Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinner: Vi liker ikke så godt fremmede pågående menn som ikke tar et hint og som blir sure/ekle/voldelige når de blir avvist.

Menn: HERREGUD, ER DET IKKE LOV TIL Å SNAKKE MED NOEN LENGER. KVINNER ER FAEN MEG INNBILDSKE HORER SOM TROR NOEN VIL TA I DEM MED EN ILDTANG. DERE ER JO SKRUDD SOM IKKE TAKLER AT MENN BARE VIL SNAKKE LITT USKYLDIG MED EN DAME DE ØNSKER KONTAKT MED OG SOM DE ER LITT INTERESSERT I. DET ER SNART UMULIG Å MØTE NOEN AV DET MOTSATTE KJØNN I DETTE LANDET, OG DET ER IKKE RART AT MENN BLIR TIKKENDE SEKSUELT FRUSTRERTE BOMBER. DET ER INGEN SOM VIL HA DERE UANSETT, OG DESSUTEN VILLE DERE LIKT Å BLITT TRAKASSERT OM DET VAR EN MANN DERE SYNTES VAR KJEKK.

Anonymkode: 4dec5...6c2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner: Vi liker ikke så godt fremmede pågående menn som ikke tar et hint og som blir sure/ekle/voldelige når de blir avvist.

Menn: HERREGUD, ER DET IKKE LOV TIL Å SNAKKE MED NOEN LENGER. KVINNER ER FAEN MEG INNBILDSKE HORER SOM TROR NOEN VIL TA I DEM MED EN ILDTANG. DERE ER JO SKRUDD SOM IKKE TAKLER AT MENN BARE VIL SNAKKE LITT USKYLDIG MED EN DAME DE ØNSKER KONTAKT MED OG SOM DE ER LITT INTERESSERT I. DET ER SNART UMULIG Å MØTE NOEN AV DET MOTSATTE KJØNN I DETTE LANDET, OG DET ER IKKE RART AT MENN BLIR TIKKENDE SEKSUELT FRUSTRERTE BOMBER. DET ER INGEN SOM VIL HA DERE UANSETT, OG DESSUTEN VILLE DERE LIKT Å BLITT TRAKASSERT OM DET VAR EN MANN DERE SYNTES VAR KJEKK.

Anonymkode: 4dec5...6c2

Syns du det er rart at man (dog ikke bare menn! Jeg vil heller si at forskjellen går et sted mellom feminister/ikke-feminister) reagerer slik, når en ytring av en 24-årig mann (av den gode typen) om et åpnere samfunn der det er lettere å komme i snakk med folk utenom sex-apper og fylla, blir fullstendig kuppet og overkjørt av en hashtagkampanje mot menn som tar kontakt med kvinner?

Javel.

Anonymkode: 0ddd8...037

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syns du det er rart at man (dog ikke bare menn! Jeg vil heller si at forskjellen går et sted mellom feminister/ikke-feminister) reagerer slik, når en ytring av en 24-årig mann (av den gode typen) om et åpnere samfunn der det er lettere å komme i snakk med folk utenom sex-apper og fylla, blir fullstendig kuppet og overkjørt av en hashtagkampanje mot menn som tar kontakt med kvinner?

Javel.

Anonymkode: 0ddd8...037

Jeg syns det er veldig rart at mange menn er mer opptatt av å være forurettet enn å faktisk høre etter på hva som blir sagt. Men det er vel gjerne disse mennene som bare vil snakke litt med en søt pike og som blir fornærmet og ubehagelig når hun nøyer seg med litt snakk, men ikke vil noe mer.

Anonymkode: 4dec5...6c2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig så vanlig at menn ikke tar et nei for et nei i hverdagslige situasjoner at det er hastagmateriale?

Jeg har opplevd mye rart i nattestimene, det skal jeg virkelig innrømme, men det er vel temmelig sjeldent at edrue, norske menn er eklinger på bussen på dagtid. Jeg sier ikke at det aldri skjer, men måten enkelte snakker på får det til å virke som om det er det som er normen.

Det er vel bare jeg som er schtøgg eller no, siden jeg ikke opplever slike ting.

Anonymkode: 0ddd8...037

Det at du personlig ikke opplever slike ting, betyr ikke at de ikke skjer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Roci skrev:

Det at du personlig ikke opplever slike ting, betyr ikke at de ikke skjer.

