeg merker at jeg blir glad for at jeg ikke har sett noen dokumentar om griser, siden folk visstnok slutter å spise svin av å ha sett hvordan de behandles.

Velkommen ut av drømmeland. Flere dyr enn griser har det ille i industrialisert landbruk, der dyr er enheter og ikke levende vesner med følelser og etiske behov. Skal dere slutte å spise svin pga en dokumentar er det bare å slutte å spise kjøtt. FYI.

Det er forskjell på artene, svin og fjørfe har det verst.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og jeg spiser kylling også. Har jo vært en del dokumentarer om hvor jævlig kyllingen og kalkunen har det også. 

Det er uappetittlig å se disse filmene, og jeg har ikke sett den brennpunkt om grisen. Noe må jeg spise. 

Leksene?? :klo:

• Liker 2
Skrevet

Ja. Men spiser svinekjøtt fra en liten lokal gård med naturgris :) kjøpte vel en kvart gris som ligger på frys i ulike deler (bacon, steik, koteletter, indrefilet etc).

Dyrene der har hatt gode liv, og alle kan komme og hilse på de fine grisene. 

Koster mer - men verdt hver eneste krone.   

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Sol70 skrev:

Det er forskjell på artene, svin og fjørfe har det verst.

Hva med kyr som står med store redde øyne og vet de skal tvinges opp på en lastebil og ikke vet hvorfor. Så piskes de innpå. Noen av dem brekker beina i prosessen med å få dem av lastebilen igjen, fordi alt skal gå så raskt og dyrene tvinges. Men meh, det er jo ikke så farlig for kua skal jo daue likkavæl.-.-.-

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fjørfe og gris har det verst, så her må man se etter frilands- og/eller økologisk.

Storfe har det generelt bedre enn de over.

Sau og geit har det enda bedre.

Anonymkode: 676a0...ffd

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Tøytigern said:

Hva med kyr som står med store redde øyne og vet de skal tvinges opp på en lastebil og ikke vet hvorfor. Så piskes de innpå. Noen av dem brekker beina i prosessen med å få dem av lastebilen igjen, fordi alt skal gå så raskt og dyrene tvinges. Men meh, det er jo ikke så farlig for kua skal jo daue likkavæl.-.-.-

Jeg sa ikke at alle kyr har det fantastisk, jeg sa at fjørfe og gris har det verst.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå har de også funnet unødvendig bruk av vold og masse andre lovbruk i 13 av 13 gårder som de besøkte.

Anonymkode: 69b95...678

Mer feil er det ikke mulig å få det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener at ALLE griser i fangenskap har det dårlig, så mener du at ALLE dyr i fangenskap har det dårlig, inkludert kjæledyr.

Anonymkode: 676a0...ffd

Jeg har kun en katt og han har katteluke så han kan komme og gå som han vil. Viss han en dag finner ut at han ikke liker meg så har han all sin frihet til å reise.

Da jeg var barn visste jeg ikke bedre. Hadde både kanin og marsvin

Anonymkode: 69b95...678

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Sol70 skrev:

Jeg sa ikke at alle kyr har det fantastisk, jeg sa at fjørfe og gris har det verst.

Trist å vite. :(

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Feil. 13 av x antall gårder. 100? 200? 1500?

Dama var vel bare innom 13 gårder.. 

Anonymkode: f57cd...cb0

• Liker 7
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dama var vel bare innom 13 gårder.. 

Anonymkode: f57cd...cb0

Og jeg har bare vært innom ett hus.

Dama har holdt på med dette i årevis, og har nok vært innom langt flere enn 13 gårder.

Endret av Husholdning1
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? 

Anonymkode: afed6...20c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...