Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vedkommende du svarer sammenligner jo nettopp dette.

Anonymkode: d80d2...a58

Vedkommende jeg svarer ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, O.G. skrev:

Vedkommende jeg svarer ja.

???

Da regner jeg med du synes det er like dumt å sjekke opp folk på bar etter et par innabords?
Jeg skjønner ikke. Han skrev en sammenligning og du skriver at han ikke eier sosiale antenner.
Hva med de som bare tør sjekke opp etter alkohol på bar? Eier de antenner, mener du?

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, O.G. skrev:

 

Ok, du er altså da en av de mennene uten sosiale antenner. Det var trist, men det forklarer dine holdninger her. 

Er nok du som ikke har sosiale antenner. Og du er en gruppe 1 dame. Gratulerer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du svarte på min?

Anonymkode: d80d2...a58

Jeg tror du må gå tilbake og se på nytt. :) 

Anonymkode: 0ddd8...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Angående trådens tema anser jeg det som et tegn på lav sosial intelligens å starte samtaler ut av det blå med mennesker man ikke har fått en form for (positiv) kontakt med først.

Eventuelt at man ikke tror det er verdens undergang å få høre "hei" fra en fremmed person. 

Anonymkode: f8edc...db3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Stiigen skrev:

Jeg synes gruppe 1 og 2 er tapere, og har lite sympati for dem, mens jeg synes gruppe 3 og 4 burde treffe hverandre og få mange smarte barn. 

Bare synd at gruppe 1 og 2 (og 5🙄) gjør det stadig vanskeligere for gruppe 3 og 4 å treffe hverandre.

Anonymkode: 0ddd8...037

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Tenkte akkurat på det samme! 

Angående trådens tema anser jeg det som et tegn på lav sosial intelligens å starte samtaler ut av det blå med mennesker man ikke har fått en form for (positiv) kontakt med først.

Hater når det skjer meg. 

Hvordan får man positiv kontakt med noen uten at en av partene ... tar kontakt?

Anonymkode: 0ddd8...037

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stiigen skrev:

det er egentlig 4 parter i denne diskusjonen : 

1. Kvinner som synes all form for oppmerksomhet fra menn er ubehagelig og at snakking/kontakt er trakassering, og egentlig litt voldtekt også. Sutrer på Kvinneguiden, Twitter og Facebook og får masse sympati fra andre kvinner i samme kategori for den mannen som traumatiserte dem på gaten ved å spørre hvor mye klokken er.  MEN de ønsker at "menn skal være menn" og at menn skal ta initiativ - catch 22. 

2. Ukalibrerte menn uten sosiale antenner- Forventer at damer skal være åpen for sex med dem, og blir sure og sinte ved avvisning. Er altfor innpåslitne og tar ikke signal , eller nei for et nei. Tvinger seg til kontaktdetaljer fra kvinnen og maser i ett sett. 
Disse ødelegger for alle de normale mennene som forstår når kvinnen ikke vil ha kontakt, og som ikke blir sure ved avvisning

3. Normale oppegående menn som ønsker kontakt med normale søte jenter. (men finner dette prospektet mer og mer vanskelig grunnet voksende gruppe 1 og 2.)

4. fornuftige oppegående damer som ikke har kastet seg på ultrafeminismen/mannehatingen. Forstår at menn er nødt å ta initiativ for å treffe damer. Forstår at de har rett til å avvise menn som ikke interesser dem, eller være positiv mot menn som faktisk interesserer dem. Forstår at denne sutringen til andre damer(og menn) ikke bidrar til noenting positivt i forholdet mellom mann og dame. 

Jeg synes gruppe 1 og 2 er tapere, og har lite sympati for dem, mens jeg synes gruppe 3 og 4 burde treffe hverandre og få mange smarte barn. 

Du glemte en kategori:

5. Helt vanlige kvinner som vil unngå å bli kontaktet fordi de har erfart at å si ifra at man ikke ønsker å «snakke litt» kan få ubehagelige konsekvenser, samme hvordan man gjør det.

