Gå til innhold

Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk


Friluftsdame

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Minipilla skrev:

Jeg greier ikke helt å kjøpe det. Beklager. Dette er litt som før...når det ble litt motbør / kritikk etter idiotiske snapper feks kom slike innlegg på bloggen for å skifte fokus til leserne. Har man en dyp svangerskapsdepresjon farter man ikke rundt på turer som de to. Og likedan etter fødsel...er man så sliten at de rundt en lurer på om man skal kollapse er det snodig med turer hver helg både på hotell og hvor som helst, spise ute flere ganger i uka osv osv. Nei noe stemmer ikke helt her....

Er både enig og litt uenig faktisk. 

At man ikke gjør sånn når man er i svangrrskapsdepresjon blir feil å si. For man kan faktisk gjøre sånne ting når man er deprimert, eller hvert fall når man ikke er helt seg selv. Jeg er dog enig i at det er påfallende når et offerinnlegg kommer. Vært stille og rolig på bloggen, ingenting å skrive om i det siste. Ingen reiser og ingen oppussing. I tillegg til at hun har dummet seg ut og sikkert ønsker å flytte fokus. Veldig klassisk. 

På en annen side er jeg jo også enig i at man ikke skal sparke folk som ligger nede som flere er nevner. Jeg ønsker også Camilla alt vel, jeg skulle bare ønske hun fikk hjelp til å se hva som må til, for jeg tror at for mange av oss utenfra er det ganske åpenbart. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Marriet skrev:

Er både enig og litt uenig faktisk. 

At man ikke gjør sånn når man er i svangrrskapsdepresjon blir feil å si. For man kan faktisk gjøre sånne ting når man er deprimert, eller hvert fall når man ikke er helt seg selv. Jeg er dog enig i at det er påfallende når et offerinnlegg kommer. Vært stille og rolig på bloggen, ingenting å skrive om i det siste. Ingen reiser og ingen oppussing. I tillegg til at hun har dummet seg ut og sikkert ønsker å flytte fokus. Veldig klassisk. 

På en annen side er jeg jo også enig i at man ikke skal sparke folk som ligger nede som flere er nevner. Jeg ønsker også Camilla alt vel, jeg skulle bare ønske hun fikk hjelp til å se hva som må til, for jeg tror at for mange av oss utenfra er det ganske åpenbart. 

Dette siste her er blitt gjort flere ganger enn hva jeg kan telle. Hver eneste gang offer innleggene kommer har folk her skrevet «få hjelp». Det er jo vist at bloggeier er en flittig leser av dette forumet så hun har fått det med seg. Vær ærlig istede for å skrive rosenrøde innlegg. Og det er ikke snakk om at man forventer at det skal deles alle private tanker - men når man likevel deler det meste i offer innleggene med jevne mellomrom trenger man ikke få alt til å virke så perfekt mellom de innleggene. De fleste med litt mellom ørene skjønner at sånn er ikke ståa. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke overraskende at dette kom nå, etter kritikken av hennes ufine henvisning til en kjent person forleden. Dette har vi sett mange ganger før! Får hun berettiget kritikk går det et ikke lenge før det kommer et innlegg som skal sanke sympati.

Med det sagt... Innlegget forteller at livet på loftet ikke er så "magisk" som hun har fremstilt det som. Fartingen de siste 9 ukene har tatt på, og ikke uventet er det Gekko som har tatt initiativet til all reisingen. 

Og, som vanlig, skal alt bli bedre "i morgen". Da skal hun lande. Hun evner ikke å leve i nuet. Hun lander og lander og lander, men blir aldri fornøyd. Ny bolig, ny bil, nye møbler, pusse opp, pusse opp igjen, snart sommer, snart jul, endelig vår, endelig nytt stæsj... Alltid et evig jag etter "noe" der framme, istedenfor å roe ned og nyte dagen i dag. 

 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper det ikke i det hele tatt. Slitsomt med 4/5 barn såklart. Men de er der bare halve tiden de fleste av dem. Og hvis faren til den yngste kunne bidratt litt så hadde vel ting vært litt lettere. Og den helseangsten burde hun absolutt få hjelp til. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at man ikke farter rundt osv. når man er deprimert tar feil! Depresjon utarter seg på mange måter, det betyr ikke at man skal ligge under dyna og gråte.

