Gå til innhold

Deltakere på AB influencerprogram


GhostHug

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Jeg heier litt på WL, og gir henne her noen gratis tips:

Vær mer konkret når du skriver, du går veldig rundt grøten og da gir tekstene ikke mening for leseren. 

Varier bildene dine, både posering og omgivelser. Ta bilder av det du skriver om. Har du feks vært på Linedance - vis det frem. 

Det er viktigere med kvalitet på innleggene enn å publisere tre om dagen. De innleggene du publiserer nå blir for like og for repeterende. 

Vær forsiktig med å følge en oppskrift som den ABD selv brukte, det gikk veldig dårlig. Det genuine og ekte må ikke bli borte i jakten på klikk. Mikroblogging er inn og evt annonsører vil helst bruke bloggere som har lesere som faktisk liker og identifiserer seg med bloggeren. 

Det blir litt voldsomt det fokuset som du har på å bli stor, og siden statistikken viser at du ikke egentlig har så mange lesere, ser det bare rart ut at du snakker om suksess. Igjen, det er tull å bruke metodene til ABD, tallene lyver ikke. 

Har forøvrig sett en video og synes du virker trygg og avslappet, i motsetning til en del av toppbloggerne som er stive og ukomfortable. 

Jeg tror at mange lesere kan kjenne seg igjen i deg og det er fint at du har fokus på å ville motivere og hjelpe. Tipsene dine er ofte gode. 

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg heier litt på WL, og gir henne her noen gratis tips:

Vær mer konkret når du skriver, du går veldig rundt grøten og da gir tekstene ikke mening for leseren. 

Varier bildene dine, både posering og omgivelser. Ta bilder av det du skriver om. Har du feks vært på Linedance - vis det frem. 

Det er viktigere med kvalitet på innleggene enn å publisere tre om dagen. De innleggene du publiserer nå blir for like og for repeterende. 

Vær forsiktig med å følge en oppskrift som den ABD selv brukte, det gikk veldig dårlig. Det genuine og ekte må ikke bli borte i jakten på klikk. Mikroblogging er inn og evt annonsører vil helst bruke bloggere som har lesere som faktisk liker og identifiserer seg med bloggeren. 

Det blir litt voldsomt det fokuset som du har på å bli stor, og siden statistikken viser at du ikke egentlig har så mange lesere, ser det bare rart ut at du snakker om suksess. Igjen, det er tull å bruke metodene til ABD, tallene lyver ikke. 

Har forøvrig sett en video og synes du virker trygg og avslappet, i motsetning til en del av toppbloggerne som er stive og ukomfortable. 

Jeg tror at mange lesere kan kjenne seg igjen i deg og det er fint at du har fokus på å ville motivere og hjelpe. Tipsene dine er ofte gode. 

Lykke til.

 

Flott innlegg! 👏🏼

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett snappen «influenserne» , men har ikke helt skjønt: er alle der  AB’s kursdeltagere? Eller har ikke snappen sammenheng med kurset?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Zenhouse skrev:

Jeg har sett snappen «influenserne» , men har ikke helt skjønt: er alle der  AB’s kursdeltagere? Eller har ikke snappen sammenheng med kurset?? 

De følger kurset til Anne Brith, hele gjengen

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva som gjør at jenter/ damer (for det er lite menn å spore) finner ut at de vil bli influencer! Er det drømmen om å inspirere og påvirke? Er det et håp om å bli rik? Trang til å eksponere seg selv? Yndet for de som egentlig driver dank hjemme og gjerne skulle tjent noen kroner på å ta bilde av kaffekopp og legge ved "inspirerende ord"

Her er jeg oppriktig nysgjerrig 

Endret av MarianneE
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det et drømmen om å rik som er nr. 1, i tillegg kan det være noen som også drømmer om å inspirere og påvirke andre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, MarianneE skrev:

Jeg lurer litt på hva som gjør at jenter/ damer (for det er lite menn å spore) finner ut at de vil bli influencer! Er det drømmen om å inspirere og påvirke? Er det et håp om å bli rik? Trang til å eksponere seg selv? Yndet for de som egentlig driver dank hjemme og gjerne skulle tjent noen kroner på å ta bilde av kaffekopp og legge ved "inspirerende ord"

Her er jeg oppriktig nysgjerrig 

Man står i skolegården og ser på de populære jentene i klassen og tenker "jeg vil også ha -det-", hva enn "det" er for den personen.

