Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, FruRosa skrev:

Poenget er at hun lover og lyver gang på gang.

Det er kjipt at hun tjener penger på dette, uavhengig av hvem som leser bloggen eller ikke.

Poenget er at blir man forbanna over at folk lyver på en blogg så slutter man å lese. Da mister bloggen lesere og kan til slutt ikke tjenes mer penger på. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For et forbruk! Det er reising , restaurant besøk og shopping som dokumenteres omtrent daglig. Det er helt uforståelig hvordan de to kan ha råd til et slikt «luksusliv». 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klink skrev:

Når man har blitt lurt 1-2-3 ganger så slutter man vel bare å lese bloggen? 

Jepp -det burde man, men så er det nå sånn med oss mennesker at det blir en slags engasjement og vekker noen følelser i en føler seg lurt og den er ikke så lett å legge fra seg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
4 timer siden, Samen skrev:

økonomisk bevisst? Eldste jenta går jo rundt i burberry, ralph lauren og mange andre dyre merker. Til og med minste gecco/paprika er kledd i merkeklær. Skal si hun er økonomisk! :P

På sikt er det faktisk mer økonomisk å handle dyrere klær. De har bedre kvalitet og kan brukes lenge eller selges. En brukt t skjorte fra h&m får du ikke solgt for en tier engang. Min skinnjakke er brukt i tre år og jeg solgte den akkurat for 2000,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, førstedamen skrev:

På sikt er det faktisk mer økonomisk å handle dyrere klær. De har bedre kvalitet og kan brukes lenge eller selges. En brukt t skjorte fra h&m får du ikke solgt for en tier engang. Min skinnjakke er brukt i tre år og jeg solgte den akkurat for 2000,- 

Jeg hadde vært helt enig med deg om det gjaldt klær til meg selv f.eks, men når det gjelder klær til en nyfødt... Så er jeg ikke helt enig. Jeg har fulgt med en stund på hva slike klær til barn selges for på finn.no, og det er ikke stort mer enn klesplagg fra HM brukt.. Så er nok overforbruk i dette tilfellet. Men det var jo ikke akkurat noe nytt.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hyachint31 skrev:

For et forbruk! Det er reising , restaurant besøk og shopping som dokumenteres omtrent daglig. Det er helt uforståelig hvordan de to kan ha råd til et slikt «luksusliv». 

Enig. Men hvis vi bodde gratis, så hadde vi hatt ganske mange tusen kroner i mnd å rutte med...NOE inntekt må de jo ha tross alt. Og å slippe boligutgifter, strøm, kommunale avgifter etc, det genererer mye lommepenger 💸

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen
1 time siden, Samen skrev:

Jeg hadde vært helt enig med deg om det gjaldt klær til meg selv f.eks, men når det gjelder klær til en nyfødt... Så er jeg ikke helt enig. Jeg har fulgt med en stund på hva slike klær til barn selges for på finn.no, og det er ikke stort mer enn klesplagg fra HM brukt.. Så er nok overforbruk i dette tilfellet. Men det var jo ikke akkurat noe nytt.

https://www.nrk.no/norge/testet-barneklaer-_-ni-av-ti-inneholdt-miljogifter-1.13914975

Finnes gode grunner til å kjøpe kvalitet også til de minste. Ville selv ikke kjøpt h&m klær til mine unger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Clara80 skrev:

Enig. Men hvis vi bodde gratis, så hadde vi hatt ganske mange tusen kroner i mnd å rutte med...NOE inntekt må de jo ha tross alt. Og å slippe boligutgifter, strøm, kommunale avgifter etc, det genererer mye lommepenger 💸

Et voldsomt forbruk var det lenge før de flyttet hjem til foreldrene. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsom pengeforbruk er en ting. Syns det er mye verre at hun legger ut bilder av feil bruk av ett barnesete i bil. Det går på sikkerhet og gir andre feilinformasjon. Hva om en eller annen ny mor ser bildet og tenker at bøylen kun er til pynt, og tar den ned... 

