Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, waco said:

Fordelen med å være gammel og tjukk er at slipper uønsket oppmerksomhet.

Da har jeg et spørsmål, - foretrekker du som meg å være gammel og tjukk for å slippe uønsket oppmerksomhet, - eller ønsker du å være ung, slank og noenlunde pen og få masse uønsket oppmerksomhet?

Eller ønsker du at dess mer attraktiv du er desto mindre oppmerksomhet får man?

Jeg prøver bare å være til hjelp her slik at vi kan få endret menneskenaturen, men da må vi begynne å finne ut hvor problemet ligger?

Det er ok å få oppmerksomhet i settinger der sjekking er naturlig, altså i utelivet, på fester etc. Og da fortrinnsvis av noen som er jevngamle. Det er ikke ok når folk prøver å sjekke deg opp på gata, på bussen, i butikken osv, uansett hvem det er.

Anonymkode: 7353c...bcc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Men det er personen skriver stemmer jo for det er jo sånn menn reagerer?

En kvinne sier at en mann må godta et nei og det blir omgjort til et hylekor om at nå er det livsfarlig å ta kontakt?

Men fuck feministene. Drittlei dem alle som.bare skal lage problemer for vanlige kvinner. Og man kan nesten ikke si noe imot dem heller for da er du "underkuet"..husk at de fleste kvinner er ikke sånne hysteriske fitter😎

Prøv å lese det jeg skrev igjen. Sammenhengen her er jo den motsatte: en ung student tar til orde for å ta hyggelig kontakt utenfor kjøttmarkedet og får tilbake en kampanje mot trakassering. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette handler ikke om at menn ikke kan ta kontakt. Dette handler KUN om de menn som tar kontakt fordi de vil ha noe tilbake (sex som oftest), og blir fornærmet hvis damen ikke viser interesse eller sier nei. Har du ikke forstått dette ennp herzeleid? 😜

Anonymkode: 13e59...8f5

Her bommer du nok igjen. Om du leser litt om saken vil du se at det hele startet med at en ung student tok til orde for å ta kontakt med hverandre også utenfor kjøttmarkedene. Kampanjen kom som et motsvar til dette. Rart om du enda ikke har skjønt dette ;) 

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å være ærlig kjenner jeg ikke en eneste kvinne som er en mannshater eller som har snakket om at hun misliker menn for at de snakker med henne. Om noen hadde sagt det til meg hadde jeg sagt at de får holde seg hjemme da om de ikke tåler at folk snakker med dem. Man har selvsagt de mennene som fortsetter å prøve seg selv om man har gjort det tydelig at man ikke er interessert, men jeg oppfatter at kvinner flest er så oppegående at de vet at det gjelder fåtallet og at de ikke hater et helt kjønn for det. Kan være kvinnene jeg omgås er mer oppegående enn de i din omgangkrets selvsagt om du opplever et mannshat. 

Anonymkode: 20300...0ea

Jeg er enig med deg. Jeg kjenner heller ingen kvinner som framstår slik det formidles i media med disse kampanjene. Jeg lurer på hvor disse kvinnene er, altså de som generaliserer alle menn inn i en drittsekkrolle så snart de finner et eksempel på avvikende oppførsel.

Og så er det jo medienes rolle i dette. Mediene gjør jo knefall for «haterallemenn» kvinner og gir dem spalteplass for å få formidlet sin agenda.

Konsekvensen av disse medieforsterkede kampanjene er en følelse av avmakt og skam hos mange menn som ikke har noen grunn til å skamme seg. Man blir stadig mer reservert og usikker overfor kvinner og polariseringen forsterkes. Dialogen forsvinner og rommet for mistenksomhet og negativ spekulasjonen blir stadig større. Kvinner blir mer utrygge og tror etterhvert at alle menn ønsker å voldta dem.

Dette er som gift og svært negativt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 21.6.2019 den 11.38, O.G. skrev:

Disse fremmede fyrene som bare vil snakke litt er kanskje snille, men hvordan kan en dame vite det?????

Hvordan kan du vite at ikke det står en voldtektsmann utenfor døren din en dag du skal ut på byen? Hvordan kan du vite at naboen din kanskje er en seriemorder? Hvordan kan du vite om en av bilistene du vil møte iløpet av uken, er på fylla og vil drepe deg i en kollisjon?

#LivetErJævligFarlig

Newsflash. Menn flest.....Altså sånn ca. 90% av oss, finnes ikke farlige. De finnes ikke truende og de har faktisk sosiale antenner. Hvorfor skal den lille andelen idiotmannfolk bli fokus i et samfunn som allerede renner over av mannsforakt og hat? Forstår det bare ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, æøå* skrev:

Det er menn uten snev av sosial kompetanse, og de er heldigvis i mindretall. Normale mennesker gjør ikke slikt.

