Gå til innhold

Spiser du fortsatt gris?


AnonymBruker

Spiser du gris?  

341 stemmer

  1. 1. ?

    • Ja
      162
    • Ja, men prøver virkelig å holde det til et minimum
      67
    • Nei
      112


Anbefalte innlegg

Jeg hørte noe om en griseunge som ble slengt i veggen. Hvorfor i all verden skulle den slenges i veggen, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Og jeg har bare vært innom ett hus.

Dama har holdt på med detye i årevis, og har nok vært innom langt flere enn 13 gårder.

Men hun hadde også slengt en griseunge i veggen, så hvem er hun til å rette en pekefinger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har ikke spist kjøtt på snart 3 år og vært veganer i 2,5 år

Anonymkode: d9229...9f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bacon ❤️

Anonymkode: afed6...20c

Modent 

Anonymkode: d9229...9f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Tøytigern skrev:

Men hun hadde også slengt en griseunge i veggen, så hvem er hun til å rette en pekefinger?

Snakk om å misse poenget

Anonymkode: d9229...9f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Modent 

Anonymkode: d9229...9f3

Ja. Jeg liker bacon. Det er gris. Ja jeg spiser gris. 

Anonymkode: afed6...20c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bryr meg ikke hvordan et dumt dyr har det, spiser svin 😊 Trodde dere at bonden hadde med dyret inn og koste med det i sofaen? Kom ikke som noe overraskelse akkurat.

Anonymkode: 55e86...5ef

Grisen er smartere enn hunden så i følge dun logikk så burde vi spise hunder også

Anonymkode: d9229...9f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er såpass glad i kjøtt, så avstår jeg fra å se den videoen. Hvorfor skal jeg stoppe meg selv fra å spise noe som er så godt....

Anonymkode: 83b6d...f13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grisen er smartere enn hunden så i følge dun logikk så burde vi spise hunder også

Anonymkode: d9229...9f3

Grunnen til at vi ikke spiser hunder er fordi vi har de som kjæledyr. Kulturen er slik her. I Kina spiser de katter. I India er kua hellig. 

Ja vi kunne spist hunder om vi ville. 

Anonymkode: afed6...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke se den dokumentaren, og selv om jeg spiser (forholdsvis) lite kjøtt, så kan det nok godt være at jeg kommer til å spise svinekjøtt. Tenker at det vil være bra å handle fra Reko-ringen, så jeg skal prøve det i stedet for å kjøpe koteletter til 39,- kiloen fra Rema1000.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Jeg, og de fleste andre kommer ikke til å slutte å spise kjøtt. Alle vet at kjøttindustrien er dritkjip. Alle vet at enkelte dyr tortureres og lider. Enda en dokumentar som viser hvordan ting er forandrer ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da bør man begynne å tenke over hvilke andre produkter som er laget med ingredienser fra gris. Har noen en oversikt?

Blir grisespekk brukt i krydder og godterier og såpe feks?

Anonymkode: a80f3...0fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grisebønder bør selvsagt rødme, her var det ikke snakk om enkelttilfelle, men en ukultur blant flere bønder. 

Svært alvorlig. 

Anonymkode: fec62...805

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg er såpass glad i kjøtt, så avstår jeg fra å se den videoen. Hvorfor skal jeg stoppe meg selv fra å spise noe som er så godt....

Anonymkode: 83b6d...f13

Lenge leve skylapper..

Anonymkode: e1eea...112

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser svin og kjøtt generelt. Mister energi uten å spise kjøtt. Melk, egg og hvete kan jeg ikke ha, og  syltetøy regner jeg som snop...

Servelat, fårepølse, skinke og salami. Leverpostei. Flere ganger i uken.

Karbonadedeig ukentlig.

Bacon en sjelden gang.

Liker ikke biff, det blir for mye kjøtt på en gang og vokser i munnen på meg

Anonymkode: de994...d39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tøytigern skrev:

Men hun hadde også slengt en griseunge i veggen, så hvem er hun til å rette en pekefinger?

Hun måtte jo slenge griseungen i veggen for å fortsatt virke troverdig sånn at ikkr bonden ble mistenktsom. Viss hun sa at "åh nei det der vil jeg ikke gjøre det er dyreplageri" så hadde ikke bonden latt henne jobbe der mer.. bonden snakker jo også til hun om at han vet det er ulovlog og at om mattilsynet visste om dette ville han blitt fratatt muligheten for å ha dyr på livvstid.

Anonymkode: 69b95...678

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, batcat skrev:

Jeg, og de fleste andre kommer ikke til å slutte å spise kjøtt. Alle vet at kjøttindustrien er dritkjip. Alle vet at enkelte dyr tortureres og lider. Enda en dokumentar som viser hvordan ting er forandrer ingenting. 

Jo, jeg har sluttet å spise gris etter dette. Og jeg vet også om flere andre som har sagt at de skal slutte.

 

Anonymkode: 69b95...678

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg er såpass glad i kjøtt, så avstår jeg fra å se den videoen. Hvorfor skal jeg stoppe meg selv fra å spise noe som er så godt....

Anonymkode: 83b6d...f13

Jeg synes det er godt å slå andre mennesker. Hvorfor skal jeg stoppe med det? Det er jo så godt....

Anonymkode: 6dae4...77c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...