Hei2016-2 Skrevet 25. april 2020 #1201 Skrevet 25. april 2020 Hon har varit så stolt över att hon inte exponerar sina barn. Jeg tycker dock inte det hon har skrivit om konflikter och bråk med sina barn är att ”inte exponera”. Varför dela att hon blir så arg på han/dom (för att hon är en ambitiös mamma, skriver hon) så hon måste in på sitt rum och andas i 20 minuter och sen måste ut, och inte kan sitta bredvid dom vid köksbordet och ”jobba” för att hon skriver högljutt på tangentbordet (tycker hennes barn, skriver hon). Och att barnen testar gränser, diskuterar och inte lyssnar. Man ser vem hon har tagit lärdom ifrån iaf. Den här kursen och kursledaren är ingen förebild, Wenche... 35
jukkapalme Skrevet 25. april 2020 #1202 Skrevet 25. april 2020 11 minutter siden, Hei2016-2 skrev: Hon har varit så stolt över att hon inte exponerar sina barn. Jeg tycker dock inte det hon har skrivit om konflikter och bråk med sina barn är att ”inte exponera”. Varför dela att hon blir så arg på han/dom (för att hon är en ambitiös mamma, skriver hon) så hon måste in på sitt rum och andas i 20 minuter och sen måste ut, och inte kan sitta bredvid dom vid köksbordet och ”jobba” för att hon skriver högljutt på tangentbordet (tycker hennes barn, skriver hon). Och att barnen testar gränser, diskuterar och inte lyssnar. Man ser vem hon har tagit lärdom ifrån iaf. Den här kursen och kursledaren är ingen förebild, Wenche... Helt enig med deg. Tenkte det samme selv, faktisk. Når hun skriver om konflikter med barna eksponerer hun dem selv om hun ikke viser bilder av dem. Det burde hun tenke på. 32
Lunabelle Skrevet 25. april 2020 #1203 Skrevet 25. april 2020 1 time siden, Hei2016-2 skrev: Hon har varit så stolt över att hon inte exponerar sina barn. Jeg tycker dock inte det hon har skrivit om konflikter och bråk med sina barn är att ”inte exponera”. Varför dela att hon blir så arg på han/dom (för att hon är en ambitiös mamma, skriver hon) så hon måste in på sitt rum och andas i 20 minuter och sen måste ut, och inte kan sitta bredvid dom vid köksbordet och ”jobba” för att hon skriver högljutt på tangentbordet (tycker hennes barn, skriver hon). Och att barnen testar gränser, diskuterar och inte lyssnar. Man ser vem hon har tagit lärdom ifrån iaf. Den här kursen och kursledaren är ingen förebild, Wenche... Hun har jo lagt ut mye verre ting om de på Snapchat. Ønsker ikke å gjenta hva, av hensyn til barna. Men hun tror at eksponering kun inkluderer navn og bilde, men det hun legger ut er mye mer alvorlig. Og jeg forstår godt hvis barna selv reagerer kraftig på dette. Eldste er jo snart ferdig på første året på vgs, så å tro at han ikke følger med og reflekterer over hva moren legger ut, er naivt. 30
Oppland Skrevet 25. april 2020 #1204 Skrevet 25. april 2020 WL virker som flere har skrevet før her både snill og god. Det er dessverre ikke nok til å bli en stor og kjent blogger som hun selv ønsker, det må mye mer til enn at innholdet er det samme dag etter dag, uke etter uke. Hun kommer liksom ikke av flekken. Litt merkelig hun ikke forstår det selv også. 🙄 10
Isild Skrevet 25. april 2020 #1205 Skrevet 25. april 2020 21 timer siden, Heartgirl skrev: Jeg er enig. Leste bloggen hennes frem til jeg ble skuffet over at hun ikke åpnet øynene når flere andre bloggere la frem bevis for at de ikke hadde fått den varen de hadde blitt lovet. Da ble jeg skuffet, for jeg trodde hun kunne se det som skjedde. Selvfølgelig må hun få lov til å velge selv, men jeg synes måten hun sviktet de andre var dårlig gjort. Synes bloggen hennes er kjedelig, og uten særlig innhold. Det blir for mye pjatt og man vet hva som kommer, som er ingenting. Ja, jeg ble også skuffet. Helt greit at hun selv er fornøyd med kurset, og det er fint for henne. Men å ta avstand fra de som ikke hadde fått det de ble lovet og sendte inn klager, det syns jeg ikke var nødvendig. Ble fristet til å tro at hun ønsket oppmerksomhet i forbindelse med "blesten" som kom pga klagene - i og med at hun skrev at hun hadde valgt "side". Hun hadde ikke trengt å ta noe parti i hele tatt. 24