Normale menn tar heller ikke kontakt med unge, pene kvinner på offentlig transport. 

Anonymkode: 22899...e3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normale menn tar heller ikke kontakt med unge, pene kvinner på offentlig transport. 

Anonymkode: 22899...e3e

Hva med stygge og gamle? Er det mer akseptert?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpåslitne menn, verken kjente eller fremmede, er jo ikke særlig koselig, men det var jo ikke akkurat det denne studenten tok til ordet for. 

Ensomhet er et samfunnsproblem. Det finnes mennesker som ikke snakker med folk annet enn når de går på butikken. Det er mye godt å si om å veksle et par ord med sine medmennesker. Vise interesse og møte folk med et smil 😀

Anonymkode: f09b4...e75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ubehagelig, fordi hvis man ikke ønsker å snakke er man frekk, og hvis man svarer tar han det som en invitasjon. 

Anonymkode: 357f0...57b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er ubehagelig, fordi hvis man ikke ønsker å snakke er man frekk, og hvis man svarer tar han det som en invitasjon. 

Anonymkode: 357f0...57b

*han* ....som i menn flest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Et spørsmål jeg genuint lurer på damer.

Hva er tanken bak denne #VilleBarePrateLitt kampanjen? Hva ønsker disse kvinnene å oppnå?

La oss gå litt på utsiden av bobla og se på detaljene. Altså....er det for å gjøre menn generellt oppmerksom på at den oppførselen ikke er grei? Hvorfor må alle menn få høre om de få tullingene som ikke tar hint? Er meningen å få enda mer oppmerksomhet i media slik at det negative fokuset på menn skal vedvare og holde dem redde og i sjakk? Hvorfor tror dere dette vil hjelpe? Når den mannen i utgangspunktet ikke er smart nok til å lese deg godt nok som kvinne til å holde seg unna, hvorfor tror du  da dette oppropet i SoMe vil gi ham den manglende IQ'n tilbake? Tror dere disse idiotene plutselig vil lytte nå og forstå hvor dumme de har vært? "Åå sorry! Visste ikke at du følte deg plaget av innpåslitne sexgrisen meg asså! Skal aldri gjøre det igjen!"

Eller er dere så drittlei menn i sin reneste form, at dere bare føler så sterkt for å dele frustrasjon med alle menn og kvinner? Er det et rop om sympati?

For meg virker det hele som en tullete trend. En opphausing av et bittelite problem (ja dere leste riktig. Jeg marginaliserer dette med viten og vilje, da jeg vet med sikkerhet at dette på ingen måte er den truende, iskalde og harde hverdagen til kvinner flest i Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HarryDotter skrev:

Et spørsmål jeg genuint lurer på damer.

Hva er tanken bak denne #VilleBarePrateLitt kampanjen? Hva ønsker disse kvinnene å oppnå?

La oss gå litt på utsiden av bobla og se på detaljene. Altså....er det for å gjøre menn generellt oppmerksom på at den oppførselen ikke er grei? Hvorfor må alle menn få høre om de få tullingene som ikke tar hint? Er meningen å få enda mer oppmerksomhet i media slik at det negative fokuset på menn skal vedvare og holde dem redde og i sjakk? Hvorfor tror dere dette vil hjelpe? Når den mannen i utgangspunktet ikke er smart nok til å lese deg godt nok som kvinne til å holde seg unna, hvorfor tror du  da dette oppropet i SoMe vil gi ham den manglende IQ'n tilbake? Tror dere disse idiotene plutselig vil lytte nå og forstå hvor dumme de har vært? "Åå sorry! Visste ikke at du følte deg plaget av innpåslitne sexgrisen meg asså! Skal aldri gjøre det igjen!"

Eller er dere så drittlei menn i sin reneste form, at dere bare føler så sterkt for å dele frustrasjon med alle menn og kvinner? Er det et rop om sympati?

For meg virker det hele som en tullete trend. En opphausing av et bittelite problem (ja dere leste riktig. Jeg marginaliserer dette med viten og vilje, da jeg vet med sikkerhet at dette på ingen måte er den truende, iskalde og harde hverdagen til kvinner flest i Norge)

Jeg er helt enig med deg og tror at det finnes mange kvinner som gir totalt blaffen i alt oppstyret. Det er bare det at de som gir blaffen sjelden har noe å si om saken, for det er noe man anser som tull. Ja, jeg har også opplevd mange tilnærminger som har vært ubehagelige, men det er faktisk en del av det å være et menneske. Jeg har ikke akkurat tatt noen skade av det!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du var nok tydeligvis et lett bytte da. "Hun der er bare glad for å få oppmerksomhet", tenkte han nok.