Jeg tror det er det de higer etter, det mysteriøse "det" som de ser i andre. Noen ser "det" i f. eks. Sophie Elise som har tjent seg svært rik på blogging. Samme med Caroline Berg Eriksen. De blogger om helt forskjellige ting og har forskjellige liv, men de har alikevel "det". De har hver sin fanskare som roser dem opp i skyene for hvert eneste ord de skribler ned og millioninntekt via AS.

Man sitter igjen med en desillusjon om at det er "lettjente penger" og berømmelse er bare kos. 

At blogging som medium er skakkjørt og sykt mye hardt arbeid hvor de færreste slår igjennom og klarer å holde seg på topp over lengre tid, det er liksom ikke så farlig...

Endret av Emmelise
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder de unge, så tror jeg mange har en drøm om å bli kjendis. I tilegg ser de kanskje for seg et luksusliv med millioninntekter. Masse oppmerksomhet, osv. Drømmen om å bli toppblogger er nok stor for noen. Nå har det jo blitt sånn at mange unge melder seg på Paradise Hotell som et springbrett for å bli influenser i ettertid.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ufattelig trist egentlig. Rosablogging er heldigvis på vei ut. Håper unge jenter ser det og tar seg utdannelse i stedet...🤔

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket innom Instagramprofilen til WL, og den var jo et eneste langt gjesp. Beklager, hun er sikkert en hyggelig, velmenende dame, men det var null og niks der som inspirerte eller fenget. Og hun har jo knapt likes, men kaller seg influenser :klo:  Selv jeg, som bare har en "hverdagsprofil" på Insta, med drøyt 100 følgere, får minst dobbelt så mange likes på mine innlegg. Hadde jeg vært henne, ville jeg krevd pengene mine tilbake fra AB!

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Era Vulgaris skrev:

Kikket innom Instagramprofilen til WL, og den var jo et eneste langt gjesp. Beklager, hun er sikkert en hyggelig, velmenende dame, men det var null og niks der som inspirerte eller fenget. Og hun har jo knapt likes, men kaller seg influenser :klo:  Selv jeg, som bare har en "hverdagsprofil" på Insta, med drøyt 100 følgere, får minst dobbelt så mange likes på mine innlegg. Hadde jeg vært henne, ville jeg krevd pengene mine tilbake fra AB!

Om du synes instagramprofilen er et eneste langt gjesp hsr du ikke sett henne på snap. 😴

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Malum skrev:

Om du synes instagramprofilen er et eneste langt gjesp hsr du ikke sett henne på snap. 😴

Nei, kan ikke si det frister å bruke tid på, gitt. Det er jo i grunnen bare trist at et menneske som ønsker å bidra med noe positivt overfor andre, skal bli ødelagt av AB sine "profesjonelle" tips og triks. Og at hun attpå til må betale penger for det. Det er i beste fall uetisk og umoralsk, i verste fall på grensen til ulovlig og villedende markedsføring. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Era Vulgaris said:

Kikket innom Instagramprofilen til WL, og den var jo et eneste langt gjesp. Beklager, hun er sikkert en hyggelig, velmenende dame, men det var null og niks der som inspirerte eller fenget. Og hun har jo knapt likes, men kaller seg influenser :klo:  Selv jeg, som bare har en "hverdagsprofil" på Insta, med drøyt 100 følgere, får minst dobbelt så mange likes på mine innlegg. Hadde jeg vært henne, ville jeg krevd pengene mine tilbake fra AB!

Og motsatt: jeg har en del tusen følgere og får gjerne rundt 800 likes på hver post. Men jeg kaller meg IKKE influencer for det 😂man MÅ ikke på død og liv være influencer.. Og man er i hvert fall IKKE influencer om man får ca 20 likes på hvert bilde. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2019 den 18.13, Era Vulgaris skrev:

Kikket innom Instagramprofilen til WL, og den var jo et eneste langt gjesp. Beklager, hun er sikkert en hyggelig, velmenende dame, men det var null og niks der som inspirerte eller fenget. Og hun har jo knapt likes, men kaller seg influenser :klo:  Selv jeg, som bare har en "hverdagsprofil" på Insta, med drøyt 100 følgere, får minst dobbelt så mange likes på mine innlegg. Hadde jeg vært henne, ville jeg krevd pengene mine tilbake fra AB!