yamask Skrevet 25. april 2020 #1206 Skrevet 25. april 2020 Kan hende hun har «tatt valget» om å ikke eksponere barna fordi de er store nok til å rett og slett nekte. Jeg tror ikke det var hennes valg, det viser seg i tekstene hennes der hun forteller åpenhjertig om dem. 13
Lunabelle Skrevet 25. april 2020 #1207 Skrevet 25. april 2020 3 minutter siden, fotballjenta skrev: Kan hende hun har «tatt valget» om å ikke eksponere barna fordi de er store nok til å rett og slett nekte. Jeg tror ikke det var hennes valg, det viser seg i tekstene hennes der hun forteller åpenhjertig om dem. Hun sa jo her om dagen at hun var nødt til å legge vekk det meste av sosiale medier i helgene også, mannen hennes hadde visst satt ned foten og syns det blir for mye. Så nå skal hun kun poste "det mest nødvendige". Så det er flere tegn som viser at familien hennes kanskje ikke er så begeistret for den voldsomme satsningen på SoMe, som hun forsøker å gi inntrykk av. 37
Hei2016-2 Skrevet 25. april 2020 #1208 Skrevet 25. april 2020 2 timer siden, Lunabelle skrev: Hun sa jo her om dagen at hun var nødt til å legge vekk det meste av sosiale medier i helgene også, mannen hennes hadde visst satt ned foten og syns det blir for mye. Så nå skal hun kun poste "det mest nødvendige". Så det er flere tegn som viser at familien hennes kanskje ikke er så begeistret for den voldsomme satsningen på SoMe, som hun forsøker å gi inntrykk av. Det är ju väldigt bra om det stämmer att mannen satte foten ner! Det betyder ju att hon har nån runt sig som ser situationen på ett annat sätt än henne själv och försöker lugna ner det hela. Om hon inte vill inrätta sig så får det stå för hennes räkning, men då är det iaf nån som är närmast henne som säger till! Hoppas hon inte tar det som ”hets og hat” också... 21
Populært innlegg Felis Skrevet 26. april 2020 Populært innlegg #1209 Skrevet 26. april 2020 Så... Wenche har ingenting å formidle, men får dårlig samvittighet når hun ikke leverer på sosiale medier. Hun opplever tilbakemeldingene så belastende at hun stengte kommentarfeltet. Hun har invitert drama inn i livet sitt og gjort venner til fiender. Familien er misfornøyde, det oppstår gnisninger på hjemmebane og hun blør penger i prosessen. Hvorfor?? For sine 900 følgere, hvorav brorparten sannsynligvis er kritiske? Hun minner veldig om slike nyfrelste, være seg religion, yoga, veganisme ol, som føler at de har funnet sitt kall og da får alle andre bare innrette seg, mens de drar på yogaretreat med favorittguruen sin og spiser nedfallsfrukt. Det er flott at hun kjenner på personlig vekst og føler at dagene har innhold, men hun bør ta en titt på kostnadene. Og da snakker jeg ikke bare om det økonomiske. Slike ekstreme selvutviklingstanker bruker å stabilisere seg etter hvert. Man spiser kanskje fortsatt plantebasert, men man holder seg ikke kun til selvdøde epler. Jeg håper Wenche også lander til slutt, for de rundt henne sin skyld. Da kan de kanskje se tilbake og le og si: Husker dere året mamma var influencer...? 59