Jeg har opplevd følgende varianter, begge flere ganger:

A: vært helt normalt hyggelig tilbake, og opplevd truende oppførsel når jeg etter å ha forstått at mannen ville langt mer enn å snakke har avvist. Da er man luremus fordi man først var hyggelig, og deretter avvisende.

B: Avvist helt i utgangspunktet, og blitt utsatt for utskjelling fordi jeg var så frekk å tro at mannen hadde baktanker. 

Begge deler har jeg opplevd som skikkelig ubehagelig, og noe som har gjort noe med min følelse av trygghet i det offentlige rom. 

Mitt ansvar? Jeg synes ikke det.

Endret av Malum
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Katten.2.0 said:

Tenkte akkurat på det samme! 

Angående trådens tema anser jeg det som et tegn på lav sosial intelligens å starte samtaler ut av det blå med mennesker man ikke har fått en form for (positiv) kontakt med først.

 Hater når det skjer meg. 

Hvordan ser du for deg denne formen for positiv kontakt før man starter en samtale? 

Dersom det er med blikkontakt på en måte, så kan vel det også bli noe man hater. Da må alle gå med solbriller, cap og se ned for å unngå at det ender opp med noe så ubehagelig (?) som en samtale. Andre former for positiv kontakt i forkant av samtale?

Anonymkode: fd1ec...ce5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Beklager altså, men kvinner må nesten bare finne seg i at menn vil kontakte de. Både på nett og ute . Det er ikke ulovlig å komme i kontakt for å snakke eller prate. Om du ikke vil så skjønner jeg det, men da er det bare å si at du ikke er intr. Eller kanskje holde deg hjemme. Helt tullete å klage over dette. Kvinner har bøitt så sykt skjør for tiden. Tåler ingenting. Er vell ikke rart "snøflakk" Betydningen er blitt mainstream

Anonymkode: 890ee...a14

Så vi skal holde oss inne fordi vi ikke ønsker at innpåslitne fremmede skal ta kontakt med oss? Dere mannfolk kan ikke ture frem som dere lyster. Respekter de som ikke vil prate med dere og gå videre.

Så enkelt er det.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stiigen skrev:

Er nok du som ikke har sosiale antenner. Og du er en gruppe 1 dame. Gratulerer. 

Nei stakkars deg, ble du motsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Beklager altså, men kvinner må nesten bare finne seg i at menn vil kontakte de. Både på nett og ute . Det er ikke ulovlig å komme i kontakt for å snakke eller prate. Om du ikke vil så skjønner jeg det, men da er det bare å si at du ikke er intr. Eller kanskje holde deg hjemme. Helt tullete å klage over dette. Kvinner har bøitt så sykt skjør for tiden. Tåler ingenting. Er vell ikke rart "snøflakk" Betydningen er blitt mainstream

Anonymkode: 890ee...a14

Det må ikke kvinner finne seg i nei og jeg synes det er mer enn bare litt urovekkende at du mener det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det har vært noen snodige reaksjoner til #VilleBarePrateLitt...

"Det er jo bare å si høflig at man vil ikke snakke!"
Man skulle tro det og noen ganger funker det faktisk, problemet er de som krysser en grense og som nekter å ta nei for et nei. Det er lett å tøffe seg bak et tastatur og si hva du mener en kvinne (eller mann for den saks skyld) burde ha gjort i en slik situasjon men når du sitter i situasjonen og den andre personen oppfører seg på en måte som faktisk er ganske skremmende så er det lettere sagt enn gjort, mange "fryser" når dem blir redde.
Det er heller ikke snakk om kun voksne kvinner, på Twitter skrev en far at han trodde tenåringsdatteren hadde blitt lat fordi hun ikke ville ta bussen lenger men det viste seg at hun hadde blitt skikkelig skremt av en mann, en annen jente la ut en video fra friminutt på VGS hvor hun blir trakassert av en godt voksen mann.
Det å si "du kan jo bare avvise høflig" er like ignorant som å mene at det kun er jenter i korte skjørt som blir voldtatt.