Kom tilfeldigvis over et youtubeklipp av henne, hvor hun skulle fortelle ting "vi" ikke visste om henne.. Et av dem er at hun har spilt blokkfløyte på skolen.. Altså, hvem faen er interessert i å høre om det? 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ranunkelen said:

Kom tilfeldigvis over et youtubeklipp av henne, hvor hun skulle fortelle ting "vi" ikke visste om henne.. Et av dem er at hun har spilt blokkfløyte på skolen.. Altså, hvem faen er interessert i å høre om det? 

Har vi ikke ALLE spilt blokkfløyte på skolen? 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Ranunkelen skrev:

Kom tilfeldigvis over et youtubeklipp av henne, hvor hun skulle fortelle ting "vi" ikke visste om henne.. Et av dem er at hun har spilt blokkfløyte på skolen.. Altså, hvem faen er interessert i å høre om det? 

Har ikke sett klippet, men skrev hun at hun hadde spilt blokkfløyte? Eller at hun var flink til å spille blokkfløyte? Stort sett alle måtte spille blokkfløyte på skolen, men veldig få var flinke. Ikke at det gjør informasjonen særlig mer interessant 😆

Det minner meg om MA og listen over ting du ikke visste om henne. Hun liker fargen blå! Det er ikke akkurat uvanlig det heller.

For å være influenser så må folk kunne relatere til deg. Jeg må si at jeg ikke kjenner meg igjen i verken ABIP-ene, eller mentor. Så kanskje blokkfløyte og fargen blå er det som skal få oss til å kjenne den venninne-følelsen som er viktig for at de skal selge produkter? For det har vi i hvert fall felles 😂

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Felis skrev:

Har ikke sett klippet, men skrev hun at hun hadde spilt blokkfløyte? Eller at hun var flink til å spille blokkfløyte? Stort sett alle måtte spille blokkfløyte på skolen, men veldig få var flinke. Ikke at det gjør informasjonen særlig mer interessant 😆

Det minner meg om MA og listen over ting du ikke visste om henne. Hun liker fargen blå! Det er ikke akkurat uvanlig det heller.

For å være influenser så må folk kunne relatere til deg. Jeg må si at jeg ikke kjenner meg igjen i verken ABIP-ene, eller mentor. Så kanskje blokkfløyte og fargen blå er det som skal få oss til å kjenne den venninne-følelsen som er viktig for at de skal selge produkter? For det har vi i hvert fall felles 😂

Godt mulig, husker ikke detaljer, og orker i alle fall ikke å sjekke 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over YouTube-kanalen til WL ved en tilfeldighet for noen uker siden. Syns det er veldig spesielt at hun kaller seg influenser når hun har så få følgere, men jeg syns det tøft av henne å følge drømmen sin, det blir man aldri for gammel til. Men trist at hun har havnet i klørne på AB og sluker alt hun sier :( 

Syns WL virker som en hyggelig og ekte person og jeg liker at hun er rolig foran kamera uten slitsomme fakter og overdrevne reaksjoner. Jeg syns videoene hennes er koselige å se på og kommer til å fortsette å titte innom kanalen hennes, men noen influenser tror jeg dessverre ikke hun blir.

Endret av jukkapalme
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jukkapalme skrev:

Jeg kom over YouTube-kanalen til WL ved en tilfeldighet for noen uker siden. Syns det er veldig spesielt at hun kaller seg influenser når hun har så få følgere, men jeg syns det tøft av henne å følge drømmen sin, det blir man aldri for gammel til. Men trist at hun har havnet i klørne på AB og sluker alt hun sier :( 

Syns WL virker som en hyggelig og ekte person og jeg liker at hun er rolig foran kamera uten slitsomme fakter og overdrevne reaksjoner. Jeg syns videoene hennes er koselige å se på og kommer til å fortsette å titte innom kanalen hennes, men noen influenser tror jeg dessverre ikke hun blir.

Jeg syns også WL virker som en veldig sympatisk dame, rolig og og trygg foran kameraet. Jeg sluttet derimot å stikke innom kanalene hennes da hun (hun også) begynte å skrive om "nettroll", det ble flashbacks til mentor og mentors "suksesshistorie" fra kurset så langt. WL burde mye heller gå sin egen vei, og utvikle sin egen stemme. Bloggen hennes nå handler altfor mye om AT hun går kurset, og hennes forventninger til å bli kjent og igjenkjent.. 

Jeg tror hun som blogger hadde klart seg mye bedre uten det kurset.  Men det virker som hun har personlig vekst av å gå det, så det er nok ikke bortkastet uansett tenker jeg. Bare hun ikke blir skuffet hvis hun evt ikke "slår igjennom" som lovet. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...