Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Stargaze skrev (26 minutter siden):

Får håpe hun holder det hun sier da, at barna får tid med mor til å omstille seg til en ny hverdag. Men kjenner vi henne rett, basert på at hun har sagt det samme før, så er det nok ikke lenge til det er en ny mann i døren. Virker ikke som om hun klarer å være alene.  

Det har hun sagt før, uten å holde løftet.

Da hun bodde i den leide leiligheten med de 2 eldste, gravid med nr.3, skrev hun at hun hadde lovet dem at det ikke skulle komme en ny mann på lenge. Få dager etter fødsel dukket Gekko opp ...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen av dere som skal på julehandel hjemme i kjelleren til C da? Personlig lurer jeg på hvorfor de julevarene skal selges hjemme i kjelleren hennes og ikke via Ministjerner sin nettbutikk? 🤔

Er de kjøpt inn til Ministjerner? Hvem betaler de og vil inntektene fra denne kjeller-butikken bli ført i regnskapet på vanlig måte? Burde de da i så fall ikke heller åpnet lageret til Ministjerner en helg og hatt lagersalg derifra...

 

BD65F3BF-05A1-48B2-AA68-37DAF7E157CA.jpeg

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (6 minutter siden):

Er det noen av dere som skal på julehandel hjemme i kjelleren til C da? Personlig lurer jeg på hvorfor de julevarene skal selges hjemme i kjelleren hennes og ikke via Ministjerner sin nettbutikk? 🤔

Er de kjøpt inn til Ministjerner? Hvem betaler de og vil inntektene fra denne kjeller-butikken bli ført i regnskapet på vanlig måte? Burde de da i så fall ikke heller åpnet lageret til Ministjerner en helg og hatt lagersalg derifra...

 

BD65F3BF-05A1-48B2-AA68-37DAF7E157CA.jpeg

Helt enig, hadde aldri kjøpt noe på denne måten

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (21 minutter siden):

Er det noen av dere som skal på julehandel hjemme i kjelleren til C da? Personlig lurer jeg på hvorfor de julevarene skal selges hjemme i kjelleren hennes og ikke via Ministjerner sin nettbutikk? 🤔

Er de kjøpt inn til Ministjerner? Hvem betaler de og vil inntektene fra denne kjeller-butikken bli ført i regnskapet på vanlig måte? Burde de da i så fall ikke heller åpnet lageret til Ministjerner en helg og hatt lagersalg derifra...

 

BD65F3BF-05A1-48B2-AA68-37DAF7E157CA.jpeg

Er kanskje varelageret til Ministjerner som er flyttet hjem til henne, i stede for å ha leid lagerlokale annet sted. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (9 minutter siden):

Er kanskje varelageret til Ministjerner som er flyttet hjem til henne, i stede for å ha leid lagerlokale annet sted. 

 

Ministjerner er i samme lokale som faren starta Mibo viken i.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det uansett et enkeltpersonsforetak som står bak ministjerner.no, så gevinst fra salget i kjelleren er uansett hennes personinntekt for 2021 i skattemeldingen. Men jeg har ikke noen tillit til at det føres korrekt, men det blir hennes problem i 2022.

Men godt at hun endelig tar del i julehandelen da. Men på bildet var det noe stusselig utvalg. 5-6 av noe som ser ut til å være "adventssokk"?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flettfrid skrev (11 minutter siden):

Er kanskje varelageret til Ministjerner som er flyttet hjem til henne, i stede for å ha leid lagerlokale annet sted. 

 

Det tviler jeg sterkt på. De deler lokaler med K og faren til C. Og selv om det evt skulle stemme, så forklarer ikke det hvorfor ikke varene ligger ute i nettbutikken. Den er nemlig helt fri for julevarer... Selv om de helt tydelig har store mengder av det. 🤔

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (1 minutt siden):

Nå er det uansett et enkeltpersonsforetak som står bak ministjerner.no, så gevinst fra salget i kjelleren er uansett hennes personinntekt for 2021 i skattemeldingen. Men jeg har ikke noen tillit til at det føres korrekt, men det blir hennes problem i 2022.

Men godt at hun endelig tar del i julehandelen da. Men på bildet var det noe stusselig utvalg. 5-6 av noe som ser ut til å være "adventssokk"?

Hun viste frem mer på instastory, så de har nok ganske mye mer enn de julestrømpene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (1 minutt siden):

Hun viste frem mer på instastory, så de har nok ganske mye mer enn de julestrømpene.

Bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett like shady forretningsdrift som før...hvem drar hjem til noen for å handle i kjelleren? Må være familie, venner og bekjente.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dette offentliggjort på instastory.. Slutt med Gekko eller ønsker hun spekulasjoner og klikk? Ikke godt å si, men får veldig vondt av alle disse barna om det er brudd mellom dem. 

24F984F8-8866-4D23-9F4F-CE2949262ADA.jpeg

Endret av Mamak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (3 timer siden):

Uansett like shady forretningsdrift som før...hvem drar hjem til noen for å handle i kjelleren? Må være familie, venner og bekjente.

Ikke for og forsvare denne kvinnen sin måte og bedrive bedrift men jeg vet om flere som driver slike små bedrifter fra enten kjeller eller ett lite type anneks til huset... Men da er det egen inngang til kjeller. Å dette vet vi kanskje ikke om er tilfelle eller ikke her. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne her melding på Insta er enten en hun kjenner som skal gå fra mannen eller så har hun plutselig forelsket seg i noe ny julepynt eller glemt en gammel julekakeoppskrift. Det legges alltid opp til spekulasjoner slik at det skal skape klikk. Passer jo godt det nå som hun skal ha garasjesalg i kjelleren....

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aidensfield skrev (25 minutter siden):

Ikke for og forsvare denne kvinnen sin måte og bedrive bedrift men jeg vet om flere som driver slike små bedrifter fra enten kjeller eller ett lite type anneks til huset... Men da er det egen inngang til kjeller. Å dette vet vi kanskje ikke om er tilfelle eller ikke her. 

Greit at mange småbedrifter kanskje kan gjøre som du beskriver, men da har de sannsynligvis ikke en nettbutikk med tilhørende lagerlokale. Og når den nettbutikken, som selger interiørprodukter og stæsj til hjemmet, ikke har et eneste juleprodukt i sortimentet, noe flere har etterlyst lenge, da er det noe rart... Og når hun da plutselig skal ha "garasjesalg" av juleprodukter hjemme i kjelleren, da blir alt enda rarere.

Endret av Lunabelle
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de har gått fra hverandre så tror jeg faktisk at det vil være bedre for forretningen hennes. Jeg kan ikke tenke meg at alle lekebilene var hennes ide, og nå kan hun heller gå tilbake til å ha dekor etc. Det å selge ut varer hjemmefra er ikke uvanlig, så det reagerer jeg ikke på. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grønn Frosk skrev (25 minutter siden):

Dersom de har gått fra hverandre så tror jeg faktisk at det vil være bedre for forretningen hennes. Jeg kan ikke tenke meg at alle lekebilene var hennes ide, og nå kan hun heller gå tilbake til å ha dekor etc. Det å selge ut varer hjemmefra er ikke uvanlig, så det reagerer jeg ikke på. 

Å selge fra et lokale i eget hjem er kanskje ikke uvanlig, men som @Lunabelle påpeker er det merkelig når nettbutikken hennes har eget lagerlokale. Der har kunder tidligere kunnet møte opp og handle/hente varer, så hvorfor ikke selge derfra? Ministjerner har heller ikke noen promotering av julevarer.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (32 minutter siden):

Å selge fra et lokale i eget hjem er kanskje ikke uvanlig, men som @Lunabelle påpeker er det merkelig når nettbutikken hennes har eget lagerlokale. Der har kunder tidligere kunnet møte opp og handle/hente varer, så hvorfor ikke selge derfra? Ministjerner har heller ikke noen promotering av julevarer.

Spent på hvordan betalingen skjer hjemme jeg. Tar hun med kort automat hjem eller har firma egen vipps...eller er det cash som gjelder....

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minipilla skrev (1 time siden):

Denne her melding på Insta er enten en hun kjenner som skal gå fra mannen eller så har hun plutselig forelsket seg i noe ny julepynt eller glemt en gammel julekakeoppskrift. Det legges alltid opp til spekulasjoner slik at det skal skape klikk. Passer jo godt det nå som hun skal ha garasjesalg i kjelleren....

Ja, kjenner lusa på gangen..snart kommer det en story med "Takk for alle meldinger. Jeg og K har det fantastisk, men takk for alle spørsmål. Story gjaldt min kjære venninne bla bla bla bla". Har ingen tro på at de har gått fra hverandre. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...