Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, ABye skrev:

Ann-Margith Danielsen er da virkelig bare en blogger jeg har funnet på for denne tegneserien. Håper alle skjønner det :rolleyes:

Spøk til side, så er dette satire og der har vi et ganske romslig lovverk her til lands. Skulle likevel noen føle seg truffet så trengs det ikke noen "datadetektiv" for å spore meg opp i alle fall. Jeg har lagt ut dette under tilnærmet fullt navn, og delingen ble kun gjort for å takke KG for inspirasjonen. Som tegneserieskaper er jeg overalt på internett på jakt etter gode ideer som tar temperaturen på den såkalte tidsånden :) 

...og jeg følger med dere, i håp om nye ideer ;)

- AB (nei nei, ikke den AB)

For en helt 😊😊😊😊

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, ABye skrev:

Ann-Margith Danielsen er da virkelig bare en blogger jeg har funnet på for denne tegneserien. Håper alle skjønner det :rolleyes:

Spøk til side, så er dette satire og der har vi et ganske romslig lovverk her til lands. Skulle likevel noen føle seg truffet så trengs det ikke noen "datadetektiv" for å spore meg opp i alle fall. Jeg har lagt ut dette under tilnærmet fullt navn, og delingen ble kun gjort for å takke KG for inspirasjonen. Som tegneserieskaper er jeg overalt på internett på jakt etter gode ideer som tar temperaturen på den såkalte tidsånden :) 

...og jeg følger med dere, i håp om nye ideer ;)

- AB (nei nei, ikke den AB)

Flere inspirerte bidrag taes imot med takk 👌🏼😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Veslefrikk said:

En av disse deltagerne til AB, som er i overkant opptatt av å kalle seg influenser får div spørsmål og svarer negativt på de alle. Hun uttaler at hun bl.a ikke er miljøbevisst og ikke gjør noe spesielt for å bevare miljøet vårt og at hun ikke er politisk interessert. Hun er ikke interessert i spørsmålet om å spise vegetarisk, hun er i overkant opptatt av billige (ikke bærekraftige) klær og sminke osv osv. Bryr seg tilsynelatende ikke om arbeidsvilkårene til de som sitter og produserer disse produktene. Har ingen annonsører eller sponsorer (og det er jo forsåvidt bra).

Men jeg lurer virkelig på hva hun legger i det å være en influenser? Hvem ønsker hun å påvirke og i hvilken grad og retning? Det eneste hun gjør er å fortelle om sitt eget liv og hverdagsproblemer, sine psykiske lidelser og utfordringer. Da er det, i mine øyne, en offentlig dagbok og ingen influenserrolle. 

Men om hun ikke har noen sponsorer eller annonsører tjener hun vel ikke noe på dette?

Og kan hun da kalle det en jobb?

For en jobb er vel noe man tjener penger på?

 

Jeg har lagt ut antrekksbilder på Instagram, men jeg sier jo ikke at jeg jobber som modell for det.

Eller...

.

.

Jo, nå gjør jeg det, jeg jobber som modell,

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minipilla skrev:

Jeg tok en kikk i WL sin blogg nå på morrakvisten, og jeg lurer egentlig på hva deres kjære Mentor lærer dem. For mer kjedelig blogg skal man lete lenge etter. 3 innlegg om dagen - er det vits? Gårsdagens innlegg kan oppsummeres med «mannen min støtter meg» og «jeg er sta». Dette er da en hel dags jobb? Ispedd resirkulerte bilder der man kikker drømmende ut det samme vinduet med kaffekoppen. Helt alvorlig? Jada...sympatisk dame, men hun har INGENTING å komme med. 

Jeg er veldig enig med deg. Og det verste med dette er, synes jeg, hvordan AB har kastet blår i øynene på henne (og mange flere), og det for en ganske høy pengesum. Det er jo hjerterått.

Endret av Malum
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Veslefrikk skrev:

En av disse deltagerne til AB, som er i overkant opptatt av å kalle seg influenser får div spørsmål og svarer negativt på de alle. Hun uttaler at hun bl.a ikke er miljøbevisst og ikke gjør noe spesielt for å bevare miljøet vårt og at hun ikke er politisk interessert. Hun er ikke interessert i spørsmålet om å spise vegetarisk, hun er i overkant opptatt av billige (ikke bærekraftige) klær og sminke osv osv. Bryr seg tilsynelatende ikke om arbeidsvilkårene til de som sitter og produserer disse produktene. Har ingen annonsører eller sponsorer (og det er jo forsåvidt bra).

