Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om kvinner og menn bare. Det handler om at flere folk i denne tråden sier at det er så fryktelig kjipt å bli snakket til av fremmede mennesker, generelt. Å, så fælt og ubehagelig! Det koker ikke ned til bare det du svarer meg. Du snakker bare om menn og kvinner.

Anonymkode: d80d2...a58

Og hvorfor synes de det?

Kan det være fordi de blir forstyrret og de folkene som forstyrrer dem tar ikke et hint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Don't talk to me, you sexist pig!" REEEEE

"Where have all the good men gone????" BUHUUU

🙄

Hadde ikke trodd den sær-Amerikanske idiot-feminismen skulle nå Norge, men den gang ei. 
Trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette.  

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, O.G. skrev:

Og hvorfor synes de det?

Kan det være fordi de blir forstyrret og de folkene som forstyrrer dem tar ikke et hint?

Jeg har skrevet om dette allerede!! Respektfullt sier jeg. Lese signaler og ta et hint. Det er grei oppførsel. Det er ikke respektløst i seg selv å kontakte noen når man gjør dette. Alt det andre har jeg også skrevet om, men det blåser du i??

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har skrevet om dette allerede!! Respektfullt sier jeg. Lese signaler og ta et hint. Det er grei oppførsel. Det er ikke respektløst i seg selv å kontakte noen når man gjør dette. Alt det andre har jeg også skrevet om, men det blåser du i??

Anonymkode: d80d2...a58

Hvorfor unnskylder du disse mennene som trenger seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

"Don't talk to me, you sexist pig!" REEEEE

"Where have all the good men gone????" BUHUUU

🙄

Hadde ikke trodd den sær-Amerikanske idiot-feminismen skulle nå Norge, men den gang ei. 
Trist.

Den har ikke nådd Norge. Det er forskjell på kontakt. Likevel - de asosiale grisene som prøver seg på damer og ikke tar et hint eller et nei for et nei, forstyrrer og generelt ikke skjønner en dritt, de fortjener tilsnakk. Til alle andre - fortsett å snakk og les andre menneskers kroppsspråk. De fleste mennesker er i stand til det.

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, O.G. skrev:

Hvorfor unnskylder du disse mennene som trenger seg på?

Men HERREGUD!!!

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Nei, det er ikke noe herregud. 

Jo, det er det! Det virker som du misforstår innleggene mine med vilje.

Anonymkode: d80d2...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har aldri hatt noe behov for å snakke med folk på offentlig transport eller liknende. Jeg er også glad for å slippe, så langt det rekker. Så hender det at man havner i en interessant samtale, og da er det helt greit.

Samtidig synes jeg denne kampanjen virker rimelig hjernedød. Er det noe folk som kommer fra andre land blir sjokkert over når de kommer til Norge, er det hvor kalde vi er mot andre mennesker. Jeg snakket med noen italienske utvekslingstudenter om akkurat dette. Bussen de skulle ta var veldig forsinket, og alle stod i busskuret og ventet opp mot en time, uten at noen sa et eneste ord. Gjerne med musikk plugget i ørene  for å signalisere svært tydelig at man ikke var ute etter å prate med noen. Dette er ganske typisk norsk.

Vi må tåle at noen bryter med dette, og bryter denne særnorske "høftligheten" hvor man tenker at det er frekt å prate med fremmede uten særdeles god grunn.

Så fortstår de fleste forskjellene på trakassering og det å ta en prat. Hele kampanjen begynte jo med å tro det verste om artikkelforfatteren, at han skulle bruken bussen som sjekkearena. Jeg tenker at hvis synet ditt på menn er at hver gang en mann prater med en dame, så er han ute etter å komme i buksa på henne, så er det deg og dine holdninger det er noe alvorlig feil med. Da må du gå i deg selv, og komme deg ut av skyttergrava.

Sannheten er at man vanskelig kan gjøre noe at folk vil prøve å snakke andre mennesker. Vi (meg inkludert) er bare så alt for dårlige på smalltalk i dette landet. Vi hadde ikke hatt vondt av å gjøre mer av det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er det! Det virker som du misforstår innleggene mine med vilje.

Anonymkode: d80d2...a58

Jeg forstår deg godt, men jeg har et helt annet syn enn deg og kjøper dermed ikke dine argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får snakke i vei så mye de bare vil med meg, men ikke sitt der og himle med øynene om jeg går midt i en setning eller stapper inn ørepluggene.... 

Anonymkode: 4b210...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for at menn skal kunne ta kontakt. Vi lever i et så iskaldt samfunn nå der ingen snakker til hverandre. Kun i fylla, og det er ikke alltid like sjarmerende.

Gjorde et "sosialt eksperiment" i byen på en fineværsdag, nemlig det å gi øyekontakt og et smil til folk som gikk forbi, og det var de færreste som ga et smil tilbake.

Får høre av andre at jeg er søt og har et fint smil, så det er ikke pga dårlig utseende. De fleste lever i sin egen lille boble, og halvparten er for opptatt av å se på mobilen til å legge merke til noe som helst.

Når jeg har fått dårlige opplevelser så er det av utlendinger på bussen som tror at siden vi har vekslet et par ord, så har han rett på tlf.nr og adressa mi. Jeg er ikke rasist men de har vært ubehagelige og pågående. 

