Gå til innhold

Januar-februar 2020


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

På 18.6.2019 den 23.19, non-stop skrev:

Formen min gikk fra å være rimelig bra, kun sliten, til å dale noe voldsomt! En ekstrem kvalme ble kastet over meg, og jeg hsr problemer med å få i meg både mat og drikke. Blitt sykemeldt en uke for jeg har fått steng beskjed om å hvile. Et supernederlag😞 jeg er jo aldri vekke fra jobb! jeg sammenligner med de to forrige svangerskapene hvor jeg såvidt merket at jeg var gravid i starten. Håper kvalmen går like fort over som det kom. 

Jeg har en tidlig ultralyd neste onsdag, er da 8 +2 (i følge lege 8 +6). Valgt å ha en så tidlig pga blødninger som stresser meg. 

 

Kun sagt det til min mor, far og sjef:) ved forrige graviditet venter vi til uke 14 (våre søsken og hans foreldre) og uke 19 (jobb, venner). 😀

De sier at hvert svangerskap er forskjellig, så du får bare høre på kroppen og ta det med. Ikke din feil at du ikke kan jobbe, blir man syk så blir man syk. Noen er jo så opptatt av at graviditet ikke er en sykdom, og det er greit det, men man kan bli syk av å være gravid. Så ta det med ro med god samvittighet 🙂 

Ventet dere til etter ordinær ultralyd før dere sa fra til venner og jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.6.2019 den 6.47, Lyd skrev:

Her er formen grei, kun veldig trøtt. Men har ikke kommet til den beryktede uke 6 enda, så regner med at det blir verre!

Vi har ikke fortalt det til noen enda. Skal si det til foreldre når vi møter dem i sommer, vi bor et stykke unna hverandre.

Krysser fingrene for at du ikke brått blir dårlig 🤞

Jeg skjønner godt at det er morsommere å si det ansikt til ansikt 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 12.06, Boogie Woogie skrev:

De sier at hvert svangerskap er forskjellig, så du får bare høre på kroppen og ta det med. Ikke din feil at du ikke kan jobbe, blir man syk så blir man syk. Noen er jo så opptatt av at graviditet ikke er en sykdom, og det er greit det, men man kan bli syk av å være gravid. Så ta det med ro med god samvittighet 🙂 

Ventet dere til etter ordinær ultralyd før dere sa fra til venner og jobb?

Ja, hvert svangerskap er virkelig forskjellig, men merker det er alt for lett å sammenligne 🙈 og jeg vil helst ha et problemfritt svangerskap, trodde jeg la det inn som ønske 😂 

Med nr 2 var OUL senere enn uke 18, så vi fortalte det til folk rett før vi var der. Jeg er imponert over at vi klarte å holde det hemmelig i 19 uker😄

klarer ikke det denne gangen, når formen er slik. Folk tenker jo sikkert sitt når man plutselig er blitt sykemeldt- jeg er hun som kommer på jobb uansett. Menmen, sommerferien startet igår for alle på jobb, så har heldigvis hele sommeren nå på meg:)

sommeren ble startet meg øs pøs og haggel her 😂

 

noen som har planer for sommerferien da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 6.47, Lyd skrev:

Her er formen grei, kun veldig trøtt. Men har ikke kommet til den beryktede uke 6 enda, så regner med at det blir verre!

Vi har ikke fortalt det til noen enda. Skal si det til foreldre når vi møter dem i sommer, vi bor et stykke unna hverandre.

Krysse fingrene for at det ikke blir verre🤞 Uke 6 er det en «beryktet» uke? Er det ofte da man blir verre? Stemte isåfall i mitt tilfelle 😞

skjønner derf vil si det til de når dere møter de, mye kjekkere å si det ansikt til ansikt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, ser at mange liker å fortelle om graviditeten til folk og fe på en eller annen spennende måte, har dere tenkt til det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, non-stop said:

Krysse fingrene for at det ikke blir verre🤞 Uke 6 er det en «beryktet» uke? Er det ofte da man blir verre? Stemte isåfall i mitt tilfelle 😞

skjønner derf vil si det til de når dere møter de, mye kjekkere å si det ansikt til ansikt:D