"Er det ikke lov å snakke til folk heller nå?!"
Joda, klart det er det! Selv jeg som har sosial fobi har hatt hyggelige samtaler med fremmede mennesker... men noen ganger er jeg sliten og ikke interessert i å snakke eller så fremstår den andre personen som lite hyggelig og da må jeg få lov til å vise at jeg vil være i fred uten at den fremmede skal bli sint og oppføre seg som om det er hans/hennes rett å snakke til meg.
Det finnes en mellomting, det å si "er det ikke lov å snakke til folk lenger?!" blir like dumt som å si "er det ikke lov å tørke seg bak lenger nå?!" når du får beskjed om at det ikke er lov å stjele dopapir...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har høy sosial intelligens og gjør det ofte svært skarpt i mine samtaler med gamle damer i godteriavdelingen på kiwi. - Hvorfor er krokodillene blitt så små? - Nei, gudbevare, det lurer jeg også på!

Små gleder i hverdagen, og så videre.

Anonymkode: d80d2...a58

Vesentlig forskjell på humoristiske betraktninger i en (trygg) situasjon, og det å oppsøke noen for å starte en samtale.

Jeg kommer også med slike kommentarer hvor det er tydelig for alle involverte at vår kontakt vil være begrenset til akkurat den (tidsbestemt) situasjonen. Det er noe annet å oppsøke noen som venter på tbanen, eller noen som er på annen offentlig transport. 

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Eventuelt at man ikke tror det er verdens undergang å få høre "hei" fra en fremmed person. 

Anonymkode: f8edc...db3

Det er ikke verdens undergang for mesteparten av befolkningen. Likevel Br en være usedvanlig skarp for å unngå at motparten synes det er ubehagelig i samtlige tilfeller. 

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan får man positiv kontakt med noen uten at en av partene ... tar kontakt?

Anonymkode: 0ddd8...037

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan ser du for deg denne formen for positiv kontakt før man starter en samtale? 

Dersom det er med blikkontakt på en måte, så kan vel det også bli noe man hater. Da må alle gå med solbriller, cap og se ned for å unngå at det ender opp med noe så ubehagelig (?) som en samtale. Andre former for positiv kontakt i forkant av samtale?

Anonymkode: fd1ec...ce5

Til dere to over: Man kan kommunisere bra mye uten at ord utveksles. Spesielt kvinner er dyktig på dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, O.G. skrev:

Åndsvakt argument siden alle vet at man ikke skal gå bort å hilse på fremmede hunder.

Hvorfor kan du ikke bare fatte at menn skal holde avstand til fremmede damer?

Som altid åpnen og imøtekomme. Tror i alle fall én samtale med deg hadde stoppet relativt kjapt. Bra det finnes andre som ikke er som deg. Ellers hadde nok kontakt med det motsatte kjønn blitt heller stusselig 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, RoH skrev:

Som altid åpnen og imøtekomme. 

Ja, ikke sant.

41 minutter siden, RoH skrev:

Tror i alle fall én samtale med deg hadde stoppet relativt kjapt.

Ja, kan du stoppe og snakke med meg?

42 minutter siden, RoH skrev:

 Bra det finnes andre som ikke er som deg. 

Ja, beklageligvis finnes det mange damer som ikke har grenser i livet sitt.

42 minutter siden, RoH skrev:

Ellers hadde nok kontakt med det motsatte kjønn blitt heller stusselig 

Stakkars deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er like lei av kvinner som tror hele verden kretser rundt dem og deres sårbarhet.

Anonymkode: 23ef7...cba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjansen og deler litt relatert musikk med folket.  :lur:  *benytt gjerne anledningen til å danse litt*

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker metoo, men den gikk av skaftet i noen retninger, og mistet dessverre trakasserte menn av syne. Er det den du sikter til?

Anonymkode: d80d2...a58

Nei jeg sikter til kampanjen som nevnes i åpningsposten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dette egentlig er et stort problem.

Anonymkode: 60d53...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...