Noen føler ting er lettere om de er opptatt hele tiden, men ofte kommer det en smell. Og den virker som har kommet nå.

Jeg håper for Camillas del at hun får profesjonell hjelp for å takle depresjon. En kjæreste eller foreldre kan ikke de riktige teknikkene og det kan være vanskelig å være 100% åpne for sine nærmeste om hvordan man egentlig har det når man er deprimert

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så synd er at strikken har blitt tøyd å dratt i så lenge at når det kommer ett slikt innlegg så er det ikke mange som kjøper det. «Litt ærlig må man være 😄😄» med svære smiletegn. Nei, jeg kjøper det heller ikke. Jeg kjøper ingenting av det hun skriver. 

Dersom det er sant at bloggeren sliter med depresjon så håper jeg at hun søker profesjonell hjelp. Ingen er tjent med en mamma som ikke fungerer i hverdagen. Dette er også noe som blir tatt opp på kontroll hos helsesøster. Man må også fylle ut ett skjema, nettopp for at de skal kartlegge om man er igjennom en depresjon.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lama_Drama
2 timer siden, Minipilla skrev:

Jeg greier ikke helt å kjøpe det. Beklager. Dette er litt som før...når det ble litt motbør / kritikk etter idiotiske snapper feks kom slike innlegg på bloggen for å skifte fokus til leserne. Har man en dyp svangerskapsdepresjon farter man ikke rundt på turer som de to. Og likedan etter fødsel...er man så sliten at de rundt en lurer på om man skal kollapse er det snodig med turer hver helg både på hotell og hvor som helst, spise ute flere ganger i uka osv osv. Nei noe stemmer ikke helt her....

Hun hadde en klassisk svangerskaps-depresjon og nå en klassisk barselsdepresjon, og du kjøper det ikke? Beklager, men det er nok det dummeste jeg har hørt på en god stund (og her inne hører man MYE dumt).

En depresjon kan gjøre at man sitter stille, men veldig mange forsøker å "rømme" fra de vonde følelsene, og blir mer aktiv en før. Dette er absolutt helt vanlig. 

Endret av Lama_Drama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Hun hadde en klassisk svangerskaps-depresjon og nå en klassisk barselsdepresjon, og du kjøper det ikke? Beklager, men det er nok det dummeste jeg har hørt på en god stund (og her inne hører man MYE dumt).

En depresjon kan gjøre at man sitter stille, men veldig mange forsøker å "rømme" fra de vonde følelsene, og blir mer aktiv en før. Dette er absolutt helt vanlig. 

Føler litt det samme som deg. At denne trangen til å hele tiden være i bevegelse både fysisk og psykisk er et beviselig tegn på at alt ikke er i orden. 

Det som er synd er at det hele tiden skal fremstilles så flott og fint og at hun har full kontroll på alt. Og plutselig kommer det "ærlige" innlegget. Hun finnes jo ikke troverdig i det hele tatt når hun holder på sånn. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, an hero skrev:

I utgangspunktet så syns jeg det var usmakelig, men i ettertid tror jeg det må skyldes uvitenhet og muligens samboerens  litt bisarre Russland/Øst-Europa humor. Han gjør jo konstant narr av bl.a russere. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Trua skrev:

Plutselig skal man være ærlig? Er hun ikke det hele tiden da?

Hun mente vel at hun skulle være ærlig om situasjonen etter fødsel, siden hun sier at hun har hatt en fasade oppe, når ting egentlig har vært litt vanskelig for henne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Yann skrev:

Avslører vel at deres kunnskap om den store vide verden utenfor deres egen lille boble, får de fra Se og Hør.  Slik jeg har skjønt leser bloggere flittig sine egne tråder her.  Så da kan jeg opplyse følgende om Marit Christensen.

Hun er er prisvinnende journalist, utdannet cand.mag. med russisk, folkeminnevitenskap og etnografi. Hun jobbet som utenrikskorrespondent hos Nrk i Moskva i perestroika, Gorbatjov perioden i Russland.  Daglig holdt hun oss oppdatert på en  grundig og informativ måte om den enorme omveltning som var på gang i verdens største land.