Ja, har lest mange steder at kvalmen ofte starter i uke 6! Men det varierer fra person til person da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Lyd skrev:

Ja, har lest mange steder at kvalmen ofte starter i uke 6! Men det varierer fra person til person da :)

Stemte her, omtrent på dagen 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt oss en tur til Sverige i sommer, kanskje en liten roadtrip i Norge og så besøke familie. Jeg prøver også å få klemt inn en jentetur  med venninner 🙂 Satser på at det går fint siden formen har vært ok og dessuten går jeg inn i begynnelsen av andre trimester i juli. Det står alle steder at man ofte er i ganske fin form i andre trimester, så jeg får håpe det stemmer for min del. Hvilke planer har dere andre?

Jeg har fundert litt på hvordan vi skal si det, men ikke kommet på noe lurt. Veksler mellom om det hadde vært gøy med en felles annonsering i et familieselskap i sommer, eller om det er morsommere å si det til en og en. Problemet er at vi ikke rekker å gjøre det med alle før ryktet begynner å gå😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt! Jentetur før babyen kommer høres veldig kjekt ut!👏🏻

Vi reiser til Spania i en uke og til Kristiansand i en uke. :) alt vi skal er ekstremt småbarnsvennlig. Spent på spaniaturen, første gang vi reiser slik med barna!:)

vi skal nok ikke fortelle om det på noen spesiell måte, hakke gjort det før, men skal aldri si aldri 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på tidlig ultralyd. Jeg var utrolig spent og nervøs for alt, det viktigste av alt; om det faktisk var noe liv der etter denne tøffe starten på svangerskapet. Og det var det, en sterkt bankende hjerte❤️ Det var utrolig godt❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, non-stop skrev:

Da har vi vært på tidlig ultralyd. Jeg var utrolig spent og nervøs for alt, det viktigste av alt; om det faktisk var noe liv der etter denne tøffe starten på svangerskapet. Og det var det, en sterkt bankende hjerte❤️ Det var utrolig godt❤️

Åh, så godt å høre. Jeg er glad på dine vegne😊

Jeg skal ha samtaletime med en jordmor på sykehuset neste uke, og håper hun tar en kikk samtidig. Ellers blir det ikke før om tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 9.42, non-stop skrev:

Da har vi vært på tidlig ultralyd. Jeg var utrolig spent og nervøs for alt, det viktigste av alt; om det faktisk var noe liv der etter denne tøffe starten på svangerskapet. Og det var det, en sterkt bankende hjerte❤️ Det var utrolig godt❤️

Så herlig! Det var liv på ultralyden her også☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 19.43, Hønselouisa skrev:

Åh, så godt å høre. Jeg er glad på dine vegne😊

Jeg skal ha samtaletime med en jordmor på sykehuset neste uke, og håper hun tar en kikk samtidig. Ellers blir det ikke før om tre uker.

Takk❤️

 

Vært på samtalen? Gikk det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Boogie Woogie skrev:

Så herlig! Det var liv på ultralyden her også☺️ 

Så bra🎉 det er en god følelse❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, non-stop skrev:

Så bra🎉 det er en god følelse❤️

Definitivt☺️

Hva med dere andre damer? Er det noen flere som skal ha/har hatt en tidlig ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, non-stop skrev:

Takk❤️

 

Vært på samtalen? Gikk det bra?

Det er i morgen, så her er fortsatt usikkerheten stor.

Jeg begynner å kjenne på bekkenløsning, da. Vet ikke om det et godt tegn, eller ikke. Hadde jeg fått det om utviklingen har stoppa, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg trodde var samtale med jordmor, viste seg å være ultralyd hos lege, og den viste en sprellende liten greie med bankende hjerte! Og akkurat så stor som den skulle være 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hønselouisa skrev:

Det jeg trodde var samtale med jordmor, viste seg å være ultralyd hos lege, og den viste en sprellende liten greie med bankende hjerte! Og akkurat så stor som den skulle være 😁

Så fantastisk❤️ Det gjør godt i mammahjertet❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Lyd skrev:

Jeg skal ha om en uke 😊 Er veldig spent!

Det skjønner jeg 👏🏻 Hvor langt er du på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...