Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.6.2019 den 23.40, RoH skrev:

Hvorfor likestiller du seksualitet og sexobjekter? For meg er sexobjekter svært negativt ladd, tenker da på kvinner (eller menn) som vanker på svingers, eller prostituerte (er forresten ikke sikker på om jeg mener prostituerte er det)

Om du tar deg en tur ut vil du se at 90% av kvinner kler seg for å tiltrekke seksuell oppmerksomhet, det er høye hæler, setter opp / farger håret, klesdrakt, sminke, negler, push-up silikon osv osv. Dette gjør de for å utkonkurrere andre kvinner, søker bekreftelse på sin seksualitet. 

Du kan gjerne kalle det noe annet om du er mer komfortabel med det, men om du reflekterer litt over temaet å legger velviljen til ser du nok det. 

Jeg tror problemet først oppstår når dere blir kontaktet av en de ikke føler gir dem noe, eller at de kun søket en lettere bekreftelse, da er kontakten påtrengende, ubehagelig. 

Kvinner som er i forhold, eller ikke ønsker kontakt med menn bør jo kanskje reflektere over hvem de er og hva slags signaler de sender ut.

Menn bør for all del tåle avvisning, men greit å ikke gjøre orienteringen vanskeligere enn nødvendig. 

Ok så vi skal se ut som slasker? Altså jeg kler meg ordentlig når jeg skal ut (med mindre det er søndag og jeg er bakfull...) Men jeg gjør det aldri før å få oppmerksomhet? Jeg sminker meg såvidt og kler meg i klær jeg liker.

Men greit, fra nå blir det joggeklær,grorudpalme og gule tenner..

Anonymkode: fc247...a15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Husholdning1 skrev:

Nei, det gjør det ikke. Menn hater kvinner.

Dessverre veldig sant😔

Anonymkode: fc247...a15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med at noen snakker til meg. Problemet er jo kun når det blir ekkelt eller de ikke godtar et nei, men absolutt ikke et problem å ta kontakt.

Men det skjer meg jo uansett sjeldent da så merker ikke forskjell hvis menn liksom skal leke "å nei,nå kan jeg ikke prate med deg" uansett. Å bli kontaktet av menn er forbeholdt de peneste damene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 11.41, herzeleid skrev:

Du misforstår totalt. Saken her er jo at en ung mann tar til orde for at en skal ta kontakt på mer hverdagslige arenaer, og responsen på dette fra en del sinnafeminister er å henge ham ut og snakke om trakassering. Det er nettopp denne reaksjonen en del synes er uheldig, og som jeg tror de fleste vanlige kvinner ikke støtter.

Men det er personen skriver stemmer jo for det er jo sånn menn reagerer?

En kvinne sier at en mann må godta et nei og det blir omgjort til et hylekor om at nå er det livsfarlig å ta kontakt?

Men fuck feministene. Drittlei dem alle som.bare skal lage problemer for vanlige kvinner. Og man kan nesten ikke si noe imot dem heller for da er du "underkuet"..husk at de fleste kvinner er ikke sånne hysteriske fitter😎

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i mot at folk skal kunne prate mer med hverandre i ulike settinger. Jeg prater gjerne med folk jeg ikke kjenner i settinger som hvis jeg møter noen med samme hund som meg, barna våre leker sammen, etc. Men igjen, de gangene noen fremmede , og det er alltid menn, vil "prate" på bussen o.l har det IKKE vært kunn for å prate. Nei de skal helst ha tlf og vite om du er singel. 

Hadde en mann tatt initiativet for en prat om det var på en hundeutstilling, et utested, eller andre steder det er naturlig at folk mingler og prater så hadde det ikke føltes ubehagelig.

Men sitter man på bussen så er man fastlåst, du kommer det ikke lett unna om en som vil "prate" har satt seg ved siden av deg. Det er kanske ingen andre rundt deg som kan hjelpe hvis det blir ubehagelig, man kjenner seg litt fanget. Så dere menn som gjerne vil prate litt, kan dere ikke heller gjøre det et annent sted? og i hvertfall ikke bli fornærmet om kvinnen er totalt uinteressert og til og med redd.

