Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merkelig hvor ille det har blitt å være kvinne i verdens mest likestilte samfunn. 

Framgangsmåten er alltid den samme. Finn et eksempel på en mann med uakseptabel atferd. Gjør ALLE menn ansvarlige, gjør dem til drittsekker og lag kampanjer. Framstill alle kvinner som stakkarslige ofre - sakesløse mehe som vandrer helt uskyldige blant ekle overgripere....for slik er menn. Og vips: En vellykket svertekampanje som er godt egnet til å bygge opp under mannshatet.

Polariseringen mellom kjønnene forsterkes og hatet vokser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså HVOR vanskelig er det å skjønne at kvinner ikke skylder dere "en liten prat" eller at dere har krav på tiden vår? 

Offentlig transport og lignende er (for meg) ikke et sted jeg vil bli kjent med fremmede. Jeg har flere ganger opplwvd menn som bare skulle prate litt, men hvorfor ikke sette seg å prate med andre menn?  Det er ubehagelig og kleint å prøve å avise fyren uten at han blir sur. 

Nå tar jeg alltid med en bok og later som jeg er opptatt om jeg skal reise et stykke med tog eller buss. Jeg har også opplevd å bli forfulgt hele veien hjem fra togstasjonen sent på kvelden.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tanuki said:

Altså HVOR vanskelig er det å skjønne at kvinner ikke skylder dere "en liten prat" eller at dere har krav på tiden vår? 

Offentlig transport og lignende er (for meg) ikke et sted jeg vil bli kjent med fremmede. Jeg har flere ganger opplwvd menn som bare skulle prate litt, men hvorfor ikke sette seg å prate med andre menn?  Det er ubehagelig og kleint å prøve å avise fyren uten at han blir sur. 

Nå tar jeg alltid med en bok og later som jeg er opptatt om jeg skal reise et stykke med tog eller buss. Jeg har også opplevd å bli forfulgt hele veien hjem fra togstasjonen sent på kvelden. 

 

Måten du skriver det på er den lille finten som gjør alle menn skyldige. Hadde det vært en kvinne som la skadet i veien eller trengte hjelp så hadde jeg for min del bare godt videre av frykt for å bli anmeldt for noe. Ser jeg en kvinne som går alene ute på kvelden så tar jeg en annen vei om mulig fordi feminister og media har demonisert menn over lang tid og skapt et inntrykk av at alle menn er overgripere eller ønsker "en liten prat".

Anonymkode: 23ef7...cba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Måten du skriver det på er den lille finten som gjør alle menn skyldige. Hadde det vært en kvinne som la skadet i veien eller trengte hjelp så hadde jeg for min del bare godt videre av frykt for å bli anmeldt for noe. Ser jeg en kvinne som går alene ute på kvelden så tar jeg en annen vei om mulig fordi feminister og media har demonisert menn over lang tid og skapt et inntrykk av at alle menn er overgripere eller ønsker "en liten prat".

Anonymkode: 

Nå er du på bærtur. Dette handler om menn som ikke er i stand til å ta hint, og når dem så blir høflig avvist så reagerer dem med sinne mot kvinnen. Hvis man virkelig er pratesyk så prat med noen av samme kjønn eller i det minste prøv å tolke kroppsspråket før du sier hei. Eller anda bedre, la være å kontakte fremmede på offentlig transport.

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 12.57, O.G. skrev:

Veldig mange menn har ikke sosiale antenner og nekter å skjønne hvilke arenaer som er greie å snakke med fremmede mennesker. 

Det er normalt å ta en prat med andre på gata. Bare ikke i norge. Har ikke peilibg på hvorfor, mennesker her er innestengt, holder seg for seg selv er frekke og mindre vennlige enn andre steder i verden. Kanskje vi har noe å lære?

Anonymkode: 890ee...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er normalt å ta en prat med andre på gata. Bare ikke i norge. Har ikke peilibg på hvorfor, mennesker her er innestengt, holder seg for seg selv er frekke og mindre vennlige enn andre steder i verden. Kanskje vi har noe å lære?