Men jeg lurer virkelig på hva hun legger i det å være en influenser? Hvem ønsker hun å påvirke og i hvilken grad og retning? Det eneste hun gjør er å fortelle om sitt eget liv og hverdagsproblemer, sine psykiske lidelser og utfordringer. Da er det, i mine øyne, en offentlig dagbok og ingen influenserrolle. 

En kan kun kalle seg influener hvis man er ganske stor med mange tusen lesere. Inntil det skjer, er man kun en vanlig blogger.

Endret av Honey Dew
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille_Krokodille
47 minutter siden, Honey Dew skrev:

En kan kun kalle seg influener hvis man er ganske stor med mange tusen lesere. Inntil det skjer, er man kun en vanlig blogger.

Men... Hun er jo utvalgt av ABD, jo!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Girlygirl9 skrev:

Syns litt synd på WL, føler hun er en uskyldig dame som har forvillet seg i et edderkoppnett 

Men det er da lov til å forlate dette programmet å kjøre sitt eget løp hvis hun vil det. Men nå står jo høstens høydepunkt for døren- rødløper og Tromsø og sikkert masse paparazzier å greier, så hun blir vel med videre en stund til ;) 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jammf skrev:

Men det er da lov til å forlate dette programmet å kjøre sitt eget løp hvis hun vil det. Men nå står jo høstens høydepunkt for døren- rødløper og Tromsø og sikkert masse paparazzier å greier, så hun blir vel med videre en stund til ;) 

Mange som dessverre ikke vet sitt eget beste 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille

Skulle ønske flere fikk øynene opp for hva ABD driver med, hvor kynisk og hensynsløs hun er. Hun bruker folk på en så stygg måte for å få tak i pengene deres. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Skulle ønske flere fikk øynene opp for hva ABD driver med, hvor kynisk og hensynsløs hun er. Hun bruker folk på en så stygg måte for å få tak i pengene deres. 

 

Dette var virkelig sanne ord. Det er tydeligvis  og dessverre noen som tror på dette våset til ABD om mye og lettjente penger, bare de betaler henne mange tusen og går på "kurs" hos henne.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
3 minutter siden, Oppland skrev:

Dette var virkelig sanne ord. Det er tydeligvis  og dessverre noen som tror på dette våset til ABD om mye og lettjente penger, bare de betaler henne mange tusen og går på "kurs" hos henne.

Det verste er jo at hun lover dem gull og grønne skoger, å oppnå resultater hun har aldri har oppnådd selv! Det eneste hun har oppnådd er å bli kjent som riksløgner og ørten konkurser, samt å lure folk for penger. 

Jeg kan ikke for bare mitt liv forstå hva disse deltagerne ser i ABD som får dem til å øse ut penger... For de kan jo lese!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
37 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Det verste er jo at hun lover dem gull og grønne skoger, å oppnå resultater hun har aldri har oppnådd selv! Det eneste hun har oppnådd er å bli kjent som riksløgner og ørten konkurser, samt å lure folk for penger. 

Jeg kan ikke for bare mitt liv forstå hva disse deltagerne ser i ABD som får dem til å øse ut penger... For de kan jo lese!?!?

Hun utnytter folk i sårbare situasjoner, ta foreksempel Mette Ask. Tenker hun over hvordan denne bloggen fremstiller henne  og mannen hennes mtp at hun skal ha med UDI å gjøre? Eller WL, en oppegående dame som fint kunne ha klart deg uten ABD  sin innblanding. Nå kommer hun til å bli knyttet opp mot ABD og ABIP som ikke nødvendigvis  er positivt for henne. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adrielle
6 timer siden, Jammf skrev:

Men det er da lov til å forlate dette programmet å kjøre sitt eget løp hvis hun vil det. Men nå står jo høstens høydepunkt for døren- rødløper og Tromsø og sikkert masse paparazzier å greier, så hun blir vel med videre en stund til ;) 

Håper for WLs del at denne samlingen i Tromsø blir gjennomført da. Det er jo høstens store høydepunkt for henne, og noe hun gleder seg til.