Nei, det var jo nøyaktig det jeg skrev.

Anonymkode: 0ddd8...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner: Vi liker ikke så godt fremmede pågående menn som ikke tar et hint og som blir sure/ekle/voldelige når de blir avvist.

NOEN Menn: HERREGUD, ER DET IKKE LOV TIL Å SNAKKE MED NOEN LENGER. KVINNER ER FAEN MEG INNBILDSKE HORER SOM TROR NOEN VIL TA I DEM MED EN ILDTANG. DERE ER JO SKRUDD SOM IKKE TAKLER AT MENN BARE VIL SNAKKE LITT USKYLDIG MED EN DAME DE ØNSKER KONTAKT MED OG SOM DE ER LITT INTERESSERT I. DET ER SNART UMULIG Å MØTE NOEN AV DET MOTSATTE KJØNN I DETTE LANDET, OG DET ER IKKE RART AT MENN BLIR TIKKENDE SEKSUELT FRUSTRERTE BOMBER. DET ER INGEN SOM VIL HA DERE UANSETT, OG DESSUTEN VILLE DERE LIKT Å BLITT TRAKASSERT OM DET VAR EN MANN DERE SYNTES VAR KJEKK.

Anonymkode: 4dec5...6c2

 

Anonymkode: 60d53...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 60d53...9f2

Kanskje disse noen menn burde snakket litt høyere, for akkurat nå overdøver de andre guttene debatten.

Anonymkode: 4dec5...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje disse noen menn burde snakket litt høyere, for akkurat nå overdøver de andre guttene debatten.

Anonymkode: 4dec5...6c2

Markus Sanden prøvde seg. Hva skjedde da?

Nei, de som ikke tar til motmæle har nok forstått sin plass, og vet at de på grunn av det de har mellom bena ikke kan si et kvekk i slike saker. Det er bare kvinner som har noe de skulle sagt her.

(Men hvis du leser mannlige kommentarer litt nøyere, så ser du at de fleste, om ikke samtlige, er imot nettopp trakassering og det meste annet de beskyldes for å ha innebygd i kjønnet sitt. Det er generaliseringen og det uunngåelige resultatet; at menn nå blir engstelige for å si noe som helst til kvinner uten å bli kalt "eklinger" og at det ropes #metoo eller lignende, de gjerne er imot.)

(Og så har vi forræderkvinner som meg da, som bruker denne muligheten til å snakke for alle som mener at samfunnet ikke bør kjønnsdeles noe særlig mer nå. Det har vært det før og det ser dessverre ut til å bli det igjen. Den andre veien denne gangen, som jo ikke er et ukjent fenomen når en tidligere diskriminert gruppe får makten - særlig definisjonsmakten, som er viktigere enn man kanskje tror. Enkelte av oss på midten, som er for reell likestilling, ser med gru på denne utviklingen.)

Anonymkode: 0ddd8...037

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og jeg snakker stadig med både fremmede menn og kvinner på offentlige plasser. Jeg er introvert, så det kan være forholdsvis slitsomt, men ofte er det veldig koselig. Det som derimot IKKE er koselig, er menn uten sosiale antenner (for jeg tror ikke vanlige menn driver med dette, og det er derfor det er så merkelig når evolusjonspsykologene kommer på banen, som om de normaliserer noe som egentlig ikke er normalt, med natur. Dette er tross alt et avvik), som ser at jeg leser i en bok eller et eller annet, aldri gir seg når det kommer til kontakt. Det begynner kanskje med: Hvilken bok leser du? Og så skal de gjerne ta litt på deg underveis. Der går min grense. Når en person tydelig viser at hen ikke vil snakke med deg, så slutter du etter hvert - du fortsetter ikke å invadere dette menneskets privatliv, og I HVERT FALL ikke atpåtil med å TA PÅ vedkommende.

Vil heller oppfordre alle som en til å ta seg en prat med fremmede innimellom, selv om det kan kjennes litt rart. Ofte er det svært givende. Og er det signaler der som vitner om at personen ikke er interessert (og det inkluderer signalet: Jeg er bare høflig og svarer deg kort, men spør deg ikke om noe som helst tilbake så TA POENGET), så lar man de være i fred.