Anonymkode: 890ee...a14

Folk i norge har sunne grenser, vil jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.6.2019 den 12.57, O.G. skrev:

Veldig mange menn har ikke sosiale antenner og nekter å skjønne hvilke arenaer som er greie å snakke med fremmede mennesker. 

Dette kommer nok som et sjokk for deg, men det er også ekstremt mange kvinner som ikke har sosiale antenner,.

Men for all del gå rundt og innbill deg at det bare er menn.

Anonymkode: 60d53...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tanuki skrev:

Altså HVOR vanskelig er det å skjønne at kvinner ikke skylder dere "en liten prat" eller at dere har krav på tiden vår? 

Jeg har aldri trodd at kvinner skylder meg en prat. Jeg har heller aldri trodd at jeg har krav på kvinners tid.

Anonymkode: 60d53...9f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er normalt å ta en prat med andre på gata. Bare ikke i norge. Har ikke peilibg på hvorfor, mennesker her er innestengt, holder seg for seg selv er frekke og mindre vennlige enn andre steder i verden. Kanskje vi har noe å lære?

Anonymkode: 890ee...a14

Det er ikke unormalt i Norge heller. Snakker stadig med folk, fra 3 åringen og i heisen som vil trykke på knappene og dens foreldre, til den dom står attmed meg i en kø, til den eldre dama på holdeplassen, eller pendleren på bussen. 

Det er helt normalt. 

Anonymkode: f09b4...e75

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke krav på medpassasjerers tid. Men jeg forventer at de signalerer på en pen måte at de ikke er interessert i å prate og da respekterer jeg selvfølgelig det. 

Anonymkode: 81d26...80c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 1.25, AnonymBruker skrev:

Menn som "bare vil snakke litt" vil ikke snakke litt - det er som oftest ønske om en seksuell oppmerksomhet.

Legg merke til at artikkelen som startet dette ikke nevnte å "bare snakke litt" med den slitne tobarnspappaen med barnevogn i pappaperm, ikke med den gamle mannen som sitter på benken i gågata og ser på folkelivet for å ikke føle seg helt glemt, ikke fylliken i oppgangen som har hatt et hardt liv og kunne trenge et øre.

Nei. Ingen av dem. 

Han brukte - "tilfeldigvis" - kun eksempelet, å "bare snakke litt" med ei søt jente en ser.


Og dette er faktisk et problem - veldig mange kvinner og unge jenter føler seg utrygge i det offentlige rom. Fordi svært ofte, når menn tar kontakt og "skal bare snakke litt" tar et svar som invitt - og et nei som en fornærmelse.

Det tryggeste for kvinner i mange situasjoner, er å unngå å gi åpning for å starte en dialog. 

Anonymkode: 1b85a...94e

Så hvilke arenaer mener du menn da skal ta kontakt med kvinner på, om det ikke er ok å sjekke opp i det virkelige liv?

De aller fleste normale mennesker takler et avslag, og vil ikke fortsette å være pågående eller komme med frekke kommentarer.

Det er synd at det blitt slik at skepsisen til andre mennesker, og spesielt menn, har tatt overhånd. Det er IKKE noe galt i å slå av en høflig prat med ukjente, så lenge man tåler å høre et nei og respektere at vedkommende ikke er interessert eller har tid/ork til prat.

Jeg føler meg ikke utrygg når jeg går blant muslimer, fordi jeg antar ikke at de er terrorister. De færreste er det, akkurat som de færreste menn vil dere jenter noe vondt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kommer nok som et sjokk for deg, men det er også ekstremt mange kvinner som ikke har sosiale antenner,.

Men for all del gå rundt og innbill deg at det bare er menn.

Anonymkode: 60d53...9f2

Nå har jeg ikke skrevet noe sted hen om at det her gjelder bare menn, men nå snakker vi om menn som gjør dette. Vi snakker ikke om kvinner. så hvis du vil snakke om kvinner som driver og trenger seg på fremmede menn i offentlige rom, så for all del gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen vil snakke, kan ikke jenter dra en hvit løgn som at de har kjæreste eller at de dater noen?

