Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, O.G. skrev:

Skrev jeg det?

Det jeg synes er dumt er at folk ikke skjønner av seg selv at folk ikke har tid til å drive og snakke med fremmede mennesker når de er på en offentlig arena hvor det ikke er naturlig å snakke med fremmede folk.

Vet du hva. Noen  av oss skulle faktisk ønske vi levde i et litt varmere samfunn, der hverdagen bød på litt overraskelser utenom det vanlige. Jeg er glad for at noen mennesker spriter min hverdag opp ved å snakke vanlig med meg. At Du ikke ønsker det, er Din mening. Men du kan ikke gjøre dette til en sosial rigid norm det er en skam å bryte.

5. Fornuftige oppegående damer som vil være i fred fra fremmede menn når de er på offentlige arenaer hvor det ikke er naturlig å snakke med fremmede mennesker.

Og de kvinner som synes det er hyggelig å slå av en prat med alle slags mennesker er ikke oppegående og fornuftige?

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og de kvinner som synes det er hyggelig å slå av en prat med alle slags mennesker er ikke oppegående og fornuftige?

Anonymkode: d80d2...a58

Det skrev jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han snakket og gjorde tilnærmelser. Er det så vanskelig å fatte det !

Anonymkode: 08c98...209

Nei. Jeg spurte. Fordi en del folk overdriver og tror alle tilnærmelser (altså snakk) handler om at en mann vil noe mer med dem.

Anonymkode: d80d2...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor denne offer rollen? Krenke.no 

Det går helt fin ann å si at du ikke ønsker kontakt. 

På den ene siden klages det på at det er så vanskelig å møte noen, men tar noen kontakt så er det også feil. Fordi menn tar kontakt på feil måte.... er det mulig?

Hilsen voksen dame. 

Anonymkode: 8643a...1d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Det skrev jeg ikke

Nei, men du skriver  Fornuftige oppegående damer som vil være i fred fra fremmede menn når de er på offentlige arenaer hvor det ikke er naturlig å snakke med fremmede mennesker.

Så hva med disse mange mange menneskene som stadig ofte kan si: Jeg kom i snakk med en veldig hyggelig mann eller kvinne på bussen i dag.

Når slike ting skjer, så er det mange som synes det er hyggelig og givende også. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor du skal lage en generell regel for menn som sier at de aldri skal snakke med ei dame de ikke kjenner.

Anonymkode: d80d2...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står midt i en samtale om en konflikt mellom to andre, hvorav den ene må få lettet hjertet sitt fordi han følte seg tråkket på, begge er kun bekjente, typ jobb relasjon. Han jeg prater med har fremsatt seg selv som en som ikke er spesielt "jentegæærn", heller en som respekterer andre høyt - det er litt derfor jeg lytter til hva han har å fortelle om konflikten, kommer med råd, jeg er på vei hjem. Vi er helt nøytrale med hverandre i samtalen, vi snakker jo også om et tema som ikke akkurat er seksuelt heller, det totalt motsatte er jo mer riktig - så når vi gir hverandre en kort nøytral klem før vi går hvert til vårt blir jeg "tatt på senga" (pun intended) av kommentaren "åh dæven, du gjør meg skikkelig hard nå, kjempehard, blir skikkelig kåt jeg, kan jeg få ta på deg?" . 

Øøøhhh, hæ? 

Anonymkode: 3e6b2...fbb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men du skriver  Fornuftige oppegående damer som vil være i fred fra fremmede menn når de er på offentlige arenaer hvor det ikke er naturlig å snakke med fremmede mennesker.

Så hva med disse mange mange menneskene som stadig ofte kan si: Jeg kom i snakk med en veldig hyggelig mann eller kvinne på bussen i dag.

Når slike ting skjer, så er det mange som synes det er hyggelig og givende også. Jeg skjønner derfor ikke hvorfor du skal lage en generell regel for menn som sier at de aldri skal snakke med ei dame de ikke kjenner.