Men kunne godt ha tenkt meg et samfunn som var mer åpent, der man kan si hei uten å bli sett på som gal. Ikke er jeg på Tinder så det er vel ikke håp for meg😆

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, O.G. skrev:

Hvorfor unnskylder du disse mennene som trenger seg på?

Du har virker å ha ekstremt vanskelig for å forholde deg til og forstå det dine motdebatanter skriver. Er det evnen eller viljen det står på? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2019 den 21.42, AnonymBruker skrev:

En veldig stor andel av jenter/kvinner i alderen 13-30, som er noenlunde attraktive av utseende, setter ikke noe særlig pris på å bli forsøkt sjekket opp på offentlig transport, i gata eller på butikken. De opplever litt for mye av det.

Vil du møte kvinner som du kan snakke med, meld deg på et dansekurs. Det er nokså bankers.

Anonymkode: 7353c...bcc

Hvor i Norge er det de fleste attraktive blir sjekket opp på butikken, gata eller på offentlig transport? Jeg er i 20-åra og attraktiv og opplever sånt så og si aldri. Bor ikke i storby da, men. Ingen av mine venninner som også er attraktive opplever å bli sjekket opp på slike steder heller. Jeg opplever det stort sett bare når menn har drukket alkohol. 

Anonymkode: 20300...0ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, herzeleid skrev:

Regner med dette innlegget er ironisk/parodisk ment?

Hvorfor skal det være ironisk ment? Er bare hyggelig at det finnes menn som forstår signaler og ikke trakasserer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 6/19/2019 at 7:54 AM, AnonymBruker said:

Forskjellen på deg og en gjennomsnittlig kvinne er at hun er merkbart fysisk svakere en de aller fleste som bare vil "prate litt" med henne. Du er ikke kvinne, og aner følgelig ikke hvordan det føles å være kvinne. Hvor ofte skjer det at menn blir overfalt av andre kvinner? Andre menn overfaller både kvinner og menn til stadighet, så hva sier det egentlig om hvem som burde føle seg mest utrygg?

Anonymkode: 89faa...fd0

Fordi menn er sterkere enn kvinner, så burde menn ikke snakke til kvinner i det offentlige rom? Jeg kan fortelle deg at kvinner vet lite om hvordan det oppleves at kvinner alltid er offeret og mannen har skylden, kun i kraft av å være mann. Jeg er en hyggelig tobarnsfar og er hyggelig når jeg snakker med andre. Jeg kan ikke og skal ikke klandres for andre menns handlinger mot kvinner. Jeg kan og skal ikke ta ansvar for dine følelser som har oppstått på bakgrunn av andre og ikke mine handlinger. Jeg burde ikke bli forhåndsdømt fordi jeg er en mann. Det virker mest som diskriminering på bakgrunn av kjønn. Å bli stemplet i det jeg går et sted på offentlig plass fordi jeg er den jeg er, og ikke kan være noen andre er på ingen måte greit. Det at kvinner alltid skal være offeret i den offentlige debatten, gjør mitt kjønn og tydeligvis meg ansvarlig. Jeg må nå ta instruks om hvordan jeg skal oppføre meg. Ja, da mener jeg at jeg er det uskyldige offeret. Jeg må ta hensyn til ukjente kvinners følelser. Takk for den.

Kan kvinner sutre, så skal jeg også få lov. Christine Krieg høres litt ut som Sigrid B Tussvik. Lager bare dårlig stemning og et kaldere samfunn. 

Anonymkode: fd1ec...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi menn er sterkere enn kvinner, så burde menn ikke snakke til kvinner i det offentlige rom? Jeg kan fortelle deg at kvinner vet lite om hvordan det oppleves at kvinner alltid er offeret og mannen har skylden, kun i kraft av å være mann. Jeg er en hyggelig tobarnsfar og er hyggelig når jeg snakker med andre. Jeg kan ikke og skal ikke klandres for andre menns handlinger mot kvinner. Jeg kan og skal ikke ta ansvar for dine følelser som har oppstått på bakgrunn av andre og ikke mine handlinger. Jeg burde ikke bli forhåndsdømt fordi jeg er en mann. Det virker mest som diskriminering på bakgrunn av kjønn. Å bli stemplet i det jeg går et sted på offentlig plass fordi jeg er den jeg er, og ikke kan være noen andre er på ingen måte greit. Det at kvinner alltid skal være offeret i den offentlige debatten, gjør mitt kjønn og tydeligvis meg ansvarlig. Jeg må nå ta instruks om hvordan jeg skal oppføre meg. Ja, da mener jeg at jeg er det uskyldige offeret. Jeg må ta hensyn til ukjente kvinners følelser. Takk for den.

Kan kvinner sutre, så skal jeg også få lov. Christine Krieg høres litt ut som Sigrid B Tussvik. Lager bare dårlig stemning og et kaldere samfunn. 

Anonymkode: fd1ec...ce5

Du skulle så jævlig opplevd å være kvinne og bevege deg alene rundt. Spesielt i en storby. Tipper pipa hadde fått en annen lyd etterpå.

Anonymkode: 5ce00...2fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner påstår: Kommunikasjon er nøkkelen! 

Menn spør: "Hva er galt?" 

Kvinner svarer: "Ingenting er galt i det hele tatt" og så går dem til venninene sine for å sutre og klage over at mannfolk aldri forstår dem... 

Anonymkode: 9384c...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...