Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet
23 minutter siden, Skrottefar skrev:

Lurer på hvor sannsynlig det er at WL har boken fra før av, sikkert 99,99% 😎

Klart hun har den boken...  Men kanskje det er en dedikasjon i den? 😊

• Liker 8
Gjest tranedatter
Skrevet

At det ble forsinkelsen kunne jo alle forstå, innen de satte sine bein i Tromsø.

3 retters middag, klokka 16 (!) iført turklær, DA hadde jeg også blitt så surmulen at jeg droppa festen timer senere.

Håper ingen leier inn arrangøren som eventmanager. ;) 

Skrevet

Mulig jeg er litt stygg nå, men jeg må bare.

Theme-sangen til AB?

• Liker 22
Skrevet
45 minutter siden, Felis skrev:

Anne Brith og Panta sitter nok på et rimelig stort overskuddslager av boka, så det er sikkert kjekt å bli kvitt noen 

Hardt arbeid lønner seg, i følge Anne Brith, og Wenche jobber hardest av dem alle. Det har ført til hele 835 følgere. Ikke i uka, som AB lover, hun har brukt flere måneder. Nå har Wenche lært at hun skal blogge ENDA MER personlig. Her skal livet utleveres i både tekst og bilder. Jeg får lyst til å gråte på hennes vegne.....

Utlevering er jo selveste oppskriften på suksess. Så kan man skrive bok om trusler og kvinnetroll ikke så lenge etterpå. Fy flate. 

• Liker 23
Skrevet
38 minutter siden, AnAngel skrev:

Utlevering er jo selveste oppskriften på suksess. Så kan man skrive bok om trusler og kvinnetroll ikke så lenge etterpå. Fy flate. 

Til og med oppdiktede eller trusler mot andre kan man ta med, sånn bare for å få ennå mer sympati 😜

• Liker 23
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett.

Måne, admin.

Skrevet (endret)
På 20.10.2019 den 21.16, Rubella skrev:
Endret av Imblar
Slettet
  • Liker 2
Skrevet (endret)
11 timer siden, CecilieX skrev:

WL skrev også noe om en husky - event som bare ble til en femminutters greie i mørket, og hun fikk dermed ikke tatt bilder. Håper ikke det var en sponsor som ikke fikk forventet profilering. 

Opplegget halter virkelig. 

WL skrev dette i blogginnlegget "Endelig fikk vi mat!": 

"Vi var også på besøk hos husky hundene i noen få minutter. Dessverre så var det altfor mørkt til å få gode bilder der. Men fin tur i vinternatten, og glimt av nordlys på himmelen!"

Jeg fikk ikke inntrykk av at det var noe på programmet som utgikk/ble redusert ut fra det og i programmet MA delte for noen dager siden står det ingenting om en event med huskyer, men er mulig det har stått et annet sted som jeg ikke har fått med meg.

Dette er programmet for lørdagen MA delte i et blogginnlegg før avreise:

"Lørdag 19.10.19

• 8.00 Frokost
  • 9.00-12.00 Foredrag
  • 11.30 – Lunsj med drikke
  • 12. 00 – 13.00 – Oppmøte Scandic Ishavshotell. Her blir det fart og spenning.
  • 14.00 – 15.00 Ankomst Malangen Resort. Vi blir tatt imot av vertskapet med velkomstdrink. Her blir det opplevelse.
  • 16.00 -16.30 Middag 
    3 retters middag med vinmeny, eller annen drikke til.
  • 18.00 Buss tilbake til Tromsø.
  • 19.00 – 19.30 Tilbake på hotellet. Vi skifter klær.
  • 21.00-21.30 Fri.
  • 21.30 Hentes for å gå opp til Prelaten som det står er et nytt utested."

I følge WLs blogginnlegg om båtturen ankom de Malangen tre timer for sent, altså mellom 17 og 18, omtrent da de skulle vært på bussen tilbake til Tromsø.