Anonymkode: d80d2...a58

Enkelte mennesker er mongomagneter og snakker istedenfor å gi en beskjed om at det passer ikke helt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt lei av alt vi skal la oss irritere oss over og føles krenket for. 

JA, jeg har opplevd at menn setter seg ned ved siden av meg og begynner å snakke uten at det er ønsket fra min side. Men jeg hverken gidder eller orker å lage noe styr ut av det, så jeg svarer høflig, men kort - noen ganger popper jeg ørepropper inn og setter på musikk. Blir de ubehagelige, så passer jeg på å si fra, og jeg føler meg ikke krenket eller trakassert av den grunn. Vi må slutte og ta oss nær av alt mulig...

 

Anonymkode: 9c0b2...c43

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, O.G. skrev:

Enkelte mennesker er mongomagneter og snakker istedenfor å gi en beskjed om at det passer ikke helt nå.

Ja. Selv er jeg nok en mongomagnet. Men mongomagneter som oss må lære oss å si fra bedre, fordi folk (og da menn som hele tiden skal "snakke litt" med søte kvinner ikke respekterer uinteresserthet og ikke tar signaler eller velger å ikke ta signaler) alltid kommer til å finnes. De er gørrirriterende og burde ristes og lære seg respekt for andre, da spesielt kvinner. Men så har jeg også tiltrukket meg mange hyggelige og interessante, usekseksualiserte samtaler, med menn også, både unge og gamle, som jeg er svært glad for.

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, RoH skrev:

Tullprat fra ende til annen.

Du følger moter som alle oss andre. Tviler på at du går med barkkjoler hjemme på fritiden. 

Så du tror ikke kvinner i forhold søker bekreftelse utenfor forholdet. Ja nettopp. Å tyngdekraften har sluttet å virke på onsdag. 

Høye heler er utviklet for å rette holdning, få en til å skyte frem hofter, virke høyere. Å påstå at det ikke er et tøy for å fremme seksualitet er i bestefall en kortslutning, fottøyet er skadelig, dyrt, totalt upraktisk. 

At menn tar avvisning tungt er vel egentlig ikke så rart. Det koster mot å engasjere å risikere. De menn du sikter til er vel nettopp de som ikke aksepterer en avvisning. 

 

Siden du er mann, så forstår du antakelig ikke denne greia vi kvinner har med å føle oss fine, bare sånn helt for oss selv :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, O.G. skrev:

 

5. Fornuftige oppegående damer som vil være i fred fra fremmede menn når de er på offentlige arenaer hvor det ikke er naturlig å snakke med fremmede mennesker.

Burde ikke være noe problem. Hvis disse gruppe 5 damene treffer gruppe 3 menn så sier de bare "sorry kan ikke snakke no, har det litt travelt" med et smil. Og gruppe 3 mann vil si "okey" og gå videre også med et smil. 

Og wtf mener du med naturlig?  Er det i ditt hode kun naturlig å kommunisere med andre når du/de er drita fulle på en pub? Det er lit(veldig) trist. 
Jeg har tatt kontakt med jenter på gaten som har avvist meg(fordi de har type,eller andre grunner), men har varmhjertet takket meg fordi jeg tok kontakt, og sagt at dette må jeg fortsette med.  Det gjorde dem veldig glade,og fikk dem til å føle seg bra i en ellers kjedelig dag. Og jeg følte meg veldig bra når de sa det til meg. Win-Win SELV om jeg ble "avvist". 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det gjorde jeg? Hvor gjorde jeg det? Vis meg det.

Anonymkode: d80d2...a58

Hvem er du? Jeg svarte på O.G. sin kommentar.

Anonymkode: 0ddd8...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem er du? Jeg svarte på O.G. sin kommentar.

Anonymkode: 0ddd8...037

Nei, du svarte på min?