Isild Skrevet 26. april 2020 #1210 Skrevet 26. april 2020 47 minutter siden, Felis skrev: Så... Wenche har ingenting å formidle, men får dårlig samvittighet når hun ikke leverer på sosiale medier. Hun opplever tilbakemeldingene så belastende at hun stengte kommentarfeltet. Hun har invitert drama inn i livet sitt og gjort venner til fiender. Familien er misfornøyde, det oppstår gnisninger på hjemmebane og hun blør penger i prosessen. Hvorfor?? For sine 900 følgere, hvorav brorparten sannsynligvis er kritiske? Hun minner veldig om slike nyfrelste, være seg religion, yoga, veganisme ol, som føler at de har funnet sitt kall og da får alle andre bare innrette seg, mens de drar på yogaretreat med favorittguruen sin og spiser nedfallsfrukt. Det er flott at hun kjenner på personlig vekst og føler at dagene har innhold, men hun bør ta en titt på kostnadene. Og da snakker jeg ikke bare om det økonomiske. Slike ekstreme selvutviklingstanker bruker å stabilisere seg etter hvert. Man spiser kanskje fortsatt plantebasert, men man holder seg ikke kun til selvdøde epler. Jeg håper Wenche også lander til slutt, for de rundt henne sin skyld. Da kan de kanskje se tilbake og le og si: Husker dere året mamma var influencer...? Tiden er jo egentlig inne for henne å gjøre en evaluering av hvordan dette kurset gikk. Jeg husker så godt at noe av det første hun fikk fra AB var en "analyse" av hvem hun var - dette ble slagord på bloggen: "Annerledes, glad og inspirerende". Hun kledde seg opp til fotoshoot av "dagens outfit" daglig, sminket seg, innførte bloggerkaffekopp og forberede familien på det nye livet med Mamma som kjendis. Jobbet hardt og iherdig i alle sine kanaler - med repetetive innlegg (hverken inspirerende, glade eller særlig annerledes egentlig) Hun fikk nok mye støtte fra sine nærmeste for å bli med på dette kurset. Men det resulterte jo egentlig i "ikkeno"- så hvis det ikke er like god stemning ift den nye "jobben" hennes og 3 innlegg om dagen der hjemme nå, så forstår jeg i tilfelle det veldig godt. Får håpe hun lander snart ja. Innser at bloggingen er en hobby, fortsetter å kose seg med den - men nå er kurset ferdig, og "leksene" kan legges vekk (3 innlegg om dagen og andre ting de antageligvis fikk som fasit på hva som skulle til) 43
Jammf Skrevet 26. april 2020 #1211 Skrevet 26. april 2020 Jeg synes jeg har fått vite mer om barna til Wenche enn jeg ønsker å vite. I eksponeringen av barn er det hos denne bloggeren ikke små søte babyer som utleveres, men sårbare mellomstore barn som antakelig har tilgang til internettet. Sårbarhet og privatliv har blitt delt (om enn ikke med så mange...) men med mange nok til at det kan oppleves som problematisk for de det gjelder. Gud forbyde om både naboer, klassekamerater og nærmiljø forøvrig hadde fått kjennskap til mine litt mindre flatterende sider i tidlig tenåringsalder. Det å håndtere å vokse opp er en heldagsjobb i seg selv på godt og vondt, så det å skulle bli utlevert for all verden av min egen mor hadde jeg ikke syntes noe om. For den utleveringen som jevnlig kommer i bloggerens statusoppdateringer er ikke bra for særlig sårbare barn og hun vet selv hva begrepet særlig sårbar rommer. Det er det flere av oss som vet, både i kraft av vår profesjon og egen erfaring. Lær deg forskjellen på personlig og privat Wenche! Du må gjerne fryde deg over både klær og sminketips du føler for å dele med oss andre for allmenn dannelse og vekst ettersom du synes du har noe å komme med. Og syng gjerne litt, det er noe jeg også tror du liker. Nå har du jo slått av kommentarfeltet slik at det blir lite med tilbakemeldinger, men jeg drister meg til to likevel: Du er flink til å matche hårbøyler med overdelene dine, men kanskje bør du ta det litt ned på bruken av øyenbrynsblyant De tipsene du nå fikk er personlig, så får du selv jobbe litt med å finne ut av hva som er privat. 41
