Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig dette "rød løper"-eventet i Tromsø? 

Er det en prisutdeling à la Vixen? Er det en premiere på et eller annet? Lanseringsfest? Hva er hensikten med arrangementet? 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir like oppgitt hver gang jeg leser disse bloggene. Er det ingen som kan skrive skikkelig norsk? 

Sitat

For noen dager siden så snakket jeg sammen med noen herlige damer da vi var på et arrangement. Vi ble sittende å dele litt av våres fortid med hverandre, og der var en fin og respektfull åpenhet.

😓

Deltagere på et slikt program burde kanskje begynne med et kurs i norsk rettskriving?

Det gjelder forsåvidt de fleste bloggere.

 

(PS...jeg måtte sjekke, og "forsåvidt" kan skrives i ett ord eller deles opp til for så vidt 😁 )

Endret av Mistyen
haha, feilstaving
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Mistyen skrev:

Jeg blir like oppgitt hver gang jeg leser disse bloggene. Er det ingen som kan skrive skikkelig norsk? 

😓

Deltagere på et slikt program burde kanskje begynne med et kurs i norsk rettskriving?

Det gjelder forsåvidt de fleste bloggere.

 

(PS...jeg måtte sjekke, og "forsåvidt" kan skrives i ett ord eller desles opp til for så vidt 😁 )

Unnskyld for at jeg erter deg litt nå, men "desles" opp i et innlegg som handler om at du er oppgitt over andres manglende rettskriving... 😅😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Veslefrikk skrev:

Unnskyld for at jeg erter deg litt nå, men "desles" opp i et innlegg som handler om at du er oppgitt over andres manglende rettskriving... 😅😂

OMG 😅...men....det er jo på en måte feilstavet, og ikke feil i setningsoppbyggingen 😝

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mistyen skrev:

OMG 😅...men....det er jo på en måte feilstavet, og ikke feil i setningsoppbyggingen 😝

Ja jeg skjønte det, men så det komiske i det 😅. Forøvrig er jeg helt enig med deg. Det er veldig mye dårlig språk blant disse bloggerne som liksom skal leve av å skrive. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Ja jeg skjønte det, men så det komiske i det 😅. Forøvrig er jeg helt enig med deg. Det er veldig mye dårlig språk blant disse bloggerne som liksom skal leve av å skrive. 

Enda jeg så over skikkelig nøye, nettopp fordi jeg regnet med at et innlegg med kritikk av skrivingen, ble lest med lupe. 🤣

Kan jeg skylde på de ekstra lange, fake neglene mine??

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

ABIP minner meg om måten man selger tupperware på, eller lignende produkter som typ pyramide salg. Problemet er at både ABD og hennes deltagere har lite eller så å si ingenting å tilby en hardt presset verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mistyen skrev:

Enda jeg så over skikkelig nøye, nettopp fordi jeg regnet med at et innlegg med kritikk av skrivingen, ble lest med lupe. 🤣

Kan jeg skylde på de ekstra lange, fake neglene mine??

Ja neglene er nok sannsynligvis årsaken 👍🏻😂, den unnskyldningen er godtatt.  Selv om jeg blir litt bekymret ved tanken på at du kanskje har latt deg inspirere av bloggere og dermed skaffet deg disse lange, falske neglene. 😅😂

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Veslefrikk skrev:

Ja neglene er nok sannsynligvis årsaken 👍🏻😂, den unnskyldningen er godtatt.  Selv om jeg blir litt bekymret ved tanken på at du kanskje har latt deg inspirere av bloggere og dermed skaffet deg disse lange, falske neglene. 😅😂

*kremt* Neglene har jeg hatt siden før krigen (aka siden før de beskyttede titlene "bloggere" og "influencere" var oppfunnet)

Vippene derimot.... 😌

Sporer vi av nå???

 

Konklusjonen må da bli - sånn for å få oss inn på rett trikkeskinne - mange som skal leve av å skrive, kan virkelig ikke skrive. Og når man kjøper seg et influencer-kurs, burde rettskriving og setningsoppbygging være et hett tema. Faktisk muligens et helt kurs alene. #forretningsidé

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Veslefrikk skrev:

Og nå i det siste så er det veldig mange "lånte" bilder på bloggen også... Både bilder og innlegg er veldig på repeat. Når du bruker det samme bildet i hvert tredje innlegg, så blir det ikke akkurat så spennende. 

