Gå til innhold

Spiser du fortsatt gris?


AnonymBruker

Spiser du gris?  

341 stemmer

  1. 1. ?

    • Ja
      162
    • Ja, men prøver virkelig å holde det til et minimum
      67
    • Nei
      112


Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er godt å slå andre mennesker. Hvorfor skal jeg stoppe med det? Det er jo så godt....

Anonymkode: 6dae4...77c

Bare å fortsette med det, hvis du vil. Hvor lenge du får holdt på er en annen sak :) Det er ikke ulovlig å spise kjøtt, vi mennesker er tross alt kjøttetere

Anonymkode: 83b6d...f13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare å fortsette med det, hvis du vil. Hvor lenge du får holdt på er en annen sak :) Det er ikke ulovlig å spise kjøtt, vi mennesker er tross alt kjøttetere

Anonymkode: 83b6d...f13

Det er ulovlig å slå griser med spade. Hvordan hadde du likt det viss jeg kom å slo på dama di med en spade bare fordi hun sto på feil plass? 

Anonymkode: 69b95...678

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ulovlig å slå griser med spade. Hvordan hadde du likt det viss jeg kom å slo på dama di med en spade bare fordi hun sto på feil plass? 

Anonymkode: 69b95...678

har aldri slått noe dyr, jeg spiser maten jeg vil ha fra butikken eller utesteder. Så du får rette den der til de som liker å drive mishandling.

Anonymkode: 83b6d...f13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er godt å slå andre mennesker. Hvorfor skal jeg stoppe med det? Det er jo så godt....

Anonymkode: 6dae4...77c

Du kan ikke sammenligne å slå noen med å spise kjøtt. Da må du sammenligne med de som slår dyr. 

Anonymkode: afed6...20c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å misse poenget

Anonymkode: d9229...9f3

Og poenget var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, batcat skrev:

Jeg, og de fleste andre kommer ikke til å slutte å spise kjøtt. Alle vet at kjøttindustrien er dritkjip. Alle vet at enkelte dyr tortureres og lider. Enda en dokumentar som viser hvordan ting er forandrer ingenting.

Hvordan skal vi få endret noenting om folk ikke bryr seg? Dette gjelder alt som er galt med verden - folk VET at slike ting skjer, men deres komfort trumfer all verdens lidelse. Jeg fatter det ikke.

Jeg spiser verken svin eller annet kjøtt, og sluttet med det før jeg så noen av dokumentarene. (Spiser heller ikke meieriprodukter eller egg, handler tøy brukt,  bruker ikke plast osv. Talk AND walk.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun måtte jo slenge griseungen i veggen for å fortsatt virke troverdig sånn at ikkr bonden ble mistenktsom. Viss hun sa at "åh nei det der vil jeg ikke gjøre det er dyreplageri" så hadde ikke bonden latt henne jobbe der mer.. bonden snakker jo også til hun om at han vet det er ulovlog og at om mattilsynet visste om dette ville han blitt fratatt muligheten for å ha dyr på livvstid.

Anonymkode: 69b95...678

Det kunne hun vel sagt. :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke type 60% av besøkene som ble gjort som var grove brudd på dyrevern? 

Anonymkode: 51ee3...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg og min familie er muslimer og vi spiser ikke gris vi spiser bare halal kjøtt og halal mat! Gris er skittent og ekelt.

Endret av Blessedmoom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blessedmoom skrev:

Nei jeg og min familie er muslimer og vi spiser ikke gris vi spiser bare halal kjøtt og halal mat! Gris er skittent og ekelt.

👍 hurra for muslimene

Anonymkode: 69b95...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det kunne hun vel sagt. :bond:

Nei det kunne hun ikke. Da hadde de blitt redde. Hun skulle hjelpe de i fjøset og gjøre som hun fikk beskjed om. 

Hadde hun sagt det hadde hun måttet avbryte prosjektet. 

Bare meg som syns hun hørtes meget "barnslig"ut? I mangel av bedre ord. Jeg er enig i at det er alvorlig det som ble filmet, men hun som gikk undercover irriterte meg. 

Anonymkode: afed6...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det kunne hun ikke. Da hadde de blitt redde. Hun skulle hjelpe de i fjøset og gjøre som hun fikk beskjed om. 

Hadde hun sagt det hadde hun måttet avbryte prosjektet. 

Bare meg som syns hun hørtes meget "barnslig"ut? I mangel av bedre ord. Jeg er enig i at det er alvorlig det som ble filmet, men hun som gikk undercover irriterte meg. 