Det er merkelig at de ikke la inn noe rom for potensielle forsinkelser på båtturen, i følge MAs blogginnlegg om båtturen ble de to timer forsinket til kai fordi de ikke kunne legge til der de hadde planlagt pga at det var islagt. Jeg regner med at de som arrangerer denne typen turer vet at sånt kan skje og at de advarte AB om det i forkant, men er mulig de snakket for døve ører?

Endret av Christiane_W
  • Liker 29
Gjest CecilieX
Skrevet
6 timer siden, Christiane_W skrev:

ML skrev dette i blogginnlegget "Endelig fikk vi mat!": 

"Vi var også på besøk hos husky hundene i noen få minutter. Dessverre så var det altfor mørkt til å få gode bilder der. Men fin tur i vinternatten, og glimt av nordlys på himmelen!"

Jeg fikk ikke inntrykk av at det var noe på programmet som utgikk/ble redusert ut fra det og i programmet MA delte for noen dager siden står det ingenting om en event med huskyer, men er mulig det har stått et annet sted som jeg ikke har fått med meg.

"Lørdag 19.10.19

• 8.00 Frokost
  • 9.00-12.00 Foredrag
  • 14.00 – 15.00 Ankomst Malangen Resort. Vi blir tatt imot av vertskapet med velkomstdrink. Her blir det opplevelse.
  • 16.00 -16.30 Middag 
  • 21.00-21.30 Fri.

I følge WLs blogginnlegg om båtturen ankom de Malangen tre timer for sent, altså mellom 17 og 18, omtrent da de skulle vært på bussen tilbake til Tromsø.

Det er merkelig at de ikke la inn noe rom for potensielle forsinkelser på båtturen, i følge MAs blogginnlegg om båtturen ble de to timer forsinket til kai fordi de ikke kunne legge til der de hadde planlagt pga at det var islagt. Jeg regner med at de som arrangerer denne typen turer vet at sånt kan skje og at de advarte AB om det i forkant, men er mulig de snakket for døve ører?

Jeg synes det skinner ganske bra gjennom hva som har vært agendaen i forhold til turen til Tromsø. De har hanket inn flere sponsoroppdrag, med løfte om profilering hos de deltagende «influencerne». Egentlig et ganske fiffig konsept som ville være attraktivt for annonsørene på papiret. Blir spennende å se om alle greier å levere innlegg når de kommer hjem, for ikke alle har levert like pliktoppfyllende som WL. 

Jeg søkte på husky og Malangen og fikk opp følgende:

https://www.visittromso.no/en/book/to-do/1124394/dogsledding-through-the-white-silence-–-malangen-resort/showdetails

Det er altså mulig å kombinere huskytur med middag på Malangen, hvilket jeg antar er «opplevelsen» de skulle ha etter at de møtte vertskapet. 

Skrevet
14 timer siden, Oppland skrev:

Så enig, så enig. Da jeg leste hva "prisen" var  for mest hardtarbeidende blogger så fikk jeg sjokk. At det går ann! 

Hun har absolutt ingen respekt for disse bloggerne. Hadde jeg fått den prisen, hadde den gått rett i søpla. Hadde ikke tatt den med hjem engang.

• Liker 26
Skrevet (endret)
12 timer siden, Christiane_W skrev:

"Lørdag 19.10.19

• 8.00 Frokost
  • 9.00-12.00 Foredrag
  • 16.00 -16.30 Middag 
  • 21.00-21.30 Fri.

Ganske spesielt med 3 retters middag så tidlig som kl 16 og bare en halvtime på middagen?! Måtte vel sluke maten da, stakkars. Må være kjipt å måtte spise 3 retters i turklær, ikke mye influenserglamour over det og når de kom 3 timer for sent fikk de vel neppe noe bedre tid til maten. 3 retters på en halvtime og et TRE TIMERS foredrag om juice?! Finn én feil :fnise: Gud bedre, for et tragisk opplegg, jeg hadde vært ekstremt skuffa! 

Endret av jukkapalme
Stavefeil
  • Liker 39
Skrevet
10 timer siden, Christiane_W skrev:

"Lørdag 19.10.19

• 8.00 Frokost
  • 9.00-12.00 Foredrag
  • 16.00 -16.30 Middag 
  • 21.00-21.30 Fri.

