Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Famene jeg snakker med oppdager raskt at jeg ikke er ute etter noe mer enn en prat. Det merker de fordi jeg har gode intensjoner. 

Det har skjedd en gang at damen følte seg støtet, og det var fordi jeg ville ha noe mer enn en prat med henne. Mennesker er ikke dum, de sanser når noen har dårlig moral.

Anonymkode: 13e59...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri under noen omstendigheter tatt kontakt med en fremmed jente. Det er unaturlig.

Er noe annet om man tar kontakt hvis man er på samme tilstelning eller arrangement. Da faller det seg mer naturlig å slå av en prat.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, æøå* said:

Jeg ville aldri under noen omstendigheter tatt kontakt med en fremmed jente. Det er unaturlig.

Er noe annet om man tar kontakt hvis man er på samme tilstelning eller arrangement. Da faller det seg mer naturlig å slå av en prat.

Ja, samme her. Tar aldri kontakt med noen uten at det føles helt naturlig (moralsk riktig). Bruk sunn fornuft i livet, så går det meste greit.

Debatten handler kun om de som ikke har sunn fornuft, trenger seg på andre mennesker uten å ta hensyn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2019 den 12.01, AnonymBruker skrev:

Alle mennesker, både menn og kvinner, bør trene sine sosiale antenner opp. Jeg har selvfølgelig null respekt for menn som avbryter kvinner i det de driver med, invaderer privatlivet deres på busser og trikker, for å prate litt med søte fine jentene. Det jeg derimot synes er dumt, er at mennesker med de flotteste og hyggeligste intensjoner OG sosiale antenner ikke skal få lov å slå av en hyggelig prat med et annet menneske.

Anonymkode: d80d2...a58

Folk med skikkelige sosiale antenner skal jo så klart få lov å snakke med andre som også vil snakke. Problemet er alle disse irriterende som tvinger fram en samtale som et middel for å få seg en date, eller tvinger samtaler på folk som ikke vil snakke med fremmede akkurat da.

Mange i Norge elsker den hellige hverdagsfreden, og liker å sitte i egne tanker på bussen, trene i fred på treningssenter, handle i fred i butikken, og så være sosial i tydelige sosiale settinger. De fleste i Norge har også respekt for andres hverdagsfred, og skjønner når det vil være uhøffelig og irriterende å forstyrre.

Dersom to personer signaliserer tydelig at de kunne tenke seg å prate med hverandre, og begge svarer og engasjerer seg i en samtale er det helt greit. Problemet er de som ikke respekterer den store majoritet som vil ha hverdagsfreden sin, og som invaderer med forsøk på samtaler, selv når den andre kun svarer høfflig kort, og tydelig ikke engasjerer seg for noen samtale. I slike situasjoner er det EKSTREMT UHØFFLIG å kreve at noen vil lytte/snakke med en. Ikke bli overrasket om vedkommende etter hvert blir så lei at de "svarer med samme mynt" og blir veldig uhøfflige tilbake. 

Respekter den hellige hverdagsfred. Den er, etter min mening, noe av det beste med Norge!

Anonymkode: 22899...e3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, æøå* skrev:

Så hvilke arenaer mener du menn da skal ta kontakt med kvinner på, om det ikke er ok å sjekke opp i det virkelige liv?

De aller fleste normale mennesker takler et avslag, og vil ikke fortsette å være pågående eller komme med frekke kommentarer.

Det er synd at det blitt slik at skepsisen til andre mennesker, og spesielt menn, har tatt overhånd. Det er IKKE noe galt i å slå av en høflig prat med ukjente, så lenge man tåler å høre et nei og respektere at vedkommende ikke er interessert eller har tid/ork til prat.

Jeg føler meg ikke utrygg når jeg går blant muslimer, fordi jeg antar ikke at de er terrorister. De færreste er det, akkurat som de færreste menn vil dere jenter noe vondt.

Det er aldri ok å bare "sjekke opp" en tilfeldig person "i det virkelige liv". Det er faktisk sykt frekt! Ikke la idiotiske amerikanske TV-serier fortelle deg noe annet. 

Du sjekker kun opp folk du allerede har blitt kjent med i en normal setting, etter at dere har blitt kjent. Alternativt kan du gå på en dating-side eller dating event. Skaff deg et sosialt nettverk og noen sosiale hobbyer hvis du vil bli kjent med kvinner. Sjekkingen kommer først inn senere. 

Anonymkode: 22899...e3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, æøå* skrev:

Hvis noen vil snakke, kan ikke jenter dra en hvit løgn som at de har kjæreste eller at de dater noen?

De fleste aksepterer dette svaret fremfor "er ikke interessert". Enkel og grei løsning!