De fleste aksepterer dette svaret fremfor "er ikke interessert". Enkel og grei løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk kan generelt gi beng i å snakke til andre i det offentlige rom. De som vil snakk er til kan få seg hatt med et grønt lys som tennes når de er mottakelige for prating.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 22.22, Jalp skrev:

Merkelig hvor ille det har blitt å være kvinne i verdens mest likestilte samfunn. 

Framgangsmåten er alltid den samme. Finn et eksempel på en mann med uakseptabel atferd. Gjør ALLE menn ansvarlige, gjør dem til drittsekker og lag kampanjer. Framstill alle kvinner som stakkarslige ofre - sakesløse mehe som vandrer helt uskyldige blant ekle overgripere....for slik er menn. Og vips: En vellykket svertekampanje som er godt egnet til å bygge opp under mannshatet.

Polariseringen mellom kjønnene forsterkes og hatet vokser.

For å være ærlig kjenner jeg ikke en eneste kvinne som er en mannshater eller som har snakket om at hun misliker menn for at de snakker med henne. Om noen hadde sagt det til meg hadde jeg sagt at de får holde seg hjemme da om de ikke tåler at folk snakker med dem. Man har selvsagt de mennene som fortsetter å prøve seg selv om man har gjort det tydelig at man ikke er interessert, men jeg oppfatter at kvinner flest er så oppegående at de vet at det gjelder fåtallet og at de ikke hater et helt kjønn for det. Kan være kvinnene jeg omgås er mer oppegående enn de i din omgangkrets selvsagt om du opplever et mannshat. 

Anonymkode: 20300...0ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Folk kan generelt gi beng i å snakke til andre i det offentlige rom. De som vil snakk er til kan få seg hatt med et grønt lys som tennes når de er mottakelige for prating.

Litt av et kaldt samfunn vi lever i når man ikke lengre skal kunne prate med folk.

Anonymkode: 20300...0ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å være ærlig kjenner jeg ikke en eneste kvinne som er en mannshater eller som har snakket om at hun misliker menn for at de snakker med henne. Om noen hadde sagt det til meg hadde jeg sagt at de får holde seg hjemme da om de ikke tåler at folk snakker med dem. Man har selvsagt de mennene som fortsetter å prøve seg selv om man har gjort det tydelig at man ikke er interessert, men jeg oppfatter at kvinner flest er så oppegående at de vet at det gjelder fåtallet og at de ikke hater et helt kjønn for det. Kan være kvinnene jeg omgås er mer oppegående enn de i din omgangkrets selvsagt om du opplever et mannshat. 

Anonymkode: 20300...0ea

Jeg kjenner ingen menn som hater kvinner, betyr det at ingen menn hater kvinner?

Anonymkode: 60d53...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ingen menn som hater kvinner, betyr det at ingen menn hater kvinner?

Anonymkode: 60d53...9f2

Nei, det betyr at man ikke kan si at menn hater kvinner. Da kan man si at noen få menn gjør det. 

Noe mer du lurer på? 

Anonymkode: 20300...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det betyr at man ikke kan si at menn hater kvinner. Da kan man si at noen få menn gjør det. 

Noe mer du lurer på? 

Anonymkode: 20300...0ea

Nei, det gjør det ikke. Menn hater kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, æøå* skrev:

Hvis noen vil snakke, kan ikke jenter dra en hvit løgn som at de har kjæreste eller at de dater noen?

De fleste aksepterer dette svaret fremfor "er ikke interessert". Enkel og grei løsning!

Ja, fordi det eneste slike menn (merk: ikke alle menn) respekterer, er at hun tilhører en annen mann. Man kan jo ikke være et eget menneske med egne ønsker, helt uavhengig av sivilstatus.

Anonymkode: 44116...3dd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...