Usikker på om denne helgen har like stor betydning for mentoren. Og hva skulle AB få ut av en slik helg? Pengene er vel forlengst kommet inn på konto.

 Mener å huske hun inviterte til "husmorferie" på bloggen en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille_Krokodille
På 8.9.2019 den 17.51, ABye skrev:

Ann-Margith Danielsen er da virkelig bare en blogger jeg har funnet på for denne tegneserien. Håper alle skjønner det :rolleyes:

Spøk til side, så er dette satire og der har vi et ganske romslig lovverk her til lands. Skulle likevel noen føle seg truffet så trengs det ikke noen "datadetektiv" for å spore meg opp i alle fall. Jeg har lagt ut dette under tilnærmet fullt navn, og delingen ble kun gjort for å takke KG for inspirasjonen. Som tegneserieskaper er jeg overalt på internett på jakt etter gode ideer som tar temperaturen på den såkalte tidsånden :) 

...og jeg følger med dere, i håp om nye ideer ;)

- AB (nei nei, ikke den AB)

Bunken med anmeldelser hos politiet hadde vært artig å se... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det går med øvrige deltagere? (altså bortsett fra MA og WL?) 

MA har vel landet ganske stabilt på 3 - 6000 lesere alt ettersom hva slags overskrifter hun sjokkerer med. Innholdet ellers er mest flaut fortsatt syns jeg. Jeg personlig liker ikke å være en "kikker" inn i noens private liv. Jeg tror ellers hun har valgt smart i ha bloggen sin på blogg.no også, slik at den er synlig. 

WL skal ha for at hun ikke utleverer hverken barn eller samliv. At hun deler åpent om egen helse og utfordringer håper jeg hun ikke angrer på senere.

Hun virker å ha stagnert i både bilder og tekst. Det blir kjedelig (beklager WL. Jeg mener fortsatt at du burde satset på youtube hvor jeg syns du gjør det best - og at du burde kjørt ditt eget løp) Aner ikke hvor mange lesere hun har på bloggen sin, men IG`n hennes røper vel noe om interessen for henne som influencer så langt, og den må kunne kalles laber. Jeg er svært privat på IG, men hun har langt færre likes enn meg. 

Jeg tror fortsatt ikke det er noen grunn til å syns synd på de da. De mener selv at de er med på noe utrolig spennende og bra, og det gjenstår jo å se når kurset er ferdig - hvor mange av de som har hatt/får "gjennombrudd" som influencer. Den dagen noen av de går ut og forteller at de føler seg lurt, eller er lei seg fordi resultatet ikke er i samsvar med hva de ble lovet - da skal jeg syns syns på de. Enn så lenge virker de strålende fornøyde og stolte over å være med på dette kurset. 

 

 

Endret av Isild
La til et ord
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isild skrev:

Noen som vet hvordan det går med øvrige deltagere? (altså bortsett fra MA og WL?) 

 

 

 

Jeg ser at Anne Brith prøver å blåse nytt liv i magasinet sitt. Finansfruen og alle innleggene hennes er som sunket i jorda. Det samme har hudpleiedama (husker ikke navn). Jeg skal ikke spekulere i hva som er skjedd der, men at både bloggere og innlegg er forduftet sier vel sitt. 

For en stund siden annonserte hun at hun har nye bidragsytere. Det var interiørbloggerne som var hjemme hos Anne Brith (som ville ha betong på gulvet og svarte og grå vegger). Ei som skulle skrive om småbarnslivet (grøss!). Og ei som skulle skrive om asiatisk mat (instagramkontoen hennes er lekker!). Mor sjøl skulle også bidra tre dager i uka.

Jeg synes magasinet er vanskelig å finne frem på, så det tok litt tid før jeg i det hele tatt fant noen innlegg, men fra hva jeg kan se har alle levert ett innlegg hver. Ikke akkurat den mengden man skulle forvente av 4/5 bidragsytere, men kanskje det skal være et månedsmagasin?

Når det kommer til de øvrige 50? 70? ABIPerne, så vet jeg bare om treningsdama (husker ikke navn). Resten er like kjent som før ABIP, så de følger vel ikke "oppskriften".

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...