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Det slår meg at mannfolk som «bare vil prate litt» på den måten de fremstilles her er psykiatriske tilfeller, og således sorterer under en annen fane en den norske gjennomsnittsmannen.

Vanskelig å kjenne igjen den gjengse norskfødte (edru) mann som pågående på den måten på bane, fly og tog. 

Det jeg imidlertid kan garantere er at kvinnfolk på offentlig transport skal få fred for meg fremover, slik de har fått det så lenge jeg kan huske.

Jeg tror og håper dette er ei Oslo-greie, og at resten av nasjonen kan greie å kommunisere på en naturlig måte.

 

Anonymkode: 4c545...3cb

Du har helt rett, det er ikke den typiske norske gjennomsnittsmannen det er snakk om. Men unntakene er det dessverre litt for mange av, også i Midt-Norge og Nord-Norge hvor jeg har bodd.

Men jeg tror det er viktig i denne debatten å fremheve at det er en forskjell på de som bare vil prate litt, og de som "bare vil prate litt".

Jeg har ikke noe problem med de som bare vil prate litt, det kan faktisk være kjempehyggelig om det er menn eller damer det gjelder. Senest denne uken var det en mann på min egen alder som tok initiativet til en samtale på bussen når jeg var på vei til jobb. Han virket som en real fyr, var ikke påtrengende, og jeg følte meg ikke truet eller redd på noe tidspunkt. Det var bare en hyggelig samtale.

Men jeg har også møtt noen av de som "bare vil prate litt". En gang var det en mann som var eldre enn mine egne foreldre som skulle vise meg veien til bussholdeplassen (jeg var i en ukjent småby), han valgte istedet å vise meg veien til hjemmet sitt. Og når jeg ble sint og forklarte han at jeg ikke var interessert i å bli med inn, kom han med den at han "bare ville prate litt", jeg begynte å gå derifra og han fulgte etter. Tok tak i meg og lot hånda gli så nonchalant over både rumpe og bryst, presset meg mot ytterveggen til ei blokk langs veien. Var mye sterkere enn meg. Jeg rev meg løs og prøvde å gå flere ganger, men han hørte ikke på meg... Så til slutt satte jeg meg ned på en benk mitt i byen (følte at der hadde jeg i det minste tilskuere) også ringte jeg samboeren min og ba han hente meg. Den fremmede mannen satt der med meg helt til samboeren min kom, prøvde å ta på meg og overtale meg til å bli med han. Sånne personer liker jeg ikke. Han skremte meg så mye at jeg begynte å hulke når jeg hadde kommet hjem, klarte så vidt å ta  meg sammen i bilen fordi sønnen min satt i baksetet. Sånt er absolutt ikke greit.

Var også ute å tok noen drinker med venninner for et par helger siden. Tok bussen hjem alene. På bussen gikk det inn to unge menn før meg. De var frekke i kjeften mot bussjåføren og utviste generelt dårlig adferd. Når jeg går forbi firergruppen de hadde satt seg i så roper de at de har tatt av plass for meg. Jeg smiler og sier på en så hyggelig måte at jeg finner meg ett sete lenger bak i bussen istedet. Etter ett par stopper kommer de istedet å setter seg ved meg. Den ene på setet ved siden av meg, og den andre på seteraden foran, så da sitter jeg fint sperret inne. De var vulgære og ekle de også. Ikke i samme grad som han jeg beskrev over, men i en grad hvor jeg anser det som uhøflig og jeg blir ukomfortabel. De greide ikke å ta et nei for et nei, for de også skulle jo "bare prate litt". 

Har flere eksempler på menn som "bare vil prate litt", men ser innlegget begynner å bli veldig langt.

