Gå til innhold

Januar-februar 2020


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

På grunn av jobben jeg har, var jeg hos legen for sykemelding allerede i uke 7 og hadde første kontroll i uke 9. Da skal man i utgangspunktet ikke ha ny kontroll før OUL, men fordi jeg var der så tidlig, og fordi hun kjenner meg og vet at hodet mitt trenger det, fikk jeg en ekstra kontroll i neste uke, altså uke 15. Håper hun klarer å høre hjertelyd da🙂

Jordmor har jeg ikke ringt enda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Hønselouisa skrev:

På grunn av jobben jeg har, var jeg hos legen for sykemelding allerede i uke 7 og hadde første kontroll i uke 9. Da skal man i utgangspunktet ikke ha ny kontroll før OUL, men fordi jeg var der så tidlig, og fordi hun kjenner meg og vet at hodet mitt trenger det, fikk jeg en ekstra kontroll i neste uke, altså uke 15. Håper hun klarer å høre hjertelyd da🙂

Jordmor har jeg ikke ringt enda.

 

Så deilig det må være å ha en lege som kjenner deg og dine behov:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos lege i uke 11, og legen sendte henvisning til OUL mens jeg satt der og jeg fikk elektronisk innkalling til OUL fra sykehuset senere samme dag☺️ Lege spurte om jeg hadde ringt jordmor enda, og anbefale å gjøre det så fort som mulig siden det ofte kan være lang ventetid. Så da ringte jeg etter legetimen og fikk time hos jordmor i oktober. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i uke 10, for første kontroll. Ble da henvist ordinær ultralyd, regner med det ligger et brev i posten når jeg kommer hjem fra ferie ang det. Ringte jordmor etter legetimen og fikk time der i uke 17 fordi jeg er på ferie de to ukene før. Nå er jeg i uke 15,5:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg på første skikkelige svangerskapskontroll på mandag:) pg bestilt jordmortime!👏🏻 

 

Har dere begynt å si det til folk?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, non-stop skrev:

Da skal jeg på første skikkelige svangerskapskontroll på mandag:) pg bestilt jordmortime!👏🏻 

 

Har dere begynt å si det til folk?:)

Pga den store magen trenger jeg egentlig ikke si så mye lengre😆 Så har måttet fortelle tidligere enn jeg først sjøl ville pga at det er så tydelig😊 Hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vet vel hele familien det, utenom ungene. De venter vi med så lenge som mulig. 

Det påstås at jeg har babymage, men jeg føler meg bare tjukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 22.14, Elis2019 skrev:

Pga den store magen trenger jeg egentlig ikke si så mye lengre😆 Så har måttet fortelle tidligere enn jeg først sjøl ville pga at det er så tydelig😊 Hva med deg? 

Her har magen begynt å komme og! Mye tidligere enn de to andre svangerskapene. Her vet mine foreldre det og to vennepar det! Ikke begynt å si det enda, men folk tenker vel kanskje sitt, men ingen tør selvfølgelig å spørre😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2019 den 9.22, Hønselouisa skrev:

Her vet vel hele familien det, utenom ungene. De venter vi med så lenge som mulig. 

Det påstås at jeg har babymage, men jeg føler meg bare tjukk...

Ja, når sier man det til ungene?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan takler dere varmen nå?:) altså, jeg merker jeg sliter veldig med denne varmen☀️ Skal jo ikke klage over sol og varme, men noen grader mindre enn 34 hadde vært veldig deilig altså😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, non-stop skrev:

Ja, når sier man det til ungene?:)

Hvis vi kan, venter vi til etter OUL. Da kan vi liksom være tilnærma sikre på at alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler varmen dårlig, har vært plasser uten air condition siste dagene og har faktisk måttet sette meg i bilen og kjøle meg ned innimellom😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sagt det til familien og nære venner, venter med noe mer offentlig til etter ordinær ultralyd. Her har også en tydelig mage dukket opp😁 Varmen tåles ikke akkurat så godt, nei, jeg sitter bare i skyggen og drikker vann hele tiden, like bleik som i vinter😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært hos legen igjen, og hun fant hjertelyd! Lyden var sterk og fin, og hun var veldig fornøyd😁 Jeg er i dag 14+2.