this_is_she Skrevet 26. april 2020 #1212 Skrevet 26. april 2020 (endret) Hun er mye sterkere muntlig enn skriftlig. Innleggene på bloggen hennes kunne i mange tilfeller med fordel kortes ned til én setning. Kjenner jeg blir lei midt i lesingen for det er jo bare repetisjoner. Satt på spissen: Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten min mann. Jeg er heldig som har mannen min. Mannen min har støttet meg mye. Jeg og min mann er et godt team. Mannen min hjelper meg mye. Hva skulle jeg gjort uten han? 😫😫😫😫😫 Og så merker jeg at jeg irriterer meg over at hun alltid "roper" ut overskriftene med utropstegn, og bilder som oftest kun består av nærbilde av ansiktet hennes. Endret 26. april 2020 av this_is_she 31
Honey Dew Skrevet 26. april 2020 #1213 Skrevet 26. april 2020 Noen som vet hvordan det går med Mestringsklubben? 4
Lunabelle Skrevet 26. april 2020 #1214 Skrevet 26. april 2020 17 minutter siden, Honey Dew skrev: Noen som vet hvordan det går med Mestringsklubben? Det siste jeg hørte var at det er to medlemmer og begge to er venner av henne. 18
Gjest Heartgirl Skrevet 26. april 2020 #1215 Skrevet 26. april 2020 22 timer siden, Oppland skrev: WL virker som flere har skrevet før her både snill og god. Det er dessverre ikke nok til å bli en stor og kjent blogger som hun selv ønsker, det må mye mer til enn at innholdet er det samme dag etter dag, uke etter uke. Hun kommer liksom ikke av flekken. Litt merkelig hun ikke forstår det selv også. 🙄 Det er vel ingen voksne bloggere som har passert 40 år som er toppbloggere i Norge? Jeg har ikke sett en eneste godt voksen blogger som er store bloggere. Kanskje jeg er helt ute og sykler. WL virker veldig hyggelig og snill, men hun sank i mine øyne når hun gikk mot sine bloggkollegaer i saken mot influencerprogrammet. Når de får medhold av forbrukertilsynet, og når media blir satt på saken er det bevis nok for at de snakket sant.
Gjest Heartgirl Skrevet 26. april 2020 #1216 Skrevet 26. april 2020 27 minutter siden, Lunabelle skrev: Det siste jeg hørte var at det er to medlemmer og begge to er venner av henne. Den mestringsklubben kommer ikke til å bli annet enn en venninneklubb for WL.
jukkapalme Skrevet 26. april 2020 #1217 Skrevet 26. april 2020 30 minutter siden, Lunabelle skrev: Det siste jeg hørte var at det er to medlemmer og begge to er venner av henne. Hvorfor er jeg ikke overrasket? 15
Pust Skrevet 26. april 2020 #1218 Skrevet 26. april 2020 3 timer siden, Heartgirl skrev: Den mestringsklubben kommer ikke til å bli annet enn en venninneklubb for WL. Det er kanskje det beste. Jeg klarer ikke helt se hvordan noen med så store personlige problemer (i følge henne selv) skal kunne lede og drive et nettsted slik det hun har presentert. 16
Monky Skrevet 26. april 2020 #1219 Skrevet 26. april 2020 7 timer siden, Heartgirl skrev: Det er vel ingen voksne bloggere som har passert 40 år som er toppbloggere i Norge? Jeg har ikke sett en eneste godt voksen blogger som er store bloggere. Kanskje jeg er helt ute og sykler. WL virker veldig hyggelig og snill, men hun sank i mine øyne når hun gikk mot sine bloggkollegaer i saken mot influencerprogrammet. Når de får medhold av forbrukertilsynet, og når media blir satt på saken er det bevis nok for at de snakket sant. Er vel flere over 40?! Camilla phil, polliani osv... 10
Influenseren Skrevet 27. april 2020 #1220 Skrevet 27. april 2020 19 hours ago, Heartgirl said: Det er vel ingen voksne bloggere som har passert 40 år som er toppbloggere i Norge? Jeg har ikke sett en eneste godt voksen blogger som er store bloggere. Kanskje jeg er helt ute og sykler. WL virker veldig hyggelig og snill, men hun sank i mine øyne når hun gikk mot sine bloggkollegaer i saken mot influencerprogrammet. Når de får medhold av forbrukertilsynet, og når media blir satt på saken er det bevis nok for at de snakket sant. Hva betegner du som Toppblogger? At man er på Topplisten? Vel, eg er over 40 og har ligget på Topp20 de siste 4 årene Har vært oppe å nikket blant de 10 beste også inni mellom 8
Anbefalte innlegg