Bøylen på ett babysete (0-13kg) skal stå opp (settes i hakk), for den skal nemlig ta imot for bilens sete om man kræsjer. Den skal gjøre sånn at barnesetet får en mykere landing og går ned i basen/bilsetet igjen.  Så den bøylen er faktisk viktig. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Banænie skrev:

Voldsom pengeforbruk er en ting. Syns det er mye verre at hun legger ut bilder av feil bruk av ett barnesete i bil. Det går på sikkerhet og gir andre feilinformasjon. Hva om en eller annen ny mor ser bildet og tenker at bøylen kun er til pynt, og tar den ned... 

Bøylen på ett babysete (0-13kg) skal stå opp (settes i hakk), for den skal nemlig ta imot for bilens sete om man kræsjer. Den skal gjøre sånn at barnesetet får en mykere landing og går ned i basen/bilsetet igjen.  Så den bøylen er faktisk viktig. 

Setet skal vel snart vendes framover uansett....

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Banænie skrev:

Voldsom pengeforbruk er en ting. Syns det er mye verre at hun legger ut bilder av feil bruk av ett barnesete i bil. Det går på sikkerhet og gir andre feilinformasjon. Hva om en eller annen ny mor ser bildet og tenker at bøylen kun er til pynt, og tar den ned... 

Bøylen på ett babysete (0-13kg) skal stå opp (settes i hakk), for den skal nemlig ta imot for bilens sete om man kræsjer. Den skal gjøre sånn at barnesetet får en mykere landing og går ned i basen/bilsetet igjen.  Så den bøylen er faktisk viktig. 

Helt enig. I praksis betyr det at babyens ansikt blir most inn i seteryggen ved en kollisjon. 

 

6BEF58E5-6B28-4E4A-B69A-FA1B7006A516.jpeg

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Helt enig. I praksis betyr det at babyens ansikt blir most inn i seteryggen ved en kollisjon. 

 

6BEF58E5-6B28-4E4A-B69A-FA1B7006A516.jpeg

Antakelig tror hun det er et bærehåndtak som hun ikke trenger når setet står i bilen. Mest praktisk det er slått tilbake se 🙄

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garantert at de tenker denne bøylen er «bare» et bærehåndtak..... Dokumentert av de selv siden de ikke bruker den korrekt under bilkjøring. Det er hinsides! 5 ganger tilsammen i livene så langt har det vært behov for sikring i bil og fremdeles gjøres det totalt feil. Livsfarlig!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Hyachint31 skrev:

For et forbruk! Det er reising , restaurant besøk og shopping som dokumenteres omtrent daglig. Det er helt uforståelig hvordan de to kan ha råd til et slikt «luksusliv». 

Hvorfor er det uforståelig? Kvinneguiden sørger for lesere av bloggen hver dag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Miss.Wildfox said:

Helt enig. I praksis betyr det at babyens ansikt blir most inn i seteryggen ved en kollisjon. 

 

6BEF58E5-6B28-4E4A-B69A-FA1B7006A516.jpeg

De har jo ikke snøring på bilsikkerhet. 🙄🙄

Men... ligger det et lik på benken bak der på bildet? 🙈😂

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, lunalee skrev:

De har jo ikke snøring på bilsikkerhet. 🙄🙄

Men... ligger det et lik på benken bak der på bildet? 🙈😂

Det er nok bare en Crash test dummy.😄

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling
På 9.6.2019 den 22.58, Hyachint31 skrev:

For et forbruk! Det er reising , restaurant besøk og shopping som dokumenteres omtrent daglig. Det er helt uforståelig hvordan de to kan ha råd til et slikt «luksusliv». 

Pengene brenner vel hull i bukselommene på dem nå som de har solgt rekkehuset og den avskilte de bilen, og flyttet hjem på loftet til mamma og pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lagerbestilling skrev:

Feill

 

Endret av Oppland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 17.19, Pollen skrev:

Det samme med å forme leppene som rompehull. 

Det er vel enten det eller å ta fillers😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...