Dette er det magreste programmet jeg har sett på noe kurs og da tenker jeg på den faglige biten. Jeg har vært medarrangør på veldig mange kurs, hadde vi hatt samme magre faglige innhold tror jeg knapt det hadde kommet en kursdeltaker. Nei, dette var skralle greier!

• Liker 31
Skrevet
43 minutter siden, jukkapalme skrev:

Ganske spesielt med 3 retters middag så tidlig som kl 16 og bare en halvtime på middagen?! Måtte vel sluke maten da, stakkars. Må være kjipt å måtte spise 3 retters i turklær, ikke mye influenserglamour over det og når de kom 3 timer for sent fikk de vel neppe noe bedre tid til maten. 3 retters på en halvtime og et TRE TIMERS foredraget om juice?! Finn én feil :fnise: Gud bedre, for et tragisk opplegg, jeg hadde vært ekstremt skuffa! 

Nå lager du deg vel en historie? Lunsjen ble levert av ei firma som presenterte maten? Er vel ingen som har sagt noe om tre timers foredrag om juice eller er det jeg som har misforstått her? 

Skrevet

Ser ut som de hvertfall har "lært" de skal reklamere for de andre sine blogger hvert fall. 🤷‍♀️

• Liker 19
Skrevet

I følge WL så skulle den røde løperen rulles ut på lørdag. Hun har forøvrig skrevet veldig mye om det, men på spørsmål om hvor den ble av, så er både hun og MA vage. Kanskje den var på det utestedet, men de kom for sent? Kanskje det skulle være på kvelden, men de måtte sove? Var ikke denne røde løperen hovedattraksjonen, da?

Jeg tipper Anne Brith så for seg at flere av bloggerne skulle utmerke seg før denne Tromsø-turen. Det skulle sikkert deles ut flere priser på denne festen. For det er gjerne derfor man ruller ut rød løper? Men alle deltakerne står på stedet hvil, etter måneder med hjelp fra Anne Brith. Hva skal de få pris for, egentlig? Den eneste prisen hun kom på var "hard arbeidende", så hun stakk til WL et eksemplar av Hat-boka sånn i farta før de skulle hjem. Og det fortjente hun, for hun pøser ut innlegg i et imponerende tempo!

Det som slår meg når jeg går igjennom bloggen til to av deltakerne, er at denne røde løperen er hovedattraksjonen. Juice-foredrag, middag, båttur eller utested er ikke nevnt med et ord. Og så ble hele arrangementet på mystisk vis borte. Her er det lov å være skuffet (men det kommer de ikke til å innrømme).

Wenche Larsen:

7. september: For på lørdagskvelden skal vi jammen meg ha rød løper fest. Og jeg har bestemt meg for å se helt smashing ut den kvelden!

25. juni: Jeg skal stråle på den røde løperen til høsten!

7. august: Og jeg vet at der kommer muligheter for rød løper event snart

4. oktober: Og denne gangen skal vi jo også ha rød løper fest!

Mette Ask:

6. oktober: Jeg skal bo på rom med herlige Wenche Larsen og vi skal både på kurs og “rødløper” fest.

En liten kommentar til slutt: Alle som har erfaring med bår vet at det kan skje uforutsette ting. Forholdene på havet forandrer seg ofte raskere enn antatt. Anne Brith har tydeligvis ikke tilegnet seg noe kunnskap om båt den sommeren hun hadde båt og hytte på Ostøen. Men jeg vet at RIB-firmaene opplyser om dette. Jeg har selv en bekjent som driver med dette i Tromsø (et annet firma).

Det kan se ut som om denne forsinkelsen på magisk vis løste problemet til Anne Brith, for hvordan ellers skulle hun forklare at det ikke ble rød løper?

• Liker 32
Annonse
Skrevet
4 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg synes det skinner ganske bra gjennom hva som har vært agendaen i forhold til turen til Tromsø. De har hanket inn flere sponsoroppdrag, med løfte om profilering hos de deltagende «influencerne». Egentlig et ganske fiffig konsept som ville være attraktivt for annonsørene på papiret. Blir spennende å se om alle greier å levere innlegg når de kommer hjem, for ikke alle har levert like pliktoppfyllende som WL. 