I tiden i Nrk var hun blant annet redaksjonssjef i Dagsnytt 18 og Ukeslutt.  Hun hadde også stillingene som faktaredaktør og redaktør i Nrk Fjernsyn.

Jeg vil absolutt anbefale en tur til dette fantastiske landet med en natur og kultur som overgår det meste.  Når vi her i Norge på 17/1800 tallet gikk i sekk og strie og  levde stort sett av poteter og fisk, var Russland et høyt utviklet kulturellt land.  Det beste innen litteratur, klassisk musikk og annen kunstform kommer fra dette landet.

75 år under et kommunistisk åk reverserte utviklingen både for land og folket.  Et flott folk med stolte tradisjoner som er utrolig artig og omgås.

Når uvitende mennesker sier "typisk russisk"  når de mener noe negativt, blir jeg ikke forbannet. Jeg opplyser dem heller om dette landet og folket, om litt historie, om mine venner i Moskva ,St.Petersburg,  tar dem med på tur dit, eller inviterer dem hjem når jeg har besøk derfra.

Det fungerer veldig så bra når disse uvitende menneskene om russiske folk og land, blir litt opplyst. ;)

Tror det, av hensyn til bloggerens uvitenhet, trengs en konklusjon her etter din utmerkede oppsummering. Og det er at Moskva Marit er den her omtalte Marit Christensen.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, neiognei skrev:

Hun mente vel at hun skulle være ærlig om situasjonen etter fødsel, siden hun sier at hun har hatt en fasade oppe, når ting egentlig har vært litt vanskelig for henne. 

Alltid fasade oppe, det har de bevist så mange ganger. Så dette er ikke noe nytt

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Trua skrev:

Alltid fasade oppe, det har de bevist så mange ganger. Så dette er ikke noe nytt

Nemlig!

Tidligere samliv har vært fantastiske, "verdens beste mann", helt til det plutselig var slutt.

Butikken VillaPaprika gikk så det suste, til den plutselig gikk konkurs. Da var forklaringen at det var den fysiske butikken som var problemet, nettbutikken gikk godt. Ny nettbutikk SbN ble opprettet, og gikk SÅ bra helt til den også var konkurs.

Leid leilighet var helt supert. Pengene hun sparte skulle brukes til opplevelser og reiser, helt til hun plutselig kjøpte rekkehus isteden. Rekkehuset var fantastisk på alle måter. Det var bare "vi" som var sjalu og mente det ikke var bra nok og etterhvert for trangt for den voksende familien. Som lyn fra klar himmel, samtidig som Gekkos firma ble oversendt skifteretten, var rekkehuset for lite og de flyttet inn på loftet hos hennes foreldre. Der har de masse plass, og "alle har egne rom" selv om akkurat det regnestykket ikke går opp.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FruRosa skrev:

Nemlig!

Tidligere samliv har vært fantastiske, "verdens beste mann", helt til det plutselig var slutt.

Butikken VillaPaprika gikk så det suste, til den plutselig gikk konkurs. Da var forklaringen at det var den fysiske butikken som var problemet, nettbutikken gikk godt. Ny nettbutikk SbN ble opprettet, og gikk SÅ bra helt til den også var konkurs.

Leid leilighet var helt supert. Pengene hun sparte skulle brukes til opplevelser og reiser, helt til hun plutselig kjøpte rekkehus isteden. Rekkehuset var fantastisk på alle måter. Det var bare "vi" som var sjalu og mente det ikke var bra nok og etterhvert for trangt for den voksende familien. Som lyn fra klar himmel, samtidig som Gekkos firma ble oversendt skifteretten, var rekkehuset for lite og de flyttet inn på loftet hos hennes foreldre. Der har de masse plass, og "alle har egne rom" selv om akkurat det regnestykket ikke går opp.

Helt korrekt og må legge til leilighet og hytte de liksom eier

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 10.56, Frøken_ida skrev:

 

Siteringa vil ikke bort. 

Men.. Er det ikke litt sånn i sosialemedier da? At man viser de gode tingene. Har vi rett til å vite om depresjoner og hvor tøft det er? Hvis hun bare vil snakke om hvor fin babyen er så må da det være greit? Hun holder ikke oppe noen fasade for de nærmeste, hvorfor skal vi vite om det? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...