Og litt av problemet er vel også at menn som deg, den gjennomsnittlige mann (godt ment), ser at sånn oppførsel ikke er grei. Dere er respektfulle fra før av, og trenger ikke å høre hva som ikke er greit - fordi dere vet det allerede, det sier seg selv. Mens blant de mennene dette gjelder er det sannsynligvis få som tar det til seg, fordi det virker som de egentlig ikke bryr seg så mye fra før av. Når de ikke forstår/vil forstå avvisning ansikt til ansikt vet jeg ikke hvorfor de skal bry seg om hva ukjente skriver på internett. Men jeg håper jo likevel at det skal være godt for noe.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/19/2019 at 1:23 AM, AnonymBruker said:

Nei, jeg er singel og hadde ikke hatt noe i mot at menn snakket med meg uten å være på fylla. Altså, det er jo ikke sånn at jeg er interessert i alle menn, men om de er interessert i noe annet enn å prate og jeg ikke er det så har jeg ingen problem med å være tydelig på det. 

Anonymkode: 20300...0ea

Så bra for deg da ✌️ Hvis du klarer å se utenfor deg selv et lite øyeblikk, så er det mange som ikke helt vet hva de skal gjøre i en slik situasjon. Er det da rettferdig at de skal få en dårlig opplevelse, bli utnyttet eller på andre måter havne i problemer pga de ikke er som deg?

Anonymkode: 13e59...8f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2019 at 1:44 AM, AnonymBruker said:

Jeg er mann og tar mye tog mellom Oslo og Bergen. Regelmessig begynner både fremmede kvinner og menn å snakke med meg. Jeg liker ikke å snakke med fremmede og synes det er ekstra ille når sidemannen prøver å snakke med meg under hele togturen på 6+ timer. Det er faktisk vesentlig mer slitsomt enn en 5-minutters t-banetur!  Men jeg skriver jo ikke artikler i avisene og kaller det et samfunnsproblem av den grunn! 

ALLE har opplevd småting de irritert over og ALLE har opplevd folk som ønsker mer sosial kontakt enn det en selv ønsker. Sånn er verden. Det går ikke an å få til at man kun blir snakket til av de en selv vil snakke med. 

Blir kvinner sjekket opp oftere enn menn? Ja det stemmer nok. Så er det sånn at man ikke alltid blir sjekket opp av en man finner attraktiv. Det er jo prisen man må betale for å bli sjekket opp. Det går ikke an å garantere at man kun blir sjekket opp av en man finner attraktiv. 

Kan kvinner føle seg utrygge når fremmede menn prater med dem? Ja, men jeg som mann kan jo også føle meg utrygg når fremmede prater med meg. 

Anonymkode: 9c3f8...358

Du mener at hvem som helst av menn skal bare gå rundt på t-banen å bruke dette som sjekkemarked? hehe du er en dust

Anonymkode: 13e59...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2019 at 6:58 AM, herzeleid said:

Med tanke på alle de enslige som klager over hvor vanskelig det er å treffe noen, hvor lei de er av kjøttmarkedene osv. burde vi kanskje ha et minimum av takhøyde for å ta kontakt på andre arenaer? Jeg håper folk forstår at når en reagerer på et uskyldig innlegg fra en student som ønsker å gjøre det akseptabelt å ta kontakt i hverdagen bidrar en til å isolere slik kontakt til nettopp kjøttmarkedene, noe jeg har inntrykk av at veldig mange kvinner ikke ønsker. 

Dette handler ikke om at menn ikke kan ta kontakt. Dette handler KUN om de menn som tar kontakt fordi de vil ha noe tilbake (sex som oftest), og blir fornærmet hvis damen ikke viser interesse eller sier nei. Har du ikke forstått dette ennp herzeleid? 😜

Anonymkode: 13e59...8f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2019 at 7:38 AM, AnonymBruker said:

Jeg er, på tross av at jeg er kvinne (!) i stand til å avslutte kontakt jeg ikke ønsker.

Anonymkode: f8e8a...90c

Ja, men så snakker vi ikke om bare deg da.. du er liksom ikke verdens navle selv om du tror det. Her snakker vi om folk som blir direkte sliten av innpåslitne mannfolk med dårlige hensikter. Vi snakker om kvinner som sier ifra uten at mannen hører etter eller han ignorer og fortsetter med sin dårlige oppførsel.

 

Anonymkode: 13e59...8f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et ønske om at kvinner kan avvise menn som bare kommer bort sånn helt uten noen form for god grunn. Hvorfor valgte de å komme bort til en kvinne på bussen/toget og ikke en hvilke som helst annen mann? Jo det sier jo seg selv at det er pga sex. De kunne like gjerne kommet bort å si at de tror du er en hore, for de tror at det er måten å sjekke opp en dame på.