Jeg søkte på husky og Malangen og fikk opp følgende:

https://www.visittromso.no/en/book/to-do/1124394/dogsledding-through-the-white-silence-–-malangen-resort/showdetails

Det er altså mulig å kombinere huskytur med middag på Malangen, hvilket jeg antar er «opplevelsen» de skulle ha etter at de møtte vertskapet. 

Det har du helt sikkert rett i, jeg tenkte ikke så langt. Ettersom det ikke stod spesifisert i programmet og deltakerene (i alle fall WL) var glade for å komme i land og sultne etter båtturen er det ikke sikkert at de har tenkt på at de gikk glipp av en huskytur pga forsinkelsen på båtturen - og de var vel så kalde og sultne at de var mer klare for middag enn nok en utendørs opplevelse.

Det er jo helt elendig planlegging å legge to aktiviteter der deltakerene er ute i kulda etter hverandre uten noen form for pause for å få varmen i seg igjen e.l. i mellom. Det hadde vært bedre å ta båtturen før lunsj i stedet for foredrag og så reise ut til Malangen for huskytur, foredrag og deretter middag. Men det fikk vel ikke AB sponset og da ble det som det ble.

• Liker 19
Skrevet
6 minutter siden, Felis skrev:

Anne Brith har tydeligvis ikke tilegnet seg noe kunnskap om båt den sommeren hun hadde båt og hytte på Ostøen.

Er jo "litt" forskjell på forholdene i indre Oslofjord og på havet utafor Tromsø, så om AB selv mener at hun er båtvant etter sommeren på Oustøen kom nok "kunnskapen" hennes veldig til kort der oppe i nord.

• Liker 14
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Denne rib-turen er jo bekreftet reklame, men eventfirmaet får ikke valuta for pengene. Av de bloggerne jeg har funnet frem til er det jo bare negativt å lese. En av dem fikk angstanfall av turen, tre av dem ble sittende i følgebåten og spise chips, og ville ikke / kunne ikke prøve selve RIBen og alle påpeker problemet med at de ikke kom seg i land igjen på flere timer, hvilket flere av dem ble engstelige av. 

I sum reklame som virker mot sin hensikt, og de har jo ikke skjønt hva de et betalt for å gjøre. 

Det medfølger et ansvar for å levere når man inngår en kontrakt. I dette tilfellet har ikke eventfirmaet fått det de har betalt for og de burde be om å få tilbakebetalt honoraret. 

Endret av CecilieX
Gjest tranedatter
Skrevet
4 minutter siden, CecilieX skrev:

Denne rib-turen er jo bekreftet reklame, men eventfirmaet får ikke valuta for pengene. Av de bloggerne jeg har funnet frem til er det jo bare negativt å lese. En av dem fikk angstanfall av turen, tre av dem ble sittende i følgebåten og spise chips, og ville ikke / kunne ikke prøve selve RIBen og alle påpeker problemet med at de ikke kom seg i land igjen på flere timer, hvilket flere av dem ble engstelige av. 

I sum reklame som virker mot sin hensikt, og de har jo ikke skjønt hva de et betalt for å gjøre. 

Eller så er det feil folk som ble invitert med på akkurat den turen. ;) Kanskje dårlig forberedt? Hadde alle fått info om å ta med uteklær for Tromsø i oktober?

Skrevet
54 minutter siden, Gisse skrev:

Nå lager du deg vel en historie? Lunsjen ble levert av ei firma som presenterte maten? Er vel ingen som har sagt noe om tre timers foredrag om juice eller er det jeg som har misforstått her? 

Se på tidsprogrammet. Foredrag 9-12, altså tre timer, middag 16-1630. Mulig foredraget handlet om mer enn bare juice, men uansett er det helt hinsides med 3 timer langt foredrag og bare en halvtimes middag.

• Liker 25
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...