Anonymkode: 13e59...8f5

Jeg var jo tydeligvis ikke et lett bytte, iom at jeg avviste han og ikke er desperat etter oppmerksomhet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, herzeleid skrev:

Prøv å lese det jeg skrev igjen. Sammenhengen her er jo den motsatte: en ung student tar til orde for å ta hyggelig kontakt utenfor kjøttmarkedet og får tilbake en kampanje mot trakassering. 

Jada jeg vet det. Du trenger ikke å snakke til meg som et barn. 

Du siterte en person som skrev hvordan menn reagerer på sånne ting når det kommer i mediene og jeg skrev bare at den personen hadde jo igrunn rett Ford i det blir blåst opp fra "vil ikke ta nei for nei=KAN IKKE SNAKKE MED NOEN DAMER!!!!"

Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HarryDotter skrev:

Et spørsmål jeg genuint lurer på damer.

Hva er tanken bak denne #VilleBarePrateLitt kampanjen? Hva ønsker disse kvinnene å oppnå?

La oss gå litt på utsiden av bobla og se på detaljene. Altså....er det for å gjøre menn generellt oppmerksom på at den oppførselen ikke er grei? Hvorfor må alle menn få høre om de få tullingene som ikke tar hint? Er meningen å få enda mer oppmerksomhet i media slik at det negative fokuset på menn skal vedvare og holde dem redde og i sjakk? Hvorfor tror dere dette vil hjelpe? Når den mannen i utgangspunktet ikke er smart nok til å lese deg godt nok som kvinne til å holde seg unna, hvorfor tror du  da dette oppropet i SoMe vil gi ham den manglende IQ'n tilbake? Tror dere disse idiotene plutselig vil lytte nå og forstå hvor dumme de har vært? "Åå sorry! Visste ikke at du følte deg plaget av innpåslitne sexgrisen meg asså! Skal aldri gjøre det igjen!"

Eller er dere så drittlei menn i sin reneste form, at dere bare føler så sterkt for å dele frustrasjon med alle menn og kvinner? Er det et rop om sympati?

For meg virker det hele som en tullete trend. En opphausing av et bittelite problem (ja dere leste riktig. Jeg marginaliserer dette med viten og vilje, da jeg vet med sikkerhet at dette på ingen måte er den truende, iskalde og harde hverdagen til kvinner flest i Norge)

Ja så hva skal man ellers gjøre? La dem fortsette? Holde kjeft og godta det fordi vi er jo verdiløse fitter som bare skal godta alt? Kan du svare meg på det?

Anonymkode: fc247...a15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Jada jeg vet det. Du trenger ikke å snakke til meg som et barn. 

Du siterte en person som skrev hvordan menn reagerer på sånne ting når det kommer i mediene og jeg skrev bare at den personen hadde jo igrunn rett Ford i det blir blåst opp fra "vil ikke ta nei for nei=KAN IKKE SNAKKE MED NOEN DAMER!!!!"

Skjønner?

Det ser fortsatt ikke ut som du har forstått hva herzeleid skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja så hva skal man ellers gjøre? La dem fortsette? Holde kjeft og godta det fordi vi er jo verdiløse fitter som bare skal godta alt? Kan du svare meg på det?

Anonymkode: fc247...a15

Si at man ikke er interessert i å prate hjelper kanskje ganske mye. Eller bare ignorere dem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre veldig sant😔

Anonymkode: fc247...a15

Jada alle menn hater kvinner vi har fått det med oss.

Anonymkode: 60d53...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det ser fortsatt ikke ut som du har forstått hva herzeleid skriver.

Neimen ok da gjør jeg ikke det da. Jeg sier bare så enkelt at menn her inne blir helt hysteriske og overdriver (som de samtidig kritiserer kvinner for å gjøre...) og at man sier nei er nei blir til å nei da kan jeg ikke SE på en kvinne engang.

Så avsluttet jeg med at feminister er noen fitter som skal ødelegge det fine samspillet på lik linje som menn som trakassere (og dere som nærmest beskytter dem som gjør det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SunnivaOslo skrev:

Neimen ok da gjør jeg ikke det da. Jeg sier bare så enkelt at menn her inne blir helt hysteriske og overdriver (som de samtidig kritiserer kvinner for å gjøre...) og at man sier nei er nei blir til å nei da kan jeg ikke SE på en kvinne engang.

Så avsluttet jeg med at feminister er noen fitter som skal ødelegge det fine samspillet på lik linje som menn som trakassere (og dere som nærmest beskytter dem som gjør det...)

Hva med å forstå før du svarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...