Skal man sjekke en dame, så må man ha noe felles å gjøre og snakke om. Det er der mange menn tråkker i salaten, de tror at kvinner vil snakke med dem, når de kan velge omtrent alt av mannfolk som finnes med et knips med fingeren. Slike mannfolk er dumme som brød hehe.. 

Anonymkode: 13e59...8f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2019 at 7:39 AM, Tran09 said:

Har absolutt ingenting imot at en mann eller dame bil snakke litt, så lenge praksisen om å snakke litt med meg imøtekommer mitt behov og ikke overskrider det- enten det er å prate litt, eller om jeg vil være i fred.

Men lurer du ikke av og til på hvorfor vil han akkuratt snakke med meg, og ikke han mannen ved siden av meg? Du vil vel ikke være et eneste sex objekt?

Anonymkode: 13e59...8f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2019 at 7:54 AM, Jdz said:

Dette er så... typisk norsk... Kommer du deg utenfor Norges grenser er holdningen til å ta kontakt med fremmede en helt annen. Jeg kan fullt ut forstå at kvinner kan oppleve pågående mannfolk som både slitsomt og truende, men jeg tenker at det må da fortsatt være rom for å ta kontakt og så heller bare trekke seg tilbake dersom motparten ikke er interessert i å prate?

Jeg får litt følelsen av at artikkelforfatter mener alle bare bør bry seg om sitt og la andre være i fred, og det synes jeg faktisk er veldig trist. Synes ikke dette bidrar til å gjøre Norge til et varmere og mer inkluderende samfunn. Hvis dette er slik alle tenker er jeg glad jeg har venner allerede.

Du har jo ikke skjønt poenget her. De som ikke har til hensikt å legge an på damen på bussen/toget vil aldri ha noe problemer med å komme i kontakt med andre. Dette handler kun om de som man tydelig ser ikke respekterer andre sin private ro og fred. De som respekterer andre, vil kunne bruke sine sosiale antenner og ta kontakt når det er naturlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/19/2019 at 8:28 AM, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne og skjønner ikke problemet. Vil man ikke snakke med folk, så er det vel bare å si at man ikke vil snakke? Og hvor ofte føler man seg seriøst truet fordi en mann tar kontakt? Da jeg var singel satte jeg enormt pris på de få gangene menn turte (det er ikke slik at alle menn er brautende kjekkaser som digger seg selv) å ta kontakt med meg utenom festlige lag. Da jeg ikke lenger var singel var det enkelt å si "sorry, ække singel" hvis samtalen gikk i den retningen. Har aldri følt meg truet.

Jeg synes at enkelte (ser at de samme gjerne går igjen) stadig kommer med sånn "kvinner som hater menn"-argumentasjon som jeg bare virkelig ikke kjenner meg igjen i. Men når de nå er så tydelige på at de ikke ønsker mannlig kontakt så slipper de vel det. Vinn-vinn, sikkert.

Er forøvrig enig med den over som synes det er uheldig at nordmenn nå tilsynelatende skal bli enda mer innesluttet og sure på gata. Vi er ikke akkurat kjent for å være åpne og sprudlende, og at vi selv synes vi skal bli enda mindre trivelige er mildt sagt interessant. Og trist.

Anonymkode: 0ddd8...037

Du også velger å misforstå. De som har gode hensikter og god moral vil aldri få andre til å føle seg dårlig. De vil også velge å kontakte andre når situasjonen ligger til rette for det, og ikke bare helt tilfeldig fordi man vil ha seg et knull.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2019 at 9:33 AM, Falkefugl said:

Det skjer ikke ofte, så kan ikke akkurat si at jeg er lei, men det er ubehagelig.

Senest i dag tidlig:

Jeg er ute å går tur med hunden i nabolaget, en bil stopper opp rett bak meg, kjører tilbake og ruller ned ruta. En mann smiler til meg. Jeg spør høflig "trenger du hjelp til å finne veien?". Han svarer "bor du her?". Jeg:" ja, finner du ikke frem? Skal jeg hjelpe deg?"