Anonymkode: afed6...20c

Det som irriterer meg er at hun ikke fant på noe bedre enn å begynne å mishandle en griseunge. Hun hadde vel ikke trengt å mishandle et dyr for  ikke blitt mistenkelig...

Nå har ikke jeg sett denne dokumentaren, men jeg ser det som unødvendig å kaste en levende gris i en vegg, hvis det ikke er for å være direkte ond.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det tar lang tid før jeg spiser gris igjen. Dokumentaren gjorde inntrykk. Jeg har alltid elsket bacon, men tanken på bacon gjør meg kvalm nå.. 

Anonymkode: 96db9...cf8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja med måte😁 Nøff nøff🐷🐷

Anonymkode: f6870...aa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Det som irriterer meg er at hun ikke fant på noe bedre enn å begynne å mishandle en griseunge. Hun hadde vel ikke trengt å mishandle et dyr for  ikke blitt mistenkelig...

Nå har ikke jeg sett denne dokumentaren, men jeg ser det som unødvendig å kaste en levende gris i en vegg, hvis det ikke er for å være direkte ond.

Det ble gjort for å avlive grisunger. Grisunger som var syke og ellers ville blitt ligget halvdøde i lengre tid til de døde av seg selv. Så.. Tja hva vil du ha? pest eller kolera? 

Anonymkode: afed6...20c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Blessedmoom skrev:

Nei jeg og min familie er muslimer og vi spiser ikke gris vi spiser bare halal kjøtt og halal mat! Gris er skittent og ekelt.

Griser er faktisk svært renslige dyr, sammenlignet med mange andre. Det at de er rituelt ureine betyr ikke at de er fysisk møkkete...

Tenk på at i India regnes ku-urin som noe man kan vaske seg rituelt ren med. De vasker seg også "rene" rituelt i Ganges- i elvevann som er fullt av forurensning, aske fra døde og avføring fra dyr. Tenkte bare jeg skulle nevne det, sånn med tanke på hva som er rent/urent og skittent/ekkelt.

Griser er rituelt ureine for en muslim, men griseunger kan faktisk se ganske så søte ut.:sjenert:

Denne ser feks ganske søt ut med det lille trynet...

Palatability-of-piglet-diets-on-Trouw-Nu

Endret av Tøytigern
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble gjort for å avlive grisunger. Grisunger som var syke og ellers ville blitt ligget halvdøde i lengre tid til de døde av seg selv. Så.. Tja hva vil du ha? pest eller kolera? 

Anonymkode: afed6...20c

:blink:

Kunne man ikke fått gjort det på noen annen måte? Nei, hun kunne vel kanskje ikke det og fått dokumentert det, samtidig.

Stakkars liten gris. Det må ha vært fryktelig for den. For en inhuman praksis. Kunne de ikke skutt dem i hodet eller noe... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Det som irriterer meg er at hun ikke fant på noe bedre enn å begynne å mishandle en griseunge. Hun hadde vel ikke trengt å mishandle et dyr for  ikke blitt mistenkelig...

Nå har ikke jeg sett denne dokumentaren, men jeg ser det som unødvendig å kaste en levende gris i en vegg, hvis det ikke er for å være direkte ond.

Men dersom ikke hun hadde gjort det så hadde jo bare bonden gjort det selv. Men jeg er enig i at hun kunne alltid funnet på en unnskyldning for å slippe og allikevel ikke røpet at hun jobbet undercover.

Anonymkode: 69b95...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dersom ikke hun hadde gjort det så hadde jo bare bonden gjort det selv. Men jeg er enig i at hun kunne alltid funnet på en unnskyldning for å slippe og allikevel ikke røpet at hun jobbet undercover.

Anonymkode: 69b95...678

Hun tenkte sikkert det viktigste var at filmen kom ut.

Jeg trenger ikke se noen dokumentar for å vite at det står ille til rundt om på bondegårdene. Det har vært snakk om det i mediene før. Feks her er det en bonderådgiver ikke tok vare på egne dyr. Altså en fagperson i Nortura som gir råd til andre bønder om dyrevelferd. https://www.nrk.no/rogaland/bonderadgiver-klarte-ikke-ta-vare-pa-egne-griser-1.13887488

 

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å spise industrielt produsert kjøtt igjen siden jeg er utstyrt med grunnleggende empati. 

Anonymkode: 256c7...bb4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...