Og nei. Kvinner er ikke skjøre ofre man skal verge seg for å prate vanlig til. Er så lei av at man umyndiggjør kvinner hele forbanna tiden.

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som avgjør er ikke stedet, men om kvinnen synes mannen er tiltrekkende. 

Anonymkode: 60d53...9f2

Dette er en hang up en del av dere menn drar frem som kort HELE tiden. Dere som tror kvinner synes det er greit å bli trakassert så lenge mannen er kjekk. Som om hvis Donald Trump hadde sett ut som Jude Law, så hadde det vært en fryd å høre ham skrike Grab her by the pussy. Reality check - please.

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en hang up en del av dere menn drar frem som kort HELE tiden. Dere som tror kvinner synes det er greit å bli trakassert så lenge mannen er kjekk. Som om hvis Donald Trump hadde sett ut som Jude Law, så hadde det vært en fryd å høre ham skrike Grab her by the pussy. Reality check - please.

Anonymkode: d80d2...a58

Hvorfor snakker du om trakassering, det et ingen som har sagt at trakassering er greit. Det er snakk om normal sjekking, prat... Her er det slik at 2 normale og hyggelige personer kan gjøre nøyaktig det samme, den ene blir ansett som creepy og ekkel, den andre som sjarmerende.

Anonymkode: 79afc...43e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Dette handler ikke om de som bare vil slå av en prat, men om de som bruker "jeg ville bare snakke litt" som en unnskyldning for å gå enda et skritt videre.

Jeg var selv vitne til en ung kvinne på bussen som var utsatt for dette.  Hun smilte, svarte hyggelig, og var tilbakeholdent imøtekommende.

Det tok ikke mange minuttene før mannen ble pågående og plagsom.  Han ville ha telefonnummeret hennes, ville vite om hun ble møtt på bussen, hvem som skulle møte henne osv Hun sa etter hvert at hun ville være i fred,  prøve å sove litt, osv, men han ga seg ikke. "Du kan legge hodet på skulderen min", " jeg skal passe på deg" osv.

Da jeg brøt inn, og ba han la henne være i fred fikk jeg "men jeg ville jo bare prate litt".

Som sagt handler ikke dette om de som vil prate litt, men om de som bruker dette som en inngangsport til å gå videre.

Og det står ikke skrevet "harmløs " i pannen til de som bare vil prate, og det er vanskelig å vite hvem som er hva,  derfor forstår jeg godt de som holder avstand til alle for å ikke sette seg i en sårbar situasjon.

Jeg blir ofte pratet til, men da av eldre mennesker, der prat er prat, og ikke et forsøk på sjekking under påskudd av "men jeg ville bare prate litt". 

Anonymkode: 5e12e...428

Men dette er jo noe helt annet enn normal hyggelig små prat på bussen. Dette handler om sexuell tilnærmelse. Som var uønsket fra den unge jenta. En metoo hendelse.

Anonymkode: 08c98...209

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en hang up en del av dere menn drar frem som kort HELE tiden. Dere som tror kvinner synes det er greit å bli trakassert så lenge mannen er kjekk. Som om hvis Donald Trump hadde sett ut som Jude Law, så hadde det vært en fryd å høre ham skrike Grab her by the pussy. Reality check - please.

Anonymkode: d80d2...a58

Ser jo ut til at han er greit forspent med damer? Så makt og penger er vel absolutt en + faktor på seksualitet? Du er vel ikke veldig bekymret for å bli antastet av Donald? 

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg jo kvinne selv, og kan ikke komme på noen arenaer hvor jeg synes det bør være en regel om at fremmede kvinner ikke skal snakkes til. Jeg, som alle andre, har jo dager og situasjoner der det ikke alltid passer så bra, men jeg vil heller ha muligheten til å si "ellers takk" enn å aldri bli snakket til.

Anonymkode: 0ddd8...037

Fordi det vil du da ja.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂

Du er ikke sann. 

Hvordan går datingprosjektet ditt forresten? 

Anonymkode: 2ee3d...6ae

Går bra, takk for at du spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor snakker du om trakassering, det et ingen som har sagt at trakassering er greit. Det er snakk om normal sjekking, prat... Her er det slik at 2 normale og hyggelige personer kan gjøre nøyaktig det samme, den ene blir ansett som creepy og ekkel, den andre som sjarmerende.