Han: jeg skal til ****. Er du gift?

Jeg *omg, here we go again* "det er den veien til høyre. Jeg har samboer ja, nå må jeg gå videre"

Han: "men kan vi være venner? Jeg tenkte bare på å ha deg som venn, du ser ut som min type. Okei? Kan jeg ha deg som min venn?" mens han studerer meg opp og ned og maser og maser og å "være venn". Med en fremmed han møtte for 30 sek siden.

Og dette er hele problemet: det er ikke noe galt i å snakke med folk og "prøve seg", men jeg måtte som kvinne passe på å avvise tydelig nok til at han skulle slutte å mase, og ikke følge etter meg. Samtidig som jeg ikke måtte være for hard, for å unngå at han ble sint og potensielt lage en farlig situasjon. 

Slike mannfolk har sjelden gode hensikter, og de har dårlig moral. Det er slike vi snakker om, og enhver kvinne vil trolig ikke like denne type oppmerksomhet.

Mennesker som derimot har god moral, ville aldri spørre slike spørsmål. Ergo så er det ingen problem med at folk ikke kan ta kontakt med hverandre slik som noen hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 8.24, AnonymBruker skrev:

Jeg er heterofil kvinne, men:

Er det virkelig slik i dagens samfunn at man må ha bekreftelse på tinder på at begge finner hverandre attraktive før man kan utveksle noen ord? 

Så jævlig trist.

Gjelder dette også kvinner, forresten? Får vi heller ikke ta kontakt med menn? Eller kan vi gjøre som vi vil, siden vår overlegne rase evner å ta et hint og dessuten ikke trakasserer det motsatte kjønn?

Dere som argumenterer for at menn skal slutte å åpne kjeften, fordi menn seksualiserer alt og det ene og det andre, dere ser ikke at tipset du nettopp ga meg vitner om at kvinner selv ser på kommunikasjon med fremmede som seksualisert? Altså virker det sannsynlig, som noen over her sier, at det eneste som betyr noe er hvorvidt mannen er attraktiv eller ei.

Åh, vi nordmenn blir triveligere og triveligere for hver dag som går. Er så stolt.

Anonymkode: 0ddd8...037

Nei, det gjelder når noen absolutt skal "prate litt" med noen FORDI de finner vedkommende attraktiv, og derfor velger å ignorere klare indikasjoner på at vedkommende ikke er ute etter en prat. De går kanskje gjennom hele bussen, og ignorerer 20 andre de kunne snakket med, kun for å sette seg ned og forstyrre en person som indikerer at hun absolutt ikke vil ha kontakt med noen, fordi akkurat denne jenta vli de ligge med. Om alle disse mennene som skal komme og prøve seg på jenter i tide og utide under påskudd av å liksom skulle "prate litt", hadde sett seg om i bussen etter en samtalepartner som så mer interessert ut i å snakke, så hadde de sikkert sett både menn, gamle bestemødre eller uattraktive jenter, som møter blikket, ser åpne ut og kunne tenke seg å snakke. Men neida, det er DEN ATTRAKTIVE og OPPTATTE de vil snakke med. Fordi det er ikke snakke de vil, "praten" er kun et middel til å kanskje til slutt få ule denne spesielt attraktiv jente. Se du problemet?

Anonymkode: 22899...e3e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår ikke hvorfor oppegående menn argumenterer mot reaksjonene mot menn som "bare vil snakke litt". 

Det er snakk om alle de mannfolka som ikke aksepterer at den de "bare vil snakke litt" med ikke vil snakke med dem. Det er snakk om de mannfolka som ikke gir seg når man svarer kort og avvisende. De som blir sinte når du sier rett ut at du ikke vil snakke. De som oppfører seg truende når samtalen ikke går den veien de ønsker.

Det er ikke snakk om alle dere menn som bare vil snakke litt og som finner noen andre å snakke med når man er kort og avvisende. Det er ikke snakk om alle dere menn som bare vil snakke litt med andre som uttrykker at de også har lyst til å snakke med dere.