Hun hadde virkelig fortjent å komme høyere på listen, men da må hun begynne å jobbe mer med innleggene sine. Hun fronter åpenhet rundt psykiske lidelser og hun kunne hatt fantastiske innlegg hvis hun hadde lagt seg litt mer i selen. I tillegg burde hun begynt å ta bilder selv, istedet for å låne/stjele andre sine bilder.

Hadde hun gått rundt og tatt bilder av miljøet rundt der hun bor og matchet det med innlegg, hadde bloggen virkelig vært verdt å følge.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, EiJente skrev:

Hva er egentlig dette "rød løper"-eventet i Tromsø? 

Er det en prisutdeling à la Vixen? Er det en premiere på et eller annet? Lanseringsfest? Hva er hensikten med arrangementet? 

De skal nok få på er rødt teppe inn i et slott av luft.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vondt av Wenche som legger ut spørsmål hun aldri får svar på, dag ut og dag inn. Når hun attpåtil kaller dette en jobb og legger så mye energi i dette som neppe gir penger i kassa. Hun har til og med lagt inn Influencer programmet på sin LinkedIn profil, ikke akkurat kompetansegivende...

Lånte bilder og bilder av seg selv, øredobber eller hårbøyler er liksom ikke like dagsaktuelt når det går på repeat. Og alle disse kanalene hennes som skal fylles. Så et sted at hun hadde stått opp kl 6 en morgen for å få ut et innlegg, har hun ikke lært noe om forhåndspublisering. Håper hun får utbytte av den røde løperen og turen til Tromsø.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke mye synd på WL,  et voksent menneske som tar egne valg. Har lite sans for hennes  bruk av lånte bilder i stor stil på blogg, og instagram. Tenk å bygge opp en instagramkono med andres bilder 😳. Riktignok er disse tatt fra steder som lar folk bruke bildene gratis, men de sier også at de stter stor pris på at brukerne krediterer fotografene, noe WL velger ikke å gjøre.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er bare bare å gå på rød løper i blitz regnet, på høye hæler og i nordnorsk sideveis nedbør og kuling. Nettopp det å takle slike påkjenninger under er nok en del av grunnprogrammet til AB. Skal du bli en god influencer må du kunne takle slike ekstreme forhold også ;)

Endret av Jammf
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Villroses hage skrev:

Synes ikke mye synd på WL,  et voksent menneske som tar egne valg. Har lite sans for hennes  bruk av lånte bilder i stor stil på blogg, og instagram. Tenk å bygge opp en instagramkono med andres bilder 😳. Riktignok er disse tatt fra steder som lar folk bruke bildene gratis, men de sier også at de stter stor pris på at brukerne krediterer fotografene, noe WL velger ikke å gjøre.

Det kan være at hun har kjøpt dem på f eks Shutterstock eller andre bildebyråer, men jeg er ikke sikker på om det er tillatt å legge ut disse selv om en har betalt for dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Honey Dew said:

Det kan være at hun har kjøpt dem på f eks Shutterstock eller andre bildebyråer, men jeg er ikke sikker på om det er tillatt å legge ut disse selv om en har betalt for dem.

Tipper de er fra sider som unsplash, da kan hun bruke dem til hva som helst. Syns likevel det er rimelig spesielt å skrive om at sønnen har bakt kake, men bildet hun bruker er et stockbilde. Sønnen lager tydeligvis ikke instaverdige kaker. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Barkrakk said:

skrive om at sønnen har bakt kake, men bildet hun bruker er et stockbilde. Sønnen lager tydeligvis ikke instaverdige kaker. 

😂😂

Viktig å ha en ren insta vet du, er det ikke det de lærer på kurset?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, nå var jeg inne på kontoen til WL og jeg fikk seriøst vondt av henne. Om dette er "malen" så er den dårlig. Selfiene er ikke så pene, hun ser ofte blass ut og på noen av dem poserer hun sånn at hun har en ganske tydelig dobbelthake. Slikt kan lett fikses med veiledning, men så var det kompetansen til den som veileder. Og null respons på de fleste innleggene. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og nå bladde jeg lenger ned på siden og fant noen bilder hvor hun poserer uten sminke og var veldig søt. Og er åpen om at hun er har ptsd. Hun får faktisk flest likes på de naturlige bildene sine. Hvem som enn har veiledet henne angående sminke og posering så er ikke vedkommende rett person for dette. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...