Anonymkode: d80d2...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Stiigen skrev:

Burde ikke være noe problem. Hvis disse gruppe 5 damene treffer gruppe 3 menn så sier de bare "sorry kan ikke snakke no, har det litt travelt" med et smil. Og gruppe 3 mann vil si "okey" og gå videre også med et smil. 
 

Gruppe 5 damer vil nok gjøre det ja, men hadde gruppe 3 menn vært oppegående så hadde de visst på forhånd at de skulle holdt seg unna fremmede damer i sosiale arenaer hvor det ikke er naturlig å snakke med fremmede.

4 minutter siden, Stiigen skrev:



Og wtf mener du med naturlig?  Er det i ditt hode kun naturlig å kommunisere med andre når du/de er drita fulle på en pub? Det er lit(veldig) trist. 
 

Jeg har ikke snakket om pub i det hele tatt, så hvor tar du dette fra?

4 minutter siden, Stiigen skrev:


Jeg har tatt kontakt med jenter på gaten som har avvist meg(fordi de har type,eller andre grunner), men har varmhjertet takket meg fordi jeg tok kontakt, og sagt at dette må jeg fortsette med.  Det gjorde dem veldig glade,og fikk dem til å føle seg bra i en ellers kjedelig dag. Og jeg følte meg veldig bra når de sa det til meg. Win-Win SELV om jeg ble "avvist". 

Ok, du er altså da en av de mennene uten sosiale antenner. Det var trist, men det forklarer dine holdninger her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

 

Ok, du er altså da en av de mennene uten sosiale antenner. Det var trist, men det forklarer dine holdninger her. 

Hvorfor mener du det objektivt sett er bedre å sjekke opp folk på bar når man er drita og har drukket seg til mot enn å slå av en vanlig prat med noen man synes er søt, edru på gata? Altså jeg skjønner at det er normen, men objektivt sett: Hvorfor i all verden har vi gjort det siste til norm og ikke det første?

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2019 at 8:07 AM, AnonymBruker said:

Jeg har lyst til å lese en hel tråd der du "diskuterer" med sliten&kjørt. Der dere begge snakker totalt forbi hverandre og snakker kun i ufullstendig stikkordsform.

Anonymkode: d2c76...e30

Tenkte akkurat på det samme! 

Angående trådens tema anser jeg det som et tegn på lav sosial intelligens å starte samtaler ut av det blå med mennesker man ikke har fått en form for (positiv) kontakt med først.

Hater når det skjer meg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du det objektivt sett er bedre å sjekke opp folk på bar når man er drita og har drukket seg til mot enn å slå av en vanlig prat med noen man synes er søt, edru på gata? Altså jeg skjønner at det er normen, men objektivt sett: Hvorfor i all verden har vi gjort det siste til norm og ikke det første?

Anonymkode: d80d2...a58

I hvilket innlegg har jeg skrevet noe om å sjekke opp folk på bar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Katten.2.0 skrev:

Tenkte akkurat på det samme! 

Angående trådens tema anser jeg det som et tegn på lav sosial intelligens å starte samtaler ut av det blå med mennesker man ikke har fått en form for (positiv) kontakt med først.

Hater når det skjer meg. 

Jeg har høy sosial intelligens og gjør det ofte svært skarpt i mine samtaler med gamle damer i godteriavdelingen på kiwi. - Hvorfor er krokodillene blitt så små? - Nei, gudbevare, det lurer jeg også på!

Små gleder i hverdagen, og så videre.

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Tenkte akkurat på det samme! 

Angående trådens tema anser jeg det som et tegn på lav sosial intelligens å starte samtaler ut av det blå med mennesker man ikke har fått en form for (positiv) kontakt med først.

Hater når det skjer meg. 

Endelig skrev en mann dette. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

I hvilket innlegg har jeg skrevet noe om å sjekke opp folk på bar?

Vedkommende du svarer sammenligner jo nettopp dette.

Anonymkode: d80d2...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...