Dere backer opp mannfolka som ikke tar nei for et nei. Mannfolka som "bare vil snakke litt". Det resulterer i at de får fortsette å holde på, og at flere av de damene som egentlig kunne tenke seg å snakke med deg ikke tør. Rett og slett fordi de har fått for mye ubehagelig erfaring med de som "bare vil snakke litt". 

Hint: Det er en grunn til at "bare vil snakke litt" står i hermetegn. 

Anonymkode: 1bd5a...f61

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2019 at 1:44 AM, AnonymBruker said:

Jeg er mann og tar mye tog mellom Oslo og Bergen. Regelmessig begynner både fremmede kvinner og menn å snakke med meg. Jeg liker ikke å snakke med fremmede og synes det er ekstra ille når sidemannen prøver å snakke med meg under hele togturen på 6+ timer. Det er faktisk vesentlig mer slitsomt enn en 5-minutters t-banetur!  Men jeg skriver jo ikke artikler i avisene og kaller det et samfunnsproblem av den grunn! 

ALLE har opplevd småting de irritert over og ALLE har opplevd folk som ønsker mer sosial kontakt enn det en selv ønsker. Sånn er verden. Det går ikke an å få til at man kun blir snakket til av de en selv vil snakke med. 

Blir kvinner sjekket opp oftere enn menn? Ja det stemmer nok. Så er det sånn at man ikke alltid blir sjekket opp av en man finner attraktiv. Det er jo prisen man må betale for å bli sjekket opp. Det går ikke an å garantere at man kun blir sjekket opp av en man finner attraktiv. 

Kan kvinner føle seg utrygge når fremmede menn prater med dem? Ja, men jeg som mann kan jo også føle meg utrygg når fremmede prater med meg. 

Anonymkode: 9c3f8...358

Jeg har ikke lest hele tråden, så det er mulig noen har skrevet det før:

JEG TAR IKKE T-BANEN ELLER ANDRE OFFENTLIGE KOMMUNIKASJONSMIDLER FOR Å BLI SJEKKET OPP, MEN FOR Å KOMME MEG FRA A TIL B.

Nå er jeg heldigvis så gammel og tjukk at det ikke lenger er noe problem, men fy fader så mye uønsket oppmerksomhet jeg fikk da jeg var ung, slank og noenlunde pen. For meg har det ikke handlet om å føle utrygghet, men at det har vært ekkelt. Skikkelig ekkelt. Og altså veldig ofte.

Anonymkode: 7353c...bcc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gode intensjoner og god moral, så vil du alltid kunne ta kontakt med hvem som helst. Problemet oppstår KUN når man ikke har gode intensjoner. og har en agenda som f.eks. at man gjør seksuelle tilnærmelser der man ikke har tatt hensyn til noen av signalene som oppstår i den sosiale situasjonen.

At folk velger å tro at dette gjør det vanskeligere å snakke med hverandre er en løgn. Dette vil faktisk gjøre det enklere, da folk blir mer klar over hva som er riktig kommunikasjon og hva som er feil. Det vil nok åpne øynene til endel folk, slik at de velger å ta kontakt ofter med hverandre.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2019 at 7:54 AM, Jdz said:

Dette er så... typisk norsk... Kommer du deg utenfor Norges grenser er holdningen til å ta kontakt med fremmede en helt annen. Jeg kan fullt ut forstå at kvinner kan oppleve pågående mannfolk som både slitsomt og truende, men jeg tenker at det må da fortsatt være rom for å ta kontakt og så heller bare trekke seg tilbake dersom motparten ikke er interessert i å prate?

Jeg får litt følelsen av at artikkelforfatter mener alle bare bør bry seg om sitt og la andre være i fred, og det synes jeg faktisk er veldig trist. Synes ikke dette bidrar til å gjøre Norge til et varmere og mer inkluderende samfunn. Hvis dette er slik alle tenker er jeg glad jeg har venner allerede.

Ja, i Afghanistan, for eksempel. Der kan en mann gå bort til en hvilken som helst vakker, ung kvinne og innlede en samtale. Helt utvunget. :sarkasme:

Anonymkode: 7353c...bcc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...