De mennene som ikke tar nei som et svar driter i om du sier du har kjæreste eller hva du nå enn sier. En gang måtte jeg seriøst rope ut midt i en gate full av mennesker for å få en fyr til å la meg være i fred. Han gav seg ikke før jeg påkalte hele gatas oppmerksomhet for å få dunket igjennom at jeg ville være i fred. 

Anonymkode: 22899...e3e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg heldigvis så gammel og tjukk at det ikke lenger er noe problem, men fy fader så mye uønsket oppmerksomhet jeg fikk da jeg var ung, slank og noenlunde pen. For meg har det ikke handlet om å føle utrygghet, men at det har vært ekkelt. Skikkelig ekkelt. Og altså veldig ofte.

Fordelen med å være gammel og tjukk er at slipper uønsket oppmerksomhet.

Da har jeg et spørsmål, - foretrekker du som meg å være gammel og tjukk for å slippe uønsket oppmerksomhet, - eller ønsker du å være ung, slank og noenlunde pen og få masse uønsket oppmerksomhet?

Eller ønsker du at dess mer attraktiv du er desto mindre oppmerksomhet får man?

Jeg prøver bare å være til hjelp her slik at vi kan få endret menneskenaturen, men da må vi begynne å finne ut hvor problemet ligger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mennene som ikke tar nei som et svar driter i om du sier du har kjæreste eller hva du nå enn sier. En gang måtte jeg seriøst rope ut midt i en gate full av mennesker for å få en fyr til å la meg være i fred. Han gav seg ikke før jeg påkalte hele gatas oppmerksomhet for å få dunket igjennom at jeg ville være i fred. 

Anonymkode: 22899...e3e

Wow, jammen bra du fikk satt eklingen på plass. Ikke sant det er fælt å være attraktiv? Jeg snakker med en annen her som er som meg, - tjukk og gammel og vi bare leser opplevelsene deres. Trøst deg med at en vakker dag er det deg folk avviser slik du tidligere avviste mennesker. Da kan du lengte nostalgisk tilbake til den tiden du måtte påkalle hele gatas oppmerksomhet for å være i fred. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er aldri ok å bare "sjekke opp" en tilfeldig person "i det virkelige liv". Det er faktisk sykt frekt! Ikke la idiotiske amerikanske TV-serier fortelle deg noe annet. 

Du sjekker kun opp folk du allerede har blitt kjent med i en normal setting, etter at dere har blitt kjent. Alternativt kan du gå på en dating-side eller dating event. Skaff deg et sosialt nettverk og noen sosiale hobbyer hvis du vil bli kjent med kvinner. Sjekkingen kommer først inn senere. 

Anonymkode: 22899...e3e

Ja jeg pleier å lage grimaser jeg til folk som forsøker å sjekke meg opp. Hva gjør du når folk prøver å sjekke deg opp, geiper til dem og forteller dem at dem er stygge, - sånn som jeg gjør, - eller har du et annet triks? Fortell da! Så kan vi dele erfaringer og gi hverandre tips, om hvordan vi kollektivt og sosialt kan fryse ut de drittsekkene av oss som forsøker å flørte i hverdagen! Mobb dem sier jeg! Og sjikaner dem så mye som mulig. Det pleier å hjelpe skjønner du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, waco skrev:

Fordelen med å være gammel og tjukk er at slipper uønsket oppmerksomhet.

Da har jeg et spørsmål, - foretrekker du som meg å være gammel og tjukk for å slippe uønsket oppmerksomhet, - eller ønsker du å være ung, slank og noenlunde pen og få masse uønsket oppmerksomhet?

Eller ønsker du at dess mer attraktiv du er desto mindre oppmerksomhet får man?

Jeg prøver bare å være til hjelp her slik at vi kan få endret menneskenaturen, men da må vi begynne å finne ut hvor problemet ligger?

Her lyver du. Du har aldri vært feit, stygg eller uattraktiv et sekund i ditt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjelettsykdom som gjør at jeg ser litt deformert ut, tror dere noen bare vil ''snakke'' litt med meg? Eller er det bare de attraktive folk vil snakke med fordi det kanskje handler om at folk vil snakke med de som kunne seg noe mer med?

Anonymkode: 754e6...738

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye mindre komplisert når man er mann. Har aldri blitt sjekket opp på buss eller tog. Slipper alt styret med å måtte si fra om at de ikke er greit å bare buse inn uten at jeg har gitt uttrykk for det.

Jeg snakker like mye med menn som med kvinner. Har en god moral, og alle jeg snakker med ser i mine øyner at jeg kun snakker løst og fast og har ingen intensjoner om å få noe tilbake. Så jeg forstår ikke de mannfolk som nå sier de er redd for å ta kontakt med andre damer. Men jeg tror jeg vet hvorfor, fordi deres intensjoner er dårlige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Martin13 skrev:

Det er så mye mindre komplisert når man er mann. Har aldri blitt sjekket opp på buss eller tog. Slipper alt styret med å måtte si fra om at de ikke er greit å bare buse inn uten at jeg har gitt uttrykk for det.