Anonymkode: 79afc...43e

Nei. Dette får du bevise først. Bevisbyrden ligger på deg. Jeg er lei av dette kortet. Det ble også trukket frem i ST-debatten - derfor tar jeg det frem nå også. Det er malplassert her også. De fleste kvinner holder fint en samtale med en vanlig eller det du kanskje kaller stygg mann på bussen, uten å kalle ham creepy og ekkel i ettertid.

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RoH skrev:

Ser jo ut til at han er greit forspent med damer? Så makt og penger er vel absolutt en + faktor på seksualitet? Du er vel ikke veldig bekymret for å bli antastet av Donald? 

Hahahaha, NEI! 😛  Han ville overhodet ikke prøvd seg på meg heller. Jeg ser ikke ut som de damene han har omgåttes seksuelt. Ser ut som en helt vanlig dame. Ja. Damer som er ute etter status (mange nok) flokker seg selvfølgelig rundt ham. Men jeg vil tro at de aller fleste damer synes dette er creepy stuff, uansett hvem det kommer fra, og spesielt når det kommer fra en mann som skal lede en hel nasjon, uansett hvordan han ser ut. 

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Isambard skrev:

Kort oppsummert:

Mann: Er det ok å ta kontakt med fremmede? Si et par ord på bussen?

Kvinne: NEI!! jeg er lei av menn som "bare skal snakke". Grrrrr.

Mann: Hvordan kan det være så feil å bare si noen ord til en fremmed?

Kvinne: Dere gjør ikke bare det! Noen går av bussen for tidlig bare for å stalke oss! Dere prøver å sjekke oss opp, og tar ikke hint når vi er uinteressert! Ei jeg har hørt om ble til og med voldtatt!

Mann: Hva faen snakker du om? Jeg spurte ikke om det var OK å forfølge noen på gata eller snakke 40 min med folk som er tydelig uinteressert. Jeg spurte om det var lov å ta kontakt.

Så sant....

Anonymkode: 08c98...209

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner: Vi liker ikke så godt fremmede pågående menn som ikke tar et hint og som blir sure/ekle/voldelige når de blir avvist.

Menn: HERREGUD, ER DET IKKE LOV TIL Å SNAKKE MED NOEN LENGER. KVINNER ER FAEN MEG INNBILDSKE HORER SOM TROR NOEN VIL TA I DEM MED EN ILDTANG. DERE ER JO SKRUDD SOM IKKE TAKLER AT MENN BARE VIL SNAKKE LITT USKYLDIG MED EN DAME DE ØNSKER KONTAKT MED OG SOM DE ER LITT INTERESSERT I. DET ER SNART UMULIG Å MØTE NOEN AV DET MOTSATTE KJØNN I DETTE LANDET, OG DET ER IKKE RART AT MENN BLIR TIKKENDE SEKSUELT FRUSTRERTE BOMBER. DET ER INGEN SOM VIL HA DERE UANSETT, OG DESSUTEN VILLE DERE LIKT Å BLITT TRAKASSERT OM DET VAR EN MANN DERE SYNTES VAR KJEKK.

Anonymkode: 4dec5...6c2

Du misforstår totalt. Saken her er jo at en ung mann tar til orde for at en skal ta kontakt på mer hverdagslige arenaer, og responsen på dette fra en del sinnafeminister er å henge ham ut og snakke om trakassering. Det er nettopp denne reaksjonen en del synes er uheldig, og som jeg tror de fleste vanlige kvinner ikke støtter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Disse fremmede fyrene som bare vil snakke litt er kanskje snille, men hvordan kan en dame vite det?????

De fleste menn som snakker til damer er snille. Alle menn skal ikke ta støyten for at kvinner har noen dårlige erfaringer med menn. Det er bare teit å lære menn at det ikke går an å snakke med ei fremmed dame i offentligheten. Ja, jeg synes det er usjarmerende med "fremmedsjekking", men herregud, ingen vits i å bli hysterisk og lære alle menn at de aldri skal si hei til fremmede damer eller slå av en hyggelig vanlig prat.

Anonymkode: d80d2...a58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...