Jeg spurte for øvrig om dette med vitaminer, og trenger ikke ta annet enn D-vitamin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også.

Er 29 år og venter nr4 med termin 25.februar.

skal på tidlig ultralyd 15.august, og fikk innkalling til ordinær ultralyd i dag 30.september. Så glad vi skal på en tidlig, viss ikke hadde det blitt lenge å vente! Har opplevd både MA og SA tidligere, så vil ikke fortelle det til så mange før vi er sikre på at det er liv. 

Gleder oss til å fortelle det til søskene😄

Endret av Visla
Feil termin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Visla skrev:

Melder meg inn her jeg også.

Er 29 år og venter nr4 med termin 25.januar.

skal på tidlig ultralyd 15.august, og fikk innkalling til ordinær ultralyd i dag 30.september. Så glad vi skal på en tidlig, viss ikke hadde det blitt lenge å vente! Har opplevd både MA og SA tidligere, så vil ikke fortelle det til så mange før vi er sikre på at det er liv. 

Gleder oss til å fortelle det til søskene😄

Velkommen! Vi har termin omtrent samtidig, mensterminen min er rundt 25 januar, men i følge tidlig ultralyd nærmere 22 januar. 

Wow, det var skikkelig sen ordinær ultralyd, blir ikke det noe sånt som langt ut i uke 23? Det står uke 17-19 på helsenorge.no, men jeg har jo lest at noen steder får man veldig sen ultralyd. Det har visst ikke all verden å si. Men jeg skjønner innmari godt at du tar en tidligere ultralyd privat☺️ Min OUL er i slutten av august, jeg syntes  det var litt småsent i uke 19, men det er det tydeligvis ikke😅 

Krysser fingrene for at alt er bra med din lille på ultralyden🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Boogie Woogie skrev:

Velkommen! Vi har termin omtrent samtidig, mensterminen min er rundt 25 januar, men i følge tidlig ultralyd nærmere 22 januar. 

Wow, det var skikkelig sen ordinær ultralyd, blir ikke det noe sånt som langt ut i uke 23? Det står uke 17-19 på helsenorge.no, men jeg har jo lest at noen steder får man veldig sen ultralyd. Det har visst ikke all verden å si. Men jeg skjønner innmari godt at du tar en tidligere ultralyd privat☺️ Min OUL er i slutten av august, jeg syntes  det var litt småsent i uke 19, men det er det tydeligvis ikke😅 

Krysser fingrene for at alt er bra med din lille på ultralyden🤗

Mente 25.februar, er helt bomull i hodet om dagen😂 synes det er sent uansett, er jo i uke 20😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Visla skrev:

Mente 25.februar, er helt bomull i hodet om dagen😂 synes det er sent uansett, er jo i uke 20😝

Hehe, ja da var det ikke fullt ille!😂 Men uke 20 er ikke voldsomt tidlig det heller, som du sier. Jeg  kjenner til den bomullen i hodet 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Boogie Woogie skrev:

Hehe, ja da var det ikke fullt ille!😂 Men uke 20 er ikke voldsomt tidlig det heller, som du sier. Jeg  kjenner til den bomullen i hodet 😜 

Er ille for tiden, håper det ikke varer til ammetåken tar over 😂 tidligere graviditeter har jeg vært i uke 18 ca, det er perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her jeg også, 25 år og første barnet 🙂

Er 17+1, og har termin 11. januar. Men har ikke klart å glede meg på ordentlig enda, da de fant litt fortykket nakkefold på tidlig ultralyd. Heldigvis så alt fint ut da vi tok KUB-test (kombinert ultralyd og blodprøve) på sykehuset, men vi avventer fortsatt litt da vi skal ha en ekstra ultralydsjekk av hjertet etter OUL. Tror alt dette har gjort at jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg til OUL neste uke, da man aldri vet hva de kan finne. Men det er heldigvis størst sannsynlighet for at det går bra ☺️ 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...