Jeg snakker like mye med menn som med kvinner. Har en god moral, og alle jeg snakker med ser i mine øyner at jeg kun snakker løst og fast og har ingen intensjoner om å få noe tilbake. Så jeg forstår ikke de mannfolk som nå sier de er redd for å ta kontakt med andre damer. Men jeg tror jeg vet hvorfor, fordi deres intensjoner er dårlige.

Ja, jeg tror på det du sier at du ikke har sånne intensjoner, og derfor føler du deg nok ikke så truffet heller! Det er jo bare å lese VG kommentar feltet, alle er så dramatiske og ''Herregud man kan jo ikke snakke til kvinner lenger, hva skjer med verden'' Jo, det kan man såklart, men folk vil bli snakket til som et menneske, ikke som et kjøttstykke...

Anonymkode: 754e6...738

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg tror på det du sier at du ikke har sånne intensjoner, og derfor føler du deg nok ikke så truffet heller! Det er jo bare å lese VG kommentar feltet, alle er så dramatiske og ''Herregud man kan jo ikke snakke til kvinner lenger, hva skjer med verden'' Jo, det kan man såklart, men folk vil bli snakket til som et menneske, ikke som et kjøttstykke...

Anonymkode: 754e6...738

Det er nettopp det som er greia folk må forstå.

Anonymkode: 13e59...8f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De mennene som ikke tar nei som et svar driter i om du sier du har kjæreste eller hva du nå enn sier. En gang måtte jeg seriøst rope ut midt i en gate full av mennesker for å få en fyr til å la meg være i fred. Han gav seg ikke før jeg påkalte hele gatas oppmerksomhet for å få dunket igjennom at jeg ville være i fred. 

Anonymkode: 22899...e3e

Det er menn uten snev av sosial kompetanse, og de er heldigvis i mindretall. Normale mennesker gjør ikke slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prater med folk om det gir mening, men å gå opp til en person for å prate føles svært unaturlig.

Som mann slipper jeg unna de ekle fulle mennene, men når jeg er alene her i Kina så blir jeg ofte oppsøkt av folk som vil bli kjent med en utlending. Det er egentlig ganske irriterende, spesielt om de følger etter meg og prater dårlig engelsk, så jeg forstår at mange kvinner ikke liker det.

Om jeg ikke er alene, så blir jeg oppsøkt av mer normale folk og da er det ikke noe problem å prate litt.

Anonymkode: 34d34...5e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, waco skrev:

Fordelen med å være gammel og tjukk er at slipper uønsket oppmerksomhet.

Da har jeg et spørsmål, - foretrekker du som meg å være gammel og tjukk for å slippe uønsket oppmerksomhet, - eller ønsker du å være ung, slank og noenlunde pen og få masse uønsket oppmerksomhet?

Eller ønsker du at dess mer attraktiv du er desto mindre oppmerksomhet får man?

Jeg prøver bare å være til hjelp her slik at vi kan få endret menneskenaturen, men da må vi begynne å finne ut hvor problemet ligger?

Jeg var ute å gikk tur, i treningstøy, uten sminke med fett hår i dott. Og jeg er kraftig overvektig. Tror ikke det kun går på utseende, når de velger ut et "bytte".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, waco said:

Fordelen med å være gammel og tjukk er at slipper uønsket oppmerksomhet.

Da har jeg et spørsmål, - foretrekker du som meg å være gammel og tjukk for å slippe uønsket oppmerksomhet, - eller ønsker du å være ung, slank og noenlunde pen og få masse uønsket oppmerksomhet?

Eller ønsker du at dess mer attraktiv du er desto mindre oppmerksomhet får man?

Jeg prøver bare å være til hjelp her slik at vi kan få endret menneskenaturen, men da må vi begynne å finne ut hvor problemet ligger?

Jeg ble feit for å slippe uønsket oppmerksomhet. Det har til en viss grad fungert.

Anonymkode: 7353c...bcc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Falkefugl said:

Jeg var ute å gikk tur, i treningstøy, uten sminke med fett hår i dott. Og jeg er kraftig overvektig. Tror ikke det kun går på utseende, når de velger ut et "bytte".

Nei, du var nok tydeligvis et lett bytte da. "Hun der er bare glad for å få oppmerksomhet", tenkte han nok.

Anonymkode: 13e59...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble feit for å slippe uønsket oppmerksomhet. Det har til en viss grad fungert.

Anonymkode: 7353c...bcc

Noen foretrekker det også, så nei, man er nok ikke trygg av den grunn dessverre...

 

Jeg er ikke feit, men har noe annet ved meg, ser ikke ut til at folk lar meg være ifred av den grunn nei,... :(

Anonymkode: 754e6...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...