Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk

Friluftsdame

Anbefalte innlegg

Eksponeringsbonanza på Instagram (jeg ser ikke andre kanaler, så jeg vet ikke hva som foregår der). Disse bildene burde vært på en privat Instagram, ikke for masse ukjente mennesker. Først og fremst for å beskytte barnas privatliv. I tillegg har jeg null interesse av å se/høre/lese om ukjente barn. (Synes ikke det er så interessant med barn jeg kjenner heller, for den saks skyld. En baby er en baby lizm). Hvis hun ikke har noe annet å komme med, så legg ned blogg og bedriftsinstagram. Jeg skjønner det skorter litt på hvor mye interiørinspo hun kan komme med fra loftet, men da er det virkelig på tide (på overtid) å finne seg en annen jobb. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det tolvte uka hun skriver hvor mange uker han hsr vært hos de, sammen med noen blå hjerter. Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg vil tippe at neste uke så får vi et innlegg om at han er 13 uker gsmmel. Just a wild guess.

Corr: ikke tolvte uka, men siden tolvte april. Orker ikke redigere innlegget. Men, poenget er det samme 

Endret av Flisespikker
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga aldersforskjell går det ikke med turer med alle.  Men med alle går det fint på lekeplassen annenhver uke dokumenterer hun.  Så for meg syltynt argument

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en snur litt på det: Paprikas liv består åpenbart kun av familie om dagen. Forståelig nok.

Det som kjennetegner andre i permisjon, er at de har permisjon fra jobben sin. Paprika derimot er avhengig av å blogge, og hva gjør man da? Jo, man selger det som fyller dagene. Hun har ikke annet å fylle bloggen med, dessverre. 

Å reflektere over at hun selger andres privatliv og gir et innblikk i hvordan andres hjem og hytter ser ut, det evner hun åpenbart ikke. At hun er så naiv at hun ikke forstår at lesere himler med øynene over at voksne med stor familie invaderer andres hjem og selv investerer i en feit bil som blir plassert på tunet, er til å undres over. 

Realiteten er vel at Paprika etter mange år med huskjøp, oppussing og salg ikke har opparbeidet seg grunnlag for å gå ut i boligmarkedet, og er avhengig av løsningen de nå har og forsøker å realisere til å overta. Det er ikke spekulasjon å konkludere at en potensiell løsning ikke er å kjøpe til takst.  Man skal ha betalingsevne og vilje for å få lån. Jeg registrerer at 3 selskap er kjørt på ræv i løpet av kort tid og at det er Paprika som må stå som eier.  

Endret av Friluftsdame
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har tenkt på, hval om hun for privat lån av foreldrene og betaler de en sum hver måned til gjelden er nedbetalt og at det er slik de for råd til huset? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lillemy02 skrev:

Det jeg har tenkt på, hval om hun for privat lån av foreldrene og betaler de en sum hver måned til gjelden er nedbetalt og at det er slik de for råd til huset? 

Blir ikke det litt kjipt med flere halv og helsøsken? Et huslån må jo gå over mange år og hvis noe skjer blir det nok en knipe

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hippyskippy skrev:

Bra de velger å investere i noe så langsiktig som bil da. 

Viktig at ting synes

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en tankevekker da jeg hilste på en ung jente på utebadet i Fredrikstad istad. Trodde det var en bekjent av barna men var datteren til Camilla... 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om/når de eldste barna hennes og venner av barna finner denne tråden med oppgulp på oppgulp.. Det er helt ekstremt hva brukere klarer å lire av seg av meningsløst søppel. 

Hadde aldri kommet overens med paprika sånn som jeg ser henne, men ingen fortjener å finne så mye vondt om foreldrene sine på nett...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, cHg skrev:

Tenk om/når de eldste barna hennes og venner av barna finner denne tråden med oppgulp på oppgulp.. Det er helt ekstremt hva brukere klarer å lire av seg av meningsløst søppel. 

Hadde aldri kommet overens med paprika sånn som jeg ser henne, men ingen fortjener å finne så mye vondt om foreldrene sine på nett...

Jeg ville heller sett hva ukjente visste om meg før jeg trodde på foreldrene mine sine meninger og forklaringer og unnskyldninger om dette hvis jeg hadde vært et eksponert barn. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, DianaV skrev:

Jeg ville heller sett hva ukjente visste om meg før jeg trodde på foreldrene mine sine meninger og forklaringer og unnskyldninger om dette hvis jeg hadde vært et eksponert barn. 

Syns bare det er så trist hva voksne mennesker mener er konstruktiv kritikk.. Vi ville aldri latt barna våre snakke sånn til hverandre.. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cHg skrev:

Syns bare det er så trist hva voksne mennesker mener er konstruktiv kritikk.. Vi ville aldri latt barna våre snakke sånn til hverandre.. 

I en drømmeverden med rosa skyer og flygende griser hadde det vært sånn at alle fikk alle andre til å føle seg bedre. Sånn er det ikke. Når du sender noe ut i verden må du idag forvente å få minst like mye dritt som kos. Hvis du ikke takler det, får du holde ditt for degselv. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, DianaV skrev:

I en drømmeverden med rosa skyer og flygende griser hadde det vært sånn at alle fikk alle andre til å føle seg bedre. Sånn er det ikke. Når du sender noe ut i verden må du idag forvente å få minst like mye dritt som kos. Hvis du ikke takler det, får du holde ditt for degselv. 

Rosa skyer og flygende griser har aldri vært et tema. 

Og konstruktive tilbakemeldinger kan også svi, men de er ikke basert på ubegrenset dritt noen bare Må lire av seg av en eller anna grunn..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, cHg skrev:

Rosa skyer og flygende griser har aldri vært et tema. 

Og konstruktive tilbakemeldinger kan også svi, men de er ikke basert på ubegrenset dritt noen bare Må lire av seg av en eller anna grunn..

Nei det kommer mye kritikk i denne tråden. Men ser en overflod av genuine bekymringer for denne familien mellom den usaklige kritikken. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, DianaV skrev:

Nei det kommer mye kritikk i denne tråden. Men ser en overflod av genuine bekymringer for denne familien mellom den usaklige kritikken. 

Og de kommentarene støtter jeg. Og syns at på et vis burde det bli dannet ett slags panel som «sensurer» bloggerne i større grad enn nå. Nå har jo reklamemerking blitt godt poengtert og slått ned på. Og disse stakkars barna som blir klistret utover media for ubegrenset antall mennesker. 

Håper moren skjønner hva slags offere barna er for potensielle kidnappere som peker seg dem ut pga vanvittig mengder eksponering...

Poenget mitt var den mindre konstruktive kritikken som kveler poenget med hele tråden. Tråden blir usaklig og mer hissig mot hverandre enn hva som er budskapet.

Paret irriterer meg grønn, men det er jo ikke ulovlig å være mennesker som ikke er «min smak» Og det er vitterlig unødvendig å bre den personlige smaken utover nettet.

Men jeg gjentar. Barna.. De har jo ingen rettigheter ifølge bloggere, og da burde vi være fanebærere.. Ikke en type 1800-talls mobb som skal lynsje for en hver pris

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er jo helt sykelig opptatt av denne familien 😅Dere som veit alt må bruke utrolig mye tid på nett for å få med dere alt denne familien foretar seg- for å så kritisere bak anonyme navn! Jeg er ingen fan av denne familien selv, men her virker jo enkelte besatt! Skjønner diskusjonen ang eksponering av barn, men å spekulere og diskutere inntekt, konkurser og hva denne familien har av eiendeler er jo helt sinnsykt! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cHg skrev:

Og de kommentarene støtter jeg. Og syns at på et vis burde det bli dannet ett slags panel som «sensurer» bloggerne i større grad enn nå. Nå har jo reklamemerking blitt godt poengtert og slått ned på. Og disse stakkars barna som blir klistret utover media for ubegrenset antall mennesker. 

Håper moren skjønner hva slags offere barna er for potensielle kidnappere som peker seg dem ut pga vanvittig mengder eksponering...

Poenget mitt var den mindre konstruktive kritikken som kveler poenget med hele tråden. Tråden blir usaklig og mer hissig mot hverandre enn hva som er budskapet.

Paret irriterer meg grønn, men det er jo ikke ulovlig å være mennesker som ikke er «min smak» Og det er vitterlig unødvendig å bre den personlige smaken utover nettet.

Men jeg gjentar. Barna.. De har jo ingen rettigheter ifølge bloggere, og da burde vi være fanebærere.. Ikke en type 1800-talls mobb som skal lynsje for en hver pris

Jeg tror ikke en mulig kidnapping er den største faren ved eksponering av barn. Selv om det selvfølgelig også kan være noe å ha i tankene. Men eksponering av barn bør unngås på det sterkeste av langt flere og bredere årsaker. F.eks personvern, pedofiles misbruk og